AndroidHealthClinic

Bea's log , reloaded

Ik ben nu 18 maar ik ga even zo verder totdat ik wat heb gegained..
Kan wel wachten op spiermassa maar door de spierpijn denk ik er steeds aan..
Training en voeding zijn bijna optimaal, zit momenteel op mn 1e cut en wil de 12/10 procent behalen en dan gaan gainen. Wil op 90kg 10% gaan beginnen maar we zien wel bro

Na 1x cutten naar anavar grijpen voor een 2de cut lijkt me wel echt not done gozer. Leer eerst eens je lichaam kennen (denk aan verschillende schema's, dieten etc.).

denk er btw net zo over, als ik al ooit dat spul ga nemen (zeker niet in de nabije toekomst) dan doe ik gewoon eens wat winny pilletjes kopen, volgens mij zo'n 100E voor een kuur en het is lekker makkelijk, test spuiten heb ik echt geen zin in en het heeft teveel nadelen
anavar is volgens mij veel duurder en niet effectiever zo heb ik gehoord, al is het wel spaarzamer voor de lever

Maar toch, als je aan AAS begint ga dan ook niet zuinig lopen doen. Onder het mom van 'als je het doet, doe het dan goed'. Verkleint ook de drang naar een 2de kuur, kuren kan erg verslavend uitwerken. En orale AAS is sowieso veel schadelijker voor de lever dan spuiten. Overigens ook een stuk minder effectief.

Tip: Bigger Stronger Faster (2008) Hele goeie docu over AAS.

Als je zo graag 6x per week wilt trainen doe je dat toch gewoon? Alsof spierpijn echt de reden is dat je niet gaat, lijkt me sterk dat je 4/5 dagen na een training nog steeds spierpijn in een bepaalde spiergroep hebt. Zo ja, verminder het volume dan. En betreft AAS, ik snap echt niet dat je er alleen al aan kan denken. Je hebt 32 cm armen met een bf van 16 %, wtf man..

Edit: en daarbij heb je ook nog eens een enorm slecht trainingsschema.

Je snapt mn verhaal niet eens man wtf ??? Ik begon met een bf van 18-22 en wat 72 kg in 10 maanden ben ik nu 78 kg met een bf van 16.
Ik train op 6-10 reps, ik ga nooit boven de 10 en wat is er slecht aan mn trainingsschema dan?

Je snapt mn verhaal niet eens man wtf ??? Ik begon met een bf van 18-22 en wat 72 kg in 10 maanden ben ik nu 78 kg met een bf van 16.
Ik train op 6-10 reps, ik ga nooit boven de 10 en wat is er slecht aan mn trainingsschema dan?
Ik snap je verhaal wel. In je 'verhaal' zeg je ook dat als je niet zo vaak spierpijn had en je beter herstelde dat je dan vaker zou gaan trainen, dus zeg ik als je het volume gewoon verminderd kan je alsnog 6x per week gaan trainen als je dat zo graag wilt. Dat is netjes maar alsnog 32 cm en 16% bf..

Ik keek even snel en zag bijvoorbeeld schouders; 3 presses en 1 front raise wtf man, wil je je schouders naar de t*ring helpen? En waar zijn zijkant + achterkant? Verder doe je eerst biceps dan rug en voor borst ook alleen maar presses.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.944
Maar toch, als je aan AAS begint ga dan ook niet zuinig lopen doen. Onder het mom van 'als je het doet, doe het dan goed'. Verkleint ook de drang naar een 2de kuur, kuren kan erg verslavend uitwerken. En orale AAS is sowieso veel schadelijker voor de lever dan spuiten. Overigens ook een stuk minder effectief.

Tip: Bigger Stronger Faster (2008) Hele goeie docu over AAS.

Niet akkoord hiermee Mc :p.Als je aan AAS begint doe het dan goed, correct maar ga niet zuinig lopen doen.. Markie en ik willen het beiden 1-malig doen als opstapje naar onze streeffysiek. Kuren kan idd erg verslavend werken maar de drang komt meestal door Test Mc. Omdat je je dan echt oppermachtig voelt en je wil dat gevoel terug. Bij winstrol en anavar heb je dat veel minder ( ik dacht zelfs niet) dus met een goede instelling en je verstand moet het ook gewoon bij die 1ne keer blijven. En dan nog spreken we hier over verre toekomst. I

Dat is toch precies wat ik zeg? :P Doelde op t financiele aspect trouwens, niet "als je aan de AAS begint spuit dan meteen een liter of 6 in je reet". En qua verslaving; Ik kan me zo goed voorstellen dat de gains verslavend werken en dat t weer allemaal "zo langzaam" gaat als je off ben.

Laatst bewerkt:
  • #1.946
Dat is toch precies wat ik zeg? :P Doelde op t financiele aspect trouwens, niet "als je aan de AAS begint spuit dan meteen een liter of 6 in je reet". En qua verslaving; Ik kan me zo goed voorstellen dat de gains verslavend werken en dat t weer allemaal "zo langzaam" gaat als je off ben.

Aah, my bad :p, ik dacht dat jet over een liter of 6 had xD.

Ja dat zal zeker wel zo zijn maar ik vind dat als je al zo lang mentaal sterk staat. Zijnde niet gebruiken terwijl je het aanbod al hebt gekregen en veel van je kenissen rondom jouw wel al gebruiken. Dan moet je mentaal ook die klik kunnen maken om terug naturel te blijven, al ben je dat technisch gezien niet meer :p. Het enige doel is dan om je massa zo goed mogelijk te behouden.

Ik denk dat het ook veel scheelt waar je doelen liggen. De mijne liggen iig niet bij de massamonsters.

Aah, my bad :p, ik dacht dat jet over een liter of 6 had xD.

Ja dat zal zeker wel zo zijn maar ik vind dat als je al zo lang mentaal sterk staat. Zijnde niet gebruiken terwijl je het aanbod al hebt gekregen en veel van je kenissen rondom jouw wel al gebruiken. Dan moet je mentaal ook die klik kunnen maken om terug naturel te blijven, al ben je dat technisch gezien niet meer :p. Het enige doel is dan om je massa zo goed mogelijk te behouden.

Ik denk dat het ook veel scheelt waar je doelen liggen. De mijne liggen iig niet bij de massamonsters.

Zeer true. Ik bedoelde het ook in de algemene zin, niet specifiek voor jou. Je noemt inderdaad wel een paar zaken op waardoor ik denk dat je t wel zou kunnen. Ben benieuwd wat je allemaal gaat eten als je besluit te gaan kuren :D

Eigenlijk snap ik imo niet wat mensen moeilijk doen over kuren. Ok het is gevaarlijk maar als je weet wat je doet is het niet zo erg.
Kijk naar de pro's die kuren volgens mij non stop en met hoge dosissen en leven nog wel ongezond maar ze leven nog.

Niet akkoord hiermee Mc :p.Als je aan AAS begint doe het dan goed, correct maar ga niet zuinig lopen doen.. Markie en ik willen het beiden 1-malig doen als opstapje naar onze streeffysiek. Kuren kan idd erg verslavend werken maar de drang komt meestal door Test Mc. Omdat je je dan echt oppermachtig voelt en je wil dat gevoel terug. Bij winstrol en anavar heb je dat veel minder ( ik dacht zelfs niet) dus met een goede instelling en je verstand moet het ook gewoon bij die 1ne keer blijven. En dan nog spreken we hier over verre toekomst. I

juist, waar ik aan denk is de komende 3 jr lekker cleanbulken, kom dan ws. uit op ~80kg en 12%, dan eventueel (misschien wil ik het wel helemaal niet) een 6 weken winny tot 80kg en 7% ofzo wat ik ws. ook goed kan behouden, als mijn schattingen kloppen :p
maar ik vind echt dat ik hier onder de 80 nog niet aan mag

maar ik snap mcmetro's reactie, op het kiezen voor winny ipv anavar omdat deze goedkoper maar miss. iets slechter is voor de lever
als ik het zo hoor valt de schade wel mee als je lever verder ok is en je het niet vaker dan 1xpj doet, iig beter als test en de zwaardere middelen

Ja dat is ook zo, leverschade is volgens mij overrated. Zeker als we over slechts 1 kuur praten :P Iemand die docu nog uitgechecked trouwens? Is echt goud.
En 80kg klinkt niet zo bruut, moet je dr wel ff je lengte bij vermelden Mark ;) En 7% vasthouden lijkt me een flinke uitdaging! Eerst 7kg LBM pakken klinkt goed.

Ja dat is ook zo, leverschade is volgens mij overrated. Zeker als we over slechts 1 kuur praten :P Iemand die docu nog uitgechecked trouwens? Is echt goud.
En 80kg klinkt niet zo bruut, moet je dr wel ff je lengte bij vermelden Mark ;) En 7% vasthouden lijkt me een flinke uitdaging! Eerst 7kg LBM pakken klinkt goed.

7 kg vvm in 3 jaar vind ik wel weinig imo

7 kg vvm in 3 jaar vind ik wel weinig imo

Zit wat in, ik denk dat Mark wel wat hogere doelen mag stellen voor de lange termijn :) Mijn doel is 90-95kg bij een procentje of 10-12, naturel prima te halen denk ik. En 80kg klinkt misschien niet bruut, maar Mark is 1,73. Na mijn cut hoop ik tegen de 80kg/10-12% aan te zitten. Is een stuk minder bruut dan dat op 1,73.

Bea: irritante OT discussie of vind je het nog leuk? :o

had hem gezien ja, mooie docu, al denk ik haast meer dat deze over de amerikaanse mentaliteit gaat dan aas op zich (maar ben hier ook wel geboeid in, dus ik vond hem goed)

80kg is bij 1m70 ;) 7kg vvm is niet zoveel maar nu train ik al ca. 2 jr serieus, denk dus dat 7kg de komende 3 jaar geen verkeerde gok is, of de komende 2,5 jr eigenlijk, mijn doel is 80kg voor ik afgestudeerd ben :)
(merk dat de rek er langzaam wel uit raakt en gainen langzamer gaat)
vet% wil zobiezo niet omhoog gaan bij mij :D

eh, ik geloof dat bea zo'n discussie wel kan waarderen, anders hou ik al wel onmiddelijk op :o

Zit wat in, ik denk dat Mark wel wat hogere doelen mag stellen voor de lange termijn :) Mijn doel is 90-95kg bij een procentje of 10-12, naturel prima te halen denk ik. En 80kg klinkt misschien niet bruut, maar Mark is 1,73. Na mijn cut hoop ik tegen de 80kg/10-12% aan te zitten. Is een stuk minder bruut dan dat op 1,73.

Bea: irritante OT discussie of vind je het nog leuk? :o

7% vasthouden ben ik benieuwd hoe zeer dat mogelijk is, ik weet niet hoe mijn lichaam werkt in deze, en anders het jaar erop gewoon weer overnieuw :p

90-95 is volgens mij wel goed te doen voor jou, volgens mij heb je wel goed massapotentieel (je bent toch endo?) dus goed op het dieet letten en dan lukt dat zeker wel naturel!

Laatst bewerkt:
1,70 en 73kg = 1,73 :fuu:

Ik vind het moeilijk inschatten wat voor mij haalbaar is. Ik heb nog nooit een goeie lange cleanbulk gehouden. Altijd lopen k*tten met cutten. Wel veel van geleerd en hoop dan ook dat ik mn BF% flink kan verlagen voor deze zomer. Heb inderdaad vooral endo-kenmerken (ronde kop, brede heupen, vetklep etc. :P) en ben mede daarom ook voornamelijk bezig geweest met vetverlies, nooit echt met spieropbouw.

• #1.956
Nee guys het interesseert me iig enorm. Niets leuker dan wat jonge gasten dien discussieren over hun doelen :p.

Ik ben iig ook redelijk endo hoor. Ben altijd goed mollig geweest en dat is er rond mijn 17 uit gegaan door beter op mijn voeding te letten en te gaan lopen, en ben daarna gewoon beginnen gainen tot nu, vp% is mooi stabiel gebleven.

Mijn doelen zijn gewoon wat op het athletischere. Ik train hard, eet goed, doe cardio ( cardio heeft trouwens nog altijd een belangrijke rol voor me om dat het me gewoon mijn vp% doet behouden) en eigenlijk niet meer dan dat. Ik apprecieer ook veel andere sporten zeg maar, ben altijd in voor een potje voetbal of iets dergelijks. Wil eigenlijk vooral niet meer lomp worden... Klinkt raar maar als je 16 jr ''dik'' en ''lomp'' bent geweest dan verkies je het echt om fit en athletisch te blijven :p.

Ik bulk niet extreem zoals de meesten , ik ben er ook puur als passie/hobby mee bezig. Ik pas mijn trainen aan aan mijn leven en niet omgekeerd :p.

Doel is eigenlijk dus 90kg @8% lijkt me ideaal bij mijn lengte. En ik zit nu aan een goeie 85 aan 11% dus zo ver is de weg eigenlijk niet meer.

Ik weet trouwens ook zeer goed dat ik mijn potentieel niet ten volle benut, klinkt erg dikke-nek-achtig. Maar ik weet dat moest ik het nog serieuzer nemen en eens serieus bulken/cutten ik veel verder zou geraken. Rah rah man is bv een goed voorbeeld van hoe het eigenlijk zou moeten :p.

Ouders vonden vandaag trouwens wiet/zwarte pillen en caffeïne pillen :). Ze gingen er wel redelijk chill mee om. De zwarte pillen gaan ze wel laten onderzoeken om te kijken of het geen AAS is ( het zijn concentratie pillen uit een detox shop). Zeggen ze er ook even bij dat het mijn lichaam is en als ik dat wil doen dat dat mijn keuze is...

Maar dat ze dan als mensen vragen of het wel natuurlijk is ook niet zouden liegen :p. Best een interessant gesprek eigenlijk. Maar het heeft me weer eerder meer overtuigd van de naturel zijde :).

Ik heb echt niets tegen AAS, het hoort bij deze sport en ik kan me erg goed vinden in mensen die kuren. Maar voor mij blijft het mijn favoriete hobby... Het is zoals profvoetballers die wss ook wel dingen nemen maar zij verdienen er geld mee. Wij verliezen er alleen maar geld mee...

Ik wil eigenlijk vooral een goed zelfbeeld, en geapprecieerd worden door anderen zeg maar. Als dikkertje wordt je allesbehalve geaccepteerd, altijd wel mensen die ermee lachen. Ik wil gewoon niet de kant op naar zodanig zware spiermassa dat mensen er eigenlijk ook weer mee beginnen te lachen..

Laatst bewerkt:
hmm weet 100 kg 8% te veel van het goeie voor je :P?

Haha, wel chill dat je ouders t goed oppakken. Hoe voelt dat eigenlijk om bijna "klaar" te zijn met je lichaam? Lijkt me een hele rare gewaarwording :P

Zat es effe te rekenen he... Moet ik eigenlijk niet doen maar boeiend :D

Nu:
86-87kg, 19% (ongeveer)
70kg LBM

Nu dus een maand of 2 massa proberen te pakken. Die reken ik voor het gemak (en om t realistischer te maken) even niet mee. Straks 3 maanden cutten. Mik op 500gr vetverlies per week. Dan ziet t dr ongeveer zo uit:

12 weken 500gr vet = 6kg vet kwijt
80-81kg @ 13.5% met dezelfde 70kg LBM (exclusief 2 maanden bulk/eventuele gains tijdens cutten)

500gr vet per week
3500 cals in een kilo vet
Calorie-tekort van 1750 per week gedurende 3 maanden
-250 cals per dag
Op onderhoud eten en 6x in de week cardio (290 cals verbranden per cardiosessie)
Iets lager gaan zit er misschien wel in want 290 cals cardioen per sessie is erg goed te doen volgens mij.

Iemand pics van iemand van 1,88, 81kg en 12-13% BF? :D

Haha, wel chill dat je ouders t goed oppakken. Hoe voelt dat eigenlijk om bijna "klaar" te zijn met je lichaam? Lijkt me een hele rare gewaarwording :P

Zat es effe te rekenen he... Moet ik eigenlijk niet doen maar boeiend :D

Nu:
86-87kg, 19% (ongeveer)
70kg LBM

Nu dus een maand of 2 massa proberen te pakken. Die reken ik voor het gemak (en om t realistischer te maken) even niet mee. Straks 3 maanden cutten. Mik op 500gr vetverlies per week. Dan ziet t dr ongeveer zo uit:

12 weken 500gr vet = 6kg vet kwijt
80-81kg @ 13.5% met dezelfde 70kg LBM (exclusief 2 maanden bulk/eventuele gains tijdens cutten)

500gr vet per week
3500 cals in een kilo vet
Calorie-tekort van 1750 per week gedurende 3 maanden
-250 cals per dag
Op onderhoud eten en 6x in de week cardio (290 cals verbranden per cardiosessie)
Iets lager gaan zit er misschien wel in want 290 cals cardioen per sessie is erg goed te doen volgens mij.

Iemand pics van iemand van 1,88, 81kg en 12-13% BF? :D
3 maanden cutten.. wil er niet aan denken.

Hoe kom je eigenlijk aan zoveel bf? Ik had ook zoiets in het begin zat steeds op mn xbox te gamen en at alleen maar junkfood en koek..

Nouja, beetje hetzelfde idee. Maar dan met een PS3 en WoW in plaats van een xbox en in plaats van koek heel veel bier :D

Terug
Naar boven