MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Lekker: per ongeluk een PR met deadlift :p Lunges zijn heel heftig ja (split sq ook trouwens).

Omdat blank=rijk?

Gaan ze vanuit, en goed.. als je naar landen zoals Thailand of Filipijnen gaat... ben je met een inkomen van 2500 bruto per maand al erg rijk ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.322
Dat artikel vind ik als quarter squater natuurlijk erg interessant!

Mooie straining trouwens Bas!!:D

Stiekem doe je nog altijd 1/4 squats he.. ;)

Thanks! Morgen hopelijk deze lijn doortrekken. Low-rep squats en sumo's staan op het programma.

Gaan ze vanuit, en goed.. als je naar landen zoals Thailand of Filipijnen gaat... ben je met een inkomen van 2500 bruto per maand al erg rijk ;)

Daar heb je helemaal gelijk in. Met 2500 bruto kan je het er goed van nemen in die landen.

Belgie t/m eind augustus. Ik ga full-time stage lopen in de buurt van Brussel :D

Ik zou het artikel zeker lezen als je geintereseerd bent. Hij legt uitgebreid uit waarom ATG (op de lange termijn) slecht voor je is en weerlegt daarnaast de veelgebruikte argumenten om ATG te squaten. Hoe squat jij momenteel trouwens? Parallel, of dieper?
Dat is iig dichter bij. Op treinafstand van huis :)

Ga ik zeker ook lezen. Ik probeer tot par aan te houden bij klassieke high bar sq. Niet dieper, niet hoger, en dat gaat goed. Ik doe ook FSQ, daar moet ik meer een sumo houding bij aannemen, en het lukt me net niet om daarmee par te komen. En ik doe goblets met een enkele db, daar kan je heel laag mee komen, echt ATG.

Je begrijpt me niet goed. Het artikel dat Bas citeert zegt niets over de kwart skwats van Marvin, alleen over parallel en dieper (ATG).
Daarom noem ik het artikel op fitness-science, daarin vergelijken ze juist WEL partiele en par. squats met elkaar. Dus voor ATG moet je het eerste artikel lezen.

• #1.328
Dat is iig dichter bij. Op treinafstand van huis :)

Ga ik zeker ook lezen. Ik probeer tot par aan te houden bij klassieke high bar sq. Niet dieper, niet hoger, en dat gaat goed. Ik doe ook FSQ, daar moet ik meer een sumo houding bij aannemen, en het lukt me net niet om daarmee par te komen. En ik doe goblets met een enkele db, daar kan je heel laag mee komen, echt ATG.

Groningen is nog altijd een eindje weg, maar het is best te doen inderdaad :D.

Dat eerste ben ik vanaf nu ook van plan. Met goblet squats kan je inderdaad extreem diep komen!

• #1.329
Vanochtend een enorme bout training gedraaid. Ik werd helemaal gek toen ik maar bleef falen om mijn linker knie naar buiten te drukken bij het squaten. Daardoor in totaal iets van 8-9 setjes gedan met van allerlei gewichten. Sumo's gingen daarna ook ruk. Ik ben de training maar geindigd met wat machine werk om iets van een voldaan gevoel te krijgen.
Vanaf nu ga ik extreem licht squaten en m'n vorm compleet onder de KNIE te krijgen.Op deze manier help ik simpelweg mijn knie naar de kloten en grote poten krijg ik er ook niet van. Daarnaast gooi ik de sumo's eruit en doe i.p.v. hiervan high-rep SLDL. De conv. deadlifts blijf ik doen.

Vanochtend een enorme bout training gedraaid. Ik werd helemaal gek toen ik maar bleef falen om mijn linker knie naar buiten te drukken bij het squaten. Daardoor in totaal iets van 8-9 setjes gedan met van allerlei gewichten. Sumo's gingen daarna ook ruk. Ik ben de training maar geindigd met wat machine werk om iets van een voldaan gevoel te krijgen.
Vanaf nu ga ik extreem licht squaten en m'n vorm compleet onder de KNIE te krijgen.Op deze manier help ik simpelweg mijn knie naar de kloten en grote poten krijg ik er ook niet van. Daarnaast gooi ik de sumo's eruit en doe i.p.v. hiervan high-rep SLDL. De conv. deadlifts blijf ik doen.
Licht squatten met een elastiek om je knieen had ik al eens voorgesteld. En misschien iets aan enkel mobiliteit doen als daar het probleem uit komt. Maar ik weet natuurlijik niet hoe fu. je enkel is. Een Kelly hutsefluts heeft wel een aantal enkel mobiliteitsvideos gemaakt. Msn heb je daar wat aan. Je kan ook op je hurken zitten, hakken op de grond en een db op je knieen leggen zodat er stretch in je enkels ontstaat.

Google: ankle mobility kelly starrett

• #1.332
Licht squatten met een elastiek om je knieen had ik al eens voorgesteld. En misschien iets aan enkel mobiliteit doen als daar het probleem uit komt. Maar ik weet natuurlijik niet hoe fu. je enkel is. Een Kelly hutsefluts heeft wel een aantal enkel mobiliteitsvideos gemaakt. Msn heb je daar wat aan. Je kan ook op je hurken zitten, hakken op de grond en een db op je knieen leggen zodat er stretch in je enkels ontstaat.

Squaten met elastiek heb ik een korte periode gedaan voordat ik vertrok naar Taiwan op aanraden van mij fysio. Daar had ik mee door moeten gaan achteraf gezien.. Ik wil dit weer op gaan pakken, maar dan moet ik eerst even een geschikte elastiek regelen :roflol:. Daarnaast heb ik dus de squattechniek aangepast en ga ik proberen mobieler te worden in mijn enkel.. Daarnaast heb ik het idee dat mijn abductoren een stuk sterker moeten worden. Zou ik daarvoor gewoon deze (https://www.google.com.tw/search?rl...g..16.7.993.US9-WjYtNrw#imgrc=nrl2FejrtqC35M:) veel gebruikte machine kunnen gebruiken?

Het probleem is dat voor mijn enkel een hoop stretches niet werken, omdat hij dus inderdaad goed fked up is als gevolg van het ongeluk...

Als ik al die goede verhalen hoor van je vooruitgaande fysiek ben ik wel benieuwd naar een progressiepic. Binnenkort? :D

Squaten met elastiek heb ik een korte periode gedaan voordat ik vertrok naar Taiwan op aanraden van mij fysio. Daar had ik mee door moeten gaan achteraf gezien.. Ik wil dit weer op gaan pakken, maar dan moet ik eerst even een geschikte elastiek regelen :roflol:. Daarnaast heb ik dus de squattechniek aangepast en ga ik proberen mobieler te worden in mijn enkel.. Daarnaast heb ik het idee dat mijn abductoren een stuk sterker moeten worden. Zou ik daarvoor gewoon deze (https://www.google.com.tw/search?rlz=1C1CHFX_nlNL583NL585&biw=2051&bih=1001&tbm=isch&sa=1&q=abductor+machine&oq=abductor+machine&gs_l=img.3..0j0i30l4j0i5i30l5.66415.69066.0.69131.23.14.0.0.0.0.237.1325.0j8j2.10.0....0...1c.1.64.img..16.7.993.US9-WjYtNrw#imgrc=nrl2FejrtqC35M:) veel gebruikte machine kunnen gebruiken?

Het probleem is dat voor mijn enkel een hoop stretches niet werken, omdat hij dus inderdaad goed fked up is als gevolg van het ongeluk...
Gewoon een stuk binnenband van een fiets man :)
Als ik hoor dat een enkel niet meewerkt, ga je misschien allerlei dingen doen met je houding tijdens squat om daar omheen te werken. Zou echt een goede fysio iets over moeten zeggen..... Ik weet niet of het adductor gerelateerd kan zijn.

• #1.336
Gewoon een stuk binnenband van een fiets man :)
Als ik hoor dat een enkel niet meewerkt, ga je misschien allerlei dingen doen met je houding tijdens squat om daar omheen te werken. Zou echt een goede fysio iets over moeten zeggen..... Ik weet niet of het adductor gerelateerd kan zijn.

Tijdens het squaten sta ik met mijn hakken op 2,5 kg schijfjes. Zonder deze schijfjes kan ik simpelweg geen full-squat maken.

Zojuist contact gehad met mijn fysio en daar kan ik 19 januari terecht. Hij voert een controle uit, geeft mij hopelijk oefeningen mee voor thuis en ik krijg een squat-elastiek van hem.

Tijdens het squaten sta ik met mijn hakken op 2,5 kg schijfjes. Zonder deze schijfjes kan ik simpelweg geen full-squat maken.

Zojuist contact gehad met mijn fysio en daar kan ik 19 januari terecht. Hij voert een controle uit, geeft mij hopelijk oefeningen mee voor thuis en ik krijg een squat-elastiek van hem.
Goed plan!

• #1.338
Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een 2016 vol progressie gewenst! Maak er allemaal een mooi feest van. Volgend jaar gaan we gainen als nooit te voren :D.

Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een 2016 vol progressie gewenst! Maak er allemaal een mooi feest van. Volgend jaar gaan we gainen als nooit te voren :D.
Jij ook kerel!! Fijne jaarwisseling...

Is die daar al geweest eigenlijk?

Terug
Naar boven