Fitness Seller

Bea's log , reloaded

Goede maaltijd man! Hoe duur is topsporthal en wat is de locatie en openingsuren?

Als ik een homegym heb wil ik toch nog iets van sociale contacten... ;)

Ongeveer 35 euro per jaar.

En ligt aan de watersportbaan/blaarmeersen. Heel dicht erbij is er ook een passage fitness.

Openingsuren weetk niet exact, ik ga enkel tijdens de week tussen 18 en 22h. Over de middag is het ook ff open en in weekend ook, maar daar ken ik de uren niet direct van.

Gaat er nog druk worden zo te lezen :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.422
4 dan eigenlijk, er zijn ook nog 2 losse staanders en als die allemaal bezet zijn kan ik het gewicht nog altijd cleanen voor front squats.
Maja, ik gebruik bijna enkel die powercage voor back squats. Is handiger als je eens failt + dan loopt niemand in je weg, wat wel eens kan gebeuren als het er druk is :p

En dat laten vallen zou ik niet teveel doen als er iemand die daar werkt toevallig rondloopt. Ze hebben het niet graag omdat dat platform al kapot is door mensen die erop gewichtheffen en die barbell van grote hoogte laten vallen :P (het is geen gewichthefplatform :()

Heb het er eerlijk gezegd nog niet echt druk meegemaakt :). Mrjah rond 8u ben ik meestal alleen.

Hehe damn, dat vond ik net het leuke aan de topsporthal, kan veel beter trekken als ik hem gewoon mag laten vallen en opnieuw beginnen :D.

Haha thx Keun :D.

Haha nice, ging hier net je bulkmaaltijd komen posten, maar hij staat er blijkbaar al :D

Goed om te lezen dat nog wat mensen van plan zijn naar de topsporthal te gaan. Vanaf volgende week ben ik er normaalgezien ook te vinden. Sowieso vanaf 27 september (eerste schooldag)

Haha, het is maar wat je bulkmaaltijd noemt :). 125gram zilvervliesrijst en 300 gram kipfilet per man + wat appelmoes, currysaus is zwaar mislukt. Vult goed, maar het kan nog erger haha :).

Moet je denken dat die maat een uurtje ervoor pita heeft gegeten en dan erna nog cornflakes zit weg te spelen, alsdie thuiskwam heeftie ook alweer gegeten. Heb btw zelf nog 200gram tonijn weggespeeld voor training en s'avonds 500 gram scampi's :D. De kwark gaat er straks mss ook nog aan :D.

Yup same here 27 sept, alleen ga ik wel veel naar de oxygen in Gentbrugge gaan als die een beetje goed is. Mis toch een paar BB'er zaken in de topsporthal.

Ongeveer 35 euro per jaar.

En ligt aan de watersportbaan/blaarmeersen. Heel dicht erbij is er ook een passage fitness.

Openingsuren weetk niet exact, ik ga enkel tijdens de week tussen 18 en 22h. Over de middag is het ook ff open en in weekend ook, maar daar ken ik de uren niet direct van.

Gaat er nog druk worden zo te lezen :p

Middag van 12*2 :).

Hehe training post ik morgen wel, ik moet zeggen de ''bulkmeal'' heeft wel zijn werk gedaan, maar net niet genoeg :(.

Waarmee ik bedoel dat de 130 bench heel erg nipt niet gelukt is , maar ik zweer het je dat ik hem binnen een maand pak :D.

• #1.424
Academiejaar is nog niet begonnen eh.. :p

En pff 130 bench, ik zit nog niet aan eens aan 100 :o

Ja das ook waar :P. En aangezien het maar 35 euro is zullen er waarschijnlijk veel gasten zijn die daar gewoon hun tijd wat komen verdoen.

In de topsporthal heb ik btw alleen nog maar 6*100 kunnen drukken :P, vind het een beetje een irritant rek om het uit te heffen.

Anyway training van gisteren :

BORST/''SCHOUDERS''/TRICEPS :

BORST :

Flat BP :

• 20*20
  • 10*60
  • 5*80
  • 10*100 Evenarings PR :D
  • 1*130 - Met erg lichte spot, hij telt dus zeker nog niet maar hij komt wel :).
  • 3*120
  • 5*100
Incline DB Press : ( 3 gaatjes )

• 10*22
  • 8*30
  • 7*36
  • 5*40
Incline BP :

• 20*20
  • 12*50
Was dan ff gaan praten :o en een andere kerel ging hem daar zetten, maar hij vroeg het wel, dacht dat dan mss beter wat energie in schouders kon steken :P.

SCHOUDERS

MP :

• 10*40
  • 8*60
  • 4*70

Gaat altijd een stuk minder na borst, maar ben het al gewoon :P.

BB press :

• 10*40
  • 8*50
  • 7*60
  • 6*60
  • 7*60
Side raises :

• 10*9
  • 10*13
  • 10*15
  • 7*17
Dan nog wat achterkant, met verschillende oefeningen, Bent over rear delt raises en dan nog een speciale oefening die ik ooit gezien heb van een kerel. Goed laten branden gewoon :).

TRICEPS :

Triceps rope pulldown :

• 10*20
  • 10*30
  • 10*40
aan de lat pulldown

Triceps double handed extension ;

• 9*44

Moest mijn trein halen :P

Comment : Jammer van de 130 dus, ook weer goed leeg na die BP , niet echt qua energie maar wel duidelijk qua spier-intensiteit. Merk ook dat dat afbouwen altijd veel vergt, als ik dat niet doe presteer ik eerst nog een stuk beter op de inclines voordat het bergaf gaat :o.

Voeding zat goed gisteren lol :

S'ochtends :

3 ei, 40gram brinta, 60 gram spek , peperkoek
+ melk en koffie
10u : 50-60 gram walnoten/ light energy drink
1u : 125 gram zilvervliesrijst , 300 gram kipfilet, appelmoes
4u : 200 gram tonijn
dan training, na de training : 500 gram scampi's
en nog 500 gram magere kaas. :)

Die 10x100 ziet er heerlijk uit :D gewoon 1 ton.
Ik denk dat die 130 dan we zeker kan lukken als je hem vers pakt, of was hier je 1rm testen niet het eerste doel maar gewoon een zwaar setje pakken?

Je mag wel wat meer kcal's eten hoor, denk ik :p
Maar goed getraind man! Wat is het verschill tussen mp en barbell press?

• #1.427
Die 10x100 ziet er heerlijk uit :D gewoon 1 ton.
Ik denk dat die 130 dan we zeker kan lukken als je hem vers pakt, of was hier je 1rm testen niet het eerste doel maar gewoon een zwaar setje pakken?

Weljah , had er gewoon zwaar zin in, vol energie, dankzij die ''bulkmeal''. Dus ben lekker bezig en dan gaan we 100 pakken, ik zeg tegen mijn maat , ofwel gaan we hem reppen ofwel 5 reps en dan eens zwaar gaan. Hij zegt ja rep hem maar.

Dus die 10*100 ging dan vlot, en dan zegtie, pak maar de 130...

Dus dan hebben we dat maar geprobeerd. Helaas net niet, weljah lichte spot maar dat telt gewoon niet. Zat duidelijk nog iets te vast op het dichste punt, lockout is geen probleem. Maargoed ik pak hem nog :D.

Je mag wel wat meer kcal's eten hoor, denk ik :p
Maar goed getraind man! Wat is het verschill tussen mp en barbell press?

Haha kerel :P, gisteren was voor mij echt al epic qua eten. Allemaal goede kcals en ik vond het aardig veel, maar jij bent natuurlijk meer gewend:o.

MP bedoel ik rechstaand en barbell press is gewoon seated in de smith :). Maar schouders gingen duidelijk niet goed, maar voel ze vandaag wel.

Nu rustdag en morgen denk ik aan squat + schouders en dan zondag deadlift/ borst.

zoiets dus maar kan ook morgen deadlift en dan zondag squat. Alleen denk ik dat ik beter eerst squat en dan deadlift.

Harde workout man! Kracht zit wel goed.

Weljah , had er gewoon zwaar zin in, vol energie, dankzij die ''bulkmeal''. Dus ben lekker bezig en dan gaan we 100 pakken, ik zeg tegen mijn maat , ofwel gaan we hem reppen ofwel 5 reps en dan eens zwaar gaan. Hij zegt ja rep hem maar.

Dus die 10*100 ging dan vlot, en dan zegtie, pak maar de 130...

Dus dan hebben we dat maar geprobeerd. Helaas net niet, weljah lichte spot maar dat telt gewoon niet. Zat duidelijk nog iets te vast op het dichste punt, lockout is geen probleem. Maargoed ik pak hem nog :D.

hehe, zelf lukt iets mij alleen maar als ik in mijn hoofd heb dat het lukt, en dat is wanneer alle condities optimaal zijn :D (en dat is idd een goed meal achter de kiezen, maar ook verse spieren)

Maar ik kijk zelf al een poosje niet meer naar 1rm vanwege het blessuregevaar dat je krijgt, en ik vind kracht erg leuk, maar massa is altijd nog het hoofddoel.

• #1.430
Harde workout man! Kracht zit wel goed.

:). Ja kracht is ok, voor borst dan toch.

Thx!

hehe, zelf lukt iets mij alleen maar als ik in mijn hoofd heb dat het lukt, en dat is wanneer alle condities optimaal zijn :D (en dat is idd een goed meal achter de kiezen, maar ook verse spieren)

Maar ik kijk zelf al een poosje niet meer naar 1rm vanwege het blessuregevaar dat je krijgt, en ik vind kracht erg leuk, maar massa is altijd nog het hoofddoel.

Zag het nochtans echt zitten haha :P , maar het was ook zeer nipt:).

Ik doe ook maar af en toe 1 RM's ? Heb al lang geen blessures meer gehad, wel lang spierpijn gehad van deze training.

Vandaag weer schouders/borst/ triceps of biceps
morgen rug met deadlift, woensdag rust , donderdag legs.

Heb 2 dagen niets gedaan, niet veel zin, te lang in bed blijven liggen en stuff :P. We beginnen dus gewoon opnieuw :D.

• #1.431
Oeh, best lekkere training :D.

SCHOUDERS/BORST :

SCHOUDERS :

Ging MP'en maar hij was bezet dus :

Seated BB press ( smith ) :

• 15*20
  • 10*40
  • 10*60
  • 7*70
  • 3*80

MP/ PP :

• 10*40 -MP
  • 8*60 - MP
  • 5*70 Nice - MP
  • 1*80-MP + 2*80 PP
  • 3x F op de 90 PP :mad:
BTN PP :

• 7*60
  • 5*70 PR
  • 1*80 F
  • 3*80 :D PR
Lastig dit, maar het gaat me beter af dan de front PP... Ik denk dat het komt omdat ik mijn handen meer uit elkaar zet, zit ook duidelijk meer legpower in, hoef em soms gewoon maar te locken.

(hiertussen borst gedaan en dan de afwerking ) :

Side raises :

• 10*9
  • 10*12
  • 10*14
  • 8*16
  • 10*9
Bent over rear delt cable raises :

• 10*10
  • 10*12.5
  • 10*15
  • 8*17.5
Upright row ( handen op schouderbreedte ) :

• 10*40
  • 9*40

BORST :

Incline DB press ( 3 gaatjes ) :

• 10*20
  • 10*26
  • 10*30
  • 8*36
  • 6*40 Niceee :D, zonder hulp hehe, normaal laat ik iemand in het begin helpen aan mijn ellebogen, dat is het moeilijkste punt. Maar er was niemand die ik kende dus gewoon lekker alleen gedaan :).
Incline Smith BP :

• 10*40
  • 10*60
  • 4*80 :o Het was duidelijk op.

Comment : Ben best wel tevreden eigenlijk. Voelde me weer het enige beest haha :D, wat de rest daar zit te doen kan ik tbh geen trainen noemen.

Schouders gingen nice, dat Push pressen blijft oefenen, behind the neck push pressen gaat wel best lekker. Achjah oefening baart kunst , ik kan niet verwachten dat het me meteen perfect lukt.

Maar volgens mij ligt veel aan het plaatsen van mijn handen, bij MP pak ik hem niet erg breed, gewoon op de middenste ringetjes en dat wordt dan erg moeilijk bij het PP'en. Terwijl bij BTN PP staan mijn handen verder en verloopt het een stuk vlotter...

Morgen ga ik een maatje leren deadliften :). Traint al een jaar maar het is er nog niet aan te zien hehe :P, hij zit wel op internaat. BP'te vandaag 1*85, niet mis eigenlijk. Maar volgens mij heeftie van deadlift en squat nog niet gehoord dus dat gaan we hem een beetje bijbrengen :).

nice hoor, miss domme vraag maar waarom train je met MP met lage reps is toch niet goed voor massa :S?

• #1.433
nice hoor, miss domme vraag maar waarom train je met MP met lage reps is toch niet goed voor massa :S?

Massa is niet alles in het leven ;). Met kracht komt massa dus wat lager in reps gaan is eigenlijk geen probleem. En 3-5 reps = kracht + massa.

De 1*80 MP was om te kijken of het me zuiver lukte. De andere zijn push presses en btn push presses, dat is voor de explosiviteit en de afwisseling. Het is volgens mij de enige manier om te blijven groeien als naturel. Voldoende afwisselen, andere oefeningen insteken.

Had ook al seated BB press gedaan ,aardig wat reps daar.

Proficiat nog met je Pr, je loopt inderdaad ver voor qua kracht ;)

• #1.435
Proficiat nog met je Pr, je loopt inderdaad ver voor qua kracht ;)

Thx :).

Achjah , veel maakt het niet uit he , we zitten in de BB'ers sectie dus eigenlijk heb jij meer voordeel dan ik :). Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wil een beetje kick op kracht ook :o. Zit zo beetje tussen BB'er en powerlifter. Maar mijn fysiek is ook echt belangrijk dus volledig powerlifter zal ik nooit worden :).

• #1.436
Net RUG/BICEPS geknald :).

RUG :

Wide grip pull-ups :

• 10*BW ( erg goed eigenlijk , explosiviteit zat er lekker in volledig laten hangen ook)
  • 7*BW ( wijdste grip)
  • 5*BW+10kg
  • 5*BW+15kg
  • 3*BW+22kg
  • 10*BW
  • 6*BW ( wijdste grip)

DEADLIFT :

• 10*60 T&G
  • 8*100 T&G
  • 2*140
  • 1*140
  • 2*140
  • 1*160
  • 1*160
  • 1*160
  • 1*160 ( volume PR 4x1x160)
Was wel genoeg, voelde hem weer goed.

Wel lachen zo'n beer van een gast, nuja beer, hoog in vp% , grote bierbuik. Vroeg of het niet slecht was voor de rug, dan uitgelegd dat het net goed is voor je onderrug. En dan probeerde hij 100 te trekken maar lukte dat niet :o.

DB rows :

• 10*30
  • 10*40
  • 10*44
Seated cable rows : (strict, small grip) :

• 10*50
  • 10*70
  • 10*90 PR
Seated machine row : ( strict / stoeltje laag een ver, upp lats) :

• 10*50
  • 10*70
  • 10*90
Mooi dat deze twee gelijk komen, onderste deel en bovenste deel van mijn lats zijn dus ongeveer even sterk :).

DB shrugs :

• 12*30
  • 12*40
  • 12*44
Was aardig op na DL dat was weer duidelijk :o

BICEPS :

Hammer curls : (hh per hand)

• 10*17
  • 8*20
  • 6*22
EZ curls :

• 8*52
  • 8*52
Standing cable curls :

• 10*20
  • 10*30
  • 4*40 :o
:sd:

Comment : Best goed , deadlift ging relatief vlot toch wel. Hopelijk binnenkort beginnen reppen met de 150. Ik vind persoonlijk touch en go iets moeilijker.. heb moeite om dan iedere keer die goeie positie te houden. Lift liever een hoop singles met wat pauze tussen dan een aantal keer na elkaar wat dat voelt toch niet goed in mijn onderrug.

Maar anyway ben best tevreden.

Die ene chick was wel lachen. Ik had al gedeadlift , en mijn rows gedaan, ging ik gaan shruggen. Was echt al weer zeiknat van het zweet. Niet normaal weer :P. Maar anyway die chick was dr dus met dr vriend , een zuivere ecto , met een petje ( zag ik toen die wegging). En ze bleef dus maar naar me kijken. Ze had wss dr ecto vriendje nog nooit zo zien tekeergaan :roflol:. En die gast maar kwaad kijken naar mij :roflol: . Heb wat vriendleijk zitten lachen naar die chick haha, die gast kwam echt kwaad , mrjah wat kon ie doen :).

Toen ze wegging was ik net mijn :sd: curls aan het doen en ze kon het toch weer niet laten van te kijken :D. Naice hehe :).

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

Ik gok btw op een rustdag morgen... Moet squaten maar squaten en de dag ervoor deadliften is niet echt optimaal. Dus dan beter donderdag squat + triceps :).

je had haar gewoon vol op der bek moeten pakken

lekker gedead ouwe :P

• #1.439
je had haar gewoon vol op der bek moeten pakken

Haha , ik heb een vriendin hoor :P , doe niet graag veel moeite voor chicks :o. Ze was wel lekker , maar dan nog moet zij maar tegen mij praten hehe.

Thx Bro :D.

Zal het wel weer voelen morgen, voel het zelfs nu alweer:o. Ben weer aan het twijfelen om morgen te squaten , maar ik denk dat het met een rustdag veel beter zal gaan de donderdag.. En dan kan ik zaterdag nog eens squaten :).

Eens zien wat onderrug morgenochtend zegt.

• #1.440
Vandaag legs/triceps gedaan ( en beetje buik )

LEGS :

Squat :

• 10*40
  • 10*60
  • 10*80
  • 10*100
  • 5*120
Frontsquat (smith) :

• 10*40
  • 8*60
  • 2*80
  • 5*60 (los)
Damn, valt me niet hard voor mijn legs maar is toch erg zwaar op de schouders/onderrug. Nuja gewoon op blijven oefenen , betert wel weer. Heb nog 5*90 gedaan. Maar toen met normale grip, nu crossed grip. Bij de normale grip hou ik em tegen met mijn vingers, bij crossed grip komt alles op mijn schouders terecht, stuk lastiger.

legpress :

• 10*100
  • 10*150
  • 8*190
  • 5*220
Leg extension :

• 10*70
  • 10*100
  • 7*135 PR (1x met standje op 11 hehe :o, veel grotere ROM kan je niet krijgen)
Leg curl :

• 10*60
  • 6*80
  • 10*60
k*toefening imo.

Toe presses :

• 30*100
  • 20*180
  • 20*227
Standing calve raises :

• 20*80
  • 20*100
  • 20*110
  • 6*140
  • 12*140 ( bar lag niet goed 1ste x)
TRICEPS :

Double handed triceps extension :

• 10*30
  • 10*40
  • 10*44
Rope pushdown ( pulley station -) :

• 10*30
  • 10*40
  • 5*50
Straight bar pushdown :

• 10*30
  • 10*40
Comment : Volume zat wel goed. Kracht blijft achter bij legs. Focus me dan liever op massa zodat er toch massa op zit. De 100 squat ging nog altijd goed maar vanaf de 120 komt er plots een enorme druk op mijn onderrug.. ****ed up. Front squat moet natuurlijk ook nog een stuk beter.

Morgen schouders/biceps. En misschien nog wat borst of rug.

Terug
Naar boven