Fitness Seller

bench press adem inhouden

ik heb eerder gezegd dat ik het nut er niet van inzie om dit puur voor bb te doen waarmee ik bedoel dat je niet continue voor je oefeningen deze methode toepast maar voor div oefeningen zie ik het nut er zeker van in wat ik zelf ervaar en ik denk dat deze methode juist toegepast in een bb schema op de obvious oefeningen zeker een bijdrage kan geven.

op de grote 3 pas ik dit constant toe en bv alleen al op de squat pak ik 40kg meer momenteel als default ademen, je mag zelf bedenken wat dit evt voor massa kan doen;)

Interressant, zal het eens proberen.

Dus ter bevestiging, de adem inhouden bij de grote 3 en alleen eve gauw uit en in ademen na elke rep zorgt ervoor dat men meer gewicht kan gebruiken en dus ook meer massa zal krijgen. Moet dit alleen bij de grote 3 of is het ook verstandiger het toe te passen bij de mp, bor en barbell curl? Dus bijvoorbeeld; (bp: bar vastpakken, diep ademhalen, bar laten zakken, omhoog pushen en dan wanneer de armen volledig gestrekt zijn even gauw uitademen en inademen. Bij de deadlift is het als ik het goed begrijp hetzelfde? Er wordt dus alleen eve gauw uit en ingeademt als de bar eve 1sec op de grond staat en bij de squat inademen, zakken, omhoog en wanneer je bijna recht op staat gauw uit en inademen? Klopt dit zo?

Dus ter bevestiging, de adem inhouden bij de grote 3 en alleen eve gauw uit en in ademen na elke rep zorgt ervoor dat men meer gewicht kan gebruiken en dus ook meer massa zal krijgen. Moet dit alleen bij de grote 3 of is het ook verstandiger het toe te passen bij de mp, bor en barbell curl? Dus bijvoorbeeld; (bp: bar vastpakken, diep ademhalen, bar laten zakken, omhoog pushen en dan wanneer de armen volledig gestrekt zijn even gauw uitademen en inademen. Bij de deadlift is het als ik het goed begrijp hetzelfde? Er wordt dus alleen eve gauw uit en ingeademt als de bar eve 1sec op de grond staat en bij de squat inademen, zakken, omhoog en wanneer je bijna recht op staat gauw uit en inademen? Klopt dit zo?
Kan gewoon met alle oefeningen ja.

Vasalva ondersteunde pinkfluffydumbbelllgirlykickbacks?

Ben zelf een voorstander van de vasalva manoeuver, maar als je tijdens de set over je ademhaling na kan denken is deze techniek waarschijnlijk niet nodig.

Misschien is dit een stom advies, maar: doe gewoon wat "natuurlijk" in jou opkomt. Zodra je lichaam behoefte heeft aan lucht, zul je ademen.
Zelf proberen de boel te reguleren voor net die ene extra repetitie lijkt mij, maar wie ben ik, weinig zoden aan de dijk zetten.

Ikzelf merk dat ik altijd een hap lucht neem als de barbell weer boven is, en langzaam laat ik de lucht "ontsnappen", eigenlijk..

Moet dit alleen bij de grote 3 of is het ook verstandiger het toe te passen bij de mp, bor en barbell curl?

Bij iedere oefening waarbij je het gevoel heb het nodig te hebben.

Er is ook eenverschil tusen de VM en gewoon even je adem inhouden omdat de reps sneller gaan dan je normale ademhaling. Probeer bv maar eens bij een alternated oefening (links => rechts =? links => enz) maar eens bij iedere rep in en uit te ademen.

Overigens "ademt" je lichaam ook uit, terwijl je een zwaar gewicht gebruikt. Ik weet niet meer precies de naam en omschrijving hiervoor, maar het heeft er mee te maken dat je lichaam altijd "ontlucht"

Vasalva ondersteunde pinkfluffydumbbelllgirlykickbacks?

Ben zelf een voorstander van de vasalva manoeuver, maar als je tijdens de set over je ademhaling na kan denken is deze techniek waarschijnlijk niet nodig.

''De Valsalva-manoeuvre is de poging lucht uit het lichaam te persen terwijl men de adem inhoudt. Iedereen past deze "manoeuvre" regelmatig toe, bijvoorbeeld bij obstipatie (verstopping) of het tillen van zware voorwerpen.
De Valsalva-manoeuvre kan ook onderdeel zijn van een diagnostisch onderzoek. In dat geval wordt de patiënt gevraagd de neus met duim en wijsvinger dicht te knijpen en met gesloten mond te blazen.''

Dus als ik het goed begrijp houdt de vasalva manoeuver in, dat men diep inademt voordat men aan een rep begint en lucht uit het lichaam perst, terwijl men de adem inhoudt. Hoe is dit mogelijk? Hoe kan je uitademen terwijl jij je adem inhoudt.

---------- Toegevoegd om 01:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:17 ----------

Bij iedere oefening waarbij je het gevoel heb het nodig te hebben.

Er is ook eenverschil tusen de VM en gewoon even je adem inhouden omdat de reps sneller gaan dan je normale ademhaling. Probeer bv maar eens bij een alternated oefening (links => rechts =? links => enz) maar eens bij iedere rep in en uit te ademen.

Wat is het verschil tussen de vm en gewoon even je adem inhouden? Hoe zit het dan bij alternated oefeningen is het dan de bedoeling om gedurende een set gewoon in en uit de ademen of alleen als er echt behoefte is aan zuurstof.

''De Valsalva-manoeuvre is de poging lucht uit het lichaam te persen terwijl men de adem inhoudt. Iedereen past deze "manoeuvre" regelmatig toe, bijvoorbeeld bij obstipatie (verstopping) of het tillen van zware voorwerpen.
De Valsalva-manoeuvre kan ook onderdeel zijn van een diagnostisch onderzoek. In dat geval wordt de patiënt gevraagd de neus met duim en wijsvinger dicht te knijpen en met gesloten mond te blazen.''

Dus als ik het goed begrijp houdt de vasalva manoeuver in, dat men diep inademt voordat men aan een rep begint en lucht uit het lichaam perst, terwijl men de adem inhoudt. Hoe is dit mogelijk? Hoe kan je uitademen terwijl jij je adem inhoudt.
Beter lezen. Er staat de "poging" om uit te ademen.

Hoe kan je nou weer proberen uit te ademen? Als je dat met je mond en neus dicht krikg je opgeblazen wangen en ik wil graag duidelijke antwoorden en niet posts waar ik niet wijzer van wordt.
Niet door je mond en neus toe te doen, maar door je luchtpijp af te sluiten.

Laatst bewerkt:
Niet door je mond en neus toe te doen, maar door je luchtpijp af te sluiten.

En verwijt mij niet dat je mijn post niet begreep. Ik ging er vanuit dat je wel wist hoe je je adem kon inhouden zonder je neus en mond toe te doen.

Adem inhouden is niet zo moeilijk, maar als iemand mij vraagt om een poging te wagen uit te ademen met mijn mond dicht dan lukt dat. Zelfs met je lippen op elkaar.

Nee, dat bedoelde ik het niet. Probeer maar is uit te ademen met je neus en mond dicht, dat lukt nog steeds. Je krijgt eerst opgeblazen wangen en dan ontsnapt er lucht tussen ke lippen. Dat stuk begrijp ik dus niet.
Zoals ik al zei, luchtpijp afsluiten. Ik denk dat je dat doet door je epiglottis te sluiten, maar ben niet zeker.

Heb je nog nooit je adem ingehouden zonder je mond en neus toe te knijpen?

Laatst bewerkt:
Wel, naar er wordt gezegd een poging wagen lucht uit het lichaam te persen, wat bedoelen ze daar dan mee. We hebben het nu over de mv he en niet over de manier dat eerder in het topic is beschreven.

Wel, naar er wordt gezegd een poging wagen lucht uit het lichaam te persen, wat bedoelen ze daar dan mee.
Maar dat heb ik nu toch al 2 keer verteld? Proberen uitademen terwijl je je luchtpijp dichthoud. Ik heb echt geen idee hoe dit anders uitgelegd kan worden.

Adem eens heel diep in, en hou je adem vast (zonder neus en/of mond dicht te knijpen). Je voelt dan normaal al een druk in je borst en buikholte, en de lucht wordt tegengehouden ter hoogte van je strottenhoofd. Probeer nu die druk te verhogen door onder andere je buikspieren en je tussenribspieren aan te spannen (exact zoals bij het uitademen).

Als je het dan nog niet lukt, zoek dan eens iets heel zwaar en begin er tegen te duwen, normaal ga je dan bijna vanzelf een vm uitvoeren.

We hebben het nu over de mv he en niet over de manier dat eerder in het topic is beschreven.
Bedoel je VM, de valsalva manoeuvre.

Laatst bewerkt:
Valsalva manoeuvre hoeft niet verse tegen een gesloten strottehoofd, kan ook tegen gesloten mond. In beide gevallen spreek je van valsalva manoeuvre.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven