MuscleMeat

Bea's log , reloaded

Nou gaat zeker goedkomen met die squat

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.442
Nou gaat zeker goedkomen met die squat

Misschien , maar moet er echt aan blijven werken.

Vanaf volgende week maar 4x meer trainen. Ik dacht aan Borst/triceps, rug/biceps , schouders/legs. En dan nog een extra dag legs/schouders of iets wat achterloopt, maar zowieso 2x legs.

Borst is imo een sterk punt dus 1x pw is doenbaar , rug is qua massa ook wel redelijk goed. Denk dat het nu slimst is ( in combinatie met mijn studies) om dan die extra dag op legs te focussen en schouders.

Twijfel ook over een riem, voegt dat een meerwaarde toe aan het squaten of is het juist beter zonder? ( had ooit al 1 gekocht maar die is gestolen geweest :o).

Misschien , maar moet er echt aan blijven werken.

Vanaf volgende week maar 4x meer trainen. Ik dacht aan Borst/triceps, rug/biceps , schouders/legs. En dan nog een extra dag legs/schouders of iets wat achterloopt, maar zowieso 2x legs.

Borst is imo een sterk punt dus 1x pw is doenbaar , rug is qua massa ook wel redelijk goed. Denk dat het nu slimst is ( in combinatie met mijn studies) om dan die extra dag op legs te focussen en schouders.

Twijfel ook over een riem, voegt dat een meerwaarde toe aan het squaten of is het juist beter zonder? ( had ooit al 1 gekocht maar die is gestolen geweest :o).

Een riem gebruik je om druk op je onderbuik te krijgen, wat weer je ruggegraat stabiliseert. Dat wordt normaal gesproken door je core-spieren gedaan (transversus abdominis etc.) dus beter ga je daar wat oefeningetjes voor doen :)

• #1.444
Een riem gebruik je om druk op je onderbuik te krijgen, wat weer je ruggegraat stabiliseert. Dat wordt normaal gesproken door je core-spieren gedaan (transversus abdominis etc.) dus beter ga je daar wat oefeningetjes voor doen :)

Dus eigenlijk is het niet slecht maar beter ga ik nog wat meer mijn abs trainen? Heb het gevoel dat ze al redelijk sterk zijn. Maar hoe gaan core oefeningen erdan voor zorgen dat je de druk verplaatst naar je buikspieren?

Net RUG/BICEPS geknald :).

DEADLIFT :

• 10*60 T&G
  • 8*100 T&G
  • 2*140
  • 1*140
  • 2*140
  • 1*160
  • 1*160
  • 1*160
  • 1*160 ( volume PR 4x1x160)
Was wel genoeg, voelde hem weer goed.

Comment : Best goed , deadlift ging relatief vlot toch wel. Hopelijk binnenkort beginnen reppen met de 150. Ik vind persoonlijk touch en go iets moeilijker.. heb moeite om dan iedere keer die goeie positie te houden. Lift liever een hoop singles met wat pauze tussen dan een aantal keer na elkaar wat dat voelt toch niet goed in mijn onderrug.

Waarom zou je touch&go willen doen ipv deadstop?

Dus eigenlijk is het niet slecht maar beter ga ik nog wat meer mijn abs trainen? Heb het gevoel dat ze al redelijk sterk zijn. Maar hoe gaan core oefeningen erdan voor zorgen dat je de druk verplaatst naar je buikspieren?

Wat word uberhaupt bedoeld met druk? Ik snap het nut van een riem ook nog niet zo.

• #1.446
Waarom zou je touch&go willen doen ipv deadstop?

Wat word uberhaupt bedoeld met druk? Ik snap het nut van een riem ook nog niet zo.

Dunno , omdat het intensiever is misschien? :P. Doe meestal touch en go bij de lage gewichten. Vind het maar gevaarlijk bij de hogere gewichten.

Weljah druk snap ik wel, aangezien ik dat aardig voel. 100 is ok , maar bij de 120 voel ik plots veel druk verschuiven naar mijn onderrug. Een riemn zorgt ervoor dat je je core beter opspant en dat je meer gebruik maakt van je buikspieren.

Zou eigenlijk niet slecht zijn voor het squaten.. Bij DL zie ik het nut niet omdat je daarmee juist je onderrug traint. Bij de squat komt onderrug erbij als ondersteunende spiergriep, door een riem gebruik je meer je hele core.

Twijfelgevalletje toch :P

met riem is onderrug belasting groter.

Oh grappig. Ik ervaar dat helemaal niet zo als ik 120 squat. Toch pak ik nooit echt buikspieren hard aan met isolatieoefeningen ofzo. Maar zown riem ontlast dus je onderrug enigzins met squatten? Dan is het misschien wel de moeite waard, dan kan je veel korter op elkaar deadliften/squatten.

---------- Toegevoegd om 17:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:30 ----------

Oh k*t, las je post net te laat :roflol:

• #1.449

Oh grappig. Ik ervaar dat helemaal niet zo als ik 120 squat. Toch pak ik nooit echt buikspieren hard aan met isolatieoefeningen ofzo. Maar zown riem ontlast dus je onderrug enigzins met squatten? Dan is het misschien wel de moeite waard, dan kan je veel korter op elkaar deadliften/squatten.

---------- Toegevoegd om 17:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:30 ----------

Oh k*t, las je post net te laat :roflol:

Buikspieren ligt het volgens mij niet aan. Ze zijn imo goed aanwezig maar het is moeilijk om daar een indicatie van te maken; met machines pak ik al het gewicht , crunches ook met 15-20kg erbij maar daar weet je nog niet altijd veel mee.

Maar als het dus is zoals Mike zegt dat het mijn onderrug nog meer zou belasten dan is het dus weer niet zo goed :').

Echt een twijfelgeval dus.. Moest ik weten dat het mijn squat zou helpen dan ging ik meteen achter 1tje maar dat weet ik dus niet. Bij ons gebruiken de meeste een riem en dan is de reden ook dat het beter is voor de onderrug... Mrjah wat moet je daar allemaal van geloven.

Die Seated leg curls van oxygen zijn echt crap.

Lekker van die chick man!

• #1.452

Thx Mc , ga het even doornemen :)/.

Die Seated leg curls van oxygen zijn echt crap.

Lekker van die chick man!

Pfft echt he , ik denk , ik ga hem maar nog eens doen, goed voor mijn hamstrings maar het trekt echt nergens op.. Zo oncomfortabel als wat , veel pijn aan mijn knieen/bovenbeen.

Ach deadlift pakt ze ook goed mee, mss weer eens wat lunges doen ook :).

Haha chicks zijn wel chill :') , ik denk soms dat het er al over is maar blijkbaar diggen ze het nog altijd haha :D.

---------- Toegevoegd om 13:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

G-men en 3XL zeggen doen haha :D, dus als ik eens tijd heb , schaf ik me weer eentje aan :).

Als je tijd hebt? Onder het mom van tijd=geld? :D

• #1.454
SCHOUDERS/biceps ( 1 oefening, tijdsgebrek :p)

SCHOUDERS :

MP/PP :

• 10*40 - MP
  • 10*50 - MP
  • 8*60 - MP
  • 5*70 - MP
  • 3*80 - legduw
BTN PP :

• 7*60
  • 3*80
Maar ging best vlot, ga hier duidelijk nog veel op kunnen pakken, binnen een maandje of 3 de 100. Het grootste probleem bij de 80 is hem terug op mijn traps laten komen , stuk pijnlijker dan hem in de lucht gooien :o.

Seated smith BB press :

• 10*40
  • 10*50
  • 8*60
  • 7*60
  • 5*60
  • 7*60
  • 6*60
Bankje goed recht, strict, aardig lastig :). Kwam ook na de MP achjah excuses hehe :p.

Side raises :

• 10*9
  • 10*13
  • 10*15
  • 7*17
Bent over rear cable delt raises :
  • 10*10
  • 10*12.5
  • 10*15
  • 8*17.5
Gaat lekker dit :).

BICEPS :

Hammer curls :
(hh per hand)

• 10*17
  • 10*20 Lekkur
  • 8*26 :)
  • 2*30 lol :o

Comment : Wel nice. Moest ik er altijd bijstaan zoals net na een schoudertraining, dan is mijn doel bijna bereikt haha :D.

netjes , wanneer krijgen we nog een keer een foto te zien?

Heb je niet het idee dat je alleen achter/midden schouders pakt? Of doe je voorkant bij borst/incline werk? Viel me op, heb vandaag BNP en front raises gedaan :P

• #1.457
netjes , wanneer krijgen we nog een keer een foto te zien?

U mirin?

haha :D. Dunno , als ik vind dat ik er goed bijsta :'). Prioriteit is nu nog een paar cm's op mijn legs en dan eens een goeie legpic. Van de rest weet ik niet of ze zo goed vooruit gaat in massa. Chest is zowieso wel goed. Denk dat schouders ook wel wat beter zijn, en hopelijk zijn mijn rear delts ondertussen wat bijgetrokken.

Ga er idd nog eens werk van maken maar dan moet ik mijn zus ook weer ff lastigvallen.

---------- Toegevoegd om 18:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ----------

Heb je niet het idee dat je alleen achter/midden schouders pakt? Of doe je voorkant bij borst/incline werk? Viel me op, heb vandaag BNP en front raises gedaan :P

Front raises zijn voor je side delts he :). Voorkant zat zeg ik altijd. Weet niet wat je bedoelt met midden schouders Mc.

Je hebt voorkant, zijkant , achterkant. Bij MP en Seated BB press pak je vooral je voorkant hard aan. Bij front en side raises je achterkant en bij rear delt raises je achterkant.

Voorkant zit wel goed hoor, wordt ook goed aangesproken bij incline werk, het zijn mijn rear delts die nog wat beter moeten.

Nou loop ik twee keer in dezelfde minuut als jij te posten :mad:

---------- Toegevoegd om 18:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:44 ----------

edit: drie :roflol:

• #1.459
Nou loop ik twee keer in dezelfde minuut als jij te posten :mad:

---------- Toegevoegd om 18:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:44 ----------

edit: drie :roflol:

Hehe :D.

Het probleem van pics is , dat als ik nu met nog een rug of frontpic komt , mensen gaan beginnen zagen achter mijn legs. Dus ik moet 1st een goeie legpic plaatsen en dan weer de rest hehe :).

Qua massa vind ik ze niet zo slecht maar DBB heeft een hoge lat als het op benen aankomt :(.

• #1.460
Oja ook eens onderhands opgetrokken met gewicht :

1xBW+40kg :)

Gewoon om te testen.

Terug
Naar boven