MuscleMeat

Bea's log , reloaded

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.381
Ik zie dat je wel vaker failt op 120 squats, meestal na de 5de rep. Ik zou het dan anders gaan aanpakke en met triples werken ofzo en eens gaan proberen op 130 reps te maken.

Ja de 5de rep lukt soms goed en soms niet, lukt hij niet dan is het meestal omdat ik ATG ga :P. En dan kom ik net dat beetje te kort.

Maar das idd geen slecht idee 3x120 en dan eens de 130 proberen.

Haha race me :D

Laatst bewerkt:
  • #1.382
Tsjah 3x weest trainen in de topsporthal deze week, best goed daar , zeker voor maar 35euro per jaar.

Enige probleem zijn de lichtere gewichten die er niet zijn :P , maar met schijven gaan side raises ook redelijk. Het leuke is wel dat je je gewichten gewoon kan laten vallen. Heb 3x1x170 gedeadlift, ging aardig goed, het scheelt veel als je hem gewoon mag laten vallen als je hem eenmaal hebt :D.

Ga wel nog een abbootje bij club KOG nemen ook, dan zou het moeten lukken. En misschien een beurtenkaart om de zaterdag thuis te kunnen trainen :P , maar dat zien we nog wel.

Kan geen trainingen posten heb daar nog geen internet , volgende week wel :).Deadlift ging goed, bench normaal, schouders ook goed, squat wat minder.. Is allemaal nog een beetje wennen. Er staat ook niet altijd op hoeveel kg iets is dus ik mis af en toe :p.

• #1.383
Lol oxygen ( mijn club) opent een nieuwe gym in Gentbrugge. Dus ik net even opgezocht, ligt 4km van mijn kot.. De topsporthal ligt 6km van mijn kot. Ga dus volgende week die fitness eens gaan bekijken en de kans zit er dus dik in dat ik gewoon daar ga trainen, dan kan ik in het weekend ook gewoon in Waregem trainen :).

• #1.385

Ken je dat niet ? Topsporthal bij de watersportbaan. Ze hebben een krachtgedeelte daar. Open van 12-2 in de namiddag en s'avonds van 18:00-22:00. Je betaalt 1x 35 euro en je kan er een heel jaar gaan trainen op die uren.

Hebben ook redelijk goeie shit, db's van 18-40kg. Powercage, 2 squatrekken. Hoop BB'els, legpress, legextensions , paar goeie machines ook. BP etc..

Ook gewichten met rubber aan, bijna overal rubbermatjes op de vloer, je kan gewoon je gewichten laten vallen. Lekker oldschool eigenlijk :P.

Ga beetje afwisselen tussen topsporthal en de nieuwe oxygen denkik. Als ik zin heb om hard te gaan deadliften pak ik toch wel de topsporthal :D.

Ken je dat niet ? Topsporthal bij de watersportbaan. Ze hebben een krachtgedeelte daar. Open van 12-2 in de namiddag en s'avonds van 18:00-22:00. Je betaalt 1x 35 euro en je kan er een heel jaar gaan trainen op die uren.

Hebben ook redelijk goeie shit, db's van 18-40kg. Powercage, 2 squatrekken. Hoop BB'els, legpress, legextensions , paar goeie machines ook. BP etc..

Ook gewichten met rubber aan, bijna overal rubbermatjes op de vloer, je kan gewoon je gewichten laten vallen. Lekker oldschool eigenlijk :P.

Ga beetje afwisselen tussen topsporthal en de nieuwe oxygen denkik. Als ik zin heb om hard te gaan deadliften pak ik toch wel de topsporthal :D.

Chill. Maat van mij die op kot gaat zoekt nog een gym in Gent.
En aangezien ik ook veel in Gent zal zijn (ik zorg voor het eten :D) , ga ik waarschijnlijk ook daar trainen...

Ga het alleszins eens gaan checken.

• #1.387
Chill. Maat van mij die op kot gaat zoekt nog een gym in Gent.
En aangezien ik ook veel in Gent zal zijn (ik zorg voor het eten :D) , ga ik waarschijnlijk ook daar trainen...

Ga het alleszins eens gaan checken.

Mijn plan was van naar de topsporthal te gaan in combinatie met club KOG ([Link niet meer beschikbaar]) , 12.50/mnd daar.

Het is er(topsporthal) imo perfect om aan ''krachttraining'' te doen. En dan bedoel ik : Squaten/Deadliften/Cleans/Jerks/Push Presses etc... Al de zware varianten zeg maar.

Het enige probleem zijn zaken zoals side raises/rear delt raises, biceps( valt ook wel mee)/kuiten. De isolatie/bodybuilding-oefeningen dus :P.

Maar mij ga je er zeker ook aardig veel vinden. Niets dat leuker is dan 170kg gewoon terug neer te gooien :D.

• #1.388
Vandaag schouders en triceps :

SCHOUDERS :

Seated BB Press ( smith ) :

• 10*40
  • 10*50
  • 10*60
  • 6*70
  • 4*80
  • 8*60
  • 8*50
  • 8*40

BTN Press :

• 7*60
  • 3*70
  • 1*80
PP :

• 1*80
BTN press begint aardig te gaan, PP was gewoon nog eens proberen. Moet er echt nog veel meer mijn legs inkrijgen maargoed, oefening baart kunst :).

Side raises :

• 10*9
  • 10*13
  • 10*15 PR
  • 7*17 PR
Upright row :

• 10*40
  • 10*40
Bent over rear delt raises :

• 10*9
  • 10*10
Bent over rear ( cable delt raises) :

• 10*7.5
  • 10*10
  • 8*12.5
Goed strict allemaal.

TRICEPS :

Double handed triceps extension :

• 10*30
  • 10*40
  • 8*44
Triceps rope pushdown :

• 10*20
  • 10*30
  • 10*40
Deze keer aan het RUG platform ( waar je normaal lat pulldowns doet) eens tuk zwaarder dan degene aan de cables.

Comment : Ging aardig goed. Veel volume op de BB press, de BTN press begint ook goed te lukken, het zal me wel nog wat moeite kosten om er echt serieuze gewichten op te krijgen , zijnde 100kg aan meer , maar we werken eraan :).

• Like
Waarderingen: X.
Goede training hier weer! Hoe is het met je BW?

• #1.390
Goede training hier weer! Hoe is het met je BW?

Thx! Geen idee, zal me morgenochtend eens wegen. Meestal blijft dat redelijk stabiel , vp% blijft toch zeker erg stabiel. Zou wel leuk zijn moest ik weer meer wegen dan 87kg maar ik betwijfel het.

Vandaag niet veel tijd gehad heb gewoon snel wat incline werk verricht( moest tegen 12u gaan eten bij de familie, en ben om 10.45 gaan trainen :o)

BORST :

Incline DB press ( 3 gaatjes ) :

• 10*20
  • 10*26
  • 10*30
  • 8*36
  • 5*40
Incline BP (3 gaatjes ) :

• 10*40
  • 10*60
  • 7*80
En dan nog wat biceps :).

Niet veel , maar had ook niet veel tijd, beter dan niets toch :D.

Morgen weer goed squatten + schouders trainen en dan donderdag weer deadliften. Zou normaal morgen moeten rug doen maar squat + deadlift is iets te belastend voor mijn onderrug. Dus dan maar schouders erbij, weer beetje oefenen met PP en BTN press :).

Als je je squat EN pushpress ed omhoog wil zou ik ze zeker niet samen trainen, maar afzonderlijke trainingen inplannen waarop je je volop op één onderdeel kan concentreren.

Trainingen zitten weer vol met volume! :D
Gewichten zijn echt al vre goed.
Als je je squat EN pushpress ed omhoog wil zou ik ze zeker niet samen trainen, maar afzonderlijke trainingen inplannen waarop je je volop op één onderdeel kan concentreren.
Idd. prioriteit geven aan de oefening die je wil verbeteren.

• #1.394
Chill in 3 dagen 3 keer je schouders zwaar belasten

??? Laten we zeggen 2 keer in 3 dagen? Kan perfect , zit een rustdag tussen en mijn schouders kunnen best veel hebben. Moet alleen oppassen voor blessures aan mijn lies en borst soms( maar is erg lang geleden dat ik daar nog problemen mee gehad heb).

Ja snap ik wel, maar morgen enkel benen trainen heeft mij niet echt voldoening. Doe er graag altijd nog iets bij. Dus ik dacht van morgen nog wat op de push press te oefenen.

Trainingen zitten weer vol met volume! :D
Gewichten zijn echt al vre goed.

Idd. prioriteit geven aan de oefening die je wil verbeteren.

Volume = massa :P.

Tsjah begrijpbaar maar voor legs heeft massa de prioriteit, bij de push press gaat het wel degelijk om kracht.

Rug en benen vind ik dan weer teveel.. Zelfs zonder deadlift en BOR in de plaats duurt het me veel te lang.

Schouders is iets wat minder tijd in beslag neemt , zeker als het gewoon wat BTN-pressen is en PP'en...

---------- Toegevoegd om 20:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Anyway, jullie doen me weer twijfelen :P.

Achjah gewoon kijken hoe ik me morgen voel ,aangezien ik vandaag met de incline presses mijn voorkant ook belast.

Ga gewoon beginnen met goed legs te trainen en als schouders goed aanvoelen dan gooi ik er toch nog wat presses tegenaan :P.

Die behind neck press is echt nice, doe em zelf ook :D Waarom doe je eigenlijk incline BB en DB press? Staat me iets bij van Yates dattie zegt dat t niets toevoegd om ze allebei in 1 workout te doen.

• #1.396
Die behind neck press is echt nice, doe em zelf ook :D Waarom doe je eigenlijk incline BB en DB press? Staat me iets bij van Yates dattie zegt dat t niets toevoegd om ze allebei in 1 workout te doen.

Is wel met wat legduw hoor, zonder legduw is het echt ongelofelijk lastig. Maar ik heb zowat het gevoel dat je BTN gewoon ook moet doen, terwijl dat eigenlijk niet waar is :P. Gewoon leuk als afwisseling ook. Hoop er wel nog een stuk beter in te worden.

Ach ik lees geen Yates :P , gewoon om bovenkant borst goed te laten afzien aangezien die toch achterloopt, onderkant is totaal geen probleem, zelfs als ik uitsluitend incline werk doe groeit hij nog altijd beter :P. Doe ook alleen flat BP nooit decline werk meer.

Snap niet waarom het niets zou toevoegen btw? Zijn toch weer extra reps op massa. Maargoed Yates weet het natuurlijk wel beter dan mij :D.

Zeer goede btn hoor, maar het idee van 80kg achter in mijn nek lijkt me wel gruwelijk link.
En aan die PP erna te zien waren de schouders goed leeg getrokken ;)

• #1.398
Zeer goede btn hoor, maar het idee van 80kg achter in mijn nek lijkt me wel gruwelijk link.
En aan die PP erna te zien waren de schouders goed leeg getrokken ;)

Vind em maar meevallen :P. Zit volgens mij nog een stuk meer in, maar het is een beetje durven + techniek. Ik ga er gewoon iedere week proberen op te oefenen en dan zien we wel weer :). Als het niet vordert /care , het is zowieso weer eens goed als afwisseling :D.

Uhu maar mijn PP en MP liggen erg dicht bij elkaar, moet serieus meer mijn benen erin krijgen.

Vandaag Legs en beetje schouders, gisteren rustdag gehouden, was het verstandigst denk ik :).

LEGS :

Squat :

• 10*60
  • 10*80
  • 10*100
  • 6*110
  • 2*130 PR (3rde x F)
  • 7*100
  • 8*80

Legpress :

• 10*100
  • 10*150
Beiden erg easy, ik dacht wtf? Dan maar het stoeltje wat dichter gezet :

• 8*180
  • 5*180
Meteen een stuk zwaarder maar het begon te steken in mijn onderrug dus dan maar overgeweest naar de leg extension :

Leg extension :

• 10*50
  • 10*70
  • 10*100
  • 5*135

SCHOUDERS :

Seated DB press :

• 10*20
  • 10*26
  • 8*30
  • 8*32
  • 5*32
Bankje kaarsrecht en goeie stricte reps maken, voelde erg zwaar aan.

Shoulder bombs :

• 10*5
  • 8*6
  • 9*7
  • 10*8
Serieus wtf, insane veel pijn/vermoeidheid ( je kan het niet echt pijn noemen want het is zowieso tijdelijk) in mijn schouders.. Niet normaal dit.

Side raises :

• 10*9
  • 10*13
Had het wel ff gezien na die shoulder bombs..
Bent over rear delt raises :

• 10*9
  • 10*10
  • 10*12

Comment : Squat was ok, had graag de 3*130 gehad maar ga er niet over zagen :P. Schouders gewoon een goeie pomptraining, niet extreem zwaar, wel erg strict. Het is eens wat anders, maar ffs die shoulder bombs zijn abnormaal... Nog nooit meegemaakt. Tenzij misschien bij het snel afbouwen van een oefening zoals seated BB press, maar dan voel ik het aan mijn armen, nu waren het echt mijn schouders.

Shoulder bombs zijn dus zeker voor herhaling vatbaar :D. Volgende schoudertraining weer wat meer gooi werk :). Zit weer in gent , dus morgen ook weer lekker deadliften en dan het gewicht laten vallen hehe :D.

Strict shit :D

En daarna nog ff Db raises met 13kg alsof het niks is :roflol:

• #1.400
En daarna nog ff Db raises met 13kg alsof het niks is :roflol:

Zag het niet meer zitten om de 15 en 17 nog te doen :P. Lol het lijken ook echt pussyweights maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zoiets nog niet veel heb meegemaakt.. En ik maar denken dat side raises en upright rows konden ''branden''

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

owjah kuiten vergeten btw, maar die voeg ik er morgen gewoon bij :)

Terug
Naar boven