MuscleMeat

bb-ers in de bouw groeien langzamer als die op kantoor

Fysiek zwaar is anders vermoeiend dan mentaal zwaar. Als je een dag hard aan het denken ben geweest is je geest flink verrot, dat heb je minder bij in de bouw werken.
Een bouwvakker denkt ook hoor, al zou je het soms niet zeggen:rolleyes:

Wat heeft je inleidende verhaal precies met de stelling te maken? In je inleidende stukje doe je net of mensen die een kantoorbaan hebben niet moe kunnen zijn na 8 uur aangesloten beeldschermwerk en jij hebt daar wel recht op omdat je de hele dag schildert? Over bullshit gesproken....

je kunt die 2 niet eens vergelijken man ... jij zit op je kont op je relaxte bureaustoel terwijl in de bouw zit je in de regen de wind continu in beweging hard werk . Maar je hebt gelijk van al dat typen kun je savends wss net wat moeilijker squatten "bvb"

ja want in de bouw moet het maar op de mm nauwkeurig zijn ? je bent ook de hele dag bezig met denken en rekenen in de bouw of denk je dat het gewoon wat steentjes stapellen zijn en dan wel zien waar je uitkomt ? Ik denk trouwens dat het trainen zelf ook fysiek is en niet zo zeer mentaal maarja wie ben ik
Nee, maar denk dat je wel op een andere manier bezig bent. Trainen is idd fysiek maar als je mentaal verrot bent kom je fysiek ook niet echt ergens aan toe (andersom ook niet, trouwens).

Maarja, moet eigenlijk zeggen dat ik er sowieso niet zo'n last van heb... moeheid is zwakte :D

Nee, maar denk dat je wel op een andere manier bezig bent. Trainen is idd fysiek maar als je mentaal verrot bent kom je fysiek ook niet echt ergens aan toe (andersom ook niet, trouwens).

Maarja, moet eigenlijk zeggen dat ik er sowieso niet zo'n last van heb... moeheid is zwakte :D

na je bureauwerk is de training gewoon ontspanning je geest leeg maken , als je 8 uur in de bouw bezig bent dan moet je vaak jezelf pushen om nog naar de gym te gaan want je bent gewoon kapot soms en dit is wel mentaal ... ik weet gewoon zeker dat je na 8 uur op kantoor veel meer energie over hebt om naar de gym te gaan dan als je bvb 8 uur in de bouw werkt

na je bureauwerk is de training gewoon ontspanning je geest leeg maken , als je 8 uur in de bouw bezig bent dan moet je vaak jezelf pushen om nog naar de gym te gaan want je bent gewoon kapot soms en dit is wel mentaal ... ik weet gewoon zeker dat je na 8 uur op kantoor veel meer energie over hebt om naar de gym te gaan dan als je bvb 8 uur in de bouw werkt
Dat is wat anders, maar dat betekent niet dat je niet helemaal kapot kunt zijn na een dag kantoorwerk (door iets anders dan verveling).

Ik heb in het verleden ook wel een paar weken alleen op kantoor gezeten en het valt idd ook niet mee, mentaal afgemat maar nog wel energie om te trainen. Als ik in de bouw fulltime bezig ben en voor de 13e keer naar 3 hoog ben gelopen heb ik niet echt veel puf meer om te trainen, al is het alleen maar dat je al je energie verspilt hebt aan je werk. Je kunt het soms gewoon niet bij benen met je voeding.

op kantoor wordt je lui van. daarom hebbe dikzakke ook vaak een kantoorbaan.

Wat heeft je inleidende verhaal precies met de stelling te maken? In je inleidende stukje doe je net of mensen die een kantoorbaan hebben niet moe kunnen zijn na 8 uur aangesloten beeldschermwerk en jij hebt daar wel recht op omdat je de hele dag schildert? Over bullshit gesproken....

je kunt die 2 niet eens vergelijken man ... jij zit op je kont op je relaxte bureaustoel terwijl in de bouw zit je in de regen de wind continu in beweging hard werk . Maar je hebt gelijk van al dat typen kun je savends wss net wat moeilijker squatten "bvb"

Doe toch niet zo simpel. Je doet het stereotype van dom bouwvolk wel eer aan met dit slappe gezwets. Tuurlijk, als je in de bouw werkt mag je moe zijn na een dag werk en als je op kantoor zit, dan ZIT je de hele dag dus kun je niet moe zijn? In jouw beperkte wereldje wel. Daarom zit je waarschijnlijk niet op kantoor.

Je kunt ook mentaal moe zijn, te maken hebben met stress, werken onder hoge druk en een hoop verantwoordelijkheid. Trainen is dan een goede uitlaatklep maar dat wil niet zeggen dat je soms dagen erbij hebt dat de piepers op zijn.

Als schilder heb je het nog heel goed in de bouw.

Doe toch niet zo simpel. Je doet het stereotype van dom bouwvolk wel eer aan met dit slappe gezwets. Tuurlijk, als je in de bouw werkt mag je moe zijn na een dag werk en als je op kantoor zit, dan ZIT je de hele dag dus kun je niet moe zijn? In jouw beperkte wereldje wel. Daarom zit je waarschijnlijk niet op kantoor.

Je kunt ook mentaal moe zijn, te maken hebben met stress, werken onder hoge druk en een hoop verantwoordelijkheid. Trainen is dan een goede uitlaatklep maar dat wil niet zeggen dat je soms dagen erbij hebt dat de piepers op zijn.

ik werk niet eens in de bouw gast maar als jij kantoor en bouw gaat vergelijken ben jij het die wat simpel is . en idd in de bouw heb je geen hoge druk hé als het gebouw af is dan is het maar af zit geen tijdsdruk op man . als je een volledige dag ZIT zie ik niet hoeje savends minder kunt presteren in de gym ... maar goed ik laat het hierbij

Ik heb nu al 3 jaar een vakantiejob gedaan en het 1ste jaar was kantoorjob , die was echt veruit het chillst van allemaal. Vandaag 7u de hele tijd balken verlegt , wou gaan trainen , ga het nu morgen doen. Ook om 4u opstaan is niet echt leuk. Die kantoorjob was 15km fietsen , dus 30km op een dag , zonder dat fietsen was het echt luilekkerland. Moest er ook maar om 9u zijn :')

Vroeger ook meegeweest met mijn pa naar de bouw , zeker als metserdiener is het zwaar werk. Er komt ook veel bij kijken , bouwvakkers zijn niet dom... Hij moet ook altijd alles uitrekenen en perfect weten hoeveel stabiel er moet komen , hoeveel mortel , cement etc.. . De 2 zijn niet te vergelijken. Studeren = chillere job. Wat nog niet wil zeggen dat je meer verdient , vakmannen verdienen zeker zeer mooi geld.

Duh enige beweging die kantoormensen hebben is naar de magnetron lopen en naar de plee lopen. Die kunnen veul veul veul beter rusten.

ik werk niet eens in de bouw gast maar als jij kantoor en bouw gaat vergelijken ben jij het die wat simpel is . en idd in de bouw heb je geen hoge druk hé als het gebouw af is dan is het maar af zit geen tijdsdruk op man . als je een volledige dag ZIT zie ik niet hoeje savends minder kunt presteren in de gym ... maar goed ik laat het hierbij

Laat het er maar bij ja met je simpele gelul. Nu begin je weer over prestaties terwijl over moe-heid gaat. Als je niet begrijpt dat je ook mentaal moe kunt zijn ben je de moeite van de discussie ook niet eens.

Laat het er maar bij ja met je simpele gelul. Nu begin je weer over prestaties terwijl over moe-heid gaat. Als je niet begrijpt dat je ook mentaal moe kunt zijn ben je de moeite van de discussie ook niet eens.

Hoe word je in godsnaam mentaal moe? Werk je bij een helpdesk ofzo?

:roflol: @ topicititel.

Die op kantoor worden niet moe, gewoon tam.

Als je s'avond de energie niet hebt om te gaan trainen heeft dat niets te maken met hard werken maar dat je een tamme zak bent.

In de bouw zitten er anders ook wel veel chille jobkes, is ook nog altijd zo slecht niet.
Metselen vind ik ook helemaal niet vermoeiend, dan heeft een metsendiender het veel slechter.

Groeien is een gevolg van
1 - talent
2 - voeding
3 - training
4 - drugz
(niet noodzakelijkerwijs in die volgorde).

Dat beetje te kort aan rust of tekort aan beweging is verwaarloosbaar (tenzij je een extreem zware job hebt).

mee eens

Eenmaal je je niet aan je rust komt loopt training en voeding toch mis, zeker niet te verwaarlozen.

Hoe word je in godsnaam mentaal moe? Werk je bij een helpdesk ofzo?

Het is erger, ik werk voor de overheid en ik krijg ook telefoontjes ongeveer als een helpdesk. Wat inhoudt dat elke keer als je denkt dat je het meest onvoorstelbare hebt meegemaakt er weer een schepje bovenop wordt gedaan. Ik heb een functie waarbij een 'standaard' ambtenaren mentaliteit totaal niet mogelijk is. Helaas is dit voor de omringende functies wél mogelijk. Falen wordt niet gestraft, de taken worden simpelweg neergelegd bij het gedeelte dat wél functioneert. 8 Uur per dag gefrustreerd en opgefokt werken gaat prima maar als je dan de deur uitloopt en in de auto naar de gym zit merk je pas hoe moe je eigenlijk bent. Als je er eenmaal bent en bezig bent gaat het verstand op 0 en kun je alles kwijt. Maar ik kan me voorstellen dat iemand die op kantoor niet zou gaan omdat hij dus moe of tam of welke naam je er ook aan wilt geven is. Ik verzaak overigens niet, ben gewapend met energydrinks, cafeine tabs :D

Terug
Naar boven