een wedstrijdvoorbereiding is niet makkelijk en dat zou het ook niet moeten zijn, anders is het ook geen prestatie. Als ik voor de 7de keer vis op een dag at op het einde van de voorbereiding dacht ik ook soms ik wil dit niet. Maar ik heb de gehele wedstrijdvoorbereiding niet 1 pepernoot of wat dan ook buiten mijn schema gegeten. En enkel als groenten broccoli, groene asperges, en komkommer gegeten. Ik hield me steeds het einddoel voor ogen om zo goed mogelijk op het podium te staan. Ik wilde mijn beste shape mogelijk laten zien en zeker weten dat ik nergens iets had laten liggen. Honger heb je op een gegeven moment toch constant daar helpt snoepen/smokkelen ook niet meer tegen. Goed naar je begeleider blijven luisteren is ook erg belangrijk, als je goede begeleiding hebt en je volgt ieder woord dan komt het goed! Je zult wel hard moeten zijn voor jezelf en jezelf niet zielig vinden als je honger hebt. Ik denk altijd "ik ga nu echt niet dood als ik niks eet" ..klinkt stom maar helpt mij wel