AndroidHealthClinic

Ben er toch niet klaar mee

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zelf neemt mijn behoefte naar snoepen etc af als ik lekker tijdje op schema zit. Dan 1x per week een dagje cheaten.
Doorbijten en jezelf in bedwang houden en in je achterhoofd hebben waarom je het doet. Neem dan thuis iets gezonds als je trek hebt.

Thx!

Net lekker getraind, biceps en triceps . 21en is echt killing!
Wat kan ik doen tegen snoepzin? Ik haal het niet in huis maar als ik bijv ga tanken koop ik toch wat!! Iemand tips ?
Gewoon hard zijn voor jezelf en niks pakken. Je wilt niet op het podium staan en denken als je de anderen ziet "had ik maar niet dit gedaan, had ik maar niet die reep gegeten etc."
En alle kleine snoepjes samen kunnen een groot verschil maken. GO FOR IT!

zoals je weet is niet-snoepen ook niet mijn sterkste punt, maar voor mij helpt het wel goed om veel snackgroenten in huis te hebben. Je hebt eet-zin en snoep-zin en tegen de eet-zin helpt dat goed. We mogen toch onbeperkt groenten eten haha, dus gewoon cherrytomaatjes, worteltjes, komkommer etc inslaan! En tegen de snoep-zin; waarschijnlijk heb je (net als ik haha) een soort suikerverslaving. Het duurt 2-4 weken om van zo'n verslaving af te komen, dus even doorbijten en dan is je behoefte aan suiker al veeel minder! You can do it! :)

Snoepzin accepteren en doel voor ogen houden. Dus jezelf de vraag stellen of dat je verder van he doel af of dichter bij je doel brengt. Als je veel last van honger hebt dan helpt het om te supersizen met groente en kelpnoodles.
Sowieso nooit snoepen bij emo honger, als je leert om dan nee te zeggen dan gaat je lijf er steeds minder om zeuren:)

• Topic Starter Topic Starter
Thx voor de tips hier kan ik wel wat mee. Gewoon niet nemen en gezonde groentes in huis halen voor tussendoor te eten. Ik probeer ook zo te denken dat een slechte dag weer een dag verder weg van m'n doel is.

De eerste week ging top en had ik ook geen honger maar deze week is echt drama,word er s nachts wakker van en dan ben ik gewoon misselijk van de honger. Deze honger ( geen snoepzin) triggert eetbuien en compensatiegedrag waardoor ik twijfel of dit wel zo goed voor me is. Misschien moet ik toch langer ervoor uittrekken en op onderhoud eten of dit gewoon winnen van mezelf. Ik ga proberen het te winnen natuurlijk.
Ik ga ervoor en hoop maar dat m'n lijf gewoon moet wennen. Van 2600 naar 2200 en nu op 1600 cals.. Geduld ook Patje..

Vind 1600 ook behoorlijk weinig. Hebt nog tot december. Lijkt me dat het wel iets meer kan zijn. Als je nog verder moet cutten hou je ja niks over.

Ja en ik doe nu ook cardio erbij ,2x hiit 1x 50 minuten gewone cardio en nog een aantal tabata s. Misschien toch een te groot tekort. Ik ga morgen eens proberen de maaltijden wat groter te maken kijken of dat helpt. Anders toch een beetje omhoog naar 1750. Dan maar wat langzamer.

Maar je hebt begeleiding toch? Misschien daar ff aankaarten.

Om de nacht beter door te komen zou je s naar je laatste maaltijd van de dag kunnen kijken. Wat is dat nu?

Heb bericht gestuurd maar niks gehoord. Misschien ben ik niet die-hard genoeg?? Als laatste maaltijd heb ik caseïne shake met olijfolie of kwark met walnoten.

:D Ook dat kan je leren. Als je maar niet gelijk opgeeft.

En als je nou s fruit neemt ipv olie/noten? Het is maar een wilde gok hoor. Maar ik heb vooral snachts/smorgens honger als ik mn laatste meal vet is.
Kwestie van proberen!

Heb bericht gekregen en hij zei even volhouden en over een weekje wordt het schema aangepast. Hij adviseerde ook meer groene groente en meer water te drinken. Hopelijk hebben deze paar shitdagen niet alle werk verpest. Morgen maar meer groente en komkommers inslaan. Abfab je moet kiezen welke laatste maaltijd je neemt je mag dan geen fruit helaas.

Een wedstrijdvoorbereiding is niet makkelijk en dat zou het ook niet moeten zijn, anders is het ook geen prestatie. Als ik voor de 7de keer vis op een dag at op het einde van de voorbereiding dacht ik ook soms ik wil dit niet. Maar ik heb de gehele wedstrijdvoorbereiding niet 1 pepernoot of wat dan ook buiten mijn schema gegeten. En enkel als groenten broccoli, groene asperges, en komkommer gegeten. Ik hield me steeds het einddoel voor ogen om zo goed mogelijk op het podium te staan. Ik wilde mijn beste shape mogelijk laten zien en zeker weten dat ik nergens iets had laten liggen. Honger heb je op een gegeven moment toch constant daar helpt snoepen/smokkelen ook niet meer tegen. Goed naar je begeleider blijven luisteren is ook erg belangrijk, als je goede begeleiding hebt en je volgt ieder woord dan komt het goed! Je zult wel hard moeten zijn voor jezelf en jezelf niet zielig vinden als je honger hebt. Ik denk altijd "ik ga nu echt niet dood als ik niks eet" ..klinkt stom maar helpt mij wel

een wedstrijdvoorbereiding is niet makkelijk en dat zou het ook niet moeten zijn, anders is het ook geen prestatie. Als ik voor de 7de keer vis op een dag at op het einde van de voorbereiding dacht ik ook soms ik wil dit niet. Maar ik heb de gehele wedstrijdvoorbereiding niet 1 pepernoot of wat dan ook buiten mijn schema gegeten. En enkel als groenten broccoli, groene asperges, en komkommer gegeten. Ik hield me steeds het einddoel voor ogen om zo goed mogelijk op het podium te staan. Ik wilde mijn beste shape mogelijk laten zien en zeker weten dat ik nergens iets had laten liggen. Honger heb je op een gegeven moment toch constant daar helpt snoepen/smokkelen ook niet meer tegen. Goed naar je begeleider blijven luisteren is ook erg belangrijk, als je goede begeleiding hebt en je volgt ieder woord dan komt het goed! Je zult wel hard moeten zijn voor jezelf en jezelf niet zielig vinden als je honger hebt. Ik denk altijd "ik ga nu echt niet dood als ik niks eet" ..klinkt stom maar helpt mij wel

amen!

Zo is het naomi. Mooi gezegd. ;)

Respect voor jou Naomi !

Het eten gaat nu weer top , ik heb bijna geen honger meer en kan me nu ook goed beheersen. Voel me nu ook niet meer rot als ik heel af en toe iets anders dan m'n schema neem maar doe dan gewoon nog wat meer cardio. Het helpt mij wel om te bedenken dat ik zo en zo lang moet cardio'en voor dat kleine beetje lekkers. Ik begrijp dat als je dieper en dieper gaat er gewoon geen plaats voor is.

Ben nu in 3 weken 16 cm kwijt waarvan 3 in m'n taille. Over de rest van m'n lijf ben ik overal ongeveer 2 cm smaller geworden en nu nog 1 week te gaan voor de meting. Ga deze week nog een tandje erbij doen. Ochtendcardio!! 5x naast m'n andere cardiosessies.

Moet je van Harry zoveel cardio doen?

Denk je dat je straks het snoepen wel kan laten dan, juist als het nog een stuk moeilijker wordt dan nu?

Let ook op dat wanneer je afwijkt qua eten en cardio het voor je begeleiding heel moeilijk is om aanpassingen te doen omdat ze niet precies weten wat je hebt gedaan.

Nee minder cardio maar aangezien ik een beetje gecheat heb mag ik wat extra cardio doen.

Idd dat klopt Naomi! Ik houd me er nu ook meestal goed aan bedoel meer dat ik gewoon niet in de stress schiet als ik een snoepje heb gegeten. Wil niet zeggen dat ik de hele dag loop te snaaien. Probeer tegen mezelf te praten, het mag wel maar ik wil het niet. Als iets niet mag krijg je er juist zin in is mijn ervaring.

Heb trouwens een paar vetverlieslogs gelezen waarin mensen ook af en toe deden cheaten en nog wel meer , bijv met iifym en toch super snel vet dropten.

---------- Toegevoegd om 10:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:12 ----------

Hopelijk ben ik dan afgekickt ! Eerst at ik een hele zak nu nog maar 1 of 2 dus ik ga vooruit :-).

Nee minder cardio maar aangezien ik een beetje gecheat heb mag ik wat extra cardio doen.

Idd dat klopt Naomi! Ik houd me er nu ook meestal goed aan bedoel meer dat ik gewoon niet in de stress schiet als ik een snoepje heb gegeten. Wil niet zeggen dat ik de hele dag loop te snaaien. Probeer tegen mezelf te praten, het mag wel maar ik wil het niet. Als iets niet mag krijg je er juist zin in is mijn ervaring.

Heb trouwens een paar vetverlieslogs gelezen waarin mensen ook af en toe deden cheaten en nog wel meer , bijv met iifym en toch super snel vet dropten.

---------- Toegevoegd om 10:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:12 ----------

Hopelijk ben ik dan afgekickt ! Eerst at ik een hele zak nu nog maar 1 of 2 dus ik ga vooruit :-).

ik ben nooit flink gezakt in VP dus misschien moet ik er niets over zeggen. Maar verkijk je niet op de logs van anderen, iifym en supersnel vet droppen. Je weet niet hoe het zonder dat cheaten was gegaan en niet ieder lichaam reageert hetzelfde.

That being said...fijn dat je manieren vindt die het makkelijker maken ermee om te gaan en dat je vooruit gaat!

Gewoon aan je schema houden en vertrouwen op je begeleiding. Als dit is wat je wil moet je de discipline hebben en volhouden, niet snoepen tussendoor. Misschien kun je met je begeleiding bespreken of je een vaste dag mag of wat je bijvoorbeeld als snack mag hebben.
zoals naomi al zei, het gaat alleen maar zwaarder worden, als het nu al lastig is wordt het een hele opgaaf voor je in de loop van je voorbereiding.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven