MuscleMeat

Bea's log , reloaded

als je cardio doet moet je gewoon meer eten liever 3 weken clean bulken en een weekje cutten

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.182
Ja dat scheelt echt veel. Gewoon geen troep in huis halen. Moet toegeven dat de verleiding woensdag groot was: was op de koffie bij mensen en daar lag drie uur lang een schaal met gevulde koeken, roze koeken, chocolaatjes en minisnickers enzo voor mn neus :p

Wel interessant wat je zegt, ik ben ook behoorlijk endo. Paarhonderd cals per week extra eten maar er ook afrennen geeft je metabolisme natuurlijk ook een goeie boost. Zit zelf te twijfelen hoe laag ik wil gaan met cutten, wil op zich wel eens een keer deftig cleanbulken (Iets van 2700 cals en dan s'avonds eten wat ik wil aan avondeten daarbovenop) maar daar heb ik nu een te hoog percentage voor.

Haha **** dat is echt hell bro :p, dat is het oma-fenomeen. Ik ga graag naar mijn oma maar het is iedere keer weer afzien om zo weinig mogelijk brol te eten :p.

Het houdt je ook gewoon ''ripped'' of tenminste op een goed bf% van rond de 12%. Ik zou proberen de 12% aan te tikken en dan een cleanbulk ertegen gooien met extra cardio, vooral in de vorm van lopen dan ( vind ik zelf veruit het effectiefste). Ik regel het ook zo dat ik in de week redelijk clean eet en dan kan ik me in het weekend iets meer uitleven. Wordt ik te vet dan ga ik gewoon een keer extra gaan lopen :D.

als je cardio doet moet je gewoon meer eten liever 3 weken clean bulken en een weekje cutten

Ja en waar zit het nadeel? :p. Meer cardio, meer eten , meer eten, meer voedingstoffen voor je spieren + dankzij de cardio ga je veel minder rap aanzetten in vet.

Ik verkies het gewoon om allround om 11-12% te staan dan 8 mnd op 16-17% en dan 4 maand om 10%. En cardio is gewoon een handige manier om zonder veel extra moeite ( lees : inclusief pinten drinken en uitgaan) dat bf% te behouden.

We doen iig aan bodybuilding he, ik snap wel dat bulken en dan cutten mss effectiever is. Maar ik heb een er een veel beter gevoel bij als ik gewoon allround niet hoger dan 12% ga, als ik dan wat minder snel gain, jammer maar dat weegt voor mij niet op tegen een bf van 16% of hoger.

haha meer eten is echt niet leuk om de paar uur zoveel hoeveelheiden clean voedsel naar binnen werken en dan nog meer eten? als je junked wel

• #2.184
haha meer eten is echt niet leuk om de paar uur zoveel hoeveelheiden clean voedsel naar binnen werken en dan nog meer eten? als je junked wel

Clean eten is idd moeilijker dan junken. Maar als ik zoveel clean mocht eten zoals ik wou dan at ik nog een stuk meer :). Onder clean vallen bijvoorbeeld noten, melk, boterhammen met mayonaise en beleg ( mayonaise is 85% onverzadigt vet of zelfs meer). Ik zou er iig niet zoveel moeite mee hebben :D. Pasta kan ik ook bergen van eten :p

Heb ff lekker zitten bladeren door je log; pittige CGBP. gaat lekker ouwe vreetzak. Af en toe een flinke vreetkick (ken het;)) is best lekker.

H
Het houdt je ook gewoon ''ripped'' of tenminste op een goed bf% van rond de 12%. Ik zou proberen de 12% aan te tikken en dan een cleanbulk ertegen gooien met extra cardio, vooral in de vorm van lopen dan ( vind ik zelf veruit het effectiefste). Ik regel het ook zo dat ik in de week redelijk clean eet en dan kan ik me in het weekend iets meer uitleven. Wordt ik te vet dan ga ik gewoon een keer extra gaan lopen :D.

Oma-fenomeen :roflol: Ik moet inderdaad een manier uitvogelen om tussen de 10 en 14% te gainen en een manier uitvogelen om af en toe eens te bieren of een kebabje dr tegenaan te gooien :P Denk dat ik voor mn cleanbulk gewoon zorg dat ik standaard aan mn eiwitten kom en rond mn onderhoud zit en daarnaast een maaltijd neem die ik wil. Dus meal 1 en 2 veelal hetzelfde en clean en s'avonds uiteraard een bakkie kwark.

Clean eten is idd moeilijker dan junken. Maar als ik zoveel clean mocht eten zoals ik wou dan at ik nog een stuk meer :). Onder clean vallen bijvoorbeeld noten, melk, boterhammen met mayonaise en beleg ( mayonaise is 85% onverzadigt vet of zelfs meer). Ik zou er iig niet zoveel moeite mee hebben :D. Pasta kan ik ook bergen van eten :p

Pft, en wat dacht je van rosbief, varkenshaas en spareribs, no way dat ik onder mn onderhoud uitkom als ik mezelf daarop unleash :D

Baerellejonas, ik snap alleen niet echt hoe het kan dat je met cardio, zoals je zegt droog blijft.

Met een gemiddelde cardio sessie zal je ongeveer 200 a 300 kcal verbranden en bijvoorbeeld 9 biertjes is al 1200 kcal..

klopt niet omdat droog een bf van 7-8 is en hij dat nog tot nu toe niet heeft bereikt.

Ja jij vind dat droog, ik vind 12% zonder voedingsschema ook al relatief droog. /care

klopt niet omdat droog een bf van 7-8 is en hij dat nog tot nu toe niet heeft bereikt.

Naja, in iedergeval op hetzelfde vetpercentage blijft dan.

Denk niet dat hij het dan helemaal snapt, want cardio is maar een klein deel kcals dat je verbrand, dat eet je er zo weer bij.

Zoals hij het nu stelt lijkt het net of je met cardio zelf vet verbrand.

Als hij ongeveer net zoveel eraf cardioot wat hij boven zijn onderhoud zit en daardoor rond 12% blijft is dat toch prima? Ik snap je niet zo, probeer je te vertellen dat je met cardio geen vet verbrand?

Als hij ongeveer net zoveel eraf cardioot wat hij boven zijn onderhoud zit en daardoor rond 12% blijft is dat toch prima? Ik snap je niet zo, probeer je te vertellen dat je met cardio geen vet verbrand?

Ja het lijkt me een beetje vreemd, ik bedoel met een gemiddelde pilssessie zit je vaak al +1000 kcals.

• #2.193
Baerellejonas, ik snap alleen niet echt hoe het kan dat je met cardio, zoals je zegt droog blijft.

Met een gemiddelde cardio sessie zal je ongeveer 200 a 300 kcal verbranden en bijvoorbeeld 9 biertjes is al 1200 kcal..

8% is idd echt droog ja, maar 11-12% kan je nu ook niet vet gaan noemen ;).

Ja jij vind dat droog, ik vind 12% zonder voedingsschema ook al relatief droog. /care

Idem, 12% is gewoon een mooi bf%, tussen de 8-12% is voor topsporters dus onder de 8% als recreatief sporter zou ook debiel zijn.

Naja, in iedergeval op hetzelfde vetpercentage blijft dan.

Denk niet dat hij het dan helemaal snapt, want cardio is maar een klein deel kcals dat je verbrand, dat eet je er zo weer bij.

Zoals hij het nu stelt lijkt het net of je met cardio zelf vet verbrand.

Dat zeg ik toch? Ben zelf ook even niet meer mee :p. Dankzij cardio behou ik gewoon mijn bf% dat en training erbij => +-500kcals cardio en +- 500 kcals training zijn toch 1k kcals op een trainingsdag en dat is dan nog buiten het extra verbruik door meer spiermassa gerekend.

Ja het lijkt me een beetje vreemd, ik bedoel met een gemiddelde pilssessie zit je vaak al +1000 kcals.

200-300kcals is dan ook te weinig : http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=energieverbruik

Ik verband dus 435kcals per hardloopsessie, minimum. Doe dat x3-4 = 1305-1740kcals.

Dus dan mag ik al een goeie pilssessie houden :D. Zonder me zorgen te maken dat ik zou aankomen in bf%. Je hoort me ook niet zeggen dat ik droger wordt ervan he, ik BLIJF droog door cardio. En dat klopt ergens wel, die pilsavond per week loop ik er dus gewoon letterlijk van. En ik ben ook geen bier-man, weed is meer mijn ding dus ik kom in een weekend meestal niet aan meer dan 10 pinten.

11-12% vind ik ook droog zat om normaal mee rond te lopen. Die 8% die ik eens wil aantikken is imo gewoon voor de discipline en omdat ik wel fan ben van droogheid in het algemeen. Lang zal ik het niet aanhouden maar /care.

• #2.194
Heb ff lekker zitten bladeren door je log; pittige CGBP. gaat lekker ouwe vreetzak. Af en toe een flinke vreetkick (ken het;)) is best lekker.

Lang geleden dumba :D. CGBP lijkt me nochtans niet spectaculair :p, ik probeer zo goed mogelijk op triceps te focussen, zit iig een goeie 30-40kg tussen close grip en normal :).

Ja kan geen kwaad iig :p, zolang het maar niet tijdens de cut is :D.

Oke, dan snap ik het wel.

ik kan mij wel vinden in jouw visie - lekker all year round met een prima VP lopen door wat cardio te blijven doen, ondertussen van het leven genieten en toch keihard trainen - nice!

• #2.197
ik kan mij wel vinden in jouw visie - lekker all year round met een prima VP lopen door wat cardio te blijven doen, ondertussen van het leven genieten en toch keihard trainen - nice!

Kan het zelf echt niet beter verwoorden :D. Dat en goeie studies erbij :p. Studentenleven is ook gewoon geniaal. 20u les ( als je al volledig gaat) per week, heb tijd zat om te trainen en uit te gaan. En dan is het soms even afzien als je moet leren :p.

Zijnde nu eigenlijk maar kga nog een cinematje doen met wat maten :). Voeding zit voort goed, moest eigenlijk wel gaan hardlopen&trainen zijn maar ga het gewoon verplaatsen naar morgen :).

Ga het nu wel effectief bij cola lights houden , wel een jointje smoren, kan geen kweed voor de cut :D. Gewoon weerstaan aan de vreetkick, kwark zal me vannacht extra goed smaken :p.

• #2.200
Ait, even kort samengevat , vorige week 6/7 rond de 2200 tot 2500 kcals gegeten. Zondag dan een refeed :p, van rond de 3000-3500 kcals, maar ook een 5km looptocht dus is iig al -400 en onderhoud ligt normaal rond de 2500 of zelfs wat meer dus zo'n ramp is het niet. 2 keer naar het toilet geweest daarna :D.

Vandaag weer 2200-2300 :D. Paella was op in de aldi, heb dus 1kg kippebouten en 1kg pangasius filet mee :o. Hardcore :p.

Merk nog niet zo heel veel van de cut, had mss beter nog wat gewacht met de refeed, maar oogde toch alweer iets droger vandaag in de gym. Geduld is een mooie zaak i guess :o.

Training :

Incline DB Press ( 3 gaatjes ) :

• 10*20
  • 10*26
  • 10*30
  • 10*36
  • 10*40
  • 5*44
Side raises :

• 10*11
  • 10*12
  • 10*14
  • 10*15
  • 8*17
  • 10*12
BTN press/MP :

• 10*20
  • 10*40
  • 10*50
  • 8*60 - MP
  • 10*50
  • 10*40
Best zwaar BTN iig, voelde het wel goed in mijn schouders.

Benchpress :

• 10*60
  • 10*80
  • 5*100
  • 10*60
Bent over rear delt fly's :

• 10*11
  • 10*12
  • 10*14
Face pulls :

Setje of 3

Standing rear delt fly's :

• 10*9
  • 10*13
  • 10*18
Hammer curls :

• 10*15
  • 10*16
  • 10*18
  • 10*20
En nog wat EZ curls :)

Comment : Lekker lekker :D, vooral de 10*40 en de 5*44 , jammer dat ik geen spotter had er zat nog wel een rep of 3 in denk ik :D.

Maar er is dus niet veel te merken van die cut :p. Nuja ik heb geen zin om nog lager te gaan want ik heb nu al constant honger xd. Gewoon geduld hebben i guess :). Vind het heel gemakkelijk vol te houden als ik dan zondag iets meer mag eten.. Dan heb ik toch altijd iets om naar uit te kijken :p. Of mag je niet iedere week refeeden...?

Btw ook iemand gezien van DBB vandaag, er was ook weer maar 1 iemand aan het (stiff legged) deadliften en BOR'en dus dat kon eigenlijk alleen maar iemand van DBB zijn :o.

Terug
Naar boven