Training 5 januari bij Leon Smeets in Spaubeek.
Bijzonderheid: Alex Moonen was ook meegegaan!
BD: 20x20, 15x70, 10x100, 5x130, 5x160...shirt aan...
3x200...pff...kon dat gewicht nauwelijks laten zakken...shirt zit weer eens superstrak...
220,230 en pas bij
240 raakte ik mijn borst, maar kreeg het gewicht niet zelfstandig uitgedrukt (drukte uit de baan, scheef naar achteren, richting de haltersteunen, en het was ook gewoon te zwaar op dat moment

)...terug naar
230 en door sneller te laten zakken, kreeg ik het halter op mijn borst en dat gewicht kon ik wel aan.
Openingsbeurt 17/1 zal
225 kg worden, lichter kost te veel energie om het halter op mijn borst te krijgen.
Alex had 5x5x160kg raw gedaan, en zelfs één set 5x 160 paused bench gedaan...erg explosief en sterk allemaal.
Vervolgens liet hij zich vermurwen om ook eens een benchshirt aan te trekken...die maat 56 van Ruud (Titan Katana)...en drukte daarmee in de 2e beurt heel netjes 220 (wedstrijdbeurt, halter op de borst en visuele stilstand!)...en dat voor de 1e keer in shirt trainen...pff...als hij daarop zou trainen zou hij wel een 250kg shirted kunnen drukken.
Leon was uiteraard heel enthousiast toen hij hoorde dat Alex ook ruim 300kg kan DL en zo'n 280 kan SQ (raw) wat een totaal van zo'n 800kg raw betekend

...Ik denk dat als hij powerliftgericht zou trainen en echt gewend zou zijn aan powerliftgear een totaal van richting de 1000kg mogelijk zou moeten zijn, hetgeen slechts 2 Nederlanders tot nog toe voor elkaar gekregen hebben...Siem Wulfse en Cees de Vreugd. Maar op dit moment liggen zijn prioriteiten bij de SM...maar een man als Peter Baltus heeft laten zien dat je beiden ook kunt combineren...voormalig Nederlands Kampioen Powerliften en 1e bij de SM van NL 2000!
Ruud had gisteren niet zo zijn dag, "slechts" een tripple met 200kg raw...hij was daar zelf niet tevreden over...maar shirted ging wel beter.
Hij had nog een Titan maatje 60, en kwam met 250 op zijn borst met het halter, waarbij hij ook zijn armen weer gestrekt kreeg.
Hoop dat hij dat kunstje ook effies op de 17e laat zien

.