AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Ik wist helemaal niet dat FODMAP en vertical diet eigenlijk over hetzelfde gaat. Weer wat geleerd :)

Was bij jou kwark het probleem dan? Ik zag dat lindahl bij AH ook lactosevrije kwark heeft. Misschien is dat wat?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.962
Ik wist helemaal niet dat FODMAP en vertical diet eigenlijk over hetzelfde gaat. Weer wat geleerd :)

Was bij jou kwark het probleem dan? Ik zag dat lindahl bij AH ook lactosevrije kwark heeft. Misschien is dat wat?

Het Vertical Diet schrijft een FODMAP-arm voedinspatroon voor :)

Kwark op zichzelf is niet echt een probleem. Echter, dat is wel één van de producten die ik het beste in moderatie kan eten.
Hetzelfde geldt bijvoorbeel voor whey, maar ook granen zoals rogge! 1-2 plakken roggebrood is geen probleem, maar als ik er een complete maaltijd van maak met laten we zeggen 6 plakken dan krijg ik er last van.
Witte rijst daarentegen is geen probleem. Of dat nou 50- of 600 gram per dag is, haha!

• #6.963
Training donderdag

(Weight xRepsxSets)

Squat
80 x5x5

Stiff leg Deadlift
85 x8x4

Bench press
67,5 x5x5

Barbell row
72,5 x6x3 + x8x1

Overhead press
42,5 x6x4

Pull-ups
BW x 9 8 8

Opmerkingen
Dat was hem weer. Al met al best een aardige training zo, ondanks het feit dat ik dus wat last had van de vertering woensdag.

De squats voelden opnieuw heel goed aan! Ik ben er vrij zeker van dat ik aardige stappen ga maken komende tijd. Wel speelde mijn schouder helaas een beetje op. Tijdens het squaten wist ik het aardig te negeren, maar daarna had ik er last van. In het vervolg toch even de boel oprekken alvorens ik begin dus.

SLDLs moest ik eigenlijk voor 6jes doen, maar mede door de frustratie kon ik het niet laten daar 8jes van te maken.

Bench ging ouderwets k*t, als gevolg van m'n schouder die niet meewerkte. Echter de laatste 2 sets met smalle greep gedaan en dat voelde al wat beter. Ik denk dat ik dat dus maar even aanhoudt en qua progressie niet té hard push komende tijd. Dan kan ik die energie ten slotte mooi in de squats en deads steken... :D

De overige oefeningen lekker rap afgerond en vervolgens nog wat rondgehangen gezien er wel leuke mensen waren in de gym.

De squats voelden opnieuw heel goed aan! Ik ben er vrij zeker van dat ik aardige stappen ga maken komende tijd. Wel speelde mijn schouder helaas een beetje op. Tijdens het squaten wist ik het aardig te negeren, maar daarna had ik er last van. In het vervolg toch even de boel oprekken alvorens ik begin dus.
Als ik het me goed herinner waren jouw schouders niet symmetrisch en lag de bar nogal scheef met squatten, gaat dat nu beter, of zou dat nog de oorzaak van problemen kunnen zijn?

Lekker volume :) tuurlijk ga je stappen maken, dat doe je toch altijd....

• #6.966
Als ik het me goed herinner waren jouw schouders niet symmetrisch en lag de bar nogal scheef met squatten, gaat dat nu beter, of zou dat nog de oorzaak van problemen kunnen zijn?

Dat probleem is nu bijna verholpen. Het was niet zo zeer de oorzaak, maar meer een gevolg van de issues met m'n hand en schouder.
Je kunt op de filmpjes zien dat de barbell opzich mooi recht licht nu, alleen staat m'n linker arm nog een beetje in een rare hoek :P.

Lekker volume :) tuurlijk ga je stappen maken, dat doe je toch altijd....

Zeker wel. Morgen weer 5x3 squaten en 3x3 deadliften. Als ik mij voel zoals vandaag, gaan we even flink beuken dan. Hé hé :D

Dat probleem is nu bijna verholpen. Het was niet zo zeer de oorzaak, maar meer een gevolg van de issues met m'n hand en schouder.
Je kunt op de filmpjes zien dat de barbell opzich mooi recht licht nu, alleen staat m'n linker arm nog een beetje in een rare hoek :P.
licht ..... :janken:

dat zou mooi zijn, ik zal nog eens naar je filmpjes kijken....

smoesjes :p

bij laatste squat filmpje zien de schouders er idd even hoog uit :thumb:
wat gebeurt er als je je ellebogen iets rechter onder de bar probeert te krijgen?

• #6.971

Nah. Niet eens! Op m'n telefoon grijpt autocorrect vaak in en heb ik het niet in de gaten.
Tot dat jij mij verbetert :P.

bij laatste squat filmpje zien de schouders er idd even hoog uit :thumb:
wat gebeurt er als je je ellebogen iets rechter onder de bar probeert te krijgen?

Yes!

Dat wil dus niet. Dat voelt heel oncomfortabel in mijn schouder en als ik daar omheen werk dan druk ik m'n pols/hand kapot :o.
Anyway. Er is nog werk aan de winkel wat dat betreft.

Dat wil dus niet. Dat voelt heel oncomfortabel in mijn schouder en als ik daar omheen werk dan druk ik m'n pols/hand kapot :o.
Anyway. Er is nog werk aan de winkel wat dat betreft.
Mmmmm :thinking:

Hoe is de mobiliteit van de bovenste (thorax) wervels? Misschien heb je daar teveel kyphose en moet de zooi wat losgerold worden en ligt het niet zozeer aan je schouders.

• #6.973
Mmmmm :thinking:

Hoe is de mobiliteit van de bovenste (thorax) wervels? Misschien heb je daar teveel kyphose en moet de zooi wat losgerold worden en ligt het niet zozeer aan je schouders.

Het kan best zijn dat het daar ook vast zit, maar m'n linkerschouder is toch echt een beetje naar de kloten hoor :o.

De training van vandaag:

Weight xRepsxSets
Squat
90 x3x5

Deadlift
125 3x4

Bench press
70 x4x6

Pull up
bw + 10 kg x5x5

Plank
45 x 60 sec

Scapula pull-ups
Stretches

Opmerkingen:
De squats voelden zeker de eerste twee sets wat stroefjes aan, maar ik wist van mijzelf dat dit gewoon ez moest zijn, dus de linkerkuit nog een beetje extra opgerekt en lekker doorgegaan. De laatste 3 sets voelden best soepel.

Deads gingen simpelweg heerlijk. Geen bijzonderheden verder.

Bench dus met een smallere greep vanaf nu. Voelt nog steeds niet super, maar wel beter. Ik hoop dat ik hier een beetje aan kan wennen en weer gains kan gaan maken.

Afgesloten met de gebruikelijke assistance oefeningen.

Deadlift gaat ook rustig omhoog zie ik, netjes.

En plank 45x60 sec? Dat is 45sec + 60sec of ben je 3 kwartier aan het planken geweest :D

• #6.975
Hallo Bas, volgens mij volgden wij elkaar een tijdje terug op Instagram. Ik heb een poos geleden Instagram verwijderd omdat ik het maar irritant vond. Goed om te zien dat je hier een logje bijhoudt, ik zal je gaan volgen!

Bench dus met een smallere greep vanaf nu. Voelt nog steeds niet super, maar wel beter. Ik hoop dat ik hier een beetje aan kan wennen en weer gains kan gaan maken.

Whatsup met je bench? Hoe breed pakte je hem eerst en hoe breed nu?

• #6.979
Hallo Bas, volgens mij volgden wij elkaar een tijdje terug op Instagram. Ik heb een poos geleden Instagram verwijderd omdat ik het maar irritant vond. Goed om te zien dat je hier een logje bijhoudt, ik zal je gaan volgen!

Hi, welkom!

Whatsup met je bench? Hoe breed pakte je hem eerst en hoe breed nu?

Ik pakte hem met de pinken op de ringen, maar inmiddels zo'n 5 cm smaller.
Jij?

Training gisteren:
Squat
5x5x85
RDL
4X8X90
Bench
4X5X62,5
Pendlay row
4x6x75
OHP
4x6x42,5
Pull-up
10
8
8

Done.

Squat ging weer lekker!

RDL was maximaal afsterven, haha.

Bench ging weer oudewets ruk. Het boelde echt alsof mijn schouder eraf viel bij wijze van spreken. Ik geef het nog één kans en anders start ik gewoon weer met de incline bench, waar ik nooit last van heb gehad.

Na de bench ging de assistance gelukkig nog wel redelijk oké en wonder boven wonder had ik na de training en ook vanochtend helemaal geen last meer van m'n schouder.

Na de training lekker wezen vreten en bier drinken met vrienden.

Terug
Naar boven