MuscleMeat

Bea's log , reloaded

rare kwieten - die kon ik nog niet:P
ik zelf doe 10ml olijfolie bij mijn rijst meal 3maal daags, vanaf morgen 4maal daags.

---------- Toegevoegd om 13:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:41 ----------

trouwens 2000kcal onderhoud? klopt dat wel, mijn onderhoud is 3000 namenlijk.

Naiceee, was na mijn werk, maar wegens tijdsgebrek niet zoveel kunnen doen ( te lang staan praten met een maat over de cut).

Dat ken ik man... vandaag ook veel te lang staan praten, maarja wat moet je doen als iemand maar blijft door ratelen! :mad:

Soms heb ik dan gewoon zin om mijn muziek aan te zetten en gewoon mijn oefening te doen.. :D

Klote van die flikken...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.083
rare kwieten - die kon ik nog niet:P
ik zelf doe 10ml olijfolie bij mijn rijst meal 3maal daags, vanaf morgen 4maal daags.

---------- Toegevoegd om 13:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:41 ----------

trouwens 2000kcal onderhoud? klopt dat wel, mijn onderhoud is 3000 namenlijk.

BMR is 2000, dus 2000 kcals om een hele dag niets te doen. Ik zou er 2700 eten en door middel van cardio en training onder de 2000 duiken.

Misschien zelfs carbs weglaten op rustdagen? Ik snap het principe van rustdagen niet goed , als je dan 2700 kcals opneemt en ze er niet weer van doet met cardio dan zit je toch boven onderhoud?

Dat ken ik man... vandaag ook veel te lang staan praten, maarja wat moet je doen als iemand maar blijft door ratelen! :mad:

Soms heb ik dan gewoon zin om mijn muziek aan te zetten en gewoon mijn oefening te doen.. :D

Klote van die flikken...

Achjah training was goed, gesprek was wel interessant. Ik begin wel te twijfelen of ik alles juist heb uitgerekend...

Zou nu dus Hannes zijn schema volgen , op trainingsdagen 2700 kcals en op rustdagen de carbs terugdraaien naar 100gram ( hannes zei best 100 gram te behouden)

Ik heb nu alle ingredienten in huis gehaald, maar ik ben gewoon geen pro in voeding , ik hoop iig dat ik juist zit...

Achjah **** it ik ga die gasten gewoon terug aanklagen, zou ze veel liever kapotslaan maar dat is niet erg slim xD.

• #1.084
Okey guys :

66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

66 + (86x13.7) + (185x5)-(19*6.8) = 2047.5

Mijn BMR is dus 2047.5 , ik eet 2700 kcals , dus moet ik 650 kcals verbranden ( -500 wegens krachttraining) -200 wegens fietsen is 50kcals eronder + dan nog eens lopen is -300 => 1700 kcals , terwijl mijn bmr 2047 is, dat is nog altijd maar 300kcals eronder.. En dus niet erg veel.

• #1.085
Training ga ik btw gelijk houden, alleen het squaten van 3 naar 2x verminderen ook niet meer billstar , gewoon opwarmen en dan een paar heavy setjes de ene keer en de andere keer er wat volume insteken.

Ma : Borst/triceps , heavy
Di : Rug/biceps , Op wijdte, ''light'' dus
Woe : schouders/legs heavy
do : rust
vrij : Borst/triceps/schouders light, beetje volume draaien
za : rug/biceps/legs legs light, rug heavy ( dl)

Ma :

Borst : BP , Flat DB press , incline fly's
Triceps : Double handed triceps extension + pushdowns

Di :

Rug : Pull ups , DB rows , T-bar row , seated small grip row
Biceps : EZ-curls , hammer curls

Woe :

Schouders : MP , seated MP , side raises , rear delt raises
Legs : Squat-legpress-toe presses

Vrijdag :

Borst : Incline db press - incline smith bp - machine fly's
triceps : rope pushdown, double handed triceps extension
schouders : Seated MP, behind the neck, upright row en rear delt fly's

zaterdag :

Rug : Pull ups - DL- BOR
biceps : cable curls - machine curls, wide grip bb curls
legs : squat, leg extension , toe presses.

Voeding : ( bijna exact hetgeen Hannes at , lijkt me een zeer goed schema )

Ontwaken: 16 gr whey
Meal1: Pannekoek (50 gr havermout + 20 gr brinta + 250 ml cocovite + ei + 10 gr cacao )
Meal2: Eiwitbron naar keuze (ongeveer 25 gr) + ei + 15 gr noten
Meal3: 125 gr rijst + 155 gr tonijn + groenten
Pre-workout: 20 gr pure cacao
Post-workout: dextrose + 16 gr whey (na fietsen)
Meal4: 200 gr kipfilet
Meal5: (100 gr biefstuktartaar) + ei + 15 gr notenmix
Meal 6 : Meal6: 500 gr kwark + 5 gr cacao

De tartaar ga ik vervangen door iets anders , ga wel de voedingswaarden moeten opzoeken. Ook gebruikt hij in totaal 25ml olie, ik ga deze echter weglaten of gebruiken om in mijn pan te doen.

Kcal: 2750, eiwit: 303, kh: 175, vet: 90

Op niet trainingsdagen zou ik de rijst weglaten..

Ik weet iig niet of het goed is zo of niet :P

Ik zie dat je even bezig bent geweest met Billstar om je squat te verbeteren. Ik zou persoonlijk nu nog niet kappen hiermee, je gaat net lekker. Stop er pas mee als je echt stalled op je squat zou ik zeggen, en ga dan verder met je plan wat je nu voor je squat wilt doen of zo :)

Je traint eigenlijk altijd borst en schouders samen, niet? Als ik dat doe, kan ik totaal geen fatsoenlijke schoudertraining meer eruit krijgen man, haha. Respect dat het jou wel lukt. Toch zou ik zeggen; probeer eens borst en schouders gescheiden van elkaar te houden. Zelfde geldt ook voor borst/triceps en rug/biceps, ik durf te wedden dat je zelfs nog veel betere resultaten behaalt omdat de spiergroep die je als tweede (of zelfs derde) traint niet al voorvermoeid is. Maar je moet het zelf weten natuurlijk, 't is maar een tip :)

En koolhydraten kun je wel iets minderen op rustdagen, maar er helemaal uitlaten zou ik nooit doen. Is te katabool, je lichaam kan nooit helemaal zonder carbs. Sowieso ongeacht alles altijd eiwitconsumptie hooghouden, maar dat had je zelf ook al wel door geloof ik :o

Heeeeeey!

Ziet er allemaal goed uit Jonas! Ik stuur je wel nog eens een excel-sheet door waar je makkelijk je voeding kan plaatsen en ook je verbruik kan berekenen.

Als je merkt dat je opgeblazen bent van het zuivel kan je die er ook nog altijd uitlaten naarmate je verder bent in de cut.

Euhm ... der is even iets mis met je gedachten gang :p

In principe mag je nooit onder je BMR gaan ... die 2700kcal is hetgeen waar je moet op uitkomen ;)

Maar gezien je toch een 5 keer per week sport, zou je onderhoud op een 3100kcal gaan
liggen. Daar 20% vanaf is 2500 kcal ongeveer. Dat zou het aantal kcal moeten zijn
waarop je zou cutten. Nu ja, even 200kcal muggeziften :p

Maaaaar het allerbeste is gewoon even checken wat je nu eet op een week. Dat delen door
7 en dan heb je je gemiddeld aantal kcal per dag wat je nu eet. Want dat is eigenlijk op dit
moment je onderhoud. Vervang dat aantal kcal door 'bodybuilding verantwoord voedsel'.

En dan ga je met kcal spelen ...

Laatst bewerkt:
  • #1.089
Ik zie dat je even bezig bent geweest met Billstar om je squat te verbeteren. Ik zou persoonlijk nu nog niet kappen hiermee, je gaat net lekker. Stop er pas mee als je echt stalled op je squat zou ik zeggen, en ga dan verder met je plan wat je nu voor je squat wilt doen of zo :)

Je traint eigenlijk altijd borst en schouders samen, niet? Als ik dat doe, kan ik totaal geen fatsoenlijke schoudertraining meer eruit krijgen man, haha. Respect dat het jou wel lukt. Toch zou ik zeggen; probeer eens borst en schouders gescheiden van elkaar te houden. Zelfde geldt ook voor borst/triceps en rug/biceps, ik durf te wedden dat je zelfs nog veel betere resultaten behaalt omdat de spiergroep die je als tweede (of zelfs derde) traint niet al voorvermoeid is. Maar je moet het zelf weten natuurlijk, 't is maar een tip :)

En koolhydraten kun je wel iets minderen op rustdagen, maar er helemaal uitlaten zou ik nooit doen. Is te katabool, je lichaam kan nooit helemaal zonder carbs. Sowieso ongeacht alles altijd eiwitconsumptie hooghouden, maar dat had je zelf ook al wel door geloof ik :o

Heeeeeey!

Hey kerel :D.

Ja ik snap je punt van voorvermoeing wel hoor. Alleen zit ik dan soms met spierpijn in mijn biceps als ik de dag erna rug moet trainen.. Misschien nog eens een herindeling zoeken. Ga het zaterdag nog eens allemaal goed overlopen :).

En ik zou idd kunnen verder gaan met billstarr voor legs maar als ik cut ga ik er volgens mij niet veel progressie meer op maken. En het is echt ongelofelijk zwaar dus veel kans dat ik na het squaten niet veel meer waard ben..

Schouders gaan idd harder als ik borst niet eerst train, maar in het schema pak ik schouders 1x afzonderlijk en borst ook. En dan 1x samen maar dan gewoon alle2 light op volume.

Ja dat zei Hannes ook al, als ik de havermout en brinta erin laat dan zou dat wel moeten lukken en dan gewoon nog 25-50 gram rijst :).

Bedankt voor je post Pietje!

Ziet er allemaal goed uit Jonas! Ik stuur je wel nog eens een excel-sheet door waar je makkelijk je voeding kan plaatsen en ook je verbruik kan berekenen.

Als je merkt dat je opgeblazen bent van het zuivel kan je die er ook nog altijd uitlaten naarmate je verder bent in de cut.

Thx bro :D , zou het apprecieren. Ik hoop iig wel dat ik juist ben want ik zie mensen met een onderhoud van 3000 kcals?

Zuivel gaat eruit in de laatste week, questie van wat vocht te verliezen maar in de eerste weken hou ik het er nog in ,het is een erg makkelijke eiwitbron..

Thx bro :D , zou het apprecieren. Ik hoop iig wel dat ik juist ben want ik zie mensen met een onderhoud van 3000 kcals?

Zuivel gaat eruit in de laatste week, questie van wat vocht te verliezen maar in de eerste weken hou ik het er nog in ,het is een erg makkelijke eiwitbron..

Wat Robke hier net zei klopt, kijk anders eens op mijn excel-sheet, daar staat gemakkelijk hoeveel je ongeveer nodig hebt voor te cutten/onderhoud/bulken als richtlijn. Zie je dat je te traag gewicht verlies dan ga je lager in kcals.

• #1.092
Jouw onderhoud ligt dus ook op +3000kcal :p Je bent vergeten te vermenigvuldigen met je activiteits factor

Activiteitsfactor :P, na cardio en training doe ik geen bal meer hoor xD. Hoeveel zou dat dan bedragen. Lol dan is 2700 dus zeker voldoende.

Wat Robke hier net zei klopt, kijk anders eens op mijn excel-sheet, daar staat gemakkelijk hoeveel je ongeveer nodig hebt voor te cutten/onderhoud/bulken als richtlijn. Zie je dat je te traag gewicht verlies dan ga je lager in kcals.

Heb je dat dan al gestuurd Yosh ? :P

Als ik traag gewicht verlies ben ik eerder van plan meer cardio te doen :'). Veel spiermassa mag ik iig niet verliezen of ik word plat haha :D.

---------- Toegevoegd om 09:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ----------

Maar kga eerst eens trainen guys, borst-triceps en misschien legs als ik tijd heb xD

Laatste dag werken vandaag! Dan 2.5maand vakantie, hell yea :D

Heb je dat dan al gestuurd Yosh ? :P

Als ik traag gewicht verlies ben ik eerder van plan meer cardio te doen :'). Veel spiermassa mag ik iig niet verliezen of ik word plat haha :D.

Ohh, dacht dat ik het op msn moest versturen! :p

Hier is hij dan, voedingslijst kan je zelf aanpassen als je dat wil en dingen toevoegen. 2de tabblad is je verbruik berekenen.

Bijlagen

• #1.094
Ohh, dacht dat ik het op msn moest versturen! :p

Hier is hij dan, voedingslijst kan je zelf aanpassen als je dat wil en dingen toevoegen. 2de tabblad is je verbruik berekenen.

Thx bro!

Ga het morgen eens goed bekijken maar iig met dat schema van 2700kcals + cardio moet het gewoon in orde komen :).
Heb er echt zin in, ik oog buff nu maar de definitie begint te verdwijnen, ook abs worden iets minder zichtbaar :(.

training van vandaag :

BORST/LEGS

Flat BP :

• 15*20
  • 10*60
  • 5*80
  • 7*100
  • 4*110
Veel hoger kon ik iig niet gaan, geen spotter. Maar de 4*110 is goed , de 120-125 zit er zeker nog in maar heb wat last van mijn pols.

Incline DB Press : ( 2 gaatjes )

• 10*20
  • 10*26
  • 8*30
  • 8*36
  • 5*40

Fly machine, ook nadruk op bovenkant borst :

• 10*50
  • 10*70
  • 8*100
LEGS :

SQUAT :

• 5*110
  • 5*110
  • 5*110
  • 5*110
pfft overdreven zwaar weer :P

En dan nog wat calves.

Comment :

Matig , zweette weer als een otter , ben tevreden over de squat , borst had ik nog lichte spierpijn in dus niet te zwaar geweest. Ga denkik de laatste dagen niet overdreven zwaar meer trainen; Beetje uitbollen en uitrusten voor volgende week.

Morgen staat deadlift vooral op het programma , samen met armen.

En dan zondag schouders en legs :). Misschien maxen op squat , hangt ervan af hoe ik mij voel.

Nu dus nog 1x 8 uur gaan werken, om de 10 minuten tapijt inpakken, topradio voluit en om het uur eten binnenwerken haha :D

Bench is echt sterk hoor :O

Inderdaad, sterke bench.

Erg sterk idd! Squat is ook goed maar zou in verhouding met die bench haast wel hoger kunnen denk ik.

Is borst ook op het oog een sterke spiergroep van jou? (ben jaloers want ik mis een beetje chest :()

Hey kerel :D.

Ja ik snap je punt van voorvermoeing wel hoor. Alleen zit ik dan soms met spierpijn in mijn biceps als ik de dag erna rug moet trainen.. Misschien nog eens een herindeling zoeken. Ga het zaterdag nog eens allemaal goed overlopen :).

En ik zou idd kunnen verder gaan met billstarr voor legs maar als ik cut ga ik er volgens mij niet veel progressie meer op maken. En het is echt ongelofelijk zwaar dus veel kans dat ik na het squaten niet veel meer waard ben..

Schouders gaan idd harder als ik borst niet eerst train, maar in het schema pak ik schouders 1x afzonderlijk en borst ook. En dan 1x samen maar dan gewoon alle2 light op volume.

Ja dat zei Hannes ook al, als ik de havermout en brinta erin laat dan zou dat wel moeten lukken en dan gewoon nog 25-50 gram rijst :).

Bedankt voor je post Pietje!
Yooo... :D

Hmm ja oké, snap ik. Misschien kun je ook gewoon eens een split aannemen waarbij je echt een aparte benendag doet of zo? Dan kun je daarom heen je bovenlichaam plannen, dus als je bijv. borst/biceps, daarna benendag en daarna weer rug/triceps o.i.d. doet kunnen je armen tussendoor voldoende herstellen... :D Of eigenlijk nog beter: armen op 1 dag, en borst en rug op 1 dag of zo. Maar ach, als het werkt voor jou op de huidige manier waarom ook niet hè :D Het ging mij vooral om de schouders, die gaan echt verdoet bij mij als ik ze met borst combineer :D

Wat Billstar aangaat, jij vermoeid na die ene sessie squats? :o Komt goed hoor, je bent wel gewend om een aardig volume te draaien volgens mij. En krachtverlies in cut ligt geheel aan jezelf, als je als een Ethiopiër gaat eten (wat je niet moet gaan doen) verlies je inderdaad kracht maar als je gewoon voldoende eet zodat je je spiermassa behoudt maar tegelijkertijd voldoende calorieën verbrandt zodat je vet verliest, dan zou ik niet weten waarom je zelfs niet eens sterker zou kunnen worden in je cut als voorheen... ;)

Maar verder zet je hier lekkere trainingen neer, goed bezig! :eyebrow:

• #1.099

Thx kerel, maar je haalt me toch in :P

Thx Hannes :). Wel jammer van mijn pols , blijf er nu last van hebben maar zou geen problemen mogen geven bij rugtraining aangezien dat pull-bewegingen zijn, heb vooral pijn als ik druk.

Erg sterk idd! Squat is ook goed maar zou in verhouding met die bench haast wel hoger kunnen denk ik.

Is borst ook op het oog een sterke spiergroep van jou? (ben jaloers want ik mis een beetje chest :()

Borst is altijd al het sterkst geweest. Je kent het wel , in het begin veel benchen en stuff. Ik benchte wss 90kg na 5mnd terwijl ik met schouders toen nog op 20kg shoulder press zat :P ( heb ik eens bekeken in het begin van mijn log)

Ja die squat he..Ik werk er hard aan maar benen zijn qua kracht niet optimaal, ga wel altijd diep maar dan nog. Qua massa vallen ze mee , ze meten denkik 63-64cm. En er zit goeie definitie in , kuiten ook iets van 43cm, en een dikke reet haha :D.

Anyway heb er al veel vooruitgang opgemaakt, 1 rm was 125 , ik durf wedden dat hij zaterdag tegen de 140 zal liggen( dus 15kg bij op 1rm in 4weken :D )

Als ik erg hoog ga bij het benchen gebruik ik iig wel de powerlifterstechniek, dus rug wat gebold.. Dat moet ik er wel bijvermelden :P

Yooo... :D

Hmm ja oké, snap ik. Misschien kun je ook gewoon eens een split aannemen waarbij je echt een aparte benendag doet of zo? Dan kun je daarom heen je bovenlichaam plannen, dus als je bijv. borst/biceps, daarna benendag en daarna weer rug/triceps o.i.d. doet kunnen je armen tussendoor voldoende herstellen... :D Of eigenlijk nog beter: armen op 1 dag, en borst en rug op 1 dag of zo. Maar ach, als het werkt voor jou op de huidige manier waarom ook niet hè :D Het ging mij vooral om de schouders, die gaan echt verdoet bij mij als ik ze met borst combineer :D

Wat Billstar aangaat, jij vermoeid na die ene sessie squats? :o Komt goed hoor, je bent wel gewend om een aardig volume te draaien volgens mij. En krachtverlies in cut ligt geheel aan jezelf, als je als een Ethiopiër gaat eten (wat je niet moet gaan doen) verlies je inderdaad kracht maar als je gewoon voldoende eet zodat je je spiermassa behoudt maar tegelijkertijd voldoende calorieën verbrandt zodat je vet verliest, dan zou ik niet weten waarom je zelfs niet eens sterker zou kunnen worden in je cut als voorheen... ;)

Maar verder zet je hier lekkere trainingen neer, goed bezig! :eyebrow:

Ja wel ik zat nu te denken vandaag. 2700 kcals, 293gram eiwitten, zo ff mijn voeding die ik normaal binnenspeel op een rijtje zetten en ik kwam mss aan 160-170gram eiwitten..

En ook door jouw comment , ik ga idd goed op billstar voor squat.

Ben dus tot de conclusie gekomen dat ik ga blijven trainen zoals ik nu bezig ben. **** de cut ( voeding gaat wel perfect zitten daar niet van) maar ik ga gewoon beuken :D.

Opstaan, lopen, douchen = fris man ( heb dat vroeger nog gedaan en ik loop er echt actief door..). Daarna dan die pannenkoek binnenspelen met het grootste deel aan carbs en gaan trainen.

Ik ga iig voor zo weinig mogelijk krachtverlies , ga de 1ste week gelijk blijven trainen + 3x cardio. De 2de week idem + 4x cardio , en dan de 3rde week kijken hoe het zit met bf% en dan misschien zuivel eruitlaten en 5x cardio.

Komt in orde, gewoon die voeding aanpassen en ik ga strak staan binnen 4 weken :D. Ben niet van plan veel kracht in te leveren haha :).

Maar guys , ik heb gedaan met werken, dus shoot me maar ik ga toch enen gaan drinken met maten. De laatste voor een tijdje :D. Wel zorgen dat ik geen kater heb want wil morgen nog eens die 180 trekkennn :D.

grtzzz

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

Euhm ... der is even iets mis met je gedachten gang :p

In principe mag je nooit onder je BMR gaan ... die 2700kcal is hetgeen waar je moet op uitkomen ;)

Maar gezien je toch een 5 keer per week sport, zou je onderhoud op een 3100kcal gaan
liggen. Daar 20% vanaf is 2500 kcal ongeveer. Dat zou het aantal kcal moeten zijn
waarop je zou cutten. Nu ja, even 200kcal muggeziften :p

Maaaaar het allerbeste is gewoon even checken wat je nu eet op een week. Dat delen door
7 en dan heb je je gemiddeld aantal kcal per dag wat je nu eet. Want dat is eigenlijk op dit
moment je onderhoud. Vervang dat aantal kcal door 'bodybuilding verantwoord voedsel'.

En dan ga je met kcal spelen ...

Had je post niet gezien Rob , sry!

Het probleem is dat ik echt niet weet wat ik anders binnenspeel , ik eet wel BB'ing voedsel maar ik speel gewoon mijn frigo binnen haha :D.

Dus dan houden we het op rond de 2000kcals uitkomen met cardio?

Als ik het schema zo zie van Hannes ga ik ook niet echt honger leiden dus dat lijkt mij ideaal. Dan gewoon hard trainen , goeie cardio en het zal er rap van zijn. Ik geef mezelf nu 13% en zou naar de 10% moeten. Dus 1 %tje per week..

Gewoon beginnen op die 2700, het zal al mooi zijn als ik niet afwijk van mijn voedingsschema :o. Cardio heb ik geen problemen mee , man wat kijk ik uit om weer te beginnen lopen.

Laatst bewerkt:
  • #1.100
Nice

1 duvel en een pintje of 3-4. Met een cola of 3 ertussen. 7-8u slaap gehad en dus goed fris :D.

Nu nog ff goed eten en dan rond 4-5u naar de gym gaan deadliften :D.

Ook meteen een pot wheypoeder kopen, mijn ma zal wel niet blij zijn maar who cares.

Terug
Naar boven