MuscleMeat

Bea's log , reloaded

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.521

Thx Verb!

nette training man:D

mooie reps bij de pull ups btw, blijft iets waar ik moeite mee heb:(

Zowieso altijd in het begin van een training doen, als ik eerst een andere rugoefening doe dan haal ik er veel minder uit.

Zal wss door het lopen ook iets droger staan en dat uit zich natuurlijk ook in het optrekken, hoe lichter hoe gemakkelijker natuurlijk.

Maar het blijft iig gewoon iets waar je voel moet op oefenen, heb ze nog nooit weggelaten uit mijn rugschema. Vind het de beste oefening voor wijdte op de rug , als je dat al specifiek kan trainen :).

Thx btw hehe :P

Vandaag Borst knallen , schouders licht en legs ( front squat in de smith...) Moet naar de gym met enkel een smith dusjah, maar woensdag dan gewoon normaal squaten :D.

Harde training kerel !

Ga anders naar de topsporthal voor te squatten? Tenzij borst prioriteit heeft, want zonder spotter suckt het daar om te bankdrukken :P

• #1.524

Thx!

Ga anders naar de topsporthal voor te squatten? Tenzij borst prioriteit heeft, want zonder spotter suckt het daar om te bankdrukken :P

Normaal heeft squat voorrang maar aangezien ik vorige week geen borst getrained heb was het deze keer toch prioriteit. Maar normaal kan ik woensdag squaten in de Pinte als de treinen rijden anders wordt het de topsporthal :).

Vandaag proberen squaten in een smith.. FFS wat een fail, na de 5de x 80 schoot er al iets in mijn knie :rolleyes:. Meteen mee gestopt dus, nu maar hopen dat die knie morgen over is.

BORST/SCHOUDERS/BICEPS :

BORST :

Incline DB press :

• 10*20
  • 10*26
  • 10*30
  • 9*36
  • 7*40 PR

Flat DB press :

• 10*20
  • 10*22
  • 10*26
  • 10*30
  • 6*36
Aardig leeg na de inclines.

Standing cable (incline) fly's :

• 10*20
  • 10*28
  • 10*36
  • 8*40
  • 5*50

SCHOUDERS :

Seated BB shoulder press (smith ) :

• 10*40
  • 10*50
  • 10*60
  • 8*70 PR
  • 6*80 PR
  • 2*90 PR
Maar ze tellen helaas niet, het is gewoon op een of andere manier een gemakkelijkere smith dan normaal...

Seated DB shoulder press :

• 10*20
  • 10*22
  • 10*24
  • 8*26
  • 6*30

• Tsjah , na de seated bb press een stuk minder + erg strikt etc etc, had ook niemand die het gewicht omhoog kon steken( dat scheelt altijd een hoop :o)
Side raises :

• 10*9
  • 10*11
  • 10*13
  • 8*15
  • 6*17
Bent over rear cable fly's :

• 10*9
  • 10*13
  • 7*18
en nog wat biceps :sd:

Comment: Toch een PR op de incline db press, mag dus niet klagen. Ook seated BB press ging lekker maar dat kan door de makkelijke smith komen...

Ach toch blij dat ik gaan trainen ben maar die gym is toch echt niet ideaal. Gelukkig woensdag weer naar de pinte of naar de topsporthal. Gym is wel goed geschikt om borst en biceps te trainen , maar schouders is al wat minder en legs lukt al helemaal niet.

Mss toch in het 2de semester eens bij spartacus gaan kijken... ligt maar 1.8km van hier. En dan gewoon een beurtenkaart voor in het weekend.

Maar we moeten roeien met de riemen die we hebben :).

• Like
Waarderingen: X.
Zijn die flyes links en rechts bij elkaar opgeteld ofzo? Of doe je flyes met 50kg elk? Of doe je 50 reps? :P

Zijn die flyes links en rechts bij elkaar opgeteld ofzo? Of doe je flyes met 50kg elk? Of doe je 50 reps? :P

Flyes zijn kg's maar van de cable ;)

Maarrr, flat zoveel lager als incline :eek:
Zit er dan ook korte rustpauze tussen setjes, want dan heb ik het ook idd, maar anders flat toch wel een stukkie hoger. (al is het niet verkeerd zo, indicatie goede bovenkant borst wat wel belangrijk is :D)

Dikke 90 op shoulder press, maar 90 is gewoon 90 toch? Als die smith beter doorgesmeerd is kan het wel lichter voelen maar de stang woog niet minder dan 90 ;)

• #1.527

Cable fly's he , dus 50 kg per kant :).

Flyes zijn kg's maar van de cable ;)

Maarrr, flat zoveel lager als incline :eek:
Zit er dan ook korte rustpauze tussen setjes, want dan heb ik het ook idd, maar anders flat toch wel een stukkie hoger. (al is het niet verkeerd zo, indicatie goede bovenkant borst wat wel belangrijk is :D)

Dikke 90 op shoulder press, maar 90 is gewoon 90 toch? Als die smith beter doorgesmeerd is kan het wel lichter voelen maar de stang woog niet minder dan 90 ;)

Als ik begin met flat dan gaan ze wss gemakkelijk een stuk hoger. Was gewoon nogal leeg van de incline presses. 2 press oefeningen is niet altijd even gemakkelijk. Zal de volgende keer eens beginnen met flat DB presses, 44 moet er volgens mij gemakkelijk inzitten :).

Er zat idd niet veel tijd tussen :p. Nah onderkant borst is nog altijd een stuk beter. BP ligt op 120 en incline BP op 100...

Ik kan toch niet plotseling van 2*80 seated bb press naar 2*90 gaan in 1 week :p. Weet niet wat het is met die smith, hij gebruikt tegengewicht fso, erg raar. Je moet em eigenlijk als hij los is naar beneden trekken. Nu het voelde wel goed aan daar niet van, maar no way dat ik 2*90 druk in een normale smith :P.

Cable fly's he , dus 50 kg per kant :).

Als ik begin met flat dan gaan ze wss gemakkelijk een stuk hoger. Was gewoon nogal leeg van de incline presses. 2 press oefeningen is niet altijd even gemakkelijk. Zal de volgende keer eens beginnen met flat DB presses, 44 moet er volgens mij gemakkelijk inzitten :).

Er zat idd niet veel tijd tussen :p. Nah onderkant borst is nog altijd een stuk beter. BP ligt op 120 en incline BP op 100...

Ik kan toch niet plotseling van 2*80 seated bb press naar 2*90 gaan in 1 week :p. Weet niet wat het is met die smith, hij gebruikt tegengewicht fso, erg raar. Je moet em eigenlijk als hij los is naar beneden trekken. Nu het voelde wel goed aan daar niet van, maar no way dat ik 2*90 druk in een normale smith :P.

Dat zonder meer idd, maar zelfs als 2de oefening hou ik flat vaak nog wel meer over. Dan ben ik nog wel een fan van iets langere pauzes tussen sets (2min minimaal voor compound, maar mag wel iets oplopen).

Enne die smith... tja het is dan misschien geen pure progressie, maar je kan er wel weer meer aanhangen wat ook weer brutaal lijkt natuurlijk :D

• #1.529
Dat zonder meer idd, maar zelfs als 2de oefening hou ik flat vaak nog wel meer over. Dan ben ik nog wel een fan van iets langere pauzes tussen sets (2min minimaal voor compound, maar mag wel iets oplopen).

Enne die smith... tja het is dan misschien geen pure progressie, maar je kan er wel weer meer aanhangen wat ook weer brutaal lijkt natuurlijk :D

Moet toegeven dat ik idd ook beter had verwacht. Maar doe eigenlijk zo goed als nooit flat db presses, ga ze nu wat meer toevoegen. Dus ook wat problemen met stabiliteit soms. Hopelijk scheelt het een hoop als ik 1st daarmee begin, anders is het idd niet echt schitterend :o. Maar Flat BP en DB BP kunnen niet zoveel verschillen denk ik , aangezien ik bij flat ook altijd tegen mijn borst zit.

Lijkt idd brutaal :D. Woensdag eens kijken hoeveel ik er op een normale smith nog uitkrijg hehe :P.

Zal het morgen zowieso wel voelen :).

Jonas, wanneer ga je woensdag (als je in de Pinte gaat)? Kan zijn dat ik je dan misschien eens zie.

Doe dan zelf borst - biceps - buik, net waar ik het zwakste op ben, ach ja, blijven liften.

• #1.531
Jonas, wanneer ga je woensdag (als je in de Pinte gaat)? Kan zijn dat ik je dan misschien eens zie.

Doe dan zelf borst - biceps - buik, net waar ik het zwakste op ben, ach ja, blijven liften.

Rond de avond, het hangt ook een beetje van mijn neef af. Zal wel snel 7-8u zijn :P.

Ach bij mij ook hoor, benen vooral :). En schouders misschien ook. Ga er nog wat bijpakken, maar weet nog niet wat. Moet rug ook nog doen maar rug kan ik nog redelijk goed trainen in Gentbrugge. Waarschijnlijk gewoon squat en dan schouders + triceps.

Moet je trouwens weer niet naar school?

Rond de avond, het hangt ook een beetje van mijn neef af. Zal wel snel 7-8u zijn :P.

Ach bij mij ook hoor, benen vooral :). En schouders misschien ook. Ga er nog wat bijpakken, maar weet nog niet wat. Moet rug ook nog doen maar rug kan ik nog redelijk goed trainen in Gentbrugge. Waarschijnlijk gewoon squat en dan schouders + triceps.

Moet je trouwens weer niet naar school?
Ben al weer zo goed als genezen - zat in de middag ff op de pc op school.

Ik zie wel wanneer ik morgen ga, desnoods laat ik het je nog weten. (nogal veel te leren)

• #1.533
Ben al weer zo goed als genezen - zat in de middag ff op de pc op school.

Ik zie wel wanneer ik morgen ga, desnoods laat ik het je nog weten. (nogal veel te leren)

Nice!

Hehe das het voordeel aan de hogeschool, je kiest wanneer je leert :D. Wordt vandaag een dagje voor school werken.

Zal rond 7.30 zijn bij mij. Tot rond 21.30.

Vooral fullsquat staat weer op het programma. Benen dus, waarschijnlijk schouders er ook nog eens bijpakken :).

• #1.534
LEGS/SCHOUDERS :

SCHOUDERS :

Standing MP :

• 15*20
  • 10*40
  • 10*50
  • 9*60
  • 5*70
  • ---3x80 BTN PP ( kwam 2de x beetje slecht neer, ging bijna veel pijn gedaan hebben :o)

Seated DB shoulder press :

• 10*20
  • 10*26
  • 9*30
  • 6*36
Moet deze eigenlijk altijd eerst doen maar al de bankjes waren bezet.

Side raises
( heb afgewisselt met rear delt raises, stond een oefening achter op mijn neef lol ) :

• 10*9
  • 10*11
  • 10*13
  • 10*15
  • 7*15
Bent over rear cable delt raises :

• 10*9
  • 10*10
  • 10*12.5
  • 10*15
  • 10*17.5 PR

LEGS :

Fullsquat :

• 10*60
  • 10*80
  • 10*100
  • 10*100
  • 10*100
  • 10*60
Ow **** yea :P

Man man man, wat een pijn en wat een gevoel xD. Net hiervoor waren er 2 gasten nog niet eens quarter squats aan het doen met 60kg en dan 100kg :P.

Calves :

Toe presses :

• 20*100
  • 20*150
  • 30*220
Seated calve raises :

• 20*20
  • 20*50
  • 15*75

Comment : Ik was gewoon de koning na die squat :D. Kon me allemaal niet veel meer schelen, kon ook gewoon bijna niet meer wandelen haha :).

Schouders waren ok, had ze maandag ook al getrained, maar alleen legs was te weinig. Nu nog vrijdag rug en armen., morgen lopen. En zaterdag dan waar ik zin in heb :), of gewoon zelfs niet, 3-4 x trainen bevalt me veel beter dan ik dacht...

Merk ook absoluut geen achteruitgang in kracht. Denk dat ik volgende week maar eens ga proberen fullsquaten met 105kg en zo verder opbouwen.

BTN PP is inderdaad vervelend om de barbell terug in positie te krijgen. Ik laat die gewoon vallen met zware gewichten, neem liever geen risico om die eens verkeerd te laten neerkomen :P
Kga denk ik ook eens wat meer BTN jerks/push presses doen, ben eens benieuwd of dat veel hoger gaat liggen dan een gewone push press/jerk :)

Mooi volume ook op de squat, en nu nog omhoog met die kgs! :cool:

Edit: oh en zaterdag kom ik wss nog eens in oxygen in waregem trainen (eigenlijk eerder voor sauna) aangezien het week van de fitness is :D

Laatst bewerkt:
Heerlijk, en goed gewicht voor fullsquat. Maar heb je niet dat je rug zeer gaat doen bij FS? Dat is de reden dat ik hoger gewicht uitsluitend par pak.

Nice shoulder stuff !

En 60reps squatten is netjes kerel !

Heerlijk, en goed gewicht voor fullsquat. Maar heb je niet dat je rug zeer gaat doen bij FS? Dat is de reden dat ik hoger gewicht uitsluitend par pak.

Als je rug zeer doet bij een full squat, moet je zwaarder gaan deadliften zodat je je
rug rechter kan houden. Veel mensen vergeten hun bovenrug en onderrug op
te spannen bij het squatten. Of hebben de kracht er niet voor

• #1.538
BTN PP is inderdaad vervelend om de barbell terug in positie te krijgen. Ik laat die gewoon vallen met zware gewichten, neem liever geen risico om die eens verkeerd te laten neerkomen :P
Kga denk ik ook eens wat meer BTN jerks/push presses doen, ben eens benieuwd of dat veel hoger gaat liggen dan een gewone push press/jerk :)

Mooi volume ook op de squat, en nu nog omhoog met die kgs! :cool:

Edit: oh en zaterdag kom ik wss nog eens in oxygen in waregem trainen (eigenlijk eerder voor sauna) aangezien het week van de fitness is :D

BTN PP lukt me beter dan gewone PP, vind het een makkelijkere positie om explosiviteit te gebruiken. Denk wel dat je er meer mee kan pakken dan met gewone PP :D.

Ja wel, hij kwam een beetje te ver terug zeg maar :o, maar kheb em nog net kunnen houden. Laten vallen is helaas geen optie :(.

Nice, ik normaal ook wel, hangt er een beetje vanaf. Ga wel vrijdag al trainen dus dan zou zaterdag gewoon een extra borsttraining en legstraining zijn als ik zin en tijd heb om te gaan :p.

Bij 100kg helemaal geen last van :D. Maar dat is dus wel mijn probleem bij de zwaardere gewichten. Ik voel plotseling een stuk meer druk op mijn onderrug. En ik durf volgens mij ook gewoon minder, 5x120 ATG bijvoorbeeld lukt me niet.. Terwijl 3x10x100 wel lukt :o.

Maar denk dat het soms vooral angst is. Voel ook helemaal niets in mijn onderrug vandaag. Bij fullsquat pakken je hams eigenlijk veel op zich vind ik. Benen zijn echt kapot vandaag :D.

Maar ga nu volgende week 105kg proberen 10 reppen, de week erna 110-115-120 etc. Lichtjes opbouwen en hopen dat het lukt.

Nice shoulder stuff !

En 60reps squatten is netjes kerel !

Als je rug zeer doet bij een full squat, moet je zwaarder gaan deadliften zodat je je
rug rechter kan houden. Veel mensen vergeten hun bovenrug en onderrug op
te spannen bij het squatten. Of hebben de kracht er niet voor

Vond het ook wel netjes :D. Goed voor massa :cool:.

Het rare is dat ik echt veel minder last heb bij fullsquats van mijn rug dan bij par-squats. Par-squats vind ik soms een geforceerde houding zeg maar. En bij fullsquats gaat het gewoon vanzelfs.

Of hij recht blijft is natuurlijk wel de vraag... Kan het moeilijk zien in de spiegel. Probeer altijd zoveel mogelijk naar boven en naar voor te kijken.

Maar zolang ik geen pijn heb in mijn onderrug , lijkt er mij ook geen probleem te zijn :).

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:31 ----------

Goed dat je over deadlift spreekt rob, wordt weer tijd dat ik hem er weer een keertje ingooi.

Alleen heb ik nu dus echt al 2 weken geen last van mijn onderrug en het voelt wel goed eigenlijk :p. Maar ga toch nog eens dl'en, beetje minder gewicht en erg goed op techniek letten.

Je presses zijn netjes! Denk wel dat je met BTN PP een stuk meer kunt dan je nu deed. Als je bij het terugleggen van de barbell door je knieën zakt voel je er nauwelijks iets van:).

• #1.540
Je presses zijn netjes! Denk wel dat je met BTN PP een stuk meer kunt dan je nu deed. Als je bij het terugleggen van de barbell door je knieën zakt voel je er nauwelijks iets van:).

90kg is me ook al gelukt. En 80 strikte MP. Maar het verschil tussen mijn strikte MP en Push Presses is idd nog te klein.

90 voelde eigenlijk ook niet zo moeilijk, 100 kan er misschien ook wel inzitten , maar kan gewoon niet altijd voluit gaan met push presses, aangezien gewichten van zo'n hoogte laten vallen niet echt een optie is :(.

Thx btw :D.

Terug
Naar boven