XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Paljas is in mijn woordgebruik iemand die het niet al te serieus neemt met zijn verantwoordelijkheden. Bijvoorbeeld ik als het studeren betreft. :D

Okay

Nee. Ik ben eerst overgestapt op 6-daagse PPL, maar het vele trainen kostte enorm veel energie wat ik ook in het dagelijks leven begon te merken. Ik heb er toen een dag legs vanaf gehaald (benen zijn toch 70cm ofzo) en sindsdien gaat het een stuk beter. Ik heb zo veel meer plezier in het trainen.

Het is niet dat ik alles op gevoel doe. Er zit zeker een gedachte achter en qua structuur vaste oefeningen. Ik wissel gewoon qua repranges/sets/gewicht obv gevoel. Voel ik me sterk dan ga ik richting 3 max 5 reps qua topset(s). Voel ik me wat zwakker dan houd ik het op 6-8 reps. Ik doe wel altijd nog een set met ongeveer 12 reps aan het einde. Voelt heerlijk.

Dat meende ik mij te herinneren inderdaad!
Ik begrijp dat je nu dus nog maar 1 legday doet. Wat een luxe zeg ;).

Eigenlijk een vorm van autoregulatie dus. Je traint trouwens 100% voor bodybuilding, toch?


Exactly my thoughts :eek:.

Haha bro, 70cm is alleen leuk in de gym als mensen je legs zien en ze bijna verafschuwd zijn van het formaat:roflol:.
Buiten de gym is het eigenlijk gewoon kut. Al mijn pakken moeten op maat gemaakt worden en broeken zijn altijd skinnyjeans...

Oh en je loopt 24/7 als een pinguïn. Worth the looks though.

Goals right here..
Ik ging laatst bij de Zara wat kleding kopen en daar had ik inmiddels de grootste maat nodig. Dat gaf mij al een goed gevoel, omdat ik letterlijk een beetje bekend stond voor mijn dunne beentjes :o.


Brakke training weer gehad hoor! :thumb:
26-11-2017.png

Opmerkingen:
Niks mis mee eigenlijk! Om eerlijk te zijn had ik maar weinig last van de kater. Het was ook wel gezellig in de gym, wat mij vaak behoorlijk helpt qua prestaties.

Als ik niet brak was geweest had ik waarschijnlijk wel een rep of 11 kunnen doen op de DL, maar dit is opzich prima zo! Ik was mij chalk ook gewoon vergeten trouwens :o.

Rest van de training lekker volume gepakt. Goed gevoel en geen pijntjes. Wel flink zweten.
 
Dat meende ik mij te herinneren inderdaad!
Ik begrijp dat je nu dus nog maar 1 legday doet. Wat een luxe zeg ;).

Eigenlijk een vorm van autoregulatie dus. Je traint trouwens 100% voor bodybuilding, toch?



Exactly my thoughts :eek:.



Goals right here..
Ik ging laatst bij de Zara wat kleding kopen en daar had ik inmiddels de grootste maat nodig. Dat gaf mij al een goed gevoel, omdat ik letterlijk een beetje bekend stond voor mijn dunne beentjes :o.
Klopt, nog maar 1 legday inderdaad. Ik deadlift ook niet meer, maar squat alleen nog. Ik squat wel een aardig volume dan (2 heavy sets (1-5 reps) en 3 volume sets (8-12 reps), exclusief warming-up en dergelijke (dit neemt al gauw 5 sets in beslag).

In the end train ik enkel voor uiterlijk, maar ik ben van mening dat een goede portie kracht benodigd is om een goed fysiek te bouwen. Zodoende focus ik ook op kracht en bovendien vind ik dit een perfecte maatstaf om te kijken of je groeit in een bulk of spiermassa behoudt in een cut.

Hahaha! Dat zal een fijn gevoel geven inderdaad, soort van een doel bereikt!
 
Aah dat schema ziet er zo anders uit dan ik dacht. Mijn voornaamste kritiek op wendler is dat je alle lifts maar 1x per week doet. En dat het totale volume te laag is. Maar als je het zo invult dan is het prima.
 
Klopt, nog maar 1 legday inderdaad. Ik deadlift ook niet meer, maar squat alleen nog. Ik squat wel een aardig volume dan (2 heavy sets (1-5 reps) en 3 volume sets (8-12 reps), exclusief warming-up en dergelijke (dit neemt al gauw 5 sets in beslag).

In the end train ik enkel voor uiterlijk, maar ik ben van mening dat een goede portie kracht benodigd is om een goed fysiek te bouwen. Zodoende focus ik ook op kracht en bovendien vind ik dit een perfecte maatstaf om te kijken of je groeit in een bulk of spiermassa behoudt in een cut.

Hahaha! Dat zal een fijn gevoel geven inderdaad, soort van een doel bereikt!

Dus op je pulldagen doe je helemaal geen deadlift? Dan ben ik wel benieuwd wat je in plaats daarvan doet voor errectoren etc. Bovendien zou een DL op één van de pull dagen prima uitkomen qua herstel, aangezien je maar 1 leg day doet.

Duidelijk. Ik begrijp uiteraard dat je niet zwak kan zijn en tegelijk een goed fysiek kan hebben. Ik doelde met het trainen voor bb-doeleinden meer op het feit dat je geen powerlifting, stronman, of crossfit ambities hebt :). Echter.. Volgens mij heb je ook geen podium ambities, toch? ;)

Heerlijk gevoel inderdaad. Gisteren kreeg ik weer eens een leuke bevestiging dat ik goed bezig ben. Ik vertelde een vriend van een huisgenoot van mij namelijk dat ik een kleine 3 jaar geleden zo een 65 kg woog en hij geloofde er niets van :roflol:. Hij heeft mij de rest van de avond gevraagd om training- en voedingstips :P

Aah dat schema ziet er zo anders uit dan ik dacht. Mijn voornaamste kritiek op wendler is dat je alle lifts maar 1x per week doet. En dat het totale volume te laag is. Maar als je het zo invult dan is het prima.

Dit is de meest voorkomende kritiek op Wendler 5/3/1 en ik begrijp wel waar het vandaan komt. Het originele template is namelijk precies zo opgebouwd. Een squat-, Deadlift, OHP- en Bench dag. I.c.m. de BBB assistance doe je na je mainlift gewoon 5x10 van dezelfde lift.
Echter.. Na verloop van tijd kwam Wendler met Beyond 5/3/1 waarin hij allerhande variabelen aanraadt die je door kunt voeren naar persoonlijke voorkeur, waaronder SQ 5x10 na 5/3/1 DL, 5x10 bench na 5/3/1 OHP etc.
Begrijp je wat ik bedoel? :P
 
Week 2, training 2:

OHP 1X8X45. 1X5X50 PR!!!
Incline bench 5x10x55
SS pull-ups 5x6-9

Rows, pushups etc..

Vannacht flink slaap ingehaald en gisteren tering veel gegeten op de verjaardag van m'n opa. Het heeft z'n vruchten af geworpen.. :D
 
Vind ik niet leuk :(

(nee hoor, mooi PR!)

Ik kon het niet laten. Vergeet niet dat volgende week pas de 1+ week is, hé hé :D

Dat is nice, man! Volgens mij was je niet zo heel lang geleden nog aan het strugglen met 40 kg ofzo.

Klopt helemaal. Toen had ik veel last van lordose en deed m'n schouder nog pijn. Dat gaat nu allemaal beter. Sterker nog, toen ik vandaag de 8x45 drukte kreeg ik zelfs een compliment over m'n core stability. Nou ja.. Toen kon ik die 50 kg ook niet meer laten natuurlijk! Ik zal straks nog wel even een filmpje posten.
 
3/12:
BW 89,2 kg
Lol. Gisteren letterlijk rollend naar huis en nu een kg lichter ???
Anyway, geslaagde verjaardag was geslaagd. M'n opa had weer een hoop lekkers gemaakt. Vroeger kok geweest dus dan weet je het wel.. :):

1 kom tomatensoep
1 kom snert
2 stukken appelgebak met slagroom
3 kroketten met mosterd
3 borden patat met ketchup
5 bier
Wat nootjes etc.

3-12-2017.png

Opmerkingen:
 
Klopt helemaal. Toen had ik veel last van lordose en deed m'n schouder nog pijn. Dat gaat nu allemaal beter. Sterker nog, toen ik vandaag de 8x45 drukte kreeg ik zelfs een compliment over m'n core stability. Nou ja.. Toen kon ik die 50 kg ook niet meer laten natuurlijk! Ik zal straks nog wel even een filmpje posten.
Wat is je geheim? zoals je weet struggle ik daar ook mee... (zal filmpje even via FB bekijken)
 
Wat is je geheim? zoals je weet struggle ik daar ook mee... (zal filmpje even via FB bekijken)

Consistentie. Eindeloos schouder mobiliteitsoefeningen doen.
Daarnaast ben voor stabiliteit in m'n LB zoals je weet weer unilateral oefeningen gaan doen en dat had ik echt even nodig volgens mij :P. Nu ook geen pijntjes meer in de onderrug.
 
Gefeliciteerd met je PR, sterk!! Doe zelf al in geen tijden meer OHP's, maar volgens mij is je techniek goed on point :)
 
Consistentie. Eindeloos schouder mobiliteitsoefeningen doen.
Daarnaast ben voor stabiliteit in m'n LB zoals je weet weer unilateral oefeningen gaan doen en dat had ik echt even nodig volgens mij :P. Nu ook geen pijntjes meer in de onderrug.
Het kan zijn dat ik ook de armen niet voldoende achter mijn oren kan krijgen doordat het te stijf is. Ik zal daar eens op letten.
En zie ik het goed dat je de beweging begint met je bekken naar voren, en als je armen op het hoogste punt zijn, een beetje je hoofd naar voren en kontje en armen naar achteren?
 
Wanneer gaan we samen overhead pressen? mag je daarna een keer zo een zieke kom choco oats maken :o
 
Ik ben misschien in de kerstvakantie een paar dagen in Groningen. Ben jij er dan nog, of ga je naar je familie?
 
Gefeliciteerd met je PR, sterk!! Doe zelf al in geen tijden meer OHP's, maar volgens mij is je techniek goed on point :)

Bedankt! Tijd voor een rebound na al die schouderpijntjes, haha :)

Het kan zijn dat ik ook de armen niet voldoende achter mijn oren kan krijgen doordat het te stijf is. Ik zal daar eens op letten.
En zie ik het goed dat je de beweging begint met je bekken naar voren, en als je armen op het hoogste punt zijn, een beetje je hoofd naar voren en kontje en armen naar achteren?

Daar zou ik zeker even naar kijken. Mocht je daar problemen mee hebben is het gewoon een kwestie van veel wallslides doen.

#nohomo :o

Wanneer gaan we samen overhead pressen? mag je daarna een keer zo een zieke kom choco oats maken :o

Goed idee, ha ha! Nog meer prs zetten :wl:

Ik ben misschien in de kerstvakantie een paar dagen in Groningen. Ben jij er dan nog, of ga je naar je familie?

Leuk! Familie/vrienden wonen hier? Het hangt er een beetje vanaf om welke dagen het precies gaat. Het grootste deel van de kerstvakantie ben ik gewoon in Groningen te vinden. Stuur anders een DM als je meer weet! Als je zin hebt kunnen we altijd een x trainen bij Biggy natuurlijk :thumb:
 
Flink gesnaaid afgelopen weekend zeg. Lekker bezig wat betreft je trainingen ook Bas, ook lekker die PR op de OHP laatst.
 
Daar zou ik zeker even naar kijken. Mocht je daar problemen mee hebben is het gewoon een kwestie van veel wallslides doen.

#nohomo :o
Goeie tip, ik heb de wall slide test van pt-nijmegen wel eens gedaan, en dat was maar moeizaam kan ik me herinneren.... :o

:P
 
3/12:
BW 89,2 kg
Lol. Gisteren letterlijk rollend naar huis en nu een kg lichter ???
Anyway, geslaagde verjaardag was geslaagd. M'n opa had weer een hoop lekkers gemaakt. Vroeger kok geweest dus dan weet je het wel.. :):

1 kom tomatensoep
1 kom snert
2 stukken appelgebak met slagroom
3 kroketten met mosterd
3 borden patat met ketchup
5 bier
Wat nootjes etc.

Bekijk bijlage 420227
Opmerkingen:

Mooie uitvoering ohb en top dat je hem staand doet.
dan ook nog met deze gewichten.
Je hebt sterke schouders in verhouding (of ik zwakke )

Zie wel dat je hem een stuk smaller pakt dan ik.
Heb me nooit zo verdiept in breedte grip maar waarom pak jij hem zo?
 
Mooie uitvoering ohb en top dat je hem staand doet.
dan ook nog met deze gewichten.
Je hebt sterke schouders in verhouding (of ik zwakke )

Zie wel dat je hem een stuk smaller pakt dan ik.
Heb me nooit zo verdiept in breedte grip maar waarom pak jij hem zo?
Des te smaller je hem pakt, des te meer je front delts aanspreekt. Ik merk persoonlijk dat als ik hem smaller pak dat ik dan zwaarder kan tov een wijdere grip.

Ot: goed bezig Bas! Nette ohp en je vorm is nagenoeg perfect!
 
Back
Naar boven