wauter
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 1.580
De baard heb ik alvast al

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hoevelen op een bankdrukwedstrijd zijn in staat om 200kg raw te drukken?
Vrijwel niemand, ik in elk geval niet...voor velen is het al een hele tour als ze raw 150+ moeten drukken.

Op vakantie in Portugal. Open Portugees kampioenschap bankdrukken in een Bert&Ernie T-shirt 215kg RAW! 3e geworden bij 125+ Enige die RAW duwde!![]()
![]()

Op vakantie in Portugal. Open Portugees kampioenschap bankdrukken in een Bert&Ernie T-shirt 215kg RAW! 3e geworden bij 125+ Enige die RAW duwde!![]()
![]()

.Ja is al een aantal jaren terug. Maar de twijfel sloeg een beetje toe en ben even gaan graven in me kastje en voila de medaille heb ik nog voor me liggen, met een certificaat vol met koffievlekken.
Correctie is op zijn plaats. Ik drukte 205kg in de 110+ klasse. Nou ja ok, het verhaal is ongev. hetzelfde.![]()

Vandaag nog een interessant artikel over topsport gelezen...het artikel ging over wat er nodig is om een topsporter te worden.
Sport is niet eerlijk...talent/aanleg bepaald of iemand het ver kan schoppen in een bepaalde tak van sport.
Motivatie is natuurlijk ook heel erg belangrijk, maar om een simpel voorbeeld te noemen: een lilliputter zal geen schijn van kans maken om een succesvol basketbalspeler worden...toch? Uiteraard kan iemand met hard trainen heel ver komen...maar als je in verhouding meer witte spiervezels dan rode hebt zul je het bijvoorbeeld als lange afstandsloper niet zo ver brengen. Bij meer rode vezels mag je weer geen hoge verwachtingen hebben op de sprint.
Helaas wordt talent niet altijd herkend of onderkend en als het wordt ontdekt wordt er vaak door gebrek aan kennis iemand met talent over de kling gejaagd.
Talent & Kennis is daarom noodzakelijk om als topsporter heel ver te komen...talent is iets wat je door erfelijke eigenschappen al dan niet hebt meegekregen...kennis kun je echter opdoen of je laten adviseren door mensen die kennis van zaken hebben.
Dan heb je nog mensen die geen talent hebben en het toch ver willen schoppen in een bepaalde tak van sport...dat zijn dan meestal de mensen die gaan "cheaten"...een bekend voorbeeld is b.v. doping maar ook unfair spel (denk aan voetbal waarbij iemand d.m.v. een gemene sliding/tackle iemand die beter of sneller is uitschakeld).
Daarom heb ik in mijn "handtekening" play fair, play true & play clean staan...want helaas blijken cheaten, maar ook commerciële belangen uitslagen in de topsport maar al te vaak te bepalen (en dat is helaas ook doorgeslagen naar de amateursport).
Mike, jij bent dan ook een typisch voorbeeld van iemand met talent/aanleg die tevens ook nog eens gemotiveerd is en daarnaast ook nog clever is.
Respect hoor!
Wanneer kom je nu eindelijk eens meedoen aan een powerlift/bankdrukwedstrijd bij de NPB?![]()

Dank je René!
Ik ga dit doen als sterkstemanwedstrijden echt bij mij uit de picture zijn. Tot die tijd ga ik niet teveel energie steken in bankdrukken omdat banken bij mij niet die carry-over naar het logdrukken of overhead algemeen heeft zoals bijv bij Alex.
Sterker nog als ik teveel zwaar bank dan heeft dat zelfs een nadelig effect bij mij. Een mooi voorbeeld dat niet ieder lichaam dezelfde reactie heeft op bepaalde trainingsprikkels.
Maar ik sluit dus deelname in de toekomst zeker niet uit!![]()

).
.
).Niet echt...die wat ik heb is echter van 2008 (het is dus nu het 3e wedstrijdseizoen met dit shirt). Velen doen vaak maar één seizoen met gear en kopen dan al weer nieuw materiaal (sommigen worden ook gesponsord b.v. Wimwam hier van dit forum).
). Ik laat niet graag iets aan het toeval over 
en dronk na zijn training maar liefst 3 wei-eiwitshakes wat ook voor genoeg hilariteit zorgde
.Twee zware trainingen in de week zijn ook best pittig. Kan wel, maar je belasting op het CZS is dan wel max. Kan best goed zijn om idd 3-jes te maken ipv 5-jes. Al had je die 5-jes misschien aanvankelijk in je hoofd zitten. Volgende keer weer.![]()
. Zo zie je maar...er is altijd baas boven baas.Maandag de laatste training? Is dat niet een beetje te vroeg? Ik bedoel te zeggen dat je misschien je laatste training te vroeg in planned voor de wedstrijd. Als ik wel eens een paar dagen rust pak en daarna weer ga trainen merk ik altijd dat ik wat minder gedreven / power heb. Misschien heb jij daar geen last van.
Ik herstel vrij langzaam.
!
Toch denk ik dat het belangrijk is om een bepaalde spanning op de spieren te hebben. Als ik in een weekend een wedstrijd heb, dan train ik het weekend daarvoor (uiterlijk maandag) voor het laatst de onderdelen. Zou ik dan helemaal niets meer doen, dan is de nodige wedstrijd spanning (op de spieren) niet zoals ik zou willen. Daarom doe ik dan een soort "full-body" training twee dagen voor de wedstrijd. Erg licht, explosief en met de fitness (geen krachttraining) toestellen. Maar goed dit werkt voor mij. Jij kent je lichaam zelf hebt beste GRIZZLY! Heb je dit nog niet geprobeerd, dan is het misschien het proberen waard!