Fitness Seller

Beginner goed bezig/ extra supplementen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb me idd vergist met de gluten, ik dacht dat deze samenhingen met de snelle koolhydraten. Bedankt om me erop te wijzen. Ik ben geen voedselexpert, en wil dat zeker ook niet worden....

Vetten zijn zeker een noodzaak, net zoals eiwitten en carbs... zover was ik ondertussen al. :)
En als ik het helemaal goed begrijp neemt men best trage koolhydraten en gezonde vetten?
Hoe zit het met de eiwitten?
Zoals ik overal lees zijn enkel whey-eiwitten snelle eiwitten en alle andere traag(casein)?
Maakt het iets uit wanneer deze gegeten worden? Na een training een portie whey, dat is me al duidelijk, maar overigens...?

Ik heb me idd vergist met de gluten, ik dacht dat deze samenhingen met de snelle koolhydraten. Bedankt om me erop te wijzen. Ik ben geen voedselexpert, en wil dat zeker ook niet worden....

Vetten zijn zeker een noodzaak, net zoals eiwitten en carbs... zover was ik ondertussen al. :)
En als ik het helemaal goed begrijp neemt men best trage koolhydraten en gezonde vetten?
Zoals ik overal lees zijn enkel whey-eiwitten snelle eiwitten en alle andere traag(casein)?
Maakt het iets uit wanneer deze gegeten worden? Na een training een portie whey, dat is me al duidelijk, maar overigens...?

Na een training moet niet. Lekker verkoop verhaaltje. Die snelle eiwitten na de training gaan voor de doorsnee sporter niet zo belangrijk zijn. Als je dagelijks genoeg binnen krijgt dan zit je goed. Maar als je persé die whey shake wil na de training ook geen probleem.

Casein (platte kaas) voor het slapen gaan zou wel goed zijn.

Laatst bewerkt:

@Jwdoetookmee heeft hier wel wat dingen over geschreven;

Koolhydraat en eiwitaanbevelingen
Sticky - Metabolisme: aankomen en afvallen

Vetten

Zijn verzadigde vetten ongezond

Zou me voor de rest er voor nu niet echt druk om maken. Gewoon zorgen dat je dagelijks je E/K/V doelen haalt. Voornamelijk uit complexe koolhydraten, al hebben enkelvoudige koolhydraten ook hun nut. Als je er gevoelig voor bent zou je ook rekening kunnen houden met glykemische index (Glycemische index lijst - Voeding en gezondheid - aHealthylife.nl)

Laatst bewerkt:
Thanks! Dan zit mn gevoel toch een beetje goed... ik heb zo het idee van overdag opnemen en snachts het lichaam alles laten verwerken (dmv goede rust)

Savonds eet ik me altijd nog een shake met skyrr fruit whey en wat zaden/noten.
Zit in die skyrr ook casein? Of enkel in platte kaas?

Bedankt voor de links met leesvoer!

Aardige teksten, zeer intressant. Komt veel in terug wat mn arts me vertelde, nu kan ik het niet meer door elkaar slaan hehe
Wat ik smorgens doe om 'op gang te komen' is het nemen van een ijskoude douche. direkt als ik uit bed stap, 3 a 5min onder een koude douche (12-16°C, kraan op het koudste dus) gaan staan.
Mn hartslag schiet omhoog, aders trekken open en mn metabolisme schiet in gang lijk een sneltrein.... geeft hetzelde heerlijke gevoel van als je net een megatraining achter de rug hebt (maar dan zonder de spierpijn hehe)
Ik doe het zelfs soms voor de training, lekker fris en opgepept aan de slag.
Echt een aanrader dus...

Aardige teksten, zeer intressant. Komt veel in terug wat mn arts me vertelde, nu kan ik het niet meer door elkaar slaan hehe
Wat ik smorgens doe om 'op gang te komen' is het nemen van een ijskoude douche. direkt als ik uit bed stap, 3 a 5min onder een koude douche (12-16°C, kraan op het koudste dus) gaan staan.
Mn hartslag schiet omhoog, aders trekken open en mn metabolisme schiet in gang lijk een sneltrein.... geeft hetzelde heerlijke gevoel van als je net een megatraining achter de rug hebt (maar dan zonder de spierpijn hehe)
Echt een aanrader dus...

Onder een koude douche treedt er juist vasoconstrictie op, en het verhoogt je metabolisme alleen als je ook daadwerkelijk gaat rillen, EN alleen het rillen is een verhoging van je metabolisme en wellicht beetje die kortdurende verhoogde hartslag. Goeie cortisolpiek ook wel.
Doet geen reet voor je BMR verder.

Echt een aanrader dus...

Oh realy :D

Ik zou echt permanent chagrijnig zijn als ik s'ochtends een koude douche zou nemen. :roflol:

Hallo hier ben ik weer :)
Ondertussen een maandje verder.
Ik heb me wat toegelegd op de voeding, op zoek gegaan nazr gezonde maar toch kalorierijke voeding.
Met myfittnesspal lukt het aardig om alles bij te houden en een idee te krijgen van hoeveel ik juist eet en welke macros.
Momenteel eet ik tussen 3500 en 4000 kalorien per dag. (Volgens vele verschillende calculators zou ik tussen 2500 en 3000 moeten eten om 0.5kg/week bij te komen)

MAAR ik geraak maar niet voorbij de 60kg.
Erger nog, ik ben even afgezakt naar 58,5 - 59, maar sta nu trug rond de 60 ( de enecdag 59,5 de andere dag dan weer 60,5)

Waaraan kan dit liggen?

Hallo hier ben ik weer :)
Ondertussen een maandje verder.
Ik heb me wat toegelegd op de voeding, op zoek gegaan nazr gezonde maar toch kalorierijke voeding.
Met myfittnesspal lukt het aardig om alles bij te houden en een idee te krijgen van hoeveel ik juist eet en welke macros.
Momenteel eet ik tussen 3500 en 4000 kalorien per dag. (Volgens vele verschillende calculators zou ik tussen 2500 en 3000 moeten eten om 0.5kg/week bij te komen)

MAAR ik geraak maar niet voorbij de 60kg.
Erger nog, ik ben even afgezakt naar 58,5 - 59, maar sta nu trug rond de 60 ( de enecdag 59,5 de andere dag dan weer 60,5)

Waaraan kan dit liggen?

1000 a 1500 kcals boven onderhoud eten en niet aankomen. Vreemd.

Als je effectief 1000 a 1500 kcals boven je ondehoud eet kom je aan. En ik zou liever geen 1000 kcals boven mn effectieve onderhoud zitten.

1 maand aankijken. als je dan nog niet bent aangekomen ben je een medisch wonder of heb je een ziekte.

Of klopt je dieet niet.

Omdat je te weinig eet vrees ik

Ja, ik weeg alles af, vooral de kalorierijke dingen zoals havermout, pindakaas, vlees, vis,yoghurt... groentes en dergelijke zijn een minimumschatting, maar deze tellen ook bijna geen kalorien...
Dus ik denk wel dat ongeveer klopt (bij zo een overschot maakt het ook niet uit of ik ergens 200kcal teveel/te weinig heb geteld)

Ik noteer alles in myfitnesspal...

Smorgens en savonds eet ik al een zelfgemaakte shake van 1000-1300 kcal
Daarmme zou ik al aan onderhoud komen (2500kcal)

Dit was gisteren bv... shakes smorgens en savonds zijn iedere dag quasi hetzelfde en probeer hier echt gebruik te maken van gezonde kaloriebommen.

Screenshot_20180417-115932.png

Screenshot_20180417-115944.png

Screenshot_20180417-115951.png

Screenshot_20180417-120004.png

Screenshot_20180417-120010.png

Screenshot_20180417-120018.png

Of komt het miss doordat ik rook?

Ik moet wel zeggen dat ik al veel gespierder ben en ik er zelfs al op aangesproken ben.
Maar ik heb toch het gevoel dat ik altijd maar blijf trappelen... om van 57 naar 58kg te gaan heb ik ook een maand moeten 'vechten'

Ik moet wel zeggen dat ik al veel gespierder ben en ik er zelfs al op aangesproken ben.
Maar ik heb toch het gevoel dat ik altijd maar blijf trappelen... om van 57 naar 58kg te gaan heb ik ook een maand moeten 'vechten'
Blijf nog maar een jaartje vechten hoor ;-) Het kost nu eenmaal gewoon tijd en telkens per maand bekijken is gewoon te snel en te voorbarig.

Terug
Naar boven