AndroidHealthClinic

Beginner goed bezig/ extra supplementen?

Bezoekers in dit topic

De burnout was wel degelijk lichamelijk. Door een onbalans in mn hormonen, antistresshormoon werd stresshormoon. Dit door het verkeerd funktioneren van spijsvertering en andere organen, doordat deze jarenlang teveel snelle koolhydraten kregen (en suikers en koffie) en te weinig eiwit. Na verloop van tijd leefde ik in continue boostmodus (imuunsysteem) en heb zo mn eigen uitgeput...
Maar goed, dit is allemaal verleden tijd en voel me terug zo sterk en fit als vroeger...

Wat bedoelen jullie met biologische beschikbaarheid?

Ik heb zonet de caloriënteller ingevuld en ik zit ruim boven mn benodigde calorien... hij zegt idd wel dat teveel eiwit en te weinig koolhydraten eet...
Zal ik mss een screen posten?

120 gr eiwit is genoeg als je 60 kg weegt.

Biologische beschikbaarheid van rauw ei is rond de 51% Gekookt rond de 91%

Gekookt ei wordt dus bijna 2x beter opgenomen.

Dus waarom rauw?
 
Laatst bewerkt:
Gekookte eieren. Rauwe eieren zoals TS het doet slaag echter op niks. Bilogische beschikbaarheid van rauwe eieren is vele malen lager dan gekookte.

En aardappelen en pasta zijn niet de oorzaak van een burnout zoals TS zegt.
Even over ‘rauw’ heen gelezen ja, die neemt je lichaam inderdaad veel minder goed op. Zou me ook geen reden kunnen bedenken waarom je dat zou doen.
 
Even over ‘rauw’ heen gelezen ja, die neemt je lichaam inderdaad veel minder goed op. Zou me ook geen reden kunnen bedenken waarom je dat zou doen.

Als het goed is voor Rocky :p
 
Ah ok, dat is goed om te weten...
ik doe ze rauw in mn shake omdat dit eenvoudig is en ik dacht op die manier snel veel eiwit toe te voegen. en je proeft er toch niets van...
In salades en dergelijke worden ze wel gekookt natuurlijk... of gebakken bij spek bv lol
 
Ah ok, dat is goed om te weten...
ik doe ze rauw in mn shake omdat dit eenvoudig is en ik dacht op die manier snel veel eiwit toe te voegen. en je proeft er toch niets van...
In salades en dergelijke worden ze wel gekookt natuurlijk... of gebakken bij spek bv lol

is de whey in je shake niet genoeg eiwit?
 
Je hebt de calorie teller ingevuld zeg je , heb je vooraf ook je onderhoud berekend en je activiteitenfactor erbij geteld ?

Hoeveel kcal krijg je per dag binnen ?
 
Ja ik wil bijkomen, daarom eet ik ook zoveel.
Ik eet al mn hele leven zoveel, alleen het verkeerde (brood pasta aardappelen), daardoor was mn energie op en ben ik in burnout terecht gekomen

Wat is er verkeerd aan brood, pasta en aardappelen? Ook met snelle suikers is niets mis. Al helemaal niet als je veel sport.

Ik eet zoveel eieren omdat de arts zei dat de eiwitten uit kippeneieren het meest op die van een mens zouden lijken en het lichaam hier dus minder moeite voor moet doen om ermee te bouwen...
Leuke arts heb je :eek: . Eiwitten zijn eiwitten, daar gaat je lichaam wel mee aan de slag. Voor de opname maakt het soort eiwitten wel uit.

Succes met aankomen!
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Hier staat wat info over voeding. Ook de hoeveelheden die je nodig zou hebben kan je berekenen met de excel sheet.

Lees het eens goed door dan zal je een stuk meer duidelijk worden.
Dan kan je daarna je vragen gewoon hier weer stellen. Maar waarschijnlijk kan je ze dan wat gerichter stellen. :)
Succes!
 
Het probleem met brood pasta en aardappelen waren de gluten. En het feit dat ik smorgens brood smiddags brood en savonds pasta/aardappelen at. Weinig fruit, weinig groenten, geen water, geen sport,...
Dus idd niet enkel de snelle koolhydraten, maar een combinatie van....


Bedankt voor de reacties, eindelijk een beetje klaarheid...
Ik ga me dan ook wat verdiepen in de berekeningen en eens deftig afwegen...

Wegen jullie altijd af? Of krijg je na een tijdje een 'feeling' wat betreft hoeveelheden? Of eten jullie alle dagen ongeveer hetzelfde?
 
Wegen jullie altijd af? Of krijg je na een tijdje een 'feeling' wat betreft hoeveelheden? Of eten jullie alle dagen ongeveer hetzelfde?

Sorry, aan mij heb je niks. Ik eet als ik honger heb...
 
Ik heb zonet my fitnesspall eens gedownload, alle persoonlijke gegevens en doelen ingesteld, en ingevuld met de maaltijden van gisteren. Volgens deze app zou ik 2930kal moeten eten.
Ook heb ik de berekening gedaan met de link van marina hierboven. Daar kom ik uit op 2840.
Ik denk dus dat 2900-3000kal een goed richtdoel is...
Als ik dan bekijk dat ik gisteren blijkbaar 2970kal gegeten heb, denk ik dat ik wel op de goede weg ben.
Ik ga nu een tijdje alles eens goed bijhouden in deze app.
Ook heb ik een activitytracker, deze is verbonden met de app van my fitnesspall, zodat trainingen automatisch bijgeteld worden.
Ben ik er dan? Zit mn voeding dan snor?
 
Ja nu is het een kwestie van aankijken hoe je lichaam reageert en indien nodig je voeding daar op aan te passen;
Kom je te snel aan doe je je calorieën -200, kijk je het weer een redelijke termijn aan.
Kom je niet aan, doe je je calorieën +200, kijk je het weer een redelijke termijn aan.

Je gewicht fluctueert wel dagelijks. Als je een paar weken niet aankomt is dat geen reden om meteen je calorieën omhoog te knallen.
Kom je een maand niks aan, dan kan je wel even kijken.

Hoe kom je met de calculator op 3000 kcal uit? Beweeg je veel?
 
Laatst bewerkt:
Ik kom al een tijdje bij hoor. Wil enkel optimaliseren, bijleren van jullie, en op een gezonde manier wat aan spieremassa winnen. Aangezien ik zo skinny ben en dus (vrij) droog sta, wil ik dat zo houden en ekel spieren kweken...(misschien hiervoor tips)
Ik heb al een plateautje gehad bij 58kg. Zoveel woog ik vroeger ook, dus ik dat dat mijn 'natuurlijk' gewicht is... en idd, soms moet lichaam zich even 'aanpassen' om weer verder te kunnen...
 
Maximaal ~+0.25 aankomen om vetmassa te minimaliseren :)
 
Oh ik heb 0.5/week ingevuld...
Ik moet wel zeggen dat ik enkel gezonde vetten eet.. frieten pizza kebab en dergelijke komen er bij mij niet of nauwelijks in...
maar dat maakt hiervoor misschien geen verschil? Vet is vet in de fitnesswereld?
 
Oh ik heb 0.5/week ingevuld...
Ik moet wel zeggen dat ik enkel gezonde vetten eet.. frieten pizza kebab en dergelijke komen er bij mij niet of nauwelijks in...
maar dat maakt hiervoor misschien geen verschil? Vet is vet in de fitnesswereld?

Iets kort door de bocht. Maar komt het in zekere zin wel op neer.
Overigens niet voor 'de fitnesswereld' maar gewoon voor ieder mens.
M.u.v. transvetten uit frituur enzo..
Een keertje patat eten gaat je heus niet een week terug zetten met progressie, verder ook niks mis met pizza enzo.. wat zou er slecht aan moeten zijn?

Interessant artikel/discussie hierover -> https://www.reddit.com/r/Fitness/comments/6rpgal/is_saturated_fat_bad_for_you/?sort=top
Ben hier verder geen geleerde over dus mijn woord niet als wet aannemen.
Ik weet alleen wat ik gelezen heb, verzadigde vetten vs. onverzadigde vetten is nogal een controversieel onderwerp.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, wou het even simpel proberen formuleren. Natuurlijk is het beter voor iedere mens :-)
Maar idd daar komt het voor mij eigenlijk op neer. Ik probeer puur en gezond te eten... en toch nog bijkomen. En dat lukt eindelijk...
 
Het probleem met brood pasta en aardappelen waren de gluten. En het feit dat ik smorgens brood smiddags brood en savonds pasta/aardappelen at. Weinig fruit, weinig groenten, geen water, geen sport,...
Aardappelen bevatten geen gluten. :rolleyes:
Denk dat je je nog wat beter in voeding kan verdiepen op sommige punten. ;)
 
Oh ik heb 0.5/week ingevuld...
Ik moet wel zeggen dat ik enkel gezonde vetten eet.. frieten pizza kebab en dergelijke komen er bij mij niet of nauwelijks in...
maar dat maakt hiervoor misschien geen verschil? Vet is vet in de fitnesswereld?

Vet is nodig in een goed dieet.
 
Back
Naar boven