Basma
Huge Freak
- Waardering
- 5.883
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Black Iron Beast - 5/3/1 Calculator
je kent de site vast wel, maar hier kun je leuke schema's in elkaar flansen
squat goed verbeterd. bij de deadlift moet je proberen je gewicht meer achter de stang te krijgen zul je gemakkelijk 10kg zwaarder kunnen
. Op zich vind ik Wendler een prima programma, vooral de fullbody varianten (duh!). Maar waarom zou je een ingewikkeldere vorm van periodisering gaan toepassen? Volgens mij is er ruimte zat om nog te gainen met een simpel lineair programma, zeker op kracht. Maandelijks je gewichten verhogen als in Wendler lijkt me niet de beste manier in dit stadium.
Just my 2 cents!
Haha, ik voldoe graag aan de verwachting!Hé hé, ik wist dat je hier over zou beginnen Star!
En om eerlijk te zijn heb ik dat ook wel even overwogen. Echter, zoals ik eerder heb gemeld lijkt het upper/lower principe beter bij mij te passen, al heb ik nog nooit een FB geprobeerd met een aparte DL dag (zonder squats).
Maandelijks gewichten verhogen betekent niet per se dat je ook slechts op deze termijn beter wordt. Maar goed, dat hoef ik jou als Greyskul adept natuurlijk niet uit te leggen! De AMRAP's zijn elke keer weer een uitdaging om jezelf te verbeteren.
Het grote probleem met standaard lineaire progressie is simpel. Ik brand mijzelf op. Met name mentaal.
Ik merk aan mezelf dat ik soms op ga kijken tegen trainingen en te vaak een training heb die gewoon niet lekker gaat. In principe is elke half-gebakken training een gemiste kans en dat is erg frustrerend.
Ik zie het misschien heel simpel, maar volgens mij maakt de methode niet uit zolang:
1 - er progressie blijft in de wekelijkse workload (gewicht x sets x reps)
2 - je het volhoudt (het leuk blijft -> mentaal)
3 - je het volhoudt (herstel > afbraak)
.
Haha, ik voldoe graag aan de verwachting!
Lineaire progressie kan toch ook gewoon prima met een UB/LB schema? Je verdeeld de grote vier gewoon over de week en voegt er iedere week gewicht aan toe.
Dat gezegd hebbende kan je gewoon goed gainen op Wendler, al gaat het soms misschien wat trager dan je zou willen. Ik zou zeker even op de Wendler forums van T-Nation kijken, want er zijn best wat leuke variaties en nieuwe principes die in zijn nieuwe boek staan.
. Je gaat sws lekker bas, ik zie alleen maar progressie

Sluit me aan bij Starx en neet61... Mits kracht winnen je doel is, zou ik ook gaan voor een simpel linear programma waarbij je wekelijks het gewicht verhoogd met bijvoorbeeld 2.5kg. Net zolang tot je vastloopt. Dan gewoon weer ff een stapje terug (~10%) en weer opbouwen. Hiermee kan je heel goed progressief laden naar mijn mening. Of je dat nou full body doet of UB/LB.
Overigens een andere methode is om heavy dagen, assistance dagen en volume dagen in te lassen.
Top, veel succes!
Voor de rest wilde ik alleen mijn visie nog even delen :-)
Je moet gewoon al je working weights goed bijhouden en deze altijd blijven verbeteren. Of dat nou met 1 rep is of 5kg. Zo’n super strak lineair schema heel autistisch uitschrijven voor weken vooruit werkt niet voor iedereen. Precies wat je al zei, 1 slechte training en je bent uit de flow.
Soms voel je je kut en dan kan je doen waar je zin in hebt. De andere keer crush je weer je vorige resultaat. Het is zo simpel.
Succes man. Zolang er progressie, plezier en herstel in zit komt het goed!