MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.021
Die 195 moet bij jou ook kunnen Rene, als je minder zwaar gaat bij je warming up misschien, ik denk dat je met 170, 180, 190 al redelijk opgebrand was, of viel dat mee?

Het probleem was dat ik "tevreden" was met die 190 en me niet meer kon opladen om ook nog die 195 te drukken.
En uiteraard was ik op dat moment ook al vrij gaar...vond overigens dat ik niet te veel gedaan had in mijn warming up, t/m die 5x130 doe ik altijd...en wilde ook niet meteen een te grote sprong maken.
Ik had wellicht die 180 kunnen overslaan...maar wilde effies weten hoe die aanvoelde...als 180 "zwaar" aanvoelt, hoef ik niet voor een nieuw pr te gaan...maar 180 voelde "licht" aan en zodoende dus voor de 190 gegaan...had ik 192.5kg op het halter gelegd, was die waarschijnlijk op dat moment ook nog wel gegaan...en had ik meteen na die 170 de 195 op het halter gelegd, wie weet...maar goed...als, als, als...ik ben niet ontevreden met die 190...tis een mooie basis...nog maar 10kg te gaan ;)

• #2.022
Ik moet niet teveel meer jou logje gaan lezen, want ik krijg steeds zo zin om te gaan banken....zwaaaar banken....niet goed voor mij René. Niet goed....haha ;)

• #2.025
Dat zie ik eigenlijk ruim voor het eind van 2010 wel gebeuren Hugz. :thumbs:

Ik hoop het van wel...maar soms mag je ook blij zijn als je geen last hebt van degeneratie, want alles moet meezitten om de magische grens van 200kg raw (wat toch wel een heel zwaar gewicht is) te bereiken. Een blessure kan werk van maanden of zelfs jaren te niet doen...maar laten we het beste hopen en er gewoon voor gaan! :)

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

Ik moet niet teveel meer jou logje gaan lezen, want ik krijg steeds zo zin om te gaan banken....zwaaaar banken....niet goed voor mij René. Niet goed....haha ;)

Laat je niet weerhouden ;)...ik heb begrepen dat je ook een sterke bankdrukker bent, maar de voorkeur geeft aan de close grip variant en niet zo heel vaak meer doet "regular" benchen?

200kg RAW is een mooi streven, maar wel eerder dan eind 2010, moet je eens kijken hoe je RAW vooruit bent gegaan dit jaar!

• #2.027
200kg RAW is een mooi streven, maar wel eerder dan eind 2010, moet je eens kijken hoe je RAW vooruit bent gegaan dit jaar!

10kg meer lijkt niet veel, maar met zulke gewichten is het dat natuurlijk wel! Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dat wel gaat lukken.
Ik hoef eigenlijk niets te veranderen...alleen maar doortrainen en heel blijven dan komt het wel goed ;)

10kg meer lijkt niet veel, maar met zulke gewichten is het dat natuurlijk wel! Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dat wel gaat lukken.
Ik hoef eigenlijk niets te veranderen...alleen maar doortrainen en heel blijven dan komt het wel goed ;)

Kijk daar ga je weer René, je maakt het jezelf mentaal alweer lastig door te zeggen, bij zulke gewichten, 10kg is 10kg! :cool:

• #2.029
Kijk daar ga je weer René, je maakt het jezelf mentaal alweer lastig door te zeggen, bij zulke gewichten, 10kg is 10kg! :cool:

Aan de andere kant is het ook niet verkeerd om een gezonde dosis realisme te hebben. Het is slechts voor heel weinig mensen weg gelegd om 200kg raw te drukken. Sterker nog...het is voor de meesten al een mijlpaal als ze 150kg gedrukt krijgen. Maaaaaaaaar je hebt gelijk...zo kort als nu heb ik er nog nooit voorgestaan...en ik heb er dan ook alle vertrouwen in...het zou vreemd moeten lopen als het uiteindelijk niet zou lukken...het gaat helemaal goed komen TGA! :)

Smoesjes smoesjes. Dat is net zoals de meeste health gym fitness loserts die al bang zijn dat trainen met gewichten boven 40-50kg te veel is en nooit vooruitgang zullen boeken. Gewoon drukken en niet zo druk bezig houden met de gewichten. Voor mij zijn het niks meer dan cijfers en niet eens gewichten in mijn hoofd. Als RPG-gamer is het voor mij eerder een soort level up of verzameling van experience points en skill points als ik train. Lekker domweg uren grinden voor punten tot ik in staat ben eindelijk het gewicht te verplaatsen.

Don't fear the weights. So what als er maar een paar die 200kg kunnen drukken. Dan wil jij gewoon degene zijn die 205 drukt ;)

Laatst bewerkt:
  • #2.031
Smoesjes smoesjes. Dat is net zoals de meeste health gym fitness loserts die al bang zijn dat trainen met gewichten boven 40-50kg te veel is en nooit vooruitgang zullen boeken. Gewoon drukken en niet zo druk bezig houden met de gewichten. Voor mij zijn het niks meer dan cijfers en niet eens gewichten in mijn hoofd. Als RPG-gamer is het voor mij eerder een soort level up of verzameling van experience points en skill points als ik train. Lekker domweg uren grinden voor punten tot ik in staat ben eindelijk het gewicht te verplaatsen.

Don't fear the weights. So what als er maar een paar die 200kg kunnen drukken. Dan wil jij gewoon degene zijn die 205 drukt ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Uiteraard gaan we voor het hoogste level, beste Falstyr.
And I don't fear the weights...champions train, losers complain ;)

Hey René bij deze wens ik je het allerbeste voor 2010 toe. Maak er een sterk jaar van, maar iets zegt me dat dat toch wel goed komt. :thumbs:

• #2.033
Hey René bij deze wens ik je het allerbeste voor 2010 toe. Maak er een sterk jaar van, maar iets zegt me dat dat toch wel goed komt. :thumbs:

Thnx Mike!
Voor jou uiteraard ook in alle opzichten een succesvol 2010...en geloof me uiteindelijk komt alles wel goed :)...neem je een sterk voornemen en ga daarvoor!

• #2.034
Vanmorgen tegen de klok van 10.00 richting Snowworld gefietst
Heel toepasselijke naam overigens met al die sneeuw wat er nu ligt.

Omstreeks 10.30 kwamen Alex Moonen, Frans Heuts (met dochter) en Maurice Hellebrand ook bij de trappen aan.

We zijn toen de trappen 2x op en af gelopen (in totaal dus 2014 treden!). Van ver af zullen we wel op een stel yeti's geleken hebben ;)

In elk geval een heel goede cardiotraining (veel leuker dan dat saaie cardiogedoe in een gym) waarbij vooral de beenspieren het zwaar te verduren krijgen.

Hieronder enkele impressie's (nu ligt er overigens een flink pak sneeuw)!

limburgs%20zwaarste%20520%20trappen%20(Small).jpg

Zie het al helemaal voor me. Paar grote kerels met moeite de trappen op en af terwijl er een klein meisje helemaal hyper rondjes om hun heen rent de ganse weg :D

• #2.037
Zie het al helemaal voor me. Paar grote kerels met moeite de trappen op en af terwijl er een klein meisje helemaal hyper rondjes om hun heen rent de ganse weg :D

:o ja zo was het eigenlijk wel een beetje...de dochter van Frans is een slanke jongedame die inderdaad steeds als eerste boven was...maar wij lieten haar als gentlemen puur uit beleefdheid voorgaan en wilden haar geen minderwaardigheidscomplex bezorgen doordat ze op de trappen het nakijken had bij een paar (oude) dikke kerels ;). Naderhand werd ze nog door Maurice op de schouders genomen en liep hij met haar de trap op...dat zie ik haar overigens niet andersom doen ;)...Alex en ik zeiden meteen tegen Maurice dat hij dat eigenlijk met eentje van ons moest doen, maar daar trok Maurice toch niet zo aan :D

maurice is dan ook een beest

• #2.039
maurice is dan ook een beest

Natuurlijk, hij heeft een niet onverdienstelijk Strongmanverleden...(in 2009 overigens nog 3e geworden samen met Raymond Mercx bij het NK vrachtwagentrekken voor 2-tallen) en het bloed kruipt nu eenmaal daar waar het niet gaan kan :).

Laatst bewerkt:
René, heb jij toevallig economisch aantrekkelijk voordeel van het steeds plaatsen van die "impressies" van de trappen bij Snowworld..? :D

Goed bezig Big Bear! :thumb:

Terug
Naar boven