MuscleMeat

bench press adem inhouden

Ik heb geen antwoord op de vraag, maar beseft iedereen hier zich wel dat als je inadement de zuurstof in CO2 wordt omgezet? Als je bijv. onder water zwemt dan krijg je eerder last van een CO2 overschot, dan van een zuurstof tekort. Dus ik zou niet weten wat er nuttig is aan het adem inhouden tijdens een hele set, laat staan dat dit voor extra kracht/uithouding leidt.

Ik heb geen antwoord op de vraag, maar beseft iedereen hier zich wel dat als je inadement de zuurstof in CO2 wordt omgezet? Als je bijv. onder water zwemt dan krijg je eerder last van een CO2 overschot, dan van een zuurstof tekort. Dus ik zou niet weten wat er nuttig is aan het adem inhouden tijdens een hele set, laat staan dat dit voor extra kracht/uithouding leidt.
Ik denk dan ook niet dat niemand beweert dat je je adem een hele set moet inhouden.

Dat is trouwens al vaker hier gezegd in het topic.

Ik had nog nooit gehoord van die hele techniek terwijl ik hem al deed uit automatisme. Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat je dat al niet automatisch doet.

Bij deze tactieken krijg je toch een hoofd zo rood als een tomaat

Beetje raar bij BP de adem inhouden, niemand bang voor een hersenbloeding e.d ?

"5reps me adem inhouden bevalt me trouwens prima, kmerk dat ik goed groei en sterker word."

Dat is gewoon wat ik bedoelde.
Oja, nudat je het zegt :p
5 reps aan een stuk adem inhouden is nogal veel ja.

Hier trouwens een topic over hersenbloedingen en dergelijke bij valsalva manoeuvre:
http://startingstrength.com/resources/forum/showthread.php?t=7738&highlight=valsalva

Ik vind het opvallend dat veel mensen hier de adem inhouden bij een krachtinspanning zo vreemd vinden. Dat doe je normaal instinctief.

Laatst bewerkt:
En hoe squat en deadlift TS dan vraag ik me af, als je al niet weet hoe je moet ademen

Inademen in borst is nogal onzin. Je bent veel sterker wanneer je je buik uitzet tijdens het inhaleren, wat dus precies het tegenovergestelde is. Als je halverwege de positieve beweging uitademt helpt dat ook mee in de souplesse van de beweging. Ik denk je het zo moet zien: -Moet je nog veel kracht zetten: Adem inhouden. -Meeste kracht gezet: Uitademen.

Dus bij het squatten is het dan wel goed om in te ademen gedurende het zakken en pas uit te blazen als je rep er bijna op zit? Zijn deze tactieken overigens alleen van toepassing als je echt zwaar gaat? Of kan je ook zo toepassen tijdens lichtere setjes of is het dan verstandiger om gedurende een hele rep in en uit te ademen?

Laatst bewerkt:
Volgens Starting strength is dat beter, omdat je borstkas dan groter etc.

Er is ELKE week wel iemand in de gym die ff komt vertellen dat ik me adem niet moet inhouden. Ik vroeg me af wat jullie doen?

5reps me adem inhouden bevalt me trouwens prima, kmerk dat ik goed groei en sterker word.

Gevaarlijk voor je ogen. De druk kan ervoor zorgen dat er een ader in je ogen springt. In en uit ademen is zeer belangrijk tijdens training. Inademen wanneer je terugkomt.

Laatst bewerkt:
Dus bij het squatten is het dan wel goed om in te ademen gedurende het zakken en pas uit te blazen als je rep er bijna op zit? Zijn deze tactieken overigens alleen van toepassing als je echt zwaar gaat? Of kan je ook zo toepassen tijdens lichtere setjes of is het dan verstandiger om gedurende een hele rep in en uit te ademen?

Adem in - zak - up - voorbij sticking point - adem uit

Voelt toch intuitief niet ?

Ja, dus voordat je gaat zakken diep inademen en dan pas zakken? Domme vraag, maar wat is voorbij sticking point? Hoe zit het dan met de deadlift?

Gevaarlijk voor je ogen. De druk kan ervoor zorgen dat er een ader in je ogen springt. In en uit ademen is zeer belangrijk tijdens training. Inademen wanneer je terugkomt.

adem inhouden voor gehele set idd mee eens, dat moet je niet doen.
voor afzonderlijke reps is er helemaal geen probleem als je het juist doet.

---------- Toegevoegd om 19:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------

Ja, dus voordat je gaat zakken diep inademen en dan pas zakken? Domme vraag, maar wat is voorbij sticking point? Hoe zit het dan met de deadlift?

sticking point is zeg maar het punt waar je het meeste moeite mee hebt tijdens de beweging, ben je hier eenmaal doorheen dan zou je uitademen.

dat bedoelt hij.

deadlift zelfde laken een pak.

omg hoe moeilijk kan het nou zijn???

Tja, internet he.

Terug
Naar boven