XXL Nutrition

Ben er toch niet klaar mee

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Meer carbs en meer zout betekent sowieso meer vocht! Los daarvan schommelt je vochthuishouding sowieso per dag (helemaal als je voeding inname en daarmee ook natrium sterk fluctueert zoals bij jou).

Hoe actief ben je op rustdagen? 1500 kcal verbrand je als je de hele dag in je bed ligt dus dat mag wel aardig wat meer zijn;)

Meer kcal zorgt niet voor meer groei in de benen. De benen vragen over het algemeen meer energie en daardoor is je totale verbruik vaak wat hoger (maar dat ligt nog veel meer aan de duur van je training, de intensiteit waarmee je traint en daarbij de activiteiten die je de rest van de dag doet).

Honger is voor mij heel simpel een signaal dat ik te weinig eet dus persoonlijk hou ik mij niet zo sterk vast aan een aantal kcal (wel als ik op dieet ben btw). Ik zou een globaal aantal kcal nemen en daarbij luisteren naar je lichaam.

Op rustdagen kan ik rustig de hele dag tv kijken en als ik moet werken dan krijg ik ook niet veel beweging. Heb nu maar 2 rustdagen.

Ik hou het wel goed bij , ben anders weer bang dat ik te weinig eet haha. Honger heb ik nog best vaak . Ik ga het wat constanter proberen te houden. Handiger met wegen en weten hoe het gaat inderdaad. Thx voor je antwoord .

LB eergisteren :

front squat 3x12x30kg
barbell lunges 4x10x35kg
leg extensions 4x10x54kg
lying leg curls 4x12x17kg
cable pull trough 3x20x22kg
foot elevated bridge 4x20
donky kick leg extension 3x20x27kg
outer thigh andersom 4x20x59kg
standing calfs 312x75kg
calf press leg press 3x10x127kg

UB gisteren:

barbell incline bp 3x10x25kg
barbell bp 4x5x35kg
bor 3x5x52,5kg
close grip lat pulldown 4x6x45kg
standing mp 3x8x9kg
ez-curl 3x6x20kg
skull crushers 3x6x15kg
cable side bends 3x15x16,25kg
abs rope 3x20x23,75kg
hanging bent leg raise 4x10

Ben toch aan het denken om even een mini-cut in te lassen tot de kerst . Ik eet ook geen vlees meer en ben zoveel mogelijke dierlijke producten aan het vervangen voor plantaardige.

Puur uit nieuwsgierigheid: is er een reden waarom je geen vlees meer eet en dierlijke producten aan het vervangen bent? :)

3 weken cutten dus?

Hoe ga je dat aanpakken?

Een probleem, plantaardige eiwitten en weinig carbs gaan moeilijk samen. Bak soja yoghurt, 50 gram suiker!! 18 eiwitten maar...en 380 kcals... Overal zitten dramatische marco's in.

barbell squat 4x5x57,5kg

deadlift 3x3x75kg

sumo deadlift 4x10x35kg

glute bridge 3x15x75kg

lying leg press smith 10x55kg 3x6x55kg

leg raise smith 3x10x20kg

lying leg curls 4x6x19,5kg

outer thigh andersom 4x20x61kg

cable quat 3x15x19,5kg

cable deadlift 3x10x15kg

calf press 3x10x132kg

ab crunch machine 3x15x25kg

db side bends 3x10x10kg

Toch ga ik weer steeds iets meer doen...

Miss is rijsteiwit iets? Heb t in huis maar nooit aangebroken :p Heb geen idee of dat een beetje ok smaakt.

Dan heb je ook nog hennep eiwitten, erwten eiwit en natuurlijk sojaeiwitten.

Je eet ook geen ei verder?

Miss is rijsteiwit iets? Heb t in huis maar nooit aangebroken :p Heb geen idee of dat een beetje ok smaakt.

Dan heb je ook nog hennep eiwitten, erwten eiwit en natuurlijk sojaeiwitten.

Je eet ook geen ei verder?

Er zijn inderdaad meerdere soorten eiwitten maar de hele dag shakes drinken is het ook niet. Soja shake is trouwens erg ranzig!! Ik gebruik nu de shakes op die ik nog heb. Ondertussen probeer ik wat uit met hennepzaad, linzen en spliterwten, tofu , tonijn en andere vleesvervangers. Amandelmelk en rijstmelk smaakt wel maar er zitten amper eiwitten in .

Ei en vis eet ik nu wel nog, anders blijft er wel erg weinig over om te eten ook al vind ik dat ook zielig. Ben aan het denken om kwark en kaas toch weer toe te voegen in mijn dieet. Ik ga binnenkort kijken bij een melkveehouderij of het echt zo erg gesteld is met de koeien daar.

Eieren zijn prima.
Eigeel ook eten, prima vetten.

Noten ook goed. (Niet alle natuurlijk)

Er zijn inderdaad meerdere soorten eiwitten maar de hele dag shakes drinken is het ook niet. Soja shake is trouwens erg ranzig!! Ik gebruik nu de shakes op die ik nog heb. Ondertussen probeer ik wat uit met hennepzaad, linzen en spliterwten, tofu , tonijn en andere vleesvervangers. Amandelmelk en rijstmelk smaakt wel maar er zitten amper eiwitten in .

Ei en vis eet ik nu wel nog, anders blijft er wel erg weinig over om te eten ook al vind ik dat ook zielig. Ben aan het denken om kwark en kaas toch weer toe te voegen in mijn dieet. Ik ga binnenkort kijken bij een melkveehouderij of het echt zo erg gesteld is met de koeien daar.

Arla melk is biologisch, komt uit Denemarken hier heen.

Het probleem bij melkoeien is dat ze heel het jaar door kalfjes krijgen om de melkproductie op gang te houden. De kalfjes worden snel, al dan niet direct bij de moeder weggehaald.
Qua huisvesting is het denk ik wel ok, zolang ze ruimte hebben om rond te lopen. In een grupstal kunnen ze dit dus niet en staan ze heel de winter (zomer misschien ook wel) vast.

Een probleem, plantaardige eiwitten en weinig carbs gaan moeilijk samen. Bak soja yoghurt, 50 gram suiker!! 18 eiwitten maar...en 380 kcals... Overal zitten dramatische marco's in.
Ik weet niet wat voor sojayoghurt je gebruikt. Maar alpro zit maar 50 kcal per 100 ml in en 4 gram eiwitten
dus een beker van 500 gram is maar 250 kcal en 20 gram eiwitten en 10 gram suiker.....

Mogelijk eens kijken naar zwarte bonen of tuinbonen. Zit ook best aardig wat eiwitten in.

Het probleem bij melkoeien is dat ze heel het jaar door kalfjes krijgen om de melkproductie op gang te houden. De kalfjes worden snel, al dan niet direct bij de moeder weggehaald.
Qua huisvesting is het denk ik wel ok, zolang ze ruimte hebben om rond te lopen. In een grupstal kunnen ze dit dus niet en staan ze heel de winter (zomer misschien ook wel) vast.

Ja en ik heb gelezen dat ze soms nog dagen naar elkaar roepen en dat de moeder het kalfje loopt te zoeken. Vind ik zo erg en dat voor mijn melk... En kaas en kwark. Gelukkig zijn kistkalveren al verboden, dan staan ze 8 weken binnen voordat de kalfjes geslacht worden.

Ik weet niet wat voor sojayoghurt je gebruikt. Maar alpro zit maar 50 kcal per 100 ml in en 4 gram eiwitten
dus een beker van 500 gram is maar 250 kcal en 20 gram eiwitten en 10 gram suiker.....

Mogelijk eens kijken naar zwarte bonen of tuinbonen. Zit ook best aardig wat eiwitten in.

Ik had perzikyoghurt. Weet niet meer welk merk. Ik zal gaan kijken! Thx !

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven