XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Ik weet wel zeker dat HCG invloed heeft daarop.. *bro-science uit*

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.282
welk hotel zit je? Nu in bangkok toch?

Geniet ervan Bas!!

Kijk aan! Is er een speciale reden dat je zo vaak hetzelfde land hebt bezocht? Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk verschillende plekken te zien.
Het eten daar is crap inderdaad. Vrienden van mij waren er ook gauw zat van.
Ik betaal de voor het wonen in Taiwan in totaal een dikke 900 euro. Het retourticket kostte volgens mij zo'n 400 euro. Het retourticket naar Thailand kost 'maar' 190 euro.
Ik betaal deze dingen van spaargeld en een beetje sponsoring van m'n ouders.
De kosten van het levensonderhoud in Taiwan vallen mij alleen wel tegen. Ik houd et niet exact bij, maar ik ben bakken met geld kwijt aan voedsel.

In Thailand ga ik proberen om lekker te verkleuren. In Taiwan is het zins twee weken een stuk kouder, dus die 30 graden in Thailand kan ik goed gebruiken :D :D.

Wat de medicijnen betreft.. In theorie zou het geen verschil moeten maken aangezien HCG een lichaamseigen stof is. Toch twijfel ik er nog altijd sterk aan of het daadwerkelijk geen invloed heeft op m'n metabolisme.

Mijn ouders zijn een aantal jaar geleden naar de Filipijnen geëmigreerd, vandaar dat ik er om de zoveel tijd heen ga. Het verbaasd mij wel dat het eten duur is in Taiwan, wat ben je ongeveer kwijt aan...wat rijst/vis/groente?

Veel plezier in Thailand, Bas. Lijkt me een mooi land.
Zit Taiwan er al weer op? Dat levensonderhoud duur is komt ws omdat je zoveel eet als 3 normale taiwanezen ;)

• #1.287
welk hotel zit je? Nu in bangkok toch?

We hebben in totaal 4 hotels gehad :)

Thanks Marvin! Genoten hebben we zeker. Wat een fantastsich land.

Mijn ouders zijn een aantal jaar geleden naar de Filipijnen geëmigreerd, vandaar dat ik er om de zoveel tijd heen ga. Het verbaasd mij wel dat het eten duur is in Taiwan, wat ben je ongeveer kwijt aan...wat rijst/vis/groente?

Ik ben er achter gekomen dat er een hoop westerlingen in Thailand wonen :). Ik zou er zelf ook best een lange tijd kunnen leven trouwens. Je hebt er alle benodigde faciliteiten, lekker weer en lage prijzen. Bovendien zijn er nog vele vele kansen op commercieel/ondernemings gebied. (Personal training staat bijv. nog in de kinderschoenen daar.. :rolleyes:)

Veel plezier in Thailand, Bas. Lijkt me een mooi land.
Zit Taiwan er al weer op? Dat levensonderhoud duur is komt ws omdat je zoveel eet als 3 normale taiwanezen ;)

Thanks!!
Ik heb nu nog een kleine maand te gaan in Taiwan. Op zo'n 4000 kcal is het leven nergens echt goedkoop denk ik.

Thailand was in een woord FANTASTISCH. Heerlijk rondegereisd, een hoop leuke dingen meegemaakt/gezien en natuurlijk genoten van het geweldige eten. We hebben 14 dagen lang alleen maar Thais voedsel gegeten :).
Gedurende de reis heb ik 4 keer getraind. Op Ko Tao eiland was trainen het leukst. Het is een eilandje ten grote van Texel, maar er is een super mooie gym. Absoluut een van de beste waar ik ooit heb getraind :).

Gisteren een UB training gedaan na de hele middag te hebben geslapen. M'n kracht is gelukkig min of meer gelijk gebleven en ik ben 1 a 1,5 kg kwijtgeraakt. Met creatine ben ik gestopt in Thailand. Ik denk dat ik daar pas weer mee begin op het moment dat ik eens vast ga lopen in de toekomst :).

Vandaag naar de gym voor een hele lichte LB training. In Thailand zijn we een van de laatste dagen verdwaald in de jungle (lang verhaal...) en daar heb ik mijn benen compleet naar de klote geholpen en mijn knieband verrekt. Het is dus zaak dat ik even rustig aan doe straks :P.

Ten slotte moet ik nog even kwijt dat deze rustige twee weken vooral mentaal echt nodig waren achter af gezien. Nu ik zo terugkijk heb ik het idee dat m'n lichaam behoorlijk 'op' was twee weken geleden. M'n trainingsvolume ga ik dan ook verlagen voor de komende tijd.

Klinkt goed allemaal. Ik ken Azie helemaal niet, maar je hoort toch wel veel goede verhalen (behalve over India, dat is hectisch zegt iedereen, dat moet je liggen of niet...).
Goed om ook even kritisch naar jezelf te kijken en een stapje terug te doen als dat nodig is.

Ja Thailand is aardig populair voor ons westerlingen, en zo gek is het niet om met een pensioen in Thailand gaan zitten..je hoeft niet meer te koken (alles koop je op straat, veel woningen hebben niet eens een keuken) je geld is meer waard, mooie omgeving, en goedkope punani :)

• #1.290
Klinkt goed allemaal. Ik ken Azie helemaal niet, maar je hoort toch wel veel goede verhalen (behalve over India, dat is hectisch zegt iedereen, dat moet je liggen of niet...).
Goed om ook even kritisch naar jezelf te kijken en een stapje terug te doen als dat nodig is.

India is ook best eens leuk om te bezoeken denk ik. Heerlijk eten, weinig regels en veel ongerepte natuur :D.
Zo is dat.

Ja Thailand is aardig populair voor ons westerlingen, en zo gek is het niet om met een pensioen in Thailand gaan zitten..je hoeft niet meer te koken (alles koop je op straat, veel woningen hebben niet eens een keuken) je geld is meer waard, mooie omgeving, en goedkope punani :)

Het is een heerlijk relaxt leventje daar inderdaad :).Met dat laatste heb ik geen persoonlijke ervaring, hehe. Ik weet echter dat het in Thailand e.o. stikt van de sekstoeristen. Een paar oude lui die trainden bij mijn gym in NL gingen ook 3 maal per jaar die kant op...

Gisteren een verbazingwekkend goede LB training gedraaid! Ik had verwacht niet te kunnen squaten en alleen wat lichte deadlifts te kunnen doen, maar het viel gelukkig allezins mee. Vandaag een rustdag en morgen weer UB. Waarschijnlijk ga ik vanaf dan m'n trainingen weer loggen.

• #1.291
UB2

BP
12 x 20
8 x 50
6 x 65
4 x 75 PR
4 x 3 x 75

Pull-ups overhand
8 x bw
6 5 4 x 10 kg
6 x 5 kg

Incline BP
10 x 20
9 x 55
8 x 55
9 x 50

CG Pull-down
12 10 8 x 47 kg

Dumbell shoulder press
2 x 6 x 17,5
2 x 7 x 15
Mijn schouders blijven een probleem. Ik zit nu al een jaar vast op dezelfde gewichten. Tips en advies zijn altijd welkom..

One-arm cable row
12 x 50
10 x 50
10 x 45 :burn:
Absoluut een van mijn favoriete oefeningen.

Side lateral raises
12 x 7,5 kg
2 x 10 x 7,5 kg

Seated Strict Alternating Curls
3 x 10-15 x 10 kg

Tricep Push-ups
14 10 8 x bw

Bw squats
3 setjes x tig reps.

PWO: Mcdonalds.

Nice bp PR man, misschien op lagere reps MP doen voor meer schouder kracht?

Wow Bas! Die PR is nice:D Gelijk ook wat setjes eraan geplakt ermee:D Goede post-workout ook:thumbs:

Fijne feestdagen!:rocknana:

• #1.294
Nice bp PR man, misschien op lagere reps MP doen voor meer schouder kracht?

Thanks Flex. Eindelijk op 75 kg.
Tja je zou zeggen dat low-rep zou moeten werken voor kracht gains, maar voor de MP gedlt dit, althans voor mij, niet .. :(. Ik heb het een half jaar terug geprobeerd.

Wow Bas! Die PR is nice:D Gelijk ook wat setjes eraan geplakt ermee:D Goede post-workout ook:thumbs:

Fijne feestdagen!:rocknana:

Thanks! Er oet uiteraard nog wel een beetje volume worden gedraaid hé :).

Ik houd niet eens echt van de MC, maarja wel lekker makkelijk kcals beuken. Daarnaast was het gezellig om met een maat daar even te hangen na de training :).

Vandaag alweer 3,5 koppen rijst, een flinke lading vis en 3 eitjes achter de kiezen. Straks LB knallen! Low-rep squats en sumo's. Daarnaast nog wat pompwerk. :thumb:

Kijk, dat laatste bevalt mij beter dan de Mac :)
Geduld hebben met de schouder presses denk ik. Het gaat maar langzaam vooruit daar ben ik bang. Goed schouderbladen naar achteren trekken, wat extra aandacht aan de achterkant geven misschien (rear delts, rhomboids)?
BTW netjes die bench!

• #1.296
Kijk, dat laatste bevalt mij beter dan de Mac :)
Geduld hebben met de schouder presses denk ik. Het gaat maar langzaam vooruit daar ben ik bang. Goed schouderbladen naar achteren trekken, wat extra aandacht aan de achterkant geven misschien (rear delts, rhomboids)?
BTW netjes die bench!

Dat bevalt mij dus ook super. Uiteraard wel met al die lekkere aziatische sausjes e.d. :P. Het probleem is alleen dat het heel erg vult en daarom is het fijn dat er zoiets als junk food bestaat.
Ik ben er ook bang voor. Misschien dat ik rear delts 2 x per week moet gaan pakken. Daarnaast twijfel ik of ik op 1 van de UB-dagen OHP voor de BP moet pakken..

Daarnet LB gepakt. De eerste 3 oefeningen samen met een Taiwanees gedaan. Het was tof om hem te helpen en te zien hoe gemotiveerd hij was.
Hij zag bovendien dat mijn knie nog steeds de neiging heeft naar binnen te vallen bij het squaten..

LB2:
Squats
10 x bw
10 x 20
8 x 50
5 x 60
5 x 3 x 70
Ik blijf problemen hebben met m'n linkerknie. Als ik uit de hole omhoog kom, valt m'n linker knie een beetje nar binnen. Ik heb dan ook redelijk vaak 'last' van mijn knie. Geen pijn, maar het voelt een beetje stug en absoluut niet zoals het hoort. Dit alles heeft uiteraard te maken met mijn immobiele enkel.

Sumo deadlift
8 x 70
5 x 90
5 x 110
5 x 115
3 x 120
Prima.

Paused squat
10 9 8 x 50

Leg curls
15 10 9 x 59 kg

Leg press
12 11 10 x 1.. kg

Kuiten leg press
3 x 10-12 x .. kg

Rope crunches
25 20 18 x 79 kg

ipd DB shoulder press eens beginnen met barbell OHP? Relatief licht beginnen, en flink opbouwen

Schouders en omgeving hebben zeker al een klap gehad als je eerst met bench begint, dat gaat ten koste van OHP (en andersom ook).
Als die enkel nog een gevolg van je ongeluk is zou een expert daar nog eens naar moeten kijken.
Ga je nog iets leuks met Kerst doen? Is het uberhaupt een ding in Taiwan?

• #1.300
ipd DB shoulder press eens beginnen met barbell OHP? Relatief licht beginnen, en flink opbouwen

Bedankt voor het advies. Echter pak ik op UB1 de OHP al in plaats van dumbell shoulder press :). Momenteel 4 x 6-8.

Schouders en omgeving hebben zeker al een klap gehad als je eerst met bench begint, dat gaat ten koste van OHP (en andersom ook).
Als die enkel nog een gevolg van je ongeluk is zou een expert daar nog eens naar moeten kijken.
Ga je nog iets leuks met Kerst doen? Is het uberhaupt een ding in Taiwan?

Ja, precies. Echter heb ik de laatste tijd wel eindelijk progressie gemaakt op de BP, dus ik heb besloten dit maar even als eerste oefening aan te houden :D.

Voor ik naar Taiwan ging had ik ein-de-lijk een goede fysio gevonden. Daar kon ik echter maar 4 weken terecht, omdat ik vertrok naar Taiwan.. :( Zodsra km terug ben in NL voor +- 10 dagen ga ik proberen om even bij hem langs te gaan voor algemeen advies en evt. Oefeningen.

Kerst.. Tja. Gisteren hebben ik met wat vrienden en daarnaast een hoop onbekenden kerst gevierd met eten en wat cadeautjes. Het was gezellig, maar een kersrgevoel heb ik absoluut niet. Enigzins jammer, maar het is ook een mooi leermoment. Ik besef mij nu extra goed hoe belangrijk mn vrienden en familie voor mij zijn! :)
Na het kerstfeestje zijn we op stap gegaan en dat was wel geslaagd. Na 6u thuis en vanmiddag tot 14:00 in m'n bed liggen stinken :'). Nu even wat boodschappen doen, een hoop eten en vanavond trainen i.p.v. morgen met een Taiwanese maat. Daarna waarschijnlijk opnieuw op stap :P.

Terug
Naar boven