MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Hoe gingen de hack squats?

Tja. Best goed! Echter, het is duidelijk een zwak punt op het moment. Daar gaan we dus even flink aan werken de komende tijd!!

Flinke aanpassingen in je schema. En ook beste trainingen per sessie zeg. Welke Wendler element(en) zitter er nu nog wel in?

En het beviel toch niet zo goed, dat je nu overschakelt naar best wel een hele ander schema?

Yes! Zoals je ziet geen gekke AMRAPs maar straight sets.
Ik wil niet zeggen dat het slecht beviel, maar ik had toch steeds een beetje het idee dat ik meer uit de eerste lift kon halen. Je zag mij dan ook vaak jokersets doen :o.


11/12
BW: 90,3 Prima!

Training:
11-12-2017.png

Opmerkingen:

Weer of geen weer, er wordt gewoon getraind uiteraard! :D Na de training lekker naar huis geglibberd en na een warme douche een goede bak snert :eating:.

Zoals jullie zien ben ik weer begonnen met de vlakke bench en dat is wel even schakelen zeg. Het voelde alsof ik op een decline bench lag! Echt een vreemd gevoel.
Anyway. Ik hoop dat het wat wordt en mijn schouder rustig blijft..
 
Soep met chocolade? ???

Vond je het bekwaam met de auto/ fiets ja training?

Bench is qua gewicht toch prima.
Na 1/2 weken gaat hij vast lekker soepel.
 
:roflol:
 
Elke keer als ik hier kom kijken zie ik een ander topic titel. Nu mooi op naar de 100kg dus :)
 
Tja. Best goed! Echter, het is duidelijk een zwak punt op het moment. Daar gaan we dus even flink aan werken de komende tijd!!
Weer of geen weer, er wordt gewoon getraind uiteraard! :D Na de training lekker naar huis geglibberd en na een warme douche een goede bak snert :eating:.
Hack sq is volgens mij relatief gunstig voor je enkel immobiliteit, maar beukt wel keihard op de quads, precies waar je het hebben wilt :)

Prima die snert met dit weer. Helemaal van scratch gemaakt?

Elke keer als ik hier kom kijken zie ik een ander topic titel. Nu mooi op naar de 100kg dus :)
Er zit wel een logische reeks in toch?
 
erwtensoep met roggebrood :D en liefst katenspek en mosterd op het roggebrood :o
zo jammer dat ik er niet tegen kan.. :sad:
 
Elke keer als ik hier kom kijken zie ik een ander topic titel. Nu mooi op naar de 100kg dus :)

Ha ha! Het zal echter nog wel even duren voor dat deze titel wordt veranderd.
Ik ga inderdaad langzaam aan richting de 100 kg.

Hack sq is volgens mij relatief gunstig voor je enkel immobiliteit, maar beukt wel keihard op de quads, precies waar je het hebben wilt :)

Prima die snert met dit weer. Helemaal van scratch gemaakt?


Er zit wel een logische reeks in toch?

Niks aan toe te voegen! Kijken wat het gaat brengen. Op LB2 misschien wat sissy's toevoegen. Het kriebelt toch wel een beetje ;).

Uiteraard. Ik maak best vaak een pan snert en baseer het op een recept van m'n opa. Echter, ik varieer altijd een beetje qua groente en vlees.

erwtensoep met roggebrood :D en liefst katenspek en mosterd op het roggebrood :o
zo jammer dat ik er niet tegen kan.. :sad:

Exact. Heerlijk met dit weer en bovendien goed voor de kcals Één portie bevat pakweg het volgende:

125 g split erwten
80 g rookworst
80 g hamlappen
40 g spek
250 g groente
kruiden en bouillon

Daarnaast uiteraard roggebrood en soms witbrood. Vaak met komijnekaas.
 
Je hebt me helemaal geinspireerd, ik werkte vandaag thuis en kon dus aan het einde van de middag al een pan opzetten met:
550 g varkensribben
750 g spliterwten
1100 g groenten (prei, wortel, knolselder)
350 g aardappels
350 g runderrookworst
laurier, zw peper, zout, foelie

Goed dik geworden. Hoeveel porties het zijn, geen idee. Maar na 2.5 kommetje en 2 sneeen roggebrood met katenspek zat ik helemaal strak.
 
Op zich vind ik Wendler een prima programma, vooral de fullbody varianten (duh!). Maar waarom zou je een ingewikkeldere vorm van periodisering gaan toepassen? Volgens mij is er ruimte zat om nog te gainen met een simpel lineair programma, zeker op kracht. Maandelijks je gewichten verhogen als in Wendler lijkt me niet de beste manier in dit stadium.

Just my 2 cents!

In plaats daarvan meteen maar begonnen met nieuwe 6-weekse cycle, met wat meer volume dan Wendler en wekelijkse progressie.

:p
 
Je hebt me helemaal geinspireerd, ik werkte vandaag thuis en kon dus aan het einde van de middag al een pan opzetten met:
550 g varkensribben
750 g spliterwten
1100 g groenten (prei, wortel, knolselder)
350 g aardappels
350 g runderrookworst
laurier, zw peper, zout, foelie

Goed dik geworden. Hoeveel porties het zijn, geen idee. Maar na 2.5 kommetje en 2 sneeen roggebrood met katenspek zat ik helemaal strak.

Ha! Klinkt goed zeg :).
Ik zou zeggen dat het pakweg 6 (stevige) porties zijn.

Laurier en foelie zal ik ook eens proberen als smaakmakers. Dat heb ik nooit gebruikt.
 
Vandaag trouwens de eerste 'behandeling' gehad bij de fysio en dat beloof wat! Na flink wat squats en forward lunges met enorme spanning dmv tractiebanden + een bepaalde mobilisatiedrill die ze veel gebruiken in de rugbywereld kon ik zowaar een aardige squat maken op m'n nikes. Met andere woorden kunnen we met een paar neuromusculaire stimuli al een heel eind komen lijkt het.
Nog 5 behandelingen te gaan tot half februari en tussendoor zelf flink bezig blijven en verder gewoon hopen dat er nog wat rek in zit! (PUN intended :P)
 
Ha! Klinkt goed zeg :).
Ik zou zeggen dat het pakweg 6 (stevige) porties zijn.

Laurier en foelie zal ik ook eens proberen als smaakmakers. Dat heb ik nooit gebruikt.
6-7 porties zal het best kunnen zijn.
foelie is wat aromatischer dan nootmuskaat, ik hou er wel van, doet het ook goed in witte saus, bv kaassaus.

Vandaag trouwens de eerste 'behandeling' gehad bij de fysio en dat beloof wat! Na flink wat squats en forward lunges met enorme spanning dmv tractiebanden + een bepaalde mobilisatiedrill die ze veel gebruiken in de rugbywereld kon ik zowaar een aardige squat maken op m'n nikes. Met andere woorden kunnen we met een paar neuromusculaire stimuli al een heel eind komen lijkt het.
Nog 5 behandelingen te gaan tot half februari en tussendoor zelf flink bezig blijven en verder gewoon hopen dat er nog wat rek in zit! (PUN intended :P)
wel prettig als je een fysio treft met ervaring in de sportwereld. Klinkt goed.
 
Vandaag trouwens de eerste 'behandeling' gehad bij de fysio en dat beloof wat! Na flink wat squats en forward lunges met enorme spanning dmv tractiebanden + een bepaalde mobilisatiedrill die ze veel gebruiken in de rugbywereld kon ik zowaar een aardige squat maken op m'n nikes. Met andere woorden kunnen we met een paar neuromusculaire stimuli al een heel eind komen lijkt het.
Nog 5 behandelingen te gaan tot half februari en tussendoor zelf flink bezig blijven en verder gewoon hopen dat er nog wat rek in zit! (PUN intended :P)

Mooi te horen! Dat flink bezig blijven, neem aan met oefeningen, is misschien nog het lastigste!

Heb ik in ieder geval met oefeningen waar ik niet sterker van wordt of dingen in spiegel zie
 
Back
Naar boven