XXL Nutrition

Ben er toch niet klaar mee

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lekkere training!

Persoonlijk zou ik geen specifieke trapoefeningen doen omdat deze al met lateral raises, upright rows, bor, rows, reversed flys etc worden meegetraind. Op basis van de emg test kwam zelfs de cable lateral raises als beste upper trap oefening naar voren.

Je zou best zo nu en dan een shrug in je schema kunnen verwerken.
Zeker pak je ze ook bij andere oefeningen echter ligt dat ook aan de uitvoering van hoeveel traps je pakt......

Bv zelf als ik upright row smal met ez stang pak meer traps dan breed etc etc. Je voelt het zelf wel aan.

Klopt ook wel wat natty zegt. Ik vermijd juist mn traps bij het doen van raises. Je zou het anders kunnen stellen, vind je je traps onder ontwikkeld en welk deel van je traps? Je zou dat deel specifiek isoleren (al kan dat naar mijn idee alleen bij de upper traps dmv shrugs).

• Topic Starter Topic Starter
image.jpg
image.jpg
M'n traps zijn wel ok eigenlijk. Ik volg nu dat ICT schema en daar stonden ze in.

Dacht pas maar niks aan maar had wel mijn bedenkingen. Er zitten geen lateral raises, upright rows etc in. Kan ik de shrug gewoon ruilen voor een van deze oefeningen?

Ik ga eindelijk eens less is more proberen zoals jullie al jaren roepen.

Laatst bewerkt:
Zou je bijv upright row kunnen pakken idd als je geen shrugs wil doen.

Die icf wisselt niet om de tijd van schema?

Zoals ik zie niet, wel gewoon progressief trainen.

Dan doe ik die liever .

Lekker getraind:

deadlift 2x5x50kg (opeens bedacht ik me dat je maar 1 set hoeft te doen)
squat 5x5x50kg (dit keer iets dieper en nog niet kunnen verhogen)
overhead press 5x5x20kg
bor 5x5x35kg
close grip bp 5x5x20kg (mest 3x8 zijn oeps kom ik net achter)
incline db curl 5x5x8kg (deze ook dus)
abs rope 3x20x18,75kg

Het is nog even zoeken naar de juiste gewichten maar volgens de bedenker van het schema kan je beter wat lichter beginnen want het gaat snel genoeg omhoog. Vorige keer met sl 5x5 liep ik snel vast maar ik verhoogde toen telkens bij gebrek aan kleine schijfjes aan allebei de zijden met 2,5 kg ipv 2,5kg in totaal . Nu heb ik ze zelf besteld, nog even wachten tot ze binnenkomen.

Uiteraard een paar extra dingetjes gedaan.

sumo squat 4x8x50kg
small squat 4x8x45kg
seated leg curl 12x41kg 12x45kg 10x50kg 8x54kg 4x59kg
standing calfs 3x20x65kg
hanging straight legs 4x10

Qua eten zit ik op trainingsdagen 2100 a 2200 cals 130 -140gr eiwitten 200-250 kh 50-60gr vet en op rustdagen 1400 cals 125-150gr eiwitten 10-80gr kh 60-120gr vet

Gisteren voor de training 500 kcals en erna een maaltijd van 2000 kcals met een mega berg carbs. Vanmorgen was ik niet fluffy. Ga op rustdagen voortaan weer strikt onder de 30 gram kh zitten en op trainingsdagen na de training laden. Samen met IF is dit goed te doen. Ik houd wel m'n calorietotaal van de week in de gaten, ook al hoeft dat niet echt bij CBL en IF.

2512kcals 62vet 326kh 131eiwit

• Eiwitshake(Gold Standard)
    2 servings2201.464.8047
    star_yellow_white.gif
  • Almonds oven roastd(Duyvis)
    40 grams24922.702.409.5
    star_grey_white.gif
  • Donut, Chocolate, Cake-type
    1 doughnut1758.40.924.1142.81.9
    star_grey_white.gif
  • Appelmoes(Jumbo extra kwaliteit)
    1 serving630.11.514.500.3
    star_grey_white.gif
  • Banaan
    1 serving1240023.700
    star_grey_white.gif
  • Aardappelpuree(Peka)
    250 grams20555.231.506
    star_grey_white.gif
  • Kwark(Optimel)
    500 grams2000022.5028
    star_yellow_white.gif
  • Kroket oven(Mora)
    2 servings40024032012.4
    star_grey_white.gif
  • Snoep(Allerlei)
    70 grams279004802.5
    star_grey_white.gif
  • Zoute bommen(Haribo)
    144 grams4870012100
    star_grey_white.gif
    1 serving1100.732.4023.5
    star_yellow_yellow.gif

Laatst bewerkt:
Vandaag gegeten:

1422 kcals 83vet 29carbs 130eiwit

• Almonds oven roastd(Duyvis)
    40 grams24922.702.409.5
    star_grey_white.gif
  • Bakboter light(Becel)
    10 ml465.10000
    star_grey_white.gif
    2 servings2201.464.8047
    star_yellow_white.gif
  • Kaasblokjes oud(Appie)
    6 servings15012.60009.6
    star_grey_white.gif
  • Rookworst hema
    80 grams2562400011.2
    star_grey_white.gif
  • Kipshoarma(Aldi)
    200 grams26414.600034
    star_grey_white.gif
  • Kwark(Optimel)
    250 grams1000011.2014
    star_yellow_white.gif
  • Bloemkool(Perfect)
    200 grams1101.25.84.605
    star_grey_yellow.gif
  • Zoute bommen(Haribo)
    8 grams27006.700
    star_grey_white.gif

Ik eet zelden groente en fruit dus daar moet ik echt op gaan letten.

Laatst bewerkt:
Je eet alleen snoep?
Heb je geen honger overdag?

Even om op je shrugs terug re komen..ik doe m standaard tijdens een rug schouder training maar vindt ook traps mooi dus...:heart:
En je eten?? Daar zitten nog behoorlijk wat verbeter punten

Op lage dagen wel een beetje honger maar heb gelukkig geen cravings. Het scheelt enorm dat je overdag amper carbs eet.

Voor de rest ben ik gewend aan IF. Wel veel snoep na de training, dat hoort bij CBL, snelle suikers geven het beste resultaat.

Ik log m'n eten ook nu zodat ik goed weet wat ik precies doe en wat er gebeurt. Afgelopen twee dagen was niet het toonbeeld van perfectie qua micro's.

Nu ik zo aan eten denk loopt me het water wel in de mond bij de wetenschap dat ee tiramisu in de ijskast ligt en oriokoekjes erbovenop. Morgen mag ik weer. Alleen minder extreem. Gewoon iets boven onderhoud.

Even om op je shrugs terug re komen..ik doe m standaard tijdens een rug schouder training maar vindt ook traps mooi dus...:heart:
En je eten?? Daar zitten nog behoorlijk wat verbeter punten

Ik had ze nog nooit gedaan . Ja, zijn ook mooi.

Qua eten wordt aan gewerkt, meer groenten en fruit. Ik eet ook wel vaak vis of gewone kip ipv kroketten maar ik heb wel ergere dagen ertussen .

Standaard eet ik meestal noten, kaas, eieren, kwark, shake, kip/vis en de rest vanalles wat. In dat rijtje hoort nog fruit en groentes. Toch best ok?

Je voeding is wel een beetje apart hihi. Maar goed, als jij je daar lekker bij voelt dan is dat ok!:) Ik eet zelf amper kant en klaar meuk alleen wil ik nog wel vaak (te vaak) los gaan op dropjes en zelfgebakken koek enzo :p

Ik moet ook ff microplates bestellen. Eigenlijk belachelijk dat ze dat niet hebben, miss moet ik er gewoon eerst om zeuren.

Heb je trouwens ook eerst die cbl fase gedaan waarin je carbs gaat depleten voor 10 dagen ofzoiets?

Hoe werkt zo'n kleine vrouw 2000 kcal in 1 meal weg dan? :D

Je voeding is wel een beetje apart hihi. Maar goed, als jij je daar lekker bij voelt dan is dat ok!:) Ik eet zelf amper kant en klaar meuk alleen wil ik nog wel vaak (te vaak) los gaan op dropjes en zelfgebakken koek enzo :p

Ik moet ook ff microplates bestellen. Eigenlijk belachelijk dat ze dat niet hebben, miss moet ik er gewoon eerst om zeuren.

Heb je trouwens ook eerst die cbl fase gedaan waarin je carbs gaat depleten voor 10 dagen ofzoiets?

Ik kan niet vers koken zeg maar. Ja met peper en zout wat klooien maar verder... Ik neem me wel altijd voor om eens te leren koken maar komt er niet van. Ik voel me wel goed naast de groentes en zo dan. Lang leve de vitaminepillen .

Ik heb ze binnen, echt fijn 0,5 kg 2x en 1,25 kg 2x. Mocht ik niet op kunnen bouwen met 1,25 neem ik 1 of 0,5. Dumbells verspringen ook telkens met 2kg dat lukt gewoon soms niet.

Ja ik ben begonnen met ketodieet en 11 dagen gevolgd totdat ik las over CBL en ben toen meteen overgestapt. Heb daarna ook nog verschillende dagen gehad waarop ik gewoon carbs at op een rustdag. De tweede keer dat ik gestart ben met CBL heb ik niet 10 dagen gepleet. Ik heb niet het idee dat het verschil maakt. Het is om je gevoeligheid voor carbs te verhogen/verlagen (wat was het ook alweer) zodat je ze beter kunt verwerken als je ze weer gaat eten. Ik heb wel het idee dat door de eerste keer depleten m'n gevoeligheid al veranderd is.

perry had ze niet (alleen voor kleine bars), waar heb jij de mini plates besteld?

Imo is dat snoep ook wel Door anders te vervangen. Denk dat het meer verzadigd.
Tenminste als ik snoep gauw weer trek in iets.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven