Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.041
René, heb jij toevallig economisch aantrekkelijk voordeel van het steeds plaatsen van die "impressies" van de trappen bij Snowworld..? :D

Goed bezig Big Bear! :thumb:

Ik word gesponsord door Snowworld!
Grapje...maar je kent toch de gevleugelde uitspraak: één beeld zegt meer dan 1000 woorden? ;) Dus, zodoende.

Ja ja, ik weet het niet hoor...
Ik vermoed een "hidden agenda" :D

• #2.043
Ja ja, ik weet het niet hoor...
Ik vermoed een "hidden agenda" :D

Hahaha...daar doe ik niet aan eerlijkheid/openheid duurt het langst :)

Alhoewel...een leugentje om bestwil (in Duitsland een "Notlüge" genoemd) kan nog net ;).

Bijvoorbeeld: Mannen zijn nooit helemaal eerlijk als hun vrouwtje een "eerlijk antwoord" wil over haar postuur, uiterlijk of kleding ;)
Als mijn vriendin b.v. wel eens vraagt wat ze moet aandoen als we ergens heen zouden gaan zeg ik meestal ietst in de trend van:..."iets wat snel weer uitgetrokken kan worden, want ik zie je het liefste bloot".
Deze eerlijkheid wordt echter niet gewaardeerd...dus, zodoende :D

JE bent echt een artiest met het gebruik van woorden Rene! Fantastisch!

• Like
Waarderingen: TGA
Bijvoorbeeld: Mannen zijn nooit helemaal eerlijk als hun vrouwtje een "eerlijk antwoord" wil over haar postuur, uiterlijk of kleding ;)

Tja...dat is gewoon een daad van overleving en zelfbehoud...common sense gewoon. Dan is alles toegestaan inclusief liegen tegen je vriendin ;)

• #2.046
Training 5 januari bij Leon Smeets in Spaubeek.

Bijzonderheid: Alex Moonen was ook meegegaan!

BD: 20x20, 15x70, 10x100, 5x130, 5x160...shirt aan...3x200...pff...kon dat gewicht nauwelijks laten zakken...shirt zit weer eens superstrak...220,230 en pas bij 240 raakte ik mijn borst, maar kreeg het gewicht niet zelfstandig uitgedrukt (drukte uit de baan, scheef naar achteren, richting de haltersteunen, en het was ook gewoon te zwaar op dat moment :o)...terug naar 230 en door sneller te laten zakken, kreeg ik het halter op mijn borst en dat gewicht kon ik wel aan.
Openingsbeurt 17/1 zal 225 kg worden, lichter kost te veel energie om het halter op mijn borst te krijgen.

Alex had 5x5x160kg raw gedaan, en zelfs één set 5x 160 paused bench gedaan...erg explosief en sterk allemaal.
Vervolgens liet hij zich vermurwen om ook eens een benchshirt aan te trekken...die maat 56 van Ruud (Titan Katana)...en drukte daarmee in de 2e beurt heel netjes 220 (wedstrijdbeurt, halter op de borst en visuele stilstand!)...en dat voor de 1e keer in shirt trainen...pff...als hij daarop zou trainen zou hij wel een 250kg shirted kunnen drukken.
Leon was uiteraard heel enthousiast toen hij hoorde dat Alex ook ruim 300kg kan DL en zo'n 280 kan SQ (raw) wat een totaal van zo'n 800kg raw betekend :eek:...Ik denk dat als hij powerliftgericht zou trainen en echt gewend zou zijn aan powerliftgear een totaal van richting de 1000kg mogelijk zou moeten zijn, hetgeen slechts 2 Nederlanders tot nog toe voor elkaar gekregen hebben...Siem Wulfse en Cees de Vreugd. Maar op dit moment liggen zijn prioriteiten bij de SM...maar een man als Peter Baltus heeft laten zien dat je beiden ook kunt combineren...voormalig Nederlands Kampioen Powerliften en 1e bij de SM van NL 2000!

Ruud had gisteren niet zo zijn dag, "slechts" een tripple met 200kg raw...hij was daar zelf niet tevreden over...maar shirted ging wel beter.
Hij had nog een Titan maatje 60, en kwam met 250 op zijn borst met het halter, waarbij hij ook zijn armen weer gestrekt kreeg.
Hoop dat hij dat kunstje ook effies op de 17e laat zien :).

Laatst bewerkt:
Mooie training Huggy, leuk dat Alex mee gegaan is, en wat issie verdomde sterk zeg :eek:.
225 als openingsbeurt? Ik wens je heel veel succes de 17e! I will be there cheering for you!

Training 5 januari bij Leon Smeets in Spaubeek.

Bijzonderheid: Alex Moonen was ook meegegaan!

BD: 20x20, 15x70, 10x100, 5x130, 5x160...shirt aan...3x200...pff...kon dat gewicht nauwelijks laten zakken...shirt zit weer eens superstrak...220,230 en pas bij 240 raakte ik mijn borst, maar kreeg het gewicht niet zelfstandig uitgedrukt (drukte uit de baan, scheef naar achteren, richting de haltersteunen, en het was ook gewoon te zwaar op dat moment :o)...terug naar 230 en door sneller te laten zakken, kreeg ik het halter op mijn borst en dat gewicht kon ik wel aan.
Openingsbeurt 17/1 zal 225 kg worden, lichter kost te veel energie om het halter op mijn borst te krijgen.
Jammer dat de 240 niet ging.
Je moet met geared drukken dus eigenlijk "durven" de halter te laten zakken, niet te veel proberen hem onder controle te houden, anders kom je niet meer beneden...
Het is een totaal ander spelletje dan gewoon bankdrukken.
Succes de 17de! :thumb:

• #2.049
Mooie training Huggy, leuk dat Alex mee gegaan is, en wat issie verdomde sterk zeg :eek:.
225 als openingsbeurt? Ik wens je heel veel succes de 17e! I will be there cheering for you!

Alex is zeker sterk...je wordt ook niet zomaar 2e bij de SM van NL!

I'll see you than! :)

---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

Jammer dat de 240 niet ging.
Je moet met geared drukken dus eigenlijk "durven" de halter te laten zakken, niet te veel proberen hem onder controle te houden, anders kom je niet meer beneden...
Het is een totaal ander spelletje dan gewoon bankdrukken.
Succes de 17de! :thumb:

Dat is correct en tevens juist ;)
Als ik de halter te rustig laat zakken, dan stremt het shirt inderdaad te zeer en heb ik grote problemen om onder te komen...ik moet dus het halter inderdaad vrij snel laten zakken. En uit "respect" voor de zware gewichten laat ik de halter automatisch heel rustig zakken, en dat is juist (in mijn geval) verkeerd. Daarom is het goed dat ik regelmatig oefen voor een wedstrijd :). Ongeoefend in een shirt aan een wedstrijd meedoen, functioneerd dus niet.

Had Mark Neele niet ook een totaal van 1000+ ? Mooi trwns, die 230 ;)

• #2.051
Waarom Squaten sommigen stukken meer dan ze Deadliften?
Squatsuit geeft veel meer voordeel dan een Deadliftsuit?

Mooie diepe squat:)

---------- Toegevoegd om 17:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

lijkt me logisch plus je mag de wraps niet vergeten. Uit goeie kan je toch al rap 40 kilo halen ;)

Dit heeft alles te maken met anatomie. Deadliften kan je of kan je niet. Dit heeft te maken met je hefboom. Tuurlijk kan je deadliften trainen, alleen dit gaat minder makkelijk op het moment dat je de aanleg niet hebt. Daarentegen kan je kniebuigen goed trainen ook al heb je minder aanleg.

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:48 ----------

Maar op dit moment liggen zijn prioriteiten bij de SM...maar een man als Peter Baltus heeft laten zien dat je beiden ook kunt combineren...voormalig Nederlands Kampioen Powerliften en 1e bij de SM van NL 2000!

Peter is werd sterkste man van NL in 2003 in 2000 en 2001 was hij 2e.
Een totaal van 1000 wordt niet zomaar gerealiseerd. Er zijn meerdere jongens die de potentie hadden in het verleden en het toch niet gerealiseerd hebben.

Door de ontwikkeling van benchshirts is het wel veel makkelijker geworden om de 1000kg grens te doorbreken. Bankdrukrecords zijn de laatste jaren omhoog geschoten. De ontwikkeling van de squatsuits heeft ook nu een bijdrage geleverd dat 400+ buigen 'normaal' is en zie je dat de deadliftrecords nog steeds blijven staan.

---------- Toegevoegd om 17:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:52 ----------

Suggestie die ik je al eerder heb gegeven, begin met 220 ;) Succes!

Net niet...hij had een totaal van 985kg! :eek: Bij een BDW van circa 125kg.
Ook niet verkeerd!
SQ 385kg - BP 265kg - DL 335kg (in 2006 in Alkmaar tijdens de powerliftcompetitie).
Hij heeft ook al 400 gebogen....hier nog een filmpje van hem!

http://www.youtube.com/watch?v=2MW4bsH9Fkc

Aha dus jij doelde op een competitie totaal van 1000+, want in totaal had hij dus wel degelijk een 1000+ totaal als je al zijn beste prestaties bij elkaar neemt

• #2.057
Dit heeft alles te maken met anatomie. Deadliften kan je of kan je niet. Dit heeft te maken met je hefboom. Tuurlijk kan je deadliften trainen, alleen dit gaat minder makkelijk op het moment dat je de aanleg niet hebt. Daarentegen kan je kniebuigen goed trainen ook al heb je minder aanleg.

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:48 ----------

Peter is werd sterkste man van NL in 2003 in 2000 en 2001 was hij 2e.
Een totaal van 1000 wordt niet zomaar gerealiseerd. Er zijn meerdere jongens die de potentie hadden in het verleden en het toch niet gerealiseerd hebben.

Door de ontwikkeling van benchshirts is het wel veel makkelijker geworden om de 1000kg grens te doorbreken. Bankdrukrecords zijn de laatste jaren omhoog geschoten. De ontwikkeling van de squatsuits heeft ook nu een bijdrage geleverd dat 400+ buigen 'normaal' is en zie je dat de deadliftrecords nog steeds blijven staan.

---------- Toegevoegd om 17:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:52 ----------

Suggestie die ik je al eerder heb gegeven, begin met 220 ;) Succes!

Thnx Wim, voor je positieve bijdrage in het DL/SQ vraagstuk!
Ik ben geen powerlifter en laat zulke antwoorden dan ook liever over aan een powerlifter :)

220-225-230 zou ik op zich heel tevreden mee zijn...ware het niet dat ik "vrees" dat ik met 220 niet onder kom...met zo'n gevoel ga ik niet graag onder het halter liggen...230 ging gisteren maar net, door het snel laten zakken...ik heb a.s. maandag nog en dan zien we wel.

Suc6 zondag in Alkmaar!...by the way voor de liefhebbers...Wim heeft paar leuke filmpjes in zijn log geplaatst waar hij (raw) doet powerliften.

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

Aha dus jij doelde op een competitie totaal van 1000+, want in totaal had hij dus wel degelijk een 1000+ totaal als je al zijn beste prestaties bij elkaar neemt

Zo gezien heb je gelijk!
Maar ik doelde inderdaad op een competitie totaal wat iemand in één powerliften voor elkaar kreeg.

Is 10 kilo verschil dus drie beurten niet wat weinig of zeg ik nu iets heel dom? Wil dat eens uitleggen voor me beertje?:D

Terug
Naar boven