AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Good food good lift ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.984
Lekker eten allemaal!!
Was ik maar zo gezegend dat mijn ouders zouden betalen.... veel eten en ook gluten/lactose vrij is echt mega kostbaar...:( Maar ja.. alles voor een goed doel! :D

Ik denk dat het voor iedereen anders is welke volgorde lekker voelt. :)

Als je alles in grote hoeveelheden inkoopt scheelt het relatief al een stuk!
Dat zeker! GAINS!

Los van de kosten... het is gewoon lekker als iemand je goed verwent :P

Uhmm..

Good life. ;)

Juist ja.. :P

En ik dus ook!! :o

Als je alles in grote hoeveelheden inkoopt scheelt het relatief al een stuk!
Dat zeker! GAINS!
Dat probeer ik ook.. mis soms een tweede koelkast... Alpro soya 2 voor 1 bij onze super.. Maar mijn koelkast is vol me prepfood :o

Lets go for zhe gainzzzzzzzzzzz :D

• #3.986
Vandaag eindelijk bij de arts in het UMCG geweest. Even kort samengevat: Ik heb bloed af laten nemen om het testosteron e.d. te checken en tegelijkertijd start ik vanaf vandaag meteen weer met HCG.

De arts is er vrijwel van overtuigd dat ik de HCG nodig zal hebben en niet natuurlijk ben hersteld.
Het wordt dus erg spannend, de uitslag over twee weken...

Zelf voel ik mij opzich nog wel goed. Ik heb energie, kan nog altijd een zaadlozing krijgen en merk verder ook niet zo veel geks.
Ik heb alleen het idee dat m'n libido lager is dan normaal, maar dat kan net zo goed een placebo effect zijn. Ik ben er toch steeds wel een beetje mee bezig in m'n gedachten..

• #3.987
Vandaag eindelijk bij de arts in het UMCG geweest. Even kort samengevat: Ik heb bloed af laten nemen om het testosteron e.d. te checken en tegelijkertijd start ik vanaf vandaag meteen weer met HCG.

De arts is er vrijwel van overtuigd dat ik de HCG nodig zal hebben en niet natuurlijk ben hersteld.
Het wordt dus erg spannend, de uitslag over twee weken...

Zelf voel ik mij opzich nog wel goed. Ik heb energie, kan nog altijd een zaadlozing krijgen en merk verder ook niet zo veel geks.
Ik heb alleen het idee dat m'n libido lager is dan normaal, maar dat kan net zo goed een placebo effect zijn. Ik ben er toch steeds wel een beetje mee bezig in m'n gedachten..
Je arts gaat er in ieder geval heel serieus mee om en neemt actie. Dat is al heel wat! Ben benieuwd wat de uitslagen zullen zijn.
jammer dat het altijd weer zo lang wachten is.....

Mwhaha bulker problems! Mijn koelkast staat ook altijd ram en ramvol. :o
Tja... ik had even een maandje eerder moeten reageren toen mijn schoonouders gingen verhuizen en hun koelkast wegdeden.. ik wist niet dat ze in het nieuwe huis inbouw hadden.. anders had ik het wel geweten.. :o

Zelf heb ik ook voorkeur voor: OHP - squat - chinups - ... (stond zo in m'n vorige schema). OHP kost amper energie dus ben nog vers voor squats. Doe ik het andersom ben ik dat al minder voor de OHP's door de zware squats (deed 5x5 die dag).

Daarbij is OHP ook een flinke compound, wel in spiervolume minder in vergelijking met squats maar afijn.

Zeker het proberen waard vind ik!

Nee hoor, probeer het eens zou ik zeggen. Zeker bij veel fullbody schema's wordt dit vaak gedaan. Mijn presses zijn doorgaans wat zwakker na zware pulls of squats, maar andersom ondervind ik vrijwel geen last.

Ik heb dezelfde ervaring, veel meer kracht voor mijn bench, en mijn squat gaat evengoed vooruit :)

Natuurlijk kost de OHP (veeeeeeeeeeel) minder energie en kan je daarna beter squatten dan andersom. Als je goed en zwaar squat hoor je moe en verrot te zijn waardoor je ook minder energie hebt.
Maar dit betekent imo niet dat je eerst OHP moet doen omdat je te veel energie kwijt bent aan squats. Tenzij je OHP/schouders flink achterlopen zou ik persoonlijk gewoon eerst squatten.
Vooral omdat de squat imo 20x belangrijker is en je daar je focus op moet leggen, zeker met FB schema's wil je je op de grootste compounds focussen en daar het sterkst in worden.

Maar goed, dit is mijn mening :)

Natuurlijk kost de OHP (veeeeeeeeeeel) minder energie en kan je daarna beter squatten dan andersom. Als je goed en zwaar squat hoor je moe en verrot te zijn waardoor je ook minder energie hebt.
Maar dit betekent imo niet dat je eerst OHP moet doen omdat je te veel energie kwijt bent aan squats. Tenzij je OHP/schouders flink achterlopen zou ik persoonlijk gewoon eerst squatten.
Vooral omdat de squat imo 20x belangrijker is en je daar je focus op moet leggen, zeker met FB schema's wil je je op de grootste compounds focussen en daar het sterkst in worden.

Maar goed, dit is mijn mening :)
Zeker mee eens dat squat belangrijker is, maar als je door eerst te pressen niet je squat ondermijnt zie ik geen reden om het niet zo te doen. Zo ga je op beide goed vooruit, ik doe mijn deadlift ook altijd na mijn hoofd-press van die dag om dezelfde reden.

Zeker mee eens dat squat belangrijker is, maar als je door eerst te pressen niet je squat ondermijnt zie ik geen reden om het niet zo te doen. Zo ga je op beide goed vooruit, ik doe mijn deadlift ook altijd na mijn hoofd-press van die dag om dezelfde reden.
Hoe weet je dat je je squat of deadlift niet ondermijnt?

Hoe weet je dat je je squat of deadlift niet ondermijnt?
Omdat ik deze nog kan verhogen iedere week, dus het past in mijn programmering :)
Het is ook niet alsof mijn squat extra aandacht nodig heeft, 5RM op S/B/D is 145/93.5/195 dus bench mag eigenlijk zelfs wel wat voorrang in mijn training :P

Omdat ik deze nog kan verhogen iedere week, dus het past in mijn programmering :)
Het is ook niet alsof mijn squat extra aandacht nodig heeft, 5RM op S/B/D is 145/93.5/195 dus bench mag eigenlijk zelfs wel wat voorrag in mijn training :P
Vind ik geen goed argument, ik denk namelijk dat het wel effect kan hebben, ook al is het minimaal.
Ik vind de squat gewoon 20x zo belangrijk waardoor ik er anders over denk. Zeker met FB schema's (die ik al jaren niet doe en ook niet van plan ben te gaan doen tenzij ik weinig tijd heb).

Maar goed, ieder zijn voorkeur :)

Vind ik geen goed argument, ik denk namelijk dat het wel effect kan hebben, ook al is het minimaal.
Ik vind de squat gewoon 20x zo belangrijk waardoor ik er anders over denk. Zeker met FB schema's (die ik al jaren niet doe en ook niet van plan ben te gaan doen tenzij ik weinig tijd heb).

Maar goed, ieder zijn voorkeur :)
Tja, ik denk dat je het effect van de ene lift op de ander erg lastig kunt peilen zonder in anekdotisch bewijs te vervallen, maar inderdaad ieder zijn voorkeur :)

Is er vastgesteld of je primaire of secundaire hypogonadisme hebt? Gebruik van hcg suggereert dat je balletjes wel werken, maar er geen LH e.d. wordt aangemaakt. Kun je dan niet met clomid aan de slag? Mogelijk is dat nog niet gebruikelijk in de Nederlandse praktijk.

• #3.996
Is er vastgesteld of je primaire of secundaire hypogonadisme hebt? Gebruik van hcg suggereert dat je balletjes wel werken, maar er geen LH e.d. wordt aangemaakt. Kun je dan niet met clomid aan de slag? Mogelijk is dat nog niet gebruikelijk in de Nederlandse praktijk.

Hier hebben wij het niet over gehad Dr Kraak! Klinkt in ieder geval als stof tot nadenken en ik zal dit dan ook bespreken met mijn arts zodra de bloedresultaten er zijn.

Aan de andere kant, LH is gemeten in het bloed en dat was gewoon aanwezig toen ik problemen had met mijn testosteron als ik mij niet vergis. Desondanks ga ik dit zeker even voorleggen aan de arts. Bedankt!

• #3.998
17/01:
trainingcycle 7.png

Opmerkingen:
Dus.. Even wat anders dan jullie gewend zijn! Ik heb louter LB gedaan. De squats waren zwaar (zie filmpjes..) en kostten behoorlijk wat tijd. Na de squats even geprobeerd of de barbell bench press weer lukte en dat gaat alweer! Daarop besloten om terug te vallen op het ub/lb principe om mij goed te kunnen focussen op de compounds en de trainingen kort te houden.
On to the next chapter! :D

Filmpjes:

Top dat BB BP ook weer gaat! Back to business! UB/LB zal je zeker weer lekker gaan bevallen nu het weer kan.
Ben benieuwd! Zalig lijkt het me om een hoofdstuk af te sluiten en verder te gaan! Enjoy!! :D
Filmpjes zien er goed uit.

Terug
Naar boven