XXL Nutrition

Bea's log , reloaded

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.601
Altijd maar mekkeren over die gewichten, ge zijt 'ne bodybuildert, potverdikkeme!
Sterke training moet killing zijn geweest.

Haha, gelijk heb je Keun :D. Alhoewel powerbuilder soms een betere term is.

Raar eigenlijk, ik kick ook echt op kracht maar ik zou nooit mijn fysiek verwaarlozen om meer kracht te kunnen krijgen. Combinatie is toch het beste :D.

Haha, gelijk heb je Keun :D. Alhoewel powerbuilder soms een betere term is.

Raar eigenlijk, ik kick ook echt op kracht maar ik zou nooit mijn fysiek verwaarlozen om meer kracht te kunnen krijgen. Combinatie is toch het beste :D.
Inderdaad, je zult waarschijnlijk net als ik 1 week gewoon heavy als hell willen gaan en de week erna gewoon op reps traininen. De perfectie combinatie imo.
(maar de verleiding om zwaar te gaan tijdens een training terwijl het niet zo gepland was is erg groot om je er dan tegen te verzetten:rolleyes:)

• #1.603
Inderdaad, je zult waarschijnlijk net als ik 1 week gewoon heavy als hell willen gaan en de week erna gewoon op reps traininen. De perfectie combinatie imo.
(maar de verleiding om zwaar te gaan tijdens een training terwijl het niet zo gepland was is erg groot om je er dan tegen te verzetten:rolleyes:)

Ik gebruik meestal een opbouw met veel reps en dan toewerken naar een paar singles, indien ik zin heb. Maar heb vooral moeite bij DL om het bij lagere gewichten te houden :P.

Vond mijn incline presses wel goed :p. Die vragen gewoon veel van me, denk niet dat BP gezakt is, vroeger zou 7x100 me niet lukken na die inclines.

Schouders is een andere zaak. Wordt dringend tijd om nog eens aan het begin van de training te MP'en. Mijn DB-shoulder presses zijn op niveau. Maar iedere keer als ik MP heb ik wel al wat ervoor gedaan.

Zal morgen wel weer pijn doen :(.

BTNPP he :P , zo spectaculair niet.

Vond schouders echt 2x niets. Maar het is zoals je zegt na al die presses.. Kan niet wachten om weer eens eerst te beginnen met schouders.:o Vind het zelf ook niet leuk om die gewichten te zien staan, mrjah voorste schouderkop wordt nu eenmaal goed belast bij borstoefeningen. + triceps was gewoon helemaal gesloopt.

Morgen legs en armen :D.

Ik denk dat voor goede schoudergroei dit wel een goede keuze is om dagen in te bouwen dat je MP of PP als 1e pakt, al zou je dan 2 van de 3 keer toch een borstpress als 1e pakken, dan toch nog af en toe die schouderpress als 1e, in alle goede schema's zie je het wel.

---------- Toegevoegd om 22:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Btw ben wel benieuwd hoe je erbij staat dus misschien kun je eens een paar mooie duidelijke foto's schieten?

Deze ontwijk je overigens ook heel stiekem ;)

• #1.605
Ik denk dat voor goede schoudergroei dit wel een goede keuze is om dagen in te bouwen dat je MP of PP als 1e pakt, al zou je dan 2 van de 3 keer toch een borstpress als 1e pakken, dan toch nog af en toe die schouderpress als 1e, in alle goede schema's zie je het wel.

---------- Toegevoegd om 22:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Deze ontwijk je overigens ook heel stiekem ;)

Ik train meestal schouders 2x pw he. Dus pak zowieso schouders een keer appart maar met andere oefeningen bedoel ik bijvoorbeeld db shoulder press. Vorige week deed ik die eerst, tot 3*40 en daarna MP maar daar kon ik dus ook weer niet voluit op gaan :P.

Dus nu zaterdag eens beginnen met MP :). Maar zag Hannes toch wel erg strikt 3x80 doen, denk niet dat me dat meteen lukt :(. Misschien als ik eens anders opbouw, we zien wel :).

Haha, heb onlangs nog 2 pics toegevoegd, die toch redelijk recent zijn. Het is niet dat ik er alweer zoveel beter bijsta. Ochtendgewicht was vandaag 86.7.

Zie wel wat vooruitgang in legs, maar als ik nog eens pics neem moeten het goeie zijn :P. ( wordt ook erg moeilijk om die 9 average van mijn laatste pic te overtreffen , zwaar overrated ook haha :D )

Laatst bewerkt:
Ik train meestal schouders 2x pw he. Dus pak zowieso schouders een keer appart maar met andere oefeningen bedoel ik bijvoorbeeld db shoulder press. Vorige week deed ik die eerst, tot 3*40 en daarna MP maar daar kon ik dus ook weer niet voluit op gaan :P.

Dus nu zaterdag eens beginnen met MP :). Maar zag Hannes toch wel erg strikt 3x80 doen, denk niet dat me dat meteen lukt :(. Misschien als ik eens anders opbouw, we zien wel :).

Haha, heb onlangs nog 2 pics toegevoegd, die toch redelijk recent zijn. Het is niet dat ik er alweer zoveel beter bijsta. Ochtendgewicht was vandaag 86.7.

Zie wel wat vooruitgang in legs, maar als ik nog eens pics neem moeten het goeie zijn :P. ( wordt ook erg moeilijk om die 9 average van mijn laatste pic te overtreffen , zwaar overrated ook haha :D )

Als je hem op schouderdag dus vers pakt moet er meer inzitten. Denk dat je qua opbouw het beste iets kan kiezen waarbij je zo min mogelijk setjes ervoor pakt, dit werkt bij mij tenminste het beste (ook al zweren anderen weer bij ramping).

Maar voor pics zou ik graag een geheeloverzicht zien en in kleur, dan hebben wij een iets beter beeld. Ben namelijk gauw dat ik mezelf met anderen wil vergelijken, vandaar ;)

• #1.607
Als je hem op schouderdag dus vers pakt moet er meer inzitten. Denk dat je qua opbouw het beste iets kan kiezen waarbij je zo min mogelijk setjes ervoor pakt, dit werkt bij mij tenminste het beste (ook al zweren anderen weer bij ramping).

Maar voor pics zou ik graag een geheeloverzicht zien en in kleur, dan hebben wij een iets beter beeld. Ben namelijk gauw dat ik mezelf met anderen wil vergelijken, vandaar ;)

1x80 zuiver lukt me normaal wel, maar om er dan al mee te gaan reppen.. Ga het wel eens uittesten :). En idd een keertje met een lichtere opbouw.

ZW is oldschool :D. Maar een overall pic komt nog wel eens, maar dan moet ik er eens echt goed bijstaan en goed licht hebben :D.

In mijn gym in warem hebben ze een ongelofelijk fel licht, en als je daar dan triceps pushdown doet, is de definitie gewoon insane ( vind ik persoonlijk dan) maar in ander licht valt het dan weer wat tegen :(.

Anyway; er komen nog pics, maar het zal wss weer een tijdje duren :P

Hey gozer, jij doet altijd 2x p.w schouders he?Hoe deel je dit in/ pak je het aan? Ben van plant dit ook te gaan doen.Groet.

• #1.609
Hey gozer, jij doet altijd 2x p.w schouders he?Hoe deel je dit in/ pak je het aan? Ben van plant dit ook te gaan doen.Groet.

Doe ze 1x bij borst, en 1x bij legs. Bij borst gebeurt het soms dat ik ze na mijn borsttraining pak. Veel haal je er dan wel niet meer uit( vooral als je al veel incline werk hebt gedaan) maar ik zie het dan meer als pre-exhaustion, vooral goed zijkant en achterkant nog aanpakken.

En dan een dag rust ertussen, meestal train ik op woensdag dan legs/schouders, maar als er nog teveel spierpijn is dan train ik rug en doe ik dan vrijdag of zaterdag schouders.

Bij de 2de schoudertraining begin ik dan wel altijd met schouders. En de gekende press-oefeningen ( MP of DB-shoulder press).

1ste schoudertraining is ook vooral massa-gericht( omdat je ook zowieso al minder gewicht aankan). En 2de is dan een stukje meer op kracht.

Zo doe ik het :).

na al dat deltswerk bj ( teveel na imo )
een hele sterke mp nog -sterk hoor

• #1.611
na al dat deltswerk bj ( teveel na imo )
een hele sterke mp nog -sterk hoor

Thx Ove!

Deze week ook nog getrained maar heb niet veel zin om ze neer te typen :o. Ook een ongelukje gehad met mijn hand , zit nu een beetje dik , niets ernstigs maar ga toch vandaag nog wachten en waarschijnlijk morgenochtend trainen.

Thx Ove!

Deze week ook nog getrained maar heb niet veel zin om ze neer te typen :o. Ook een ongelukje gehad met mijn hand , zit nu een beetje dik , niets ernstigs maar ga toch vandaag nog wachten en waarschijnlijk morgenochtend trainen.

mannen met een dikke hand komen altijd sterk terug
rust is groei bj -sterkte man

• #1.613
Vanochtend RUG/LEGS/BICEPS getrained :

Wide grip pull ups :

• 14*BW
  • 9*BW ( wijdste grip)
  • 5*BW + 10kg
  • 5*BW+15kg
  • 3*BW+20
  • 9*BW ( goed uithangen)
  • 7*BW ( wijdste grip)
BOR :

• 10*60
  • 10*80
  • 8*90 PR
  • 3*100
  • 10*60
SQUAT :

• 10*60
  • 10*80
  • 7*100
  • 7*100
  • 5*100
  • 10*80
  • 10*60
Dumbbell pullover :

• 10*20
  • 10*26
  • 8*30
Seated cable (small grip) row :

• 12*50
  • 10*70
  • 10*90
Seated machine ( wide grip) row :

• 10*50
  • 10*70
  • 10*90
Seated calve raises :

• 30*45
  • 25*65
  • 15*85
Toe presses :

• 30*70
  • 25*140
  • 18*240
Leg extensions :

• 10*70
  • 10*100
  • 5*135
Dumbbell curls :

• 10*15
  • 10*17
  • 10*20
  • 6*24 ( hammer curls)
Standing cable curls :

• 10*25
  • 10*35
  • 7*40

Comment : Aardig, maar squat was niet goed. Wel weer fullsquat, maar de BOR voor het squaten heeft me toch genekt. Nuja heb er veel volume ingestoken dus nu gewoon woensdag hopelijk een betere squatdag :).

Hand zit wat blauw, maar zal normaal niets ernstigs zijn :); Had er niet zoveel last van bij het trainen.

Mooi PR op je BOR, alleen jammer dat 't je squat een beetje nekte. Je onderrug was op ofzo?

• #1.616

Thx :D

Mooi PR op je BOR, alleen jammer dat 't je squat een beetje nekte. Je onderrug was op ofzo?

Yup, normaal voel ik mijn onderrug eigenlijk bijna niet bij 100kg en nu duidelijk wel. Had eigenlijk eerst moeten squaten en dan BOR, maar dat weten we nu ook weer :).

Wel erg zwak met de 100, weet niet wat het was. Moet nu woensdag zeker weer de 10*110 pakken, anders ga ik depri worden :D.

je bor gaat lekker vorige week ook al een PR erop gemaakt right?
zoals ik al eerder aangaf niet zo focussen op gewicht altijd, misschien een idee om binnekort een voor 5x10 te gaan of iets dergelijks, ben ik zelf ook binnekort weer eens van plan om te doen;)

Lekkere pullups Bea.

• #1.619
je bor gaat lekker vorige week ook al een PR erop gemaakt right?
zoals ik al eerder aangaf niet zo focussen op gewicht altijd, misschien een idee om binnekort een voor 5x10 te gaan of iets dergelijks, ben ik zelf ook binnekort weer eens van plan om te doen;)

Ja eigenlijk wel, vorm is zelfs beter en ik smijt minder. Zou vroeger gewoon 100kg en 110 kg gepakt hebben en dan wat gooiwerk ( op zich niet erg) maar veel kans dat mijn rug minder recht was toen. Dat doen we dus nu niet meer :). Heeft geen toegevoegde waarde.

Wat bedoel je met 5x10 ?

Probeer nu vooral te focussen op goed atg gaan en dan zoveel mogelijk reps eruitkrijgen, wel meestal niet meer dan 10 of 12. En dan weer verhogen. Maar ik deed vorige week 10x110 met erg goeie diepte, dus die 7x100 is nogal een terugval. Maar ik gok dat het tijdelijk is, anders zou de rest ook slechter geweest zijn :).

Thx btw :D.

Ja zonder gewicht gaan ze weer soepel maar met gewicht is het weer wat lastiger. Heeft soms ook met s'ochtends/s'avonds te maken :o. S'ochtends minder wegen => meer pull-ups, s'avonds goed gevoed => minder gewone pull-ups maar meer kracht voor de weighted pullups.

Ben eigenlijk een van de enigen die zoveel pullups doet, in deze gym toch. Maar mijn rug groeit er nog altijd goed door, vooral lats-wijdte.

Thx Mc :D

aandehand van jou stats vergelijkbaar met mijne min of meer doel ik met 5x10x90 a 100KG vind het zelf erg uitdagend/heavy heb dit in de zomer eens gedaan 10x8x80kg dacht ik

Terug
Naar boven