AndroidHealthClinic

bb-ers in de bouw groeien langzamer als die op kantoor

Deze discussie heeft helemaal geen betrekking op de vraag.

Stel dat persoon x en persoon y evenveel trainen, evenveel overschot aan voedingsstoffen hebben aan het einde van de dag, evenveel aanleg hebben etcetera, etcetera. Dan zal persoon x die als metselaar, stratenmaker of weet ik veel wat, meer moeite hebben met het gainen van spiermassa dan persoon y die op kantoor werkt.

Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat meneer y zijn werk op kantoor zeer stressvol vindt (geestelijk), wat dus weer een toename in cortisol als gevolg heeft.

Kortom appels met peren vergelijken. Stress is stress en kan in iedere beroepsgroep voorkomen.

Ligt er ook aan wat voor kantoor. Ambtenaar of geen ambtenaar. Want luiheid leidt nooit tot iets goeds.

Ik heb beide gedaan (student en vakantiejob) en na mijn werk was het de eerste 2 weken wat lastiger om terug zwaar te trainen maar heb me erdoor geslaan en daarna had ik meer energie dan ooit.

Als je een hele dag in je boeken moet zitten kom je echt moe maar eerder lui-moe.

Mijn conclusie is dat actief bezig zijn over de dag veel betere resultaten geeft dan op je luie kont zitten. Je stelling is bullshit in mijn ogen, de reden dat je minder voorruitgang boekt is omdat je
(1)slechtere genen hebt
(2)je voeding wat moet aanpassen
(3)gewoon meer slapen.

heb beetje het gevoel dat iedereen die een keer even op kantoor wat Excel files heeft aangepast en beetje rond gebeld heeft nu opeens verstand heeft van een stress volle baan op kantoor.

Heb zelf ook ooit eens paar kruiwagens getild en paar stenen heen en weer gebracht en moet zeggen dat ik er niet moe van werd. Niks aan de hand dus met werk in de bouw...;)

oftewel geen appels met peren vergelijken....

Laat het er maar bij ja met je simpele gelul. Nu begin je weer over prestaties terwijl over moe-heid gaat. Als je niet begrijpt dat je ook mentaal moe kunt zijn ben je de moeite van de discussie ook niet eens.

ja want fysieke arbeid en moeheid gaan niet samen :rolleyes: en idd ik begrijp niet dat mentale vermoeidheid je in de weg staan om een zware training te doen want veel denken komt daar imho niet aan te pas

Dit is echt een kansloze discussie, zeker gezien het feit dat 3 kwart van DBB in de bouw werkt..

Toch zal ik mijn bijdrage leveren:
Vanuit het rustoogpunt gezien, hebben mensen met een kantoor baan het zeker beter vanwege de minimale fysieke belasting. Als het gaat om energie na een werkdag, houd ik het op een gelijkspel. Minimaal 40 uur per week achter een beeldscherm is weldegelijk zwaar, mensen die dit ontkennen hebben nog nooit zo'n baan gehad of zijn jaloers.

Mwah, heb zelf als timmerman gewerkt en zit nu op kantoor. Tuurlijk is het zwaarder, maar onderschat een dag op kantoor ook niet, dit kan je mentaal redelijk uitputten, en dat traint slechter als met een fysieke 'moeheid' van het werken.

Mwah, heb zelf als timmerman gewerkt en zit nu op kantoor. Tuurlijk is het zwaarder, maar onderschat een dag op kantoor ook niet, dit kan je mentaal redelijk uitputten, en dat traint slechter als met een fysieke 'moeheid' van het werken.

hoezo dat ? je lift de gewichten toch niet met je brainwaves ofwel soms ?

Gast, je traint toch 10 x lekkerder als je fit in je bolletje bent.

Ik heb ook in de bouw gewerkt en werk nu al jaren op kantoor.

Na een dag werken geld in bijde gevallen dat je moe bent geestelijk of lichaamlijk in bijde gevallen zul je je eroverheen moeten zetten om te gaan trainen.

Of je nu in de bouw werkt of op kantoor maakt geen hol uit kwa groeien.
Hangt allemaal af van je eetschema, aanleg, training. Voor rust geld rust tussen de trainingen dat je niet overtraind. Heeft naar mijn ervaring niets te maken met je werk. Als ik na een dag bouw lekker ging trainen kreeg ik ook altijd weer lekker energie en merkte ik niets meer van de moeheid die ervoor voelde. Trainen na een dag op je reet zitten is ook heerlijk en is voor mij echt een uitlaatklep.

Na jaren in de bouw gewerkt te hebben kun je wel sneller last krijgen van gewrichten en rug etc. Wat je training wel kan beinvloeden.

Ik heb beiden gedaan dan wel niet in de bouw maar wel gewerkt als verhuizer en sjouwer in een magazijn en technische dienst in een fabriek en dus ook kantoor werk. En ik kan je verzekeren dat het allemaal geen zak uit maakt voor je training. Trainen is trainen en werk is gewoon werk.

Bovendien bij het magazijn werk trainde ik min of meer al tijdens het werk.

Ik begon pas te groeien toen ik een kantoorbaan had. Vreemde bij mij is dat ik door fysiek werk nauwelijks eet, ik blijf dan bezig en vergeet gewoon te eten. Daarnaast moet je ook meer eten om de arbeid te compenseren. Op kantoor zit ik stil en denk ik vreemd genoeg meer aan eten. Ben tijdens mijn stage 5kg zwaarder geworden terwijl dit voorheen nooit lukte.

Ik begon pas te groeien toen ik een kantoorbaan had. Vreemde bij mij is dat ik door fysiek werk nauwelijks eet, ik blijf dan bezig en vergeet gewoon te eten. Daarnaast moet je ook meer eten om de arbeid te compenseren. Op kantoor zit ik stil en denk ik vreemd genoeg meer aan eten. Ben tijdens mijn stage 5kg zwaarder geworden terwijl dit voorheen nooit lukte.

Ik wordt op kantoor ook sneller zwaarder. Helaas wordt ik gewoon sneller vetter en moet ik beter op mijn voeding letten.

Wat een bende kantoormiepen hier zeg, omfg grow some ****ing balls.

Verdien gewoon veel meer op kantoor... dus

na je bureauwerk is de training gewoon ontspanning je geest leeg maken , als je 8 uur in de bouw bezig bent dan moet je vaak jezelf pushen om nog naar de gym te gaan want je bent gewoon kapot soms en dit is wel mentaal ... ik weet gewoon zeker dat je na 8 uur op kantoor veel meer energie over hebt om naar de gym te gaan dan als je bvb 8 uur in de bouw werkt

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik werk in de zomer altijd in de "bouw" (teeltvloeren aanleggen), en heb dan aan het eind van de dag toch vaak meer zin en energie dan wanneer ik heel de dag heb gestudeerd en dus mentaal geen fut meer heb.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik werk in de zomer altijd in de "bouw" (teeltvloeren aanleggen), en heb dan aan het eind van de dag toch vaak meer zin en energie dan wanneer ik heel de dag heb gestudeerd en dus mentaal geen fut meer heb.

mss moet je wat harder werken dan ... niks is zo chill dan naar school gaan als jij nu al gaat zeggen dat school zwaarder is om te trainen dan in de bouw werken of wat voor werk dan ook dan doeje iets fout

Terug
Naar boven