MuscleMeat

Bea's log , reloaded

Goeie training - jammer dat ik er niet was. Veel volk zeker?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.542
Goeie training - jammer dat ik er niet was. Veel volk zeker?

Ja nogal. Vooral in het begin, alle bankjes waren bezet.

Qua beesten viel het wel mee. 1 gast gezien die wel brute armen en schouders had, maar rug was dan weer totaal niet in verhouding, hetzelfde met legs ( waarschijnlijk).

Squaten was er wel weer over :P , niet dat ik de halve gym bij elkaar schreeuwde maar het scheelde soms niet veel :o.

Haha btw toen ik klaar was met squaten heb ik 2 gasten het zien proberen, ze hadden duidelijk wel al UB getrained maar blijkbaar was het de eerste keer dat ze gingen squatten xD. Oxygen zou beter zijn naam veranderen in no-legs gym :').

Laatst bewerkt:
nice mp bj
ziet er goed uit
al vraag ik me wel af of zo'n 2e press oef zin heeft
ook al vanwege je side raises en iets van flyes + de training van ma meenemend
waar je ook al je voorste delts behoorlijk pak - teveel denk ik

schouders blijven gevoelig en kwetsbaar

• #1.544
nice mp bj
ziet er goed uit
al vraag ik me wel af of zo'n 2e press oef zin heeft
ook al vanwege je side raises en iets van flyes + de training van ma meenemend
waar je ook al je voorste delts behoorlijk pak - teveel denk ik

schouders blijven gevoelig en kwetsbaar

Thx Ove!

Ja ik snap je comment zeker wel. Alleen kunnen mijn schouders op de een of andere manier echt veel hebben. Had gisteren bijvoorbeeld niet nog een keer borst kunnen doen omdat ik nog teveel spierpijn had. Maar schouders waren al weer volledig in orde. Heb er ook nog nooit ook maar iets van last in gehad. Probleem ligt bij mij meestal bij mijn lies ( maar is nu ook over) en onderrug.

Borst is ook mijn beste spiergroep qua massa en vind soms dat mijn schouders daardoor wat wegvallen. + Maandag is een shitgym , die presses in de smith voldoen gewoon niet echt.

Maar ga er idd wel mee opletten, als ik eens wat voel in mijn schouders doe ik wel wat minder :D.

Sterk bezig man, mooi fulsquats. Lekkere oefening he ;)

Ziet er nice uit hoor, hoe steekt jou schema nou in elkaar?

• #1.547
Sterk bezig man, mooi fulsquats. Lekkere oefening he ;)

Mijn benen zeggen vandaag van wel haha :D. Lol moest vragen aan mijn kotgenoot om de kipfilet uit de koelkast te nemen :roflol:

Ziet er nice uit hoor, hoe steekt jou schema nou in elkaar?

Hangt er een beetje vanaf, week tot week; Maar de basis is wel gelijk.

Moet alles zowieso 1x getrained hebben en dan doe ik meestal nog een extra training om achterliggende spiergroepen extra te trainen.

Aangezien ik nu bijna iedere keer een dag rust tussen heb doe ik rug triceps en borst biceps. En legs schouders, maar schouders pak ik meestal 2x pw.

Vrij basic allemaal. Qua oefeningen hangt het een beetje van de gym af ( soms in Gentbrugge, soms in de Pinte en soms in Waregem).

Squat, MP, DB Incline Presses, Wide grip pull-ups, BOR ( bb en db), DB shoulder press, side raises, rear delt raises. Niet zoveel machines, 1tje eigenlijk. Gebruik machines wel voor calves.

Voor triceps Double handed DB extensions, en wat pushdowns. Biceps hammer curls en EZ curls.

Laatste aanpassingen zijn eigenlijk dat ik weer wat meer concentration curls doe ipv zwaar te gaan op biceps en ook Flat BP is alweer een tijdje geleden. Denk hem wel zaterdag nog eens te doen.

Deadlift is met komen en gaan.. Ik heb er niet altijd een goed gevoel over, doe hem nu 2 weken niet en mijn onderrug voelt eigenlijk prima, terwijl ik anders soms 2 dagen met pijn rondliep.

Voeding zit wel beter. ( S'ochtends eieren met spek en brinta erdoor + 2 sneedjes peperkoek :o, smiddags meestal iets van kip met rijst/pasta/aardappelen en groenten, tussendoor noten en makreel in olie, s'avonds nog wat boterhammen met pindakaas/hesp en dan voor het slapen gaan kwark of ook weer makreel in olie).

Ik pas veel aan aan BB'ing maar niet zoveel dat het extreem opvalt zeg maar.

Haha, even de 36's pakken voor shoulderpress, ****ing nice.
En als je over gasten praat, weet ik bijna zeker over wie het gaat :p grappig is dat :D

• #1.549
Haha, even de 36's pakken voor shoulderpress, ****ing nice.
En als je over gasten praat, weet ik bijna zeker over wie het gaat :p grappig is dat :D

Hehe, nuja iedereen zijn manier van trainen he, maar die ene gast was echt wel bruut ( wss wel niet naturel ) en dan draait ie zich om en is zijn rug eigenlijk echt uit proportie, beetje jammer :p. Zijn benen wil ik dan wss al helemaal niet zien :o.

Ik verschiet wel van al die gasten die dus echt gewoon met papier rondlopen en hun schema afwerken.

Lol wel al commentaar gehad dat ik voorzichtiger moest zijn met de gewichten van zo'n instructrice xD.

Hehe, nuja iedereen zijn manier van trainen he, maar die ene gast was echt wel bruut ( wss wel niet naturel ) en dan draait ie zich om en is zijn rug eigenlijk echt uit proportie, beetje jammer :p. Zijn benen wil ik dan wss al helemaal niet zien :o.

Ik verschiet wel van al die gasten die dus echt gewoon met papier rondlopen en hun schema afwerken.

Lol wel al commentaar gehad dat ik voorzichtiger moest zijn met de gewichten van zo'n instructrice xD.
Ahh - die 2 ken ik waarschijnlijk ook. Proberen heel wat schema's uit, laatst volgden ze nog dat schema van in de Flex (28-dagen droogtrainschema ofzoiets)

Het is idd. wel k*t van die commentaar... heb het ook al gehad. Nog een voordeel van een homegym.

peperkoek = baas ! :D

Als je rug zeer doet bij een full squat, moet je zwaarder gaan deadliften zodat je je
rug rechter kan houden. Veel mensen vergeten hun bovenrug en onderrug op
te spannen bij het squatten. Of hebben de kracht er niet voor

Nouja, als ik vanuit par tot atg wil gaan, dan moet ik om toch het gewicht boven mijn voeten te houden (de balans bewaren) eigenlijk als het ware de onderrug iets naar binnen doen, en die bolling is nou net zo slecht. Gewoon voor par squats kan ik mijn rug gewoon goed recht houden.

Mijn benen zeggen vandaag van wel haha :D. Lol moest vragen aan mijn kotgenoot om de kipfilet uit de koelkast te nemen :roflol:

Hangt er een beetje vanaf, week tot week; Maar de basis is wel gelijk.

Moet alles zowieso 1x getrained hebben en dan doe ik meestal nog een extra training om achterliggende spiergroepen extra te trainen.

Aangezien ik nu bijna iedere keer een dag rust tussen heb doe ik rug triceps en borst biceps. En legs schouders, maar schouders pak ik meestal 2x pw.

Vrij basic allemaal. Qua oefeningen hangt het een beetje van de gym af ( soms in Gentbrugge, soms in de Pinte en soms in Waregem).

Squat, MP, DB Incline Presses, Wide grip pull-ups, BOR ( bb en db), DB shoulder press, side raises, rear delt raises. Niet zoveel machines, 1tje eigenlijk. Gebruik machines wel voor calves.

Voor triceps Double handed DB extensions, en wat pushdowns. Biceps hammer curls en EZ curls.

Laatste aanpassingen zijn eigenlijk dat ik weer wat meer concentration curls doe ipv zwaar te gaan op biceps en ook Flat BP is alweer een tijdje geleden. Denk hem wel zaterdag nog eens te doen.

Deadlift is met komen en gaan.. Ik heb er niet altijd een goed gevoel over, doe hem nu 2 weken niet en mijn onderrug voelt eigenlijk prima, terwijl ik anders soms 2 dagen met pijn rondliep.

Voeding zit wel beter. ( S'ochtends eieren met spek en brinta erdoor + 2 sneedjes peperkoek :o, smiddags meestal iets van kip met rijst/pasta/aardappelen en groenten, tussendoor noten en makreel in olie, s'avonds nog wat boterhammen met pindakaas/hesp en dan voor het slapen gaan kwark of ook weer makreel in olie).

Ik pas veel aan aan BB'ing maar niet zoveel dat het extreem opvalt zeg maar.

Hm ook geen fan dus van cgbp/dip voor triceps? Maar wat bedoel je met schouders 2x pw, inclusief 1x borst, of naast borst nog eens 2x (dit zal toch wel niet?).

• #1.553
Ahh - die 2 ken ik waarschijnlijk ook. Proberen heel wat schema's uit, laatst volgden ze nog dat schema van in de Flex (28-dagen droogtrainschema ofzoiets)

Het is idd. wel k*t van die commentaar... heb het ook al gehad. Nog een voordeel van een homegym.

Kan ik alleen maar respect voor hebben, echt positief eigenlijk :D. Als ze een schema hebben duurt het niet lang voor ze hun voeding ook op orde krijgen en dan worden het ooit ook wel beesten :). Maar het valt wel een beetje op dat de grotere gasten al niet meer naturel zijn. Vind dat je dat aardig snel ziet ( zaken als vasculariteit enzo, wat mij ontbreekt haha).

Zou eigenlijk graag Hannes nog eens zien hehe :P.

Haha, bevat glucose he, is dus gezond :o en zo vinden we altijd wel weer wat :p

Nouja, als ik vanuit par tot atg wil gaan, dan moet ik om toch het gewicht boven mijn voeten te houden (de balans bewaren) eigenlijk als het ware de onderrug iets naar binnen doen, en die bolling is nou net zo slecht. Gewoon voor par squats kan ik mijn rug gewoon goed recht houden.

Hm ook geen fan dus van cgbp/dip voor triceps? Maar wat bedoel je met schouders 2x pw, inclusief 1x borst, of naast borst nog eens 2x (dit zal toch wel niet?).

Dips zijn niet voor mij weggelegd helaas. Ik krijg enorm veel last van mijn borstbeen(sternum), kan niet eens 10x gewichtloos dippen. Wel jammer, het is zeker een brute oefening maar niet weggelegd voor mij.

CGBP, als ik eraan denk, maar is geen favoriet, ik verkies veel meer de double handed triceps extension. Maar ik doe hem soms :P , als ik er eens opkom. Alleen isoleert hij voor mij de triceps niet genoeg, iets wat ik wel heb bij de extensions. En bij de pushdowns.

Jawel :o , 1x borst , 1x rug , 2x schouders en soms ook 2x legs als ik niet nog overdreven veel spierpijn heb hehe.

Borst en rug zijn overheersend, schouders kan je nooit groot genoeg hebben vind ik. Kan een fysiek echt maken. Maar borst moet ik niet veel moeite voor doen zeg maar, rug idem, terwijl ik bij schouders de indruk heb dat ik ze echt extra hard moet aanpakken, hetzelfde voor legs.

Maar legs trekken nu echt wel goed bij, die 10 reppers atg zijn killing :D.

Laatst bewerkt:
:eek: best veel hoor!
Merk je dan dat ze beter groeien op 1xborst en 2x schouders dan 1xb+1xs? Ik geloof nl. dat 3XL iets als dit zou afraden.

• #1.555
:eek: best veel hoor!
Merk je dan dat ze beter groeien op 1xborst en 2x schouders dan 1xb+1xs? Ik geloof nl. dat 3XL iets als dit zou afraden.

Persoonlijk wel. Terwijl ik wel merk dat borst niet vermindert in kracht als ik hem maar 1x pw pak. Schouders reageren bij mij toch goed op 2x pw, wissel wel een beetje af. Push Presses etc.. Train ook gewoon erg graag schouders. Maar als ik echt last begin te ondervinden dan minder ik wel weer hoor.

Ik begin eigenlijk eindelijk het ''less is more'' principe te begrijpen :o. Hiervoor trainde ik 6x pw en alles 2x. Denk dat het grote voordeel was dat ik droog bleef door het vele trainen. Nu train ik nog 3 tot 4x en ik loop er 2-3x bij. Komt eigenlijk op hetzelfde neer.

En misschien is 2x pw schouders idd ook niet ideaal, maar ik train ze gewoon graag, dus blijf ik dat lekker doen :P.

Persoonlijk wel. Terwijl ik wel merk dat borst niet vermindert in kracht als ik hem maar 1x pw pak. Schouders reageren bij mij toch goed op 2x pw, wissel wel een beetje af. Push Presses etc.. Train ook gewoon erg graag schouders. Maar als ik echt last begin te ondervinden dan minder ik wel weer hoor.

Ik begin eigenlijk eindelijk het ''less is more'' principe te begrijpen :o. Hiervoor trainde ik 6x pw en alles 2x. Denk dat het grote voordeel was dat ik droog bleef door het vele trainen. Nu train ik nog 3 tot 4x en ik loop er 2-3x bij. Komt eigenlijk op hetzelfde neer.

En misschien is 2x pw schouders idd ook niet ideaal, maar ik train ze gewoon graag, dus blijf ik dat lekker doen :P.

Ik snap het helemaal, ik vind het zelf ook jammer dat ik het schouderdagje gedag moest zeggen :(
Maarja met mijn rotte schouder weet ik dat dat gewoon echt niet meer kan... ik ken mijn limitaties.
Ik denk dat 3XL's schema (schouder bij borst samen doen, dus maar 1x per week) wel speciaal ontworpen is om risico op blessure af te nemen, maar als ik mijn voorkeur volgde deed ik altijd nog gewoon dat 5-dagen splitje :)

Laatst bewerkt:
  • #1.557
Ik snap het helemaal, ik vind het zelf ook jammer dat ik het schouderdagje gedag moest zeggen :(
Maarja met mijn rotte schouder weet ik dat dat gewoon echt niet meer kan... ik ken mijn limitaties.
Ik denk dat 3XL's schema (schouder bij borst samen doen, dus maar 1x per week) wel speciaal ontworpen is om risico op blessure af te nemen, maar als ik mijn voorkeur volgde deed ik altijd nog gewoon dat 5-dagen splitje :)

Moest ik mijn voorkeur volgen dan trainde ik ook nog altijd 5-6x pw , maar soms kan het nu eenmaal gewoon niet.

Gewoon tijdje rustig aan doen en dan gaat dat normaal toch weer over? Mss eens naar een fysio gaan. Mijn neef heeft soms ook wat last van zijn schouders. Had vroeger ook een tijdje last van mijn borst, heb het wat rustiger aan gedaan en daarna nooit meer problemen gehad.

Anyway training van vandaag :

RUG/ARMEN

RUG :

Wide grip pull ups :

• 16*BW
  • 9*BW ( wijdste grip)
  • 8*BW+10kg
  • 7*BW+15kg
  • 5*BW+20kg
  • 10*BW
  • 6*BW ( wijdste grip)

Deadlift : ( Meegedaan met Hannes, techniek is blijkbaar nog niet 100% , maar voelde wel goed en ging ook redelijk lekker)

• 10*60
  • 5*80
  • 5*100
  • 3*110
  • 3*120
  • 3*130
  • 3*135
  • 3*140
  • 3*145
  • 5*150

:)

DB rows :

• 12*30
  • 10*40
  • 10*44
Seated cable rows , small grip :

• 12*50
  • 12*70
  • 10*90
Seated Machine-row ( voor upp- lats ) :

• 10*50
  • 10*70
  • 10*90
DB Shrugs :

• 20*30
  • 18*40
  • 18*44
BOR :

• 10*70

ARMEN :

Double handed triceps extension :

• 10*30
  • 10*40
  • 10*44
En dan nog wat verschillende oefeningen voor biceps en triceps , hammer curls, triceps bb extension, triceps pushdown en cable curls.

Maar weet hiervan de exacte getallen niet , maakt ook geen bal uit :P

Comment : Was wel nice, meteen nog eens Hannes gezien en Yosh ook :). Hannes is gewoon nog meer beest dan de vorige keer, niet normaal wat een massa eigenlijk. Yosh heeft duidelijk goeie legs, ub loopt wat achter maar voor 16 jaar is het gewoon nice. Weet ook enorm veel van trainen.

Deadlift was wel nog lastig , hoop reps in totaal/ Techniek moet blijkbaar nog wat beter, maar het voelde persoonlijk wel goed aan.

• 10*91

Goe getraint - techniek komt wel in orde bij DL, jij moet me keer leren goed benchen! :p

Blijkbaar nog goed gepompt toen ik weg was. Mijn ub loopt idd. achter, maar ik werk er hard aan!

• #1.559
Goe getraint - techniek komt wel in orde bij DL, jij moet me keer leren goed benchen! :p

Blijkbaar nog goed gepompt toen ik weg was. Mijn ub loopt idd. achter, maar ik werk er hard aan!

Hehe, heb nog serieus moeten doordoen idd, neef moest op een bepaald uur thuis zijn, dus nog in een goed tempo rug gepompt :P.

Serieuze spierpijn in mijn rug ook vandaag :D. Achjah die DL , misschien dat ik mijn voeten minder dicht moet zetten. Zal toch vooral te maken hebben met mijn langere benen.

Jammer dat je maandag niet traint, ga maandag nog eens goed benchen :).

Je moet gewoon rekenen dat je 16 bent he :P , ik ben pas begonnen aan mijn 17 en ik kan je heel eerlijk zeggen dat het allemaal nog zuiver naturel is en zelfs zonder al te veel supps en extreem goede voeding. Dus tegen dat jij 19 bent zit je me ver voorbij man :).

Je DL komt wel goed man, lekkere training trouwens!!!:D

Terug
Naar boven