MuscleMeat

Ben jij trots op je land?

Peiling Peiling Ben jij trots op het land waar je woont?

• Ja

Stemmen: 53 39,0%
  • Nee

Stemmen: 73 53,7%
  • Anders/Geen mening

Stemmen: 10 7,4%

• Totaal stemmers
    136
Ja.

Allereerst is trost een iets gevoelsmatigs, het is een bepaalde emotionele lading. De mens is een sociaal organisme en zodoende kan het niet enkel als individu worden beschouwd. Onze emoties zijn dermate ver ontwikkeld precies omdat wij deze nodig hebben voor sociale interactie. Trots is weldegelijk een sociale emotie omdat deze het individu bind aan de sociale groep waartoe hij behoort, en ook een bereidheid tot cooperatie met zich meebrengt. Het strijden voor een verenigd goed. Trots kan op die manier een zeer krachtige werking hebben en ook zeer sterke emoties bovenbrengen.

Het idee dat men alleen trots kan zijn op eigen prestatie is de misvatting van een gevoelmatigheid, een rationeel verzinsel wat een emotie koppeld aan het individu en de aanname van een soort hogere waarde van getoonde wilskracht of doorzettingsvermogen. Een onterechte afbakening. -> de aanname dat 'hetgeen gewonnen door wilskrachtigheid' het enige intrinsiek waardevolle is waar men 'terecht' trots op mag zijn.
Ik denk juist dat jij hier een afwijking omschrijft van een gemeenschap, een gevoel waar men een bepaald woord aan heeft gekoppeld dat er niets mee te maken heeft. Ik ben echt niet trots op een vreemd persoon of een bevolking, laat staan een land. Ik ben toevallig geboren in dit land en ben blij dat ik niet in een derdewereldland ben geboren, maar ik ben zeker niet trots op dit land, in het geval van Belgie zelfs meer beschaamd...

Nee, Nederland is klaagland nummer 1 en enkel gefixeerd op kapitaal en materialisme!

:roflol: ga toch janken man.
Anders verhuis je toch lekker met je graf**p, niemand verplicht je om in dit afgrijselijke land te wonen hoor.

Iemand voelt zich aangevallen :roflol::roflol::roflol:

:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Ik ben geen historicus, maar volgens mij is het inherent aan jeugd om je af te zetten tegen de gevestigde orde en dus helemaal tegen het land waar je in geboren bent. Mijns inziens is dit van alle tijden, kijk maar naar de jaren '60 en de coïtusuele revolutie.

Als je trots op een land bent, ben je trots op alles wat daar gebeurt. Ik ben trots op het Nederlandse volk (althans, een groot gedeelte van hen) maar het land Nederland bestaat nog maar voor een X percentage uit echte Nederlanders, weet niet of je dat opgevallen is?

Ik werk op een militaire basis. Als ik hier om mij heen kijk ben ik zeker trots op het Nederlandse volk. Allemaal hard werkende, getrainde mensen die werken voor hun eigen land. Maar als ik door amsterdam loop, tussen marokanen en weet ik veel wat voor gespuis wat zicht ''Nederlanders'' noemt, dan word ik daar niet trots op sorrie.

Laatst bewerkt:
80% echte Nederlanders, we worden inderdaad overspoeld!!

Ja Texel als eiland met zijn krap 14.000 inwoners houdt het gemiddelde wel op peil inderdaad.

Hmm, mag ik dan zeggen dat ik trots ben op 80% van ons land ??? Of geld de ''alles of niets'' regel?

Ja Texel als eiland met zijn krap 14.000 inwoners houdt het gemiddelde wel op peil inderdaad.

:roflol:

Ik ben niet echt trots op Nederland. Zijn zoveel rare/kromme regels in dit land.
Gelukkig werkt het grootste gedeelte van de bevolking wel gewoon zoals het hoort en helaas het kleinere gedeelte niet (en ja, je kan vast wel raden wie dat zijn:rolleyes:)

Er kunnen gewoon teveel dingen beter in dit land.

:roflol:
Ik zou me inderdaad aangesproken kunnen voelen als ik me zou identificeren met 'nederland'. Gelukkig is dit niet zo.
Maar jouw post was zo belachelijk en zo overdreven dat ik er wel even op moest reageren. Als je het land waarin je woont zo afgrijselijk vindt dan ga je toch lekker verhuizen en ga je wonen in je eigen paradijsje.
Nu ook weer begin je over een belachelijk begrip als 'echte Nederlander, dus de allochtoon die zich elke dag uitslooft in een staalfabriek mogen we opeens neit meer tot de Nederlanders rekenen? Ga toch weg man, voor mij is iedereen die in Nederland woont een echte Nederlander. Aan sommige kan je een schurfthekel hebben, op andere kan je trots zijn, whatever het hoort allemaal bij het hedendaagse Nederland.
Trots is wat mij betreft ook een woord dat verkeerd gekozen is. Ik persoonlijk kan niet trots zijn op alles wat er in Nederland gebeurt. Er zijn genoeg dingen waar ik wel trots op ben, zoals ons zorgstelsel, en progressieve houding wat betreft homoemancipatie en drugsbeleid, dat zijn gewoon dingen waardoor wij internationaal in een goed daglicht staan, en derhalve iets om trots op te zijn.
Tuurlijk zijn er dingen waar ik minder trots op ben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het feit dat een randdebiel en een schreeuwerd als Wilders 1,5 miljoen volgelingen kan krijgen.

Al met al is trots zijn dus niet echt het juiste woord, maar ben ik uiteindelijk wel blij dat ik in dit land geboren ben.

Laatst bewerkt:
1) Als je het land waarin je woont zo afgrijselijk vindt dan ga je toch lekker verhuizen en ga je wonen in je eigen paradijsje.

Je maakt het wel weer veel mooier dan het is. Ik heb niet gezegd dat ik het een afgrijselijk land vind. Het enige wat ik duidelijk maakte is dat hier een hoop gebeurd waar ik echt NIET trots op kan zijn.

2) Nu ook weer begin je over een belachelijk begrip als 'echte Nederlander, dus de allochtoon die zich elke dag uitslooft in een staalfabriek mogen we opeens neit meer tot de Nederlanders rekenen? Ga toch weg man, voor mij is iedereen die in Nederland woont een echte Nederlander.

Er is een groot verschil tussen de allochtoon die zich elke dag uitslooft in een staalfabriek, en de allochtonen jongeren die het straatbeeld verzieken.

3) Trots is wat mij betreft ook een woord dat verkeerd gekozen is. Ik persoonlijk kan niet trots zijn op alles wat er in Nederland gebeurt.

Volgens mij zei ik hetzelfde in een andere context.

Al met al is trots zijn dus niet echt het juiste woord, maar ben ik uiteindelijk wel blij dat ik in dit land geboren ben.

+1 voor die zin uit je post ;)

Je deed het voorkomen alsof er elke minuut in amsterdam meisjes van 14 verkracht worden en oude omaatjes bestolen worden, daarom reageerde ik er op. Dat je daarna wat van je belachelijkheid terugneemt zie ik als iets positiefs.
Natuurlijk gebeuren er in een land dingen waar je niet trots op kunt zijn, maar het gaat uiteindelijk denk ik om het gemiddelde en het grote geheel.
In elk land vinden verkrachtingen plaats en vaak meer dan in NL, in elk land worden oude dametjes beroofd en ook vaak meer dan in NL.
Al met al een prima land om te vertoeven inderdaad.

Je deed het voorkomen alsof er elke minuut in amsterdam meisjes van 14 verkracht worden en oude omaatjes bestolen worden, daarom reageerde ik er op. Dat je daarna wat van je belachelijkheid terugneemt zie ik als iets positiefs.
Natuurlijk gebeuren er in een land dingen waar je niet trots op kunt zijn, maar het gaat uiteindelijk denk ik om het gemiddelde en het grote geheel.
In elk land vinden verkrachtingen plaats en vaak meer dan in NL, in elk land worden oude dametjes beroofd en ook vaak meer dan in NL.
Al met al een prima land om te vertoeven inderdaad.

Als het zo overkwam, dan was dat niet zo bedoeld. Zeker gebeurt dat overal, en nogmaals.. er zijn een hoop dingen in Nederland waar we echt trots op kunnen zijn.

Of wat dacht je van Ameland, tjokvol echte Nederlanders? Als ze alleen maar een beetje de indruk krijgen dat het te heet wordt kruipen ze naar de vijand om aan te geven dat ze een neutrale staat zijn. :D

Ja.

Allereerst is trost een iets gevoelsmatigs, het is een bepaalde emotionele lading. De mens is een sociaal organisme en zodoende kan het niet enkel als individu worden beschouwd. Onze emoties zijn dermate ver ontwikkeld precies omdat wij deze nodig hebben voor sociale interactie. Trots is weldegelijk een sociale emotie omdat deze het individu bind aan de sociale groep waartoe hij behoort, en ook een bereidheid tot cooperatie met zich meebrengt. Het strijden voor een verenigd goed. Trots kan op die manier een zeer krachtige werking hebben en ook zeer sterke emoties bovenbrengen.

Het idee dat men alleen trots kan zijn op eigen prestatie is de misvatting van een gevoelmatigheid, een rationeel verzinsel wat een emotie koppeld aan het individu en de aanname van een soort hogere waarde van getoonde wilskracht of doorzettingsvermogen. Een onterechte afbakening. -> de aanname dat 'hetgeen gewonnen door wilskrachtigheid' het enige intrinsiek waardevolle is waar men 'terecht' trots op mag zijn.

dat maakt het nog niet minder debiel

ik wil trots kunnen zijn op mijn land

Trots, niet meer.
Schaamte overheerst, ook voor een groot deel van de autochtone bevolking. En of een ander land beter is, weet niet.

Laatst bewerkt:
Als we de allochtonen en autochtonen discussie hier eens uit houden en ons richting op dat deel van de bevolking die zich gewoon inzet voor de natie. Hiermee bedoel ik dus iedereen die werkt en belasting betaald.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat iemand die terecht in de WW of WAO zit buitengesloten moet worden natuurlijk:P

Als we de allochtonen en autochtonen discussie hier eens uit houden en ons richting op dat deel van de bevolking die zich gewoon inzet voor de natie. Hiermee bedoel ik dus iedereen die werkt en belasting betaald.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat iemand die terecht in de WW of WAO zit buitengesloten moet worden natuurlijk:P

Welkom terug in NL moraalridder;) Je aanwezigheid wordt op prijs gesteld.

Maar begrijp ik dit nu goed? Jij zegt dus, oogkleppen op voor de slechte zaken en verheerlijk de goede? Ik informeer mijzelf en vorm dan pas een mening, als er dan uitkomt dat allochtonen 'slecht' zijn voor dit land, dan ben ik er niet trots op dat die linkse lui allemaal allochtonen erbij willen. Het telt wel degelijk mee in mijn trotsheid, maar misschien niet voor zo'n groot deel.

Terug
Naar boven