AndroidHealthClinic

bb-ers in de bouw groeien langzamer als die op kantoor

Als ik naar de begin vraag kijk dan denk ik het volgende

In de bouw verbrand je in ieder geval meer calorien dan op kantoor
voordeel bouw - je zal eerder droog zijn en je spieren groeien alleen al omdat je de hele dag fysiek bezig bent.
nadeel - je zal soms te moe zijn om te trainen en je spieren herstellen minder snel.
om te groeien moet je veeeel eten.

voordeel kantoor - je hebt minder voeding nodig om te groeien / dat is ook een nadeel want je verbrand minder (dus te veel calorien sla je eerder op als vet)
Je zal meer zitten dus meer rusttijd hebben om te herstellen maar je spieren verslappen ook als ze niet gebruikt worden. Tja wat is nu beter???

Ik ben trouwens een luie kantoormedewerker die wel gemiddeld 9 uur p/dag werkt
Fysiek ben ik niet moe, geestelijk soms wel (van al dat gelul)
voordeel - ik kan wel af en toe hier kijken :)

PS ik heb trouwens diep respect voor de jongens in de bouw die het nog kunnen opbrengen om te trainen na het werk
ik denk dat ik het toch makkelijker heb.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel die miepen die zeuren dat ze er geestelijk helemaal aan onderdoor gaan.

Volgens mij is het percentage burnout e.d. op kantoor toch een stuk hoger.
Niet dat ik daar last van heb :D

Ik vind het heerlijk om na een daggie zitten en naar zown beeldscherm te staren lekker tegaan trainen ff et luie zweet deruit. :D
Toch heb ik geregeld dat ik liever lekker op de bouw bezig kon zijn. Ff een daggie tussendoor. Ach ben nu thuis ook aant verbouwen dus ook elke avond en zaterdagen bezig :P

Het lijkt me toch serieus moeilijk om te gainen als je in de bouw werkt. Ook door blessures ed , mijn pa moet niet trainen imo , zijn rug is nu al naar de kloten , hij heeft er al serieus wat spuiten ingehad. Zwakke onderrug zit wel in de familie bij ons. DL lukt bij mij soms wel goed , maar ik heb toch snel pijn in min onderrug. Vandaag ook weer gewerkt (in de fabriek) en voel mijn onderrug ook , moet benen vandaag , zal het wel voelen bij het squatten.

Als je al de hele dag fysiek bent bezig geweest is het toch logischer wijze moeilijker om dan nog eens hard te gaan trainen. + Spierpijn de dag erna en je spieren weer moeten gebruiken is ook niet leuk. Maargoed ,eindeloze discussie...

Het lijkt me toch serieus moeilijk om te gainen als je in de bouw werkt. Ook door blessures ed , mijn pa moet niet trainen imo , zijn rug is nu al naar de kloten , hij heeft er al serieus wat spuiten ingehad. Zwakke onderrug zit wel in de familie bij ons. DL lukt bij mij soms wel goed , maar ik heb toch snel pijn in min onderrug. Vandaag ook weer gewerkt (in de fabriek) en voel mijn onderrug ook , moet benen vandaag , zal het wel voelen bij het squatten.

Als je al de hele dag fysiek bent bezig geweest is het toch logischer wijze moeilijker om dan nog eens hard te gaan trainen. + Spierpijn de dag erna en je spieren weer moeten gebruiken is ook niet leuk. Maargoed ,eindeloze discussie...

Mja ken ook iemand die in de bouw continu last van zijn rug had. Ging trainen 3x per week en hij had na 3 maand geen last meer. Licht eraan wat je hebt natuurlijk.

Magoed ik zit op kantoor en een maat van me doet heledag zware werkzaamheden. Veel tillen en sjouwen. Gast groeit veel harder dan ik. Hij eet ook veel meer en heeft meer aanleg als je et mij vraagd. Hij vind het geweldig dat ie zo sterk is en tild in zijn werk graag zware dingen. Ook om hoe collega's daarop reageren hehe..

Moeilijk te zeggen, ik denk sowieso dat veel beweging/krachttraining + veel voeding beter is dan een kantoorbaan waar je eerder vet gaat gainen. maar ik kan me wel voorstellen dat je helemaal kapot bent na een dagje zwaar werk. Op dat vlak zijn de mensen die een kantoor baan hebben weer beter af.

toevallig net sinds maandag de bouw uit.. Werkte ook als timmerman, en heb in die tijd altijd super progressie geboekt..

Nu ga ik het rustiger aan doen en werk ik in een voedingssuplementen winkel, dus sta mezelf de hele dag te motiveren :).. Ga er vanuit dat ik de komende tijd een nóg betere progressie zal gaan boeken!

kijk naar stratenmakers of steigerbouwers en bouwvakkers over het algemeen zijn het niet echt brede gasten op een paar uitzonderingen na. wat ze wel vaak hebben is krachtige onderarmen en sowieso zijn ze wel sterk in het algemeen. je kan hier alleen niet tegen aan eten, omdat je gewoon zoveel energie verbruikt bij al die fysieke werkzaamheden. ik heb zelf ook in de bouw gewerkt maar je verbrand zoveel op een normale werkdag op een gegeven moment sta je gewoon te verzuren man. nu werk ik lekker op kantoor en kom ik heerlijk aan mijn rust en kan ik om de twee uur eten wat ik wil. wat wil een bber nou nog meer? voor mij persoonlijk werkt deze combi het best.

kijk naar stratenmakers of steigerbouwers en bouwvakkers over het algemeen zijn het niet echt brede gasten op een paar uitzonderingen na. wat ze wel vaak hebben is krachtige onderarmen en sowieso zijn ze wel sterk in het algemeen. je kan hier alleen niet tegen aan eten, omdat je gewoon zoveel energie verbruikt bij al die fysieke werkzaamheden. ik heb zelf ook in de bouw gewerkt maar je verbrand zoveel op een normale werkdag op een gegeven moment sta je gewoon te verzuren man. nu werk ik lekker op kantoor en kom ik heerlijk aan mijn rust en kan ik om de twee uur eten wat ik wil. wat wil een bber nou nog meer? voor mij persoonlijk werkt deze combi het best.

Denk dat gemiddelde bouwvakker ook niet traint maar liever flink aant bier zit hehe. Het gemiddelde kantoorvolk is toch een stuk minder breed hoor haha. Ga maar ff op et gemeentehuis kijken hoeveel brede gasten je daar voorbij ziet komen :D

Denk dat gemiddelde bouwvakker ook niet traint maar liever flink aant bier zit hehe. Het gemiddelde kantoorvolk is toch een stuk minder breed hoor haha. Ga maar ff op et gemeentehuis kijken hoeveel brede gasten je daar voorbij ziet komen :D

Haha maar ik ben een kantoor ICTer geen ambtenaar ;)

ben het eens met de stelling, weet zeker dat de omstandigheden in het kantoor beter zijn dan bijv een bouwvakker. denk hierbij aan rust, lichamelijke inspanning, voeding. hiermee zeg ik niet dat je niet groot kan worden als je lichamelijk zwaar werk uitoefent.

Haha maar ik ben een kantoor ICTer geen ambtenaar ;)

Hehehe jah ik zit ook in de voorbereiding van de bouw. Maar onder mijn kantoor collega's heeft bijna iedereen een dikke pens of is ecto :D Maar onder mijn collega's monteurs was er ook maar 1 van de 60 die trainde. En dat kon je wel goed aan em zien trouwens.

ben het eens met de stelling, weet zeker dat de omstandigheden in het kantoor beter zijn dan bijv een bouwvakker. denk hierbij aan rust, lichamelijke inspanning, voeding. hiermee zeg ik niet dat je niet groot kan worden als je lichamelijk zwaar werk uitoefent.

Gelukkig zeg je niet dat je niet groot kan worden als je lichamelijk zwaar werk uitoefent.
Het zou een harde contradictio zijn én quote van het jaar.

god wat een crybaby's hier zeg,

"ik zie het meeste af, nee ik zie het meeste af"

Jongens, er zijn nadelen aan beide beroepen, het is idd appelen en peren vergelijken. Van de bouw kan je maar al te goed te moe zijn of gelijk wat. Maar als je niet verstaat dat je van kantoorwerk ook wel degelijk moe kan zijn, dan ben je gewoon debiel en moet je je laten opnemen.....Van de hele week naar je scherm te zitten turen en dossiers te behandelen raken je ogen en brein erg vermoeid als het zwaar werk is, of een stressy case.....en het is zoals iemand eerder al zei, zonder motivatie train je dan ook helemaal k*t

Ik vertrek weer naar et werk, Leve de bouw :)

mss moet je wat harder werken dan ... niks is zo chill dan naar school gaan als jij nu al gaat zeggen dat school zwaarder is om te trainen dan in de bouw werken of wat voor werk dan ook dan doeje iets fout

Ik heb liever weer m'n full-time vakantiebaan van 48 uur in de week dan dat ik nu op school zit hoor. Moet echt heel goed geconcentreerd zijn op school en moet thuis ook veel doen aan m'n huiswerk en ook om de 2 maanden tentamens is geen pretje, verder deadlines met bepaalde opdrachten en ook om de zoveel tijd projecten. Nee geef mij maar weer m'n full-time vakantiebaan :)

Terug
Naar boven