XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

7-12-2017.png

Opmerkingen:
Easy peasy. Alles ging gewoon zoals het hoort!
 
Als er wel een oefening is waar ik geen kniepijn van krijg, is het leg extesnion wel.
 
Vooral de stretch met de weerstandsband is goud waard. Deze heeft mij (zelfs) geholpen ;)


Nog tips om kniepijn te voorkomen? Ik lees een hoop slechte ervaringen mbt leg extensions.
Eigenlijk niet, ik heb namelijk nog nooit echt last gehad van mijn knieën, ondanks dat ik vrij lang 3x per week Squaten.

Ligt idd aan het apparaat, maar het geeft wel een goede quad isolatie. Je zou ook kunnen front Squaten, dan Squat je ook een stuk meer quad dominant. Is maar net wat je leuk vindt.
 
:roflol: ben best benieuwd hoe mensen hun dorsiflexie verbeteren.
Enkel dorsiflexie neem ik aan?
Ga op blote voeten in een heel diepe 'asian squat' houding, waarbij je hielen niet los mogen komen, trek nu je lichaam nog verder richting een stevige tafelpoot of zo en blijf 30-60 sec zo diep zitten. Dat is er een :)
 
Enkel dorsiflexie neem ik aan?
Ga op blote voeten in een heel diepe 'asian squat' houding, waarbij je hielen niet los mogen komen, trek nu je lichaam nog verder richting een stevige tafelpoot of zo en blijf 30-60 sec zo diep zitten. Dat is er een :)
Yess enkel dorsaalflexie inderdaad. Die stretch die je noemde doe ik ook wel eens. Vind die stretch met een band wel interessant.
 
Als er wel een oefening is waar ik geen kniepijn van krijg, is het leg extesnion wel.

Dan doe je ze in ieder geval goed :)

Eigenlijk niet, ik heb namelijk nog nooit echt last gehad van mijn knieën, ondanks dat ik vrij lang 3x per week Squaten.

Ligt idd aan het apparaat, maar het geeft wel een goede quad isolatie. Je zou ook kunnen front Squaten, dan Squat je ook een stuk meer quad dominant. Is maar net wat je leuk vindt.

Front squaten vergt over het algemeen wat meer dorsiflexie en dat is dus niet ideaal.

Enkel dorsiflexie neem ik aan?
Ga op blote voeten in een heel diepe 'asian squat' houding, waarbij je hielen niet los mogen komen, trek nu je lichaam nog verder richting een stevige tafelpoot of zo en blijf 30-60 sec zo diep zitten. Dat is er een :)

Squaten op blote voeten zit er voor mij in ieder geval niet in!

Yess enkel dorsaalflexie inderdaad. Die stretch die je noemde doe ik ook wel eens. Vind die stretch met een band wel interessant.

Give it a try :).

8-12:

Gisteren lekker ouderwets m'n kop eraf gezopen en een mooi avondje stad gehad. Ik lag tegen 7 uur in m'n nest en was om 11:30 alweer wakker. Echt goed voor de gains, denken jullie niet?! :o
Anyway. Vandaag even de kater eruit getraind met een OHP training. Nieuwe 1RM!

8-12-2017.png


Opmerkingen
:

Een maand geleden had ik niet gedacht dat ik dit gewicht zou kunnen pressen! Erg blij mee. Waarschijnlijk had de 60 kg er ook wel in gezeten, maar die bewaren we nog even voor later.
Na de rows was de pijp trouwens helemaal leeg. Achteraf gezien had ik beter kunnen kappen :roflol:
 
Mooie PR bas! :)
 
Squaten op blote voeten zit er voor mij in ieder geval niet in!

Gisteren lekker ouderwets m'n kop eraf gezopen en een mooi avondje stad gehad. Ik lag tegen 7 uur in m'n nest en was om 11:30 alweer wakker. Echt goed voor de gains, denken jullie niet?! :o
Anyway. Vandaag even de kater eruit getraind met een OHP training. Nieuwe 1RM!
Jochem misschien wel. Op je schoenen sta je natuurlijk al enkele graden in plantaire flexie, dus dat heeft weinig nut als je dorsiflexie traint :)

Goeie train, zeker onder deze omstandigheden :D
 
Sterk PR, gefeliciteerd!!

Niet zo gek dat je halverwege helemaal op was :o
 
goeie ohp pr hoor
die 60 pak je ook binnenkort, geen probleem
 
Ik zie het alweer! Er moet meer gezopen worden!:woot:
 
Bikkel, met je hangover-pr!
 
1 plate OHP is een heerlijk doel :)
 
Gefeliciteerd met je OHP pr :D

Bedankt Eddie :D Weg met de pijntjes, tijd voor gains!!

Mooie PR bas! :)

Thanks. Vanaf nu weer even lekker volume draaien.

Jochem misschien wel. Op je schoenen sta je natuurlijk al enkele graden in plantaire flexie, dus dat heeft weinig nut als je dorsiflexie traint :)

Goeie train, zeker onder deze omstandigheden :D

Haha, thanks Neet! Vannacht de slaap maar even ingehaald.
Niet veel mensen hadden het gezien, maar ik had 4 dagen achter elkaar getraind, zodat ik vandaag lekker rust heb. Dat kwam beter uit.

Sterk PR, gefeliciteerd!!

Niet zo gek dat je halverwege helemaal op was :o

Merci! Toen ik in de kleedkamer kwam had ik eigenlijk zin om daar al in slaap te vallen :roflol:.

goeie ohp pr hoor
die 60 pak je ook binnenkort, geen probleem

Dank Droop!
Sowieso. Die 57,5 ging natuurlijk niet rap, maar het voelde echt super vertrouwd aan!

Ik zie het alweer! Er moet meer gezopen worden!:woot:

Kijk, jij snapt het!
Wendler is 'toevallig' ook een liefhebber van bier trouwens :rolleyes:

Bikkel, met je hangover-pr!

Bedankt! Doet mij goed om al deze mooie reacties te lezen :)

1 plate OHP is een heerlijk doel :)

Inderdaad! Een doel binnen handbereik.. Feels good.


9/12:
Vannacht flink slaap ingehaald. Dat voelt wel even goed zeg. Vandaag niet trainen en lekker carbs laden voor morgen denk ik. Dan staat de squat 1+ namelijk op de planning. Als ik mij goed voel, dan ga ik voor een PR. Anders een VPR met 100 kg. Daar ben ik nog niet helemaal uit.

 
Nee, 4 dagen zonder pauze was me niet eens opgevallen. Dan snap ik de golf van vermoeidheid helemaal wel :)
 
Nee, 4 dagen zonder pauze was me niet eens opgevallen. Dan snap ik de golf van vermoeidheid helemaal wel :)

Ha ha, ik dacht ik schrijf het verder niet expliciet op, want dan ging ik hoe dan ook commentaar krijgen en twijfelen aan mijzelf. Nu gewoon weer netjes aan de rustdag houden.

Vandaag, op een paar uurtjes werken na, een lekker rustig dagje. Daarnet al een pan snert op t vuur gezet voor morgen #gains, en verder even m'n trainingen voor komende weken uitschrijven denk ik :D.
 
10-12-2017.png

Opmerkingen:
Dodelijke train. Moet echt even mijn ritme fixen :o.






Besloten om de max op squat en bench te skippen, aangezien ik er ten eerste niet echt zin in had en het mij daarnaast toch niet echt iets brengt.
In plaats daarvan meteen maar begonnen met nieuwe 6-weekse cycle, met wat meer volume dan Wendler en wekelijkse progressie.
Hieronder de oefeningen.. Evt. doe ik er nog wat core-werk bij.
Cycle 2.png
 
Hoe gingen de hack squats?
 
Flinke aanpassingen in je schema. En ook beste trainingen per sessie zeg. Welke Wendler element(en) zitter er nu nog wel in?

En het beviel toch niet zo goed, dat je nu overschakelt naar best wel een hele ander schema?
 
Back
Naar boven