XXL Nutrition

Ben er toch niet klaar mee

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik weet wel nog van een aantal jaar geleden dat ik zo n zelfde soort dieet had en ook wel eens deed cheaten of iets deed aanpassen voor de lekker en dat ik toen ook flink gezakt ben in vet.

Misschien zijn het ook allemaal maar smoesjes en wil ik het niet hard genoeg?? 9 maanden afzien en dan uurtje shinen op het podium en erna weer vet worden? Dat wil ik zeker niet. Ik wil een goede relatie met eten en met m'n lichaam dat staat voorop. Ik wil het en ook weer niet,zo raar!!!

Je verzint voor jezelf smoesjes. Je moet jezelf afvragen of je het inderdaad allemaal de moeite waard vind. Het zal alleen maar moeilijker worden. Nu neem allerlei snoepjes en straks val je niet in de prijzen omdat je niet zo scherp stond als je zou willen en denk je " had ik me er maar aan gehouden"

Het valt mij op dat je elke x wel aangeeft dat je wilt maar weer afhaakt. Als je iets graag wil ga je ervoor. Misschien is je doel te hoog gegrepen?

Ik weet wel nog van een aantal jaar geleden dat ik zo n zelfde soort dieet had en ook wel eens deed cheaten of iets deed aanpassen voor de lekker en dat ik toen ook flink gezakt ben in vet.

Misschien zijn het ook allemaal maar smoesjes en wil ik het niet hard genoeg?? 9 maanden afzien en dan uurtje shinen op het podium en erna weer vet worden? Dat wil ik zeker niet. Ik wil een goede relatie met eten en met m'n lichaam dat staat voorop. Ik wil het en ook weer niet,zo raar!!!

Het gaat er niet om dat je niet in vet kan zakken als je cheat, maar om hoeveel je meer had kunnen zakken als je het niet gedaan had. Dat gaat uiteindelijk het verschil maken op het podium. Maar zoals je zelf al aangeeft lijkt dat niet voorop te staan.

Iedereen zit natuurlijk anders in elkaar. En je kunt op verschillende manieren en wedstrijdvoorbereiding doen. Ik ging erin met de gedacht "ik haal alles eruit wat er 1 zit, wat betekent nooit buiten het schema om eten (ik had wel 1 junkdag per week) etc etc." Maar je kunt natuurlijk ook zeggen: ik doe mijn best, als ik het niet meer volhou dan snoep ik iets en als dat betekent dat ik niet in de vorm van mijn leven op het podium sta, dan accepteer ik dat. Ik weet alleen dat ik dat laatste niet zou kunnen, misschien jij wel?

Je verzint voor jezelf smoesjes. Je moet jezelf afvragen of je het inderdaad allemaal de moeite waard vind. Het zal alleen maar moeilijker worden. Nu neem allerlei snoepjes en straks val je niet in de prijzen omdat je niet zo scherp stond als je zou willen en denk je " had ik me er maar aan gehouden"

Het valt mij op dat je elke x wel aangeeft dat je wilt maar weer afhaakt. Als je iets graag wil ga je ervoor. Misschien is je doel te hoog gegrepen?
+++

Waarom heb je toen geen wedstrijd gedaan dan?

Als je geen doel hebt, maar het niet uit dat het allemaal wat langzamer gaat. Maar denk dat je als je in december niet in optimale shape op het podium staat, je je wel voor je kop kunt slaan met je snoepjes.

Het kan aan mij liggen, maar is 9 maanden ook niet een beetje lang? Kun je niet beter eerst lekker trainen en langzaam in vet zakken en pas vanaf 18-20% vet je focus leggen op een bikiniwestrijd? Stel je staat al een tijdje op 20% en besluit er 100% voor te gaan. Dan heb je wellicht maar 8 weken nodig.

Zo geef je jezelf meer rust en daar kun je alleen maar voordelen uit halen denk ik zo. Maar goed, zo zou ik het doen. Een ander zal daar weer een andere mening over hebben :)

Dat weet ik juist niet of ik het dat allemaal waard vind. Wil zelf tevreden zijn en hoef er ook eigenlijk geen cijfer voor van een wildvreemde jury. Misschien inderdaad te hoog gegrepen .

Inderdaad zo denk ik ook Naomi ,kijken hoe ver ik kom met keihard trainen en 90 procent goede voeding en mocht ik niet klaar zijn so be it. Eerst wilde ik het echt maar toen ging ik weer denken over het waarom.

Toen deed ik mee met de foto contest hier. Is die er dit jaar weer trouwens?

Klopt Nicky ! Dat zat ik me ook te bedenken . Eerst weer lang keihard trainen en natuurlijk volgens een voedingsschema en dan langzaam zakken . Ik zag dit juist als een uitdaging om het in sneltreinvaart te doen. Op langere termijn zal zeker meer rust geven. Denken , denken..

Erg ben ik !

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:48 ----------

Ik knal gewoon lekker door en zie wel hoe ik straks sta. Ik vind het in elk geval geweldig om m'n lichaam te zien veranderen dus wie weet word ik ooit nog megagezond en gaat het gewoon vanzelf. De challenge staat in elk geval dus die maak ik zeer zeker af.

Wil je niet eens proberen hoe ver je kan komen door een schema te volgen? Dat lijkt mij t wel waard om een half jaar in te investeren.
Uiteindelijk gaat t natuurlijk niet om de jury, maar moet je inderdaad zelf tevreden zijn. Veel mooier doel!

---------- Toegevoegd om 07:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:58 ----------

Megagezond gaat je hier mee niet helpen hoor, is meer een mentaal dingetje. Motivatie gaat je ook niet opeens overkomen ;)

Sowieso respect dat je de uitdaging aan gaat. Ik zou dat niet durven nu :P Een bikini-lichaam lijkt nu nog zzooo veerr weg en ik wil graag nog een paar kilo's spiermassa erbij. Maar goed, ik ga er eigenlijk altijd 100% voor dus wie weet wat de toekomst zal brengen :)

Ik hoor vaker dat bb'ers op een gegeven moment niet eens meer zin hebben in ongezonde dingen,dat bedoel ik abfab dat ik misschien ook nog zo gezond word. Motivatie heb ik zeer zeker! Ik wil een mooi lijf en daar ga ik ook voor en ik weet zeker dat ik dat op Harry zijn manier ga bereiken maar ik geloof niet dat je dat alleen precies zo kan bereiken. Ik hou zijn verhoudingen aan en zijn hoeveelheid e/k/v en dan vul ik het zelf in . Wat is er mis met achterham, pindakaas,reformstroop,aardappelpuree,pure appelmoes? Kan me niet indenken dat ik dan minder hard ga. Zo maak ik het mezelf wel comfortabeler. Natuurlijk past er geen zak chips in, behalve 1x per week dan.

Misschien hem eens vragen waarom bepaalde producten? Sommige zijn gewoon gezonder, worden beter Door lichaam opgenomen en andere weer niet. Dan nog verschillende vetten ed. Vraag hem eens wat erachter zit en overleg je wensen. Geef aan wat je graag eet.

Mijn bikinilichaam komt steeds dichterbij . Het jouwe vast ook Sp. .Als je 100 % ervoor kunt gaan dan is het zeker wat voor jou! Ik ben een eigenwijs watje ,hihi.

Gisteren 2 x getraind. In de ochtend borst en schouders. M'n mp staat nu op 10 kilo en m'n dumbellflyes op 9 kilo.
S avonds benen en billen en erna 45 minuten spinning.

Toch weer eens alle gewichten bijhouden want ben toch wat sterker geworden. Schema van afgelopen maand was op kracht gericht. Ben zeer benieuwd naar het nieuwe schema!
Zaterdag weer meten... Heb in de gym gemeten maar daar was ik gelijk gebleven tegenover de meting van Harry maar ja dat zegt niet veel een meting door 2 verschillende personen,toch?

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:49 ----------

Ik weet wel dat de gedachte achter laag in vet is dat je schijnbaar dan makkelijker spiermassa aanzet en vet dropt. Heb met paar meiden gesproken die in prep zitten en het grappige is dat de ene iets wel mag eten maar dat het verboden is bij de ander. Verschillende wedstrijdbegeleiders verschillende gedachten. Ben ook wel nieuwsgierig naar de gedachte erachter. Zal eens vragen.

MP press is DB shoulderpress bij jou?

Sterke flyes wel!

Ben benieuwd naar je meting. Zou je eigen ingevulde voeding wel met Harry overleggen, dan kan hij er ook rekening mee houden.

De ene kh is de andere niet. Over een voedingsschema is vaak goed nagedacht ook wat betreft vitamines, mineralen ed. Door wat voor jou kleine veranderingen lijken kan je wel degelijk een groot verschil maken!

Ik heb het voorgelegd of het kwaad kan wat ik doe en waarom je bepaalde gezonde dingen absoluut niet mag. Ben benieuwd ! Ook naar de meting van morgen. Gisteren stond ik bij de hm in een pashokje en zag echt een groot verschil tussen nu en de laatste keer dat ik daar was (weken geleden). Vooral m'n buik en benen zijn al gestroomlijnder. Of ze hebben de spiegels veranderd! Blijft lastig jezelf meestal niet zien zoals je echt bent, echt bizar.

Gisteren rug getraind , deadlift nu op 55 kg . Woehoe! Erna 20 minuten hiit op de fiets. Vandaag nog even flink ertegenaan met de biceps/triceps. Ik voel m'n triceps echt al goed en zie ze ook wel een beetje . Volgens mij heb ik gewoon weer beginnergains.

Yes abfab dat bedoel ik met mp.

---------- Toegevoegd om 10:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:58 ----------

Je krijgt minder snel honger van het eten van complexe carbs en bij snelle suikers kan je trek krijgen in meer snelle suikers maar verder schijnt het lichaam ze niet te herkennen en verwerkt ze gewoon hetzelfde.

Je krijgt minder snel honger van het eten van complexe carbs en bij snelle suikers kan je trek krijgen in meer snelle suikers maar verder schijnt het lichaam ze niet te herkennen en verwerkt ze gewoon hetzelfde.

Als dat echt zo was zouden topatleten dat ook doen.

Herkennen? Ze worden veel sneller door het lichaam opgenomen/gebruikt. Lijkt me een wezenlijk verschil.

Beide hebben een plaats in een diet, maar zijn niet 1 op 1 uitwisselbaar. Misschien als je gewoon wat wil afvallen wel, maar niet in wedstrijdvoorbereiding.

Ik ga het een maandje proberen, flexible dieting. Hoeveelheden van Harry, 155 gr eiwitten ,190 gr kh en 25 gram vet.
Wat ik nu doe ga ik geen heel leven volhouden dus wat gebeurt er na december? Ik ga dit nu doen met cutten en als het werkt ga ik dit maintainen voor de rest van mijn leven. 80 procent gezond eten en 20 procent "slecht".

Omdat iedereen hetzelfde soort dieet doet omdat dat gewoon werkt, waarom zou je dan wat anders doen? Terwijl er meer wegen naar Rome zijn maar die worden vaak niet genomen omdat ze onbekend zijn.

Als je maar in Rome komt dan :D

via peking kom je ook in rome... :D

Ik ga het een maandje proberen, flexible dieting. Hoeveelheden van Harry, 155 gr eiwitten ,190 gr kh en 25 gram vet.
Wat ik nu doe ga ik geen heel leven volhouden dus wat gebeurt er na december? Ik ga dit nu doen met cutten en als het werkt ga ik dit maintainen voor de rest van mijn leven. 80 procent gezond eten en 20 procent "slecht".

Omdat iedereen hetzelfde soort dieet doet omdat dat gewoon werkt, waarom zou je dan wat anders doen? Terwijl er meer wegen naar Rome zijn maar die worden vaak niet genomen omdat ze onbekend zijn.
Er wordt aan de lopende band ge-experimenteerd, studies gedaan etc.. En natuurlijk is er niet 1 beste methode. Maar om te denken dat het niet uitmaakt welke kh je pakt etc is natuurlijk een illusie.

Waar we ook rekening mee moeten houden is idd dat niet iedereen zich kan en ook niet 100% strak wil houden. Ik kan dat goed begrijpen, want je doet wel een opoffering. Veel mensen vinden het niet gezellig als je niet mee doet als er bijvoorbeeld taart op het werk is als er iemand jarig is. Of dat je altijd met je eigen bakjes eten aan komt als je bij andere mensen bent. Anderen willen zichzelf een lekker stukje chocola niet ontzeggen als ze daar nu eenmaal zin in hebben. Ook dit is volkomen te begrijpen als je de rest van de dag bijvoorbeeld al super gezond hebt gedaan. Het is maar net hoe je je prioriteiten stelt :)

En als je uiteindelijk je doel behaalt, ook al duurt dat dan wat langer, maar je je op weg naar dat doel goed hebt gevoeld is dat toch ook prima.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven