MuscleMeat

Handelsoorlog 2025. Hoe ontwijk jij producten uit de VS?

Voor de mensen die toevallig nog in indexbeleggen willen stappen, Meesman is flink gezakt van 91,47 naar 73,73.
Mooi moment om alvast wat in te gaan kopen denk ik.
Ik vraag me af of Meesman de beste optie is, al is het mogelijk de simpelste.

Heb hierover de vraag gesteld in een ander topic, de discussie over welke aanbieder hoort niet in dit topic.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of Meesman de beste optie is, al is het mogelijk de simpelste.

Heb hierover de vraag gesteld in een ander topic, de discussie over welke aanbieder hoort niet in dit topic.

Meesman is gewoon een reseller van de Northern Trust fondsen die je goedkoper zelf kunt aanschaffen via je huisbank. Het enige voordeel van Meesman is 'set and forget' maandelijks inleggen en je hoeft niet zelf te herbalanceren.

Je bent een dief van je eigen portemonnee als je belegd bij Meesman.

Ik zit wel voor pensioenbeleggen pijler 3 bij Meesman maar dat komt omdat er weinig andere opties zijn

De oranje dwaas trekt zijn keutels alweer in.

Ja gaat niet gebeuren. Want als de US niks meer waard is verliest china 450 miljard dollar aan export naar Amerika.
Nou en.... De consumenten daar kunnen geeneens eieren betalen. Misschien moeten de Amerikanen iets met auto's gaan doen. Ow, ze hebben geen monteurs meer, klopt.

De consumenten daar kunnen geeneens eieren betalen.
Waar heb je het over?
Screenshot_20250409_200109_Chrome.jpg

Eieren zijn goedkoper dan aan het einde van Biden's termijn.

Kan China niet gewoon hun shit nu naar Europa sturen.
En dan sturen sateliet bedrijfjes het naar de US om tariffs te omzeilen

Dus net zoals men Russische olie omzeilde via India en Europese spullen via o.a. Turkije naar Rusland stuurde?

Ondernemers vinden altijd wel maniertjes.

En dan sturen sateliet bedrijfjes het naar de US om tariffs te omzeilen?
Dat is afhankelijk van hoe de regels rond de tariffs zijn opgezet, maar belangrijker nog hoe die oranje gek vind dat ze geïnterpreteerd moeten worden. Elk product is ergens wel te linken aan China, dus waarom zou niet alles Chinese tariffs kunnen worden opgelegd.

kijk: https://youtu.be/67tHtpac5ws?si=63Z8q7JFdwlkYDZj

Dat is afhankelijk van hoe de regels rond de tariffs zijn opgezet, maar belangrijker nog hoe die oranje gek vind dat ze geïnterpreteerd moeten worden. Elk product is ergens wel te linken aan China, dus waarom zou niet alles Chinese tariffs kunnen worden opgelegd.

kijk: https://youtu.be/67tHtpac5ws?si=63Z8q7JFdwlkYDZj

Ja dus hoe zijn de regels opgesteld?

Want anders is het toch gewoon oorsprong Europa of oorsprong Afrika en omzeilen ze tariffs. Desnoods ander label erop plakken.

En dan sturen sateliet bedrijfjes het naar de US om tariffs te omzeilen

Dus net zoals men Russische olie omzeilde via India en Europese spullen via o.a. Turkije naar Rusland stuurde?

Ondernemers vinden altijd wel maniertjes.
Nee, zolang er made in China op de verpakking staat. Was gisteren nog op het nieuws. Een Belgische handelaar liet zijn spullen in China maken en doet zich daardoor de das om

Terug
Naar boven