AndroidHealthClinic

Bea's log , reloaded

dingen die regelmatig voorkomen zijn bijvoorbeeld eierkoeken, multi granen cornflakes, fruit, paella , kip , pasta , chickennuggets :d , rijstkoeken met zwarte chocolade, volkoren boterhammen met mayonaise en hesp en kaas of kippewit. Koffie, lightredbulls en water. Suikerhoudende dranken doe ik dus zo goed als nooit ( tenzij ik wegga ). Noten ook een shitload , is erg gemakkelijk :p.
Kwark ook af en toe.

:p

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.123
Lol guys , het wonder is geschied... Ik heb vandaag mijn voeding opgeschreven.

Wil nu toch serieus gaan cutten en leren. Ga normaal uitkomen op een mooie 2200-2300kcals. Ga straks gaan trainen eens zien wat het geeft :D.

Zal dan mss eens kijken voor de EKV verhoudingen ook :p.

Post eens je voedingsschema, kben keer benieuwd :D Vorige cut heb je niet te lang volgehouden he :D

• #2.126
Post eens je voedingsschema, kben keer benieuwd :D Vorige cut heb je niet te lang volgehouden he :D

Haha :D, true story :p. Ik post het meteen wel even, na mijn training zodat jullie niet allemaal beginnen te zeiken over mijn slechte voeding :p.

2300 kcal is dat niet te weinig voor iemand die 87 weegt

88.5 :p. En ik ben een easy-gainer, cutten is voor mij veel moeilijker dan bulken zeg maar. Zit nu op 2173 en heb echt geen honger...

Training :

Squat :

• 10*60
  • 10*80
  • 10*100
  • 10*60
  • 10*60 (small stance )

Wide grip pull-ups :

• 10*BW - easy
  • 10*BW ( wijdste grip) - idem :p
  • 10*BW+10kg
  • 5*BW+20kg
  • 10*BW
DB rows :

• 10*30
  • 10*40
  • 10*44
Leg extension :

• 10*100
  • 10*100
  • 10*100
  • 10*100
  • 10*100
Lat pulldown : ( focus op rear delts eigenlijk ) :

• 10*50
  • 10*70
  • 10*80
Seated calve raises :

• 30*50
  • 30*75
  • 30*100
  • 24*120
BB shrugs :

• 10*100
  • 10*120
  • 10*140
  • 10*100
En dan nog wat face pulls en hammer curls ( tot 10*22 per hand ) + BB curls ( wide , normal , small 8-8-8).

Comment : Best nice, energie zat redelijk goed, krachtverlies is er iig nog niet, het is dan ook dag 1 :o. Wel weer zitten zweten als een paard :p. Oog raar genoeg ook wat droger.. Moet zijn dat vorige week ook wel ok was :). Week was goed, had alleen een onregelmatig weekend.

Okey dan de voeding :

Hoeveelheid Kcals

Ontbijt Cornflakes 50gr
190
Melk 200 ml/gr
94

Middag Bruin brood 130gram
325
rauwe ham 50gram
100
ei 1
82
mayonaise 20gram
146

Tussendoor appel

60
aardbei

30

Avond spaghetti 100gr
344
tonijn 100gr
113
roomkaas 30gr
75

Pre workout rijstwafels 3
240
banaan 1
124

voor de nacht makreelfilet in olie 250

2173

Denk dat ik het nog wat opvul met noten tot rond de 2200-2300. Maar honger is er gewoon niet.. Voel me eigenlijk echt goed :p.

Ik weet dat het nog veel beter kan , maar voor mij is het redelijk goed. Die cornflakes zijn ook meer-granen en shizzle, pasta is volkoren. Brinta is gewoon niet mijn ding :p.

Ik zou er wel een hoop meer eiwit bij doen.

• #2.128
Salade, koffie en 2 caffeïnetabs staan er niet op btw :p

• #2.129
Ik zou er wel een hoop meer eiwit bij doen.

makreelfilet ga ik iig afwisselen met kwark , is toch een 30gram om de dag meer.

Qua cardio vandaag een 15-tal km gefietst.

Ondertussen btw 130 kcals aan noten erbij, totaal dus 2300, ga nog eens zoeken naar de EKV verh.

makreelfilet ga ik iig afwisselen met kwark , is toch een 30gram om de dag meer.

Qua cardio vandaag een 15-tal km gefietst.

Ondertussen btw 130 kcals aan noten erbij, totaal dus 2300, ga nog eens zoeken naar de EKV verh.

Ja, kijk maar. Volgens mij zit je echt veel te laag in de E. ;)

• #2.131
Ja, kijk maar. Volgens mij zit je echt veel te laag in de E. ;)

216 148,1 93,78
K E V

Veel te laag is het nu ook weer niet :p. 2 gram per kg VVM. Dus als ik de makreelfilet vervang door kwark kom ik aan een 180 Eiwit en dan nog iets meer KH en wat minder vet. Ga dat doen op rustdagen/cardiodagen iig :).

Ik eet trouwens in mijn bulk/cleanbulk niet eens zoveel eiwitten :p. + in mijn vorige cut zat ik in de problemen met mijn stoelgang door een teveel aan eiwitten... Heb niet veel zin om weer te moeten stoppen doordat ik niet meer naar het toilet kan ( darmontsteking vorige x ).

Laatst bewerkt:
Zou die noten er lekker uit laten, kost je alleen maar kcals. Niks met mis met ver onder onderhoud zitten, des te eerder ben je klaar met cutten.

• #2.133
Zou die noten er lekker uit laten, kost je alleen maar kcals. Niks met mis met ver onder onderhoud zitten, des te eerder ben je klaar met cutten.

En wat is ver ook he, BMR is rond de 2000 als ik geen **** doe :p. Dus ik ga daar een beetje op af , zit nog eens 300kcals boven mijn BMR. Wat dus goed compenseert op rustdagen.

Anyway ik ga het gewoon zo doen. Massaverlies is ook enorm overrated vind ik. Zelfs al verlies je redelijk wat spier, met weer wat cleanbulken en goed trainen + spiergeheugen zit dat er zo weer bij :).

+ Ik heb geen honger :D. En vind de KH's ook ideaal zo op trainingsdagen, energie genoeg :). Op de cardio/rust vervang ik dat wel door wat meer eiwitten, dan heb ik minder nood aan die KH's.

Laatst bewerkt:
En wat is ver ook he, BMR is rond de 2000 als ik geen **** doe :p. Dus ik ga daar een beetje op af , zit nog eens 300kcals boven mijn BMR. Wat dus goed compenseert op rustdagen.

Anyway ik ga het gewoon zo doen. Massaverlies is ook enorm overrated vind ik. Zelfs al verlies je redelijk wat spier, met weer wat cleanbulken en goed trainen + spiergeheugen zit dat er zo weer bij :).

+ Ik heb geen honger :D. En vind de KH's ook ideaal zo op trainingsdagen, energie genoeg :). Op de cardio/rust vervang ik dat wel door wat meer eiwitten, dan heb ik minder nood aan die KH's.

Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken voor je. Ik volg jouw progressie! :)

Gaat ie cutten op mayo en roomkaas :roflol:

Vind ook dat je laag in cals zit, ben benieuwd hoe t gaat. Doe je cardio?

• #2.136
Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken voor je. Ik volg jouw progressie! :)

Thx :D

Gaat ie cutten op mayo en roomkaas :roflol:

Vind ook dat je laag in cals zit, ben benieuwd hoe t gaat. Doe je cardio?

Haha wat? :p, het moet eetbaar blijven :D. Zolang je totale kcals maar laag genoeg is maakt dat niet veel uit, en het zijn allemaal relatief goed vetten, kan zeker geen kwaad.

Domme vraag Mc, ik doe altijd cardio :o. Maar ik ga het licht opbouwen. Hooikoorts is wel een zware pain-in-the-ass. Kan bijna niet anders of s'avonds gaan lopen, overdag is eigenlijk geen optie :(.

Hoezo domme vraag, als jij dat nooit post weten wij dat niet :p En als je het altijd doet, waarom moet je dan "licht opbouwen"? BUSTED :D s'avonds lopen vind ik zelf wel chill, is het wat koeler.

• #2.138
Hoezo domme vraag, als jij dat nooit post weten wij dat niet :p En als je het altijd doet, waarom moet je dan "licht opbouwen"? BUSTED :D s'avonds lopen vind ik zelf wel chill, is het wat koeler.

Ik bedoel dat ik nu wat minder cardio ga doen of normaal :p. In mijn cleanbulk/bulk liep ik 3-4x per week. Deze week ga ik max 3x lopen. Dan heb ik nog een extraatje liggen voor als ik stagneer. Ben ook niet van plan veel langer dan een maand te cutten :p. 6 weken max :).

Nu ga ik posten iig :p, heb de motivatie nodig om de cut vol te houden haha :D. En heb nu ook geen andere zaken meer te doen, zoals uitgaan en stuff.. Nolife-time :').

Check, s'avonds lopen lukt gewoon veel beter, doe het vaak nog na mijn KT, alleen maak ik me dan wel zorgen over mijn voedselinname... Ik eet bv rond 6-7u nog wat, dan trainen rond 8u en uiteindelijk is het soms 10.30-11u voordat ik klaar ben met KT + cardio ( zijnde fietsen, gym, fietsen, lopen). Vraag me af of dat niet te katabool is?

Ik vind je voeding wel meevallen, had erger verwacht :D Misschien 's ochtends nog een eiwitbron toevoegen want 200 ml magere melk is ongeveer 7 gr eiwit en that's it tot je middageten.

Over je vraag als het katabool is, denk ik dat het wel zal meevallen. Iets van bcaa's ofzo ertussen zou misschien beter zijn, maar jij gebruikt geen supps. Maar meteen erna niets van carbs of snelle eiwitten en alleen kwark is ook niet ideaal imo. Ik zou er nog een maaltijd tussen willen, maar dat is persoonlijk. Volhouden hé ;)

• #2.140
Ik vind je voeding wel meevallen, had erger verwacht :D Misschien 's ochtends nog een eiwitbron toevoegen want 200 ml magere melk is ongeveer 7 gr eiwit en that's it tot je middageten.

Over je vraag als het katabool is, denk ik dat het wel zal meevallen. Iets van bcaa's ofzo ertussen zou misschien beter zijn, maar jij gebruikt geen supps. Maar meteen erna niets van carbs of snelle eiwitten en alleen kwark is ook niet ideaal imo. Ik zou er nog een maaltijd tussen willen, maar dat is persoonlijk. Volhouden hé ;)

Haha thx bro, ja dat is idd mijn probleempuntje nog.

Voor vandaag zit ik bv nu aan 2000 kcals ( uitgerekend, nog niet gegeten zeg maar) met waardes : 280/178/50 (K/E/V).

Ik zou nog een 300 kcals kunnen aanvullen met E/V alleen heb ik dan weer het probleem dat ik na de training niet echt KH's binnenkrijg.. Buiten die uit de kwark.

Is het dan beter om nog een bruine boterham met hesp te eten na het trainen? Dan zit ik weer aan een 2300tal maar dan zitten we wel met rond de 300 kh's , wat best veel is toch?

Ja ga wss gewoon een gekookt ei erbij voegen s'ochtends. Nog een paar kleine probleempjes dus :p.

Terug
Naar boven