Ik zou me inderdaad aangesproken kunnen voelen als ik me zou identificeren met 'nederland'. Gelukkig is dit niet zo.
Maar jouw post was zo belachelijk en zo overdreven dat ik er wel even op moest reageren. Als je het land waarin je woont zo afgrijselijk vindt dan ga je toch lekker verhuizen en ga je wonen in je eigen paradijsje.
Nu ook weer begin je over een belachelijk begrip als 'echte Nederlander, dus de allochtoon die zich elke dag uitslooft in een staalfabriek mogen we opeens neit meer tot de Nederlanders rekenen? Ga toch weg man, voor mij is iedereen die in Nederland woont een echte Nederlander. Aan sommige kan je een schurfthekel hebben, op andere kan je trots zijn, whatever het hoort allemaal bij het hedendaagse Nederland.
Trots is wat mij betreft ook een woord dat verkeerd gekozen is. Ik persoonlijk kan niet trots zijn op alles wat er in Nederland gebeurt. Er zijn genoeg dingen waar ik wel trots op ben, zoals ons zorgstelsel, en progressieve houding wat betreft homoemancipatie en drugsbeleid, dat zijn gewoon dingen waardoor wij internationaal in een goed daglicht staan, en derhalve iets om trots op te zijn.
Tuurlijk zijn er dingen waar ik minder trots op ben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het feit dat een randdebiel en een schreeuwerd als Wilders 1,5 miljoen volgelingen kan krijgen.
Al met al is trots zijn dus niet echt het juiste woord, maar ben ik uiteindelijk wel blij dat ik in dit land geboren ben.