XXL Nutrition

Beginner

Maystro

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Hey,

Ik ben net begonnen met bb, maar ken er niet veel van af.
Ik zit met een aantal vragen waar ik wel antwoorden op vind , maar niet erg zeker van ben dat ze kloppen

Ik ben namelijk op zoek naar een gepast voedingsshema en een trainingschema
Iemand die mij hier bij kan helpen en enkele richtlijnen kan geven .

leeftijd: 19 jaar.
lengte: 179/180 cm
gewicht: 68 killo
LV: 15%

Ik train nu 5 dagen in de week maar heb ondervonden dat het wel wat veel is , ik krijg amper nog gewicht naar boven en ben rap op men limiet

ik eet 3 X per dag.
smorgen
-whey protein 3 schep van 35 gram in 300 ml magere melk
- een yoghurt

middag
-4 botherhammer met kipfilet
-een banaan
-yoghurt

savond
-wat er op tafel komt door de ouders
-een whey portein schake
-en nog is yoghurt

Ik weet dat ik te weinig eet maar heb weinig ervaring met voedingsschema's en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen aldus ook het trainingsschema

danku!

Begin met het lezen van de stickie s

Welkom op het forum!!!!
Qua voeding vind je hier best veel schema's dus lezen is de boodschap!
groetjes en succes met je doelen!
suusje:)

Als je serieus bent met je bodybuilding raad ik je aan om alle stickies globaal te lezen (begin met voeding) je huidige voeding schema is veel te lief. Ik post hieronder mijn dieet misschien dat je dan een idee hebt. Ik ben ongeveer even oud en lang als jij alleen weeg ik iets meer.

Mijn dieet.
07:00 30 Gr. eiwitten.
07:30 3 eieren. 100 Gr. tonijn. 1 Liter halfvolle melk. 200-300 Gr. havermout. 100-200 Gr. Muesli en een banaan.
11:00 200 Gr. of bruine/witte rijst and 100-200 Gr. kipfilet.
13:00 500 Gr. Magere kwark.
15:00 Beetje fruit (mandarijn, appel, avocado) en 50-100 Gr. Cashew noten of Amandelen.
18:00 Zelfgemaakte kleine kip of kalkoensalade.

(Minimaal 2 liter water gedurende de dag)

Mijn dieet is rond de 3500 - 4000 calorieën op trainingsdagen en 3000-3500 op normale dagen. Vervolgens heb ik jouw calorie inname even uitgerekend en ben op 1600 calorieën uitgekomen (dagelijkse calorie behoefte voor een man is 2500-2800.

Verder mijn advies voor een trainingschema is een 3 daags training in de week. Dag 1 bovenlichaam (Schouders, borst, triceps). Dag 2 onderlichaam (Quads, glutes, hamstrings, kuiten). Dag 3 bovenlichaam (Lats, traps en biceps).

Dus Maandag dag 1 bovenlichaam (Dinsdag rust). Woensdag Dag 2 onderlichaam (donderdag rust). Vrijdag Dag 3 bovenlichaam (weekend rust of alleen zaterdag rust) en dan weer opnieuw met dag 1, 2 en 3.

Blijf gewoon naar de gym gaan blijf jezelf ontwikkelen lees alle stickies en verbreid je kennis.

Succes ouwe!

Laatst bewerkt:
Hier boven heb je een goed voorbeeld kwa voedingsschema probeer 6x per dag te eten ipv 3x een grote hoeveelheid verder
wat wil je bereiken wil je massa kweken of wil je juist helemaal droog trainen
want daar ga je jouw trainingsschema op aanpassen en daar pas je je voeding weer op aan

• Topic Starter Topic Starter
Danku voor al de reactie's

Ik ben nu toch al iets meer op de hoogte van wat ik fout doe en dat ik veel meer moet gaan eten :D

dankje regime030 voor het advies , ik ben hier al een heel stap vooruit mee

Terug
Naar boven