XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Idd, gewoon uitvogelen waar jij lekker op draait.
En beter voor wat? KH zijn de beste bron voor redelijk hoge inspanning gedurende een langere tijd, bv een uur hardlopen of wielrennen. Bij korte krachtexplosies zoals liften gebruiken je spieren fosfaten zoals ATP en CrP, die na gebruik meteen weer aangevuld moeten worden uit een andere bron. Dat kunnen koolhydraten zijn, maar ook prima vetten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.502
Idd, gewoon uitvogelen waar jij lekker op draait.
En beter voor wat? KH zijn de beste bron voor redelijk hoge inspanning gedurende een langere tijd, bv een uur hardlopen of wielrennen. Bij korte krachtexplosies zoals liften gebruiken je spieren fosfaten zoals ATP en CrP, die na gebruik meteen weer aangevuld moeten worden uit een andere bron. Dat kunnen koolhydraten zijn, maar ook prima vetten.

Ik heb de laatste tijd ook het idee dat ik over bepaalde dingen veel te veel stress terwijl het vrijwel geen verschil maakt. Ik bedoel, iedere 'expert' op het gebied van voeding heeft zijn/haar idee over het perfecte dieet en uiteindelijk ben ik niets wijzer na het lezen van 20 artikelen. Maw, het is gewoon een kwestie van trial and error zoals ik al zei! :)

• #1.503
EIndelijk een update! Ivm de drukte en mijn nieuwe schema even niet gelogd, maar gewoon lekker meegelezen met de rest.
Hierbij de trainingen van vorige week. De planning voor volgende week volgt nog wel. :)
Het schema is gebaseerd op Strength/hypertrophy programming van Johnny Candito.

sessions done week 1.png

EIndelijk een update! Ivm de drukte en mijn nieuwe schema even niet gelogd, maar gewoon lekker meegelezen met de rest.
Hierbij de trainingen van vorige week. De planning voor volgende week volgt nog wel. :)
Het schema is gebaseerd op Strength/hypertrophy programming van Johnny Candito.
Schema ziet er goed uit! Heb mensen erg goed zien gaan op Candito dus verwacht ook zeker dat jij goede gains erop gaat maken. Valt me alleen wel op dat je zware en lichte squats wel erg dicht bij elkaar liggen, heb je daar zelf voor gekozen of ligt dat aan het programma?

• #1.505
Schema ziet er goed uit! Heb mensen erg goed zien gaan op Candito dus verwacht ook zeker dat jij goede gains erop gaat maken. Valt me alleen wel op dat je zware en lichte squats wel erg dicht bij elkaar liggen, heb je daar zelf voor gekozen of ligt dat aan het programma?

Klopt inderdaad. Ik wil/kan nog niet echt zwaar gaan, omdat ik pas kort met nieuwe techniek squat.
Veel mensen gaan inderdaad goed op zijn schema's :).
Ik vind het nu alleen lastig om het hele weekend rust te nemen, vooral als ik 's zondags niet veel te doen heb.

Zaterdag een fiets gekocht en die dag lekker van het werk naar huis gefietsd. Gisteren bovendien met een vriendin de stad in geweest en t*ring veel gelopen.
Bw vanochtend was 77.5, ondanks flinke maaltijden dit weekend.

Pff, het blijft een gevecht dat gewicht van jou. Is het eten in Belgie niet lekker? :D

• #1.507
Het eten is prima. 4000 kcal.
Ik ga nu meer krachtgericht trainen ipv een hoop volume voor hypertrofie. Kwaliteit boven kwantiteit zeg maar ;).

• #1.509
Verstandig in jou geval...less = more

Laten we dat hopen. De manier waarop ik afgelopen jaar heb getraind was iig verre van optimaal.
Voor UB zal ik redelijk wat lichte assistance blijven doen voor armen en schouders, maar verder even een stap terug nemen qua volume op compound oefeningen per training.
Lange trainingen zitten m'n progressie echt in de weg heb ik het idee. Dat is dan ook de reden dat ik niet voor een reguliere 3x p/w full body ga. Ik train liever frequenter met een lager volume per training, zodat altijd 100% gefocust ben :).

Het eten is prima. 4000 kcal.
Ik ga nu meer krachtgericht trainen ipv een hoop volume voor hypertrofie. Kwaliteit boven kwantiteit zeg maar ;).
Dat is denk ik een goede tactiek voor iemand die heel veel verbrand. Ben benieuwd :)

• #1.511
Dat is denk ik een goede tactiek voor iemand die heel veel verbrand. Ben benieuwd :)

Dat lijkt mij ook.
Bovendien ga ik de compounds nu heel veel kunnen oefenen. 3x squaten en 2x deadliften pw op lager volume is, zowel in theorie als voor mijn gevoel, effectiever dan alles in 1-2 trainingsessies doen.
Ik vind het bovendien erg fijn om na mijn werk lekker naar de gym te gaan, maar ik wil 's avonds ook nog wat tijd hebben om andere dingen te doen. Koken bijvoorbeeld... :rolleyes:.

mooi schema!

ben zelf ook een fan van ub/lb.. stiekem wil ik hier weer op terug stappen :) maar soms met je het ander ook een kans geven!

Hoe is die daar in Brussel?

Ja goeie vraag. Je schrijft meer in andere logs dan bij je zelf :D

Ja log eens wat trainingen bas:)

Godver wat een desserts zie ik op je ig langskomen :D post daar eens wat over :meal:

• #1.517
mooi schema!

ben zelf ook een fan van ub/lb.. stiekem wil ik hier weer op terug stappen :) maar soms met je het ander ook een kans geven!

Het traint heerlijk, maar alles 3 keer per week pakken werkt voor mij toch beter lijkt het!

DRUK! :P

Ja goeie vraag. Je schrijft meer in andere logs dan bij je zelf :D

Ik blijf lekker meelezen in de logjes hier inderdaad. Vaak als ik in de bus zit lees ik even door DBB heen :)

Ja log eens wat trainingen bas:)

Daar wordt het wel weer tijd voor he :roflol:

Godver wat een desserts zie ik op je ig langskomen :D post daar eens wat over :meal:

Ik ben wat meer zoete troep gaan eten he he :P.

Update:

Afgelopen tijd heel druk gehad met mijn stage. Full-time werken door de weeks en in de weekenden naar beurzen. Echter wel getraind! Omdat ik niet op vaste dagen kon trainen echter wel vrij random. Niet zo zeer een vast programma.

Komende tijd even geen beurzen en andere bijzonderheden, dus kan ik zoals t nu lijkt op vaste dagen blijven trainen. Hierbij ongeveer de trainingen van afgelopen week (bijlage).

BW vanmorgen, na de 3-daagse beurs: 78.9 kg.

Week 1 Full-body.png

Squats every day! Goed bezig hoor.
Wat voor bedrijf of organisatie werk je voor?

• #1.519
Squats every day! Goed bezig hoor.
Wat voor bedrijf of organisatie werk je voor?

Een dag niet gesquat is een dag niet geleefd! :P

Ik loop stage bij een bedrijf dat handelt in Radio Controlled modellen. Drones, Multicopters, helikopters en alle onderdelen/benodigdheden. Het is geen hobby van mij, maar het is juist wel tof om een helemaal nieuwe business te ontdekken op deze manier.
Ik werk 40 uur per week + iedere dag zo een 2 uur reistijd.

Wel een leuke bedrijfstak, met veel en snelle ontwikkelingen. Ik snap ook dat die veel op beurzen staan.

Terug
Naar boven