Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Full-body, daar hoef je echt niet vies van te zijn, doe ik omdat ik met SM ook meer met mijn hele lichaam bezig ben. In jouwn geval denk ik dan aan chest press, pectorials, push downs, tricep extentions, pull-overs. Ik denk dat je met traplopen of fietsen niet echt de spanning op je borst zet!;)

No offence maar je word nu eenmaal een dagje ouder dus is het normaal dat je afziet van twee zware trainingen in de week beertje;) keep up the good work en ik wil op de wedstrijd PR's zien é:) je moet geen respect hebben voor het gewicht maar er de baas over zijn:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.103
Full-body, daar hoef je echt niet vies van te zijn, doe ik omdat ik met SM ook meer met mijn hele lichaam bezig ben. In jouwn geval denk ik dan aan chest press, pectorials, push downs, tricep extentions, pull-overs. Ik denk dat je met traplopen of fietsen niet echt de spanning op je borst zet!;)

Het ligt er maar aan hoe je die trap oploopt...op mijn handen i.p.v. mijn voeten zou het toch wel eventueel de nodige spanning op mijn bovenlichaam kunnen veroorzaken ;).
Bedankt voor je advies Alex!

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

No offence maar je word nu eenmaal een dagje ouder dus is het normaal dat je afziet van twee zware trainingen in de week beertje;) keep up the good work en ik wil op de wedstrijd PR's zien é:) je moet geen respect hebben voor het gewicht maar er de baas over zijn:D

Gaat goed komen Spencer...de tijden dat ik "bang" wordt van een halter heb ik inmiddels achter me ;). Tis gewoon een mentaal spelletje, wat je vaak genoeg gedaan moet hebben.

Hoop wel dat de wedstrijd doorgaat...want de powerliftwedstrijd en nieuwjaarsreceptie deze zondag in Alkmaar van de NPB is helaas wegens weersomstandigheden afgelast :(.

Het was wauter waar je tegen praatte :P. maar goed, we houden de sites in de gaten ;)

Was je van plan richting alkmaar te komen Rene? Laat het dan ff weten, dat is hier mooi in de buurt, kom ik die kant ook ff op!

• #2.106
Het was wauter waar je tegen praatte :P. maar goed, we houden de sites in de gaten ;)

Sorry, zie je nu wel dat ik een dagje ouder wordt :o ;)

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Was je van plan richting alkmaar te komen Rene? Laat het dan ff weten, dat is hier mooi in de buurt, kom ik die kant ook ff op!

De wedstrijd is helaas afgelast i.v.m. slechte weersomstandigheden :(.
Wordt z.s.m. een nieuwe datum bekend gemaakt.

220-225-230 zou ik op zich heel tevreden mee zijn...ware het niet dat ik "vrees" dat ik met 220 niet onder kom...met zo'n gevoel ga ik niet graag onder het halter liggen...230 ging gisteren maar net, door het snel laten zakken...ik heb a.s. maandag nog en dan zien we wel.

He Rene

Hoe is het? al zenuwachtig voor de wedstrijd. Dat zal ik wel zijn als ik zou openen met mijn pr.
Ik wil maar een ding hier over zeggen. Als jij je hier goed bij voelt moet je het doen. Of het slim is zal je bij de wedstrijd ondekken. Blijf ook goed kijken naar je Bodybulding warming up. Daar verleis je veel energie en kracht, die energie en kracht heb je hard nodig voor je eerste beurt.

Ik hoop dat je hier wat mee doet. we hebben het er vaker over gehad alleen krijg ik niet het gevoel dat je er iets mee doet. Je wijkt niet zo veel al van je eigen structuren. Dat is een kwaliteit maat ook je valkuil.

O ja nog iets(het irriteert me namelijk) als je advies krijgt van Wimwam dan moet je toch heel goed na denken en argumenten hebben om dat advies in de wind te slaan.

Ik hoop echt voor je dat je een goede eerste beurt neer zet en dan nog een mooie 2e en 3e beurt daar op volgend.

• #2.108
He Rene

Hoe is het? al zenuwachtig voor de wedstrijd. Dat zal ik wel zijn als ik zou openen met mijn pr.
Ik wil maar een ding hier over zeggen. Als jij je hier goed bij voelt moet je het doen. Of het slim is zal je bij de wedstrijd ondekken. Blijf ook goed kijken naar je Bodybulding warming up. Daar verleis je veel energie en kracht, die energie en kracht heb je hard nodig voor je eerste beurt.

Ik hoop dat je hier wat mee doet. we hebben het er vaker over gehad alleen krijg ik niet het gevoel dat je er iets mee doet. Je wijkt niet zo veel al van je eigen structuren. Dat is een kwaliteit maat ook je valkuil.

O ja nog iets(het irriteert me namelijk) als je advies krijgt van Wimwam dan moet je toch heel goed na denken en argumenten hebben om dat advies in de wind te slaan.

Ik hoop echt voor je dat je een goede eerste beurt neer zet en dan nog een mooie 2e en 3e beurt daar op volgend.

Hoi Ylke!

Leuk dat je reageerd!

Nee...ik ben niet zenuwachtig voor de wedstrijd, wellicht dat dat nog komt...maar ik heb er alle vertrouwen in.
Mijn wedstrijd pr is 215..dit gewicht momenteel op mijn borst krijgen is een hele kunst...daarbij heb ik in training inmiddels al zo vaak zwaarder geduwd dat ik er een goed gevoel in heb om dus boven mijn pr te beginnen.

Op de wedstrijd zelf zal ik niet zo veel reps doen om op te warmen (tijdens de gewone training vind ik dat wel prettiger in de warming up tot 100kg).

Ik wijk inderdaad niet snel af van eigen structuren...ik train inmiddels ook al vanaf de jaren `90 (overigens niet altijd aan een stuk door en zeker ook niet gestructureerd) en heb door schade & schande geleerd wat voor mij werkt. Wat niet wil zeggen dat ik niet open sta voor kritiek en verbeteringen...toen ik in 2008 bij Leon kwam heb ik overigens een heleboel dingen van hem aangenomen en deze ook toegepast. Toen ik bij hem de eerste keer kwam drukte ik 1x160...laatst heb ik1x190 gedrukt...in 2 jaar tijd 30kg progressie is wellicht niet spectaculair maar ook niet verkeerd, toch?

Daarbij heb ik meer tips van jouw aangenomen dat jezelf waarschijnlijk denkt (vooral op mentaal gebied...dat je geen vrees voor het halter moet hebben en niet moet denken dat een gewicht zwaar is, want dan is het ook zwaar).
En natuurlijk waardeer ik ook zeer de inbreng van Wimwam in mijn log en respecteer ik hem zeer als coach en atleet. Ik heb Wim leren kennen als iemand die altijd bereid is om iemand met raad & daad bij te staan.
Ik heb ook gezegd dat ik zijn raad a.s. maandag wil toepassen en kijken hoe het met die 220kg gaat. Ik sla dat dus zeker niet in de wind!
En ook andere dingen die hij me via persoonlijke mails heeft geadviseerd zal ik iets meedoen. Ik ben heus geen arrogante betweter hoor! ;)

By the way...hoe gaat het met jou...ik heb begrepen dat je helaas een blessure aan je biceps had opgelopen tijdens je laatste wedstrijd?
Ik hoop dat je snel weer de oude zult zijn!
Thnx voor je inbreng in mijn log!

P.S. ik heb net nog effies je reacties van vandaag in je eigen log gelezen en zie dat je alweer aan het trainen bent en duidelijke doelstellingen hebt voor een NK...suc6!

Laatst bewerkt:
Hoi Rene,
gelukkig ben je ook niet eigenwijs, dat scheeld ook natuurlijk.....:P

• #2.110
Hoi Rene,
gelukkig ben je ook niet eigenwijs, dat scheeld ook natuurlijk.....:P
Hoi Wim...ik hoor dat vaker dat ik "eigenwijs" ben...het is moeilijk om je "eigen fouten" toe te geven, en als iets vaak genoeg beweerd wordt zal het wel kloppen ;)
Maar wellicht dat je kunt aangeven waarin ik eigenwijs ben?

Toen ik in 2008 bij Leon kwam trainen had ik een heel verkeerde bankdruktechniek (waarbij ik niet wil beweren dat dat nu mijn sterkste punt geworden is) maar ik ben veel dingen anders gaan doen.
In het verleden trainde ik b.v. als volgt...20x20, 15x60, 10x80, 10x100, 8x120, 5x140 en 1x160...ik trainde destijds via het pyramide systeem.
Tevens had ik een vrij smalle greep (combineer dat met mijn lange armen en je begrijpt waardoor ik destijds bij 160 bleef hangen).
Leon leerde me andere technieken (bredere grip, stabieler liggen op de bank) en attendeerde me er ook op dat ik te veel reps deed en te veel sets. Minder reps en sets maar wel meer zwaardere werksets met b.v. 80% daardoor zou ik sterker worden (denk hierbij aan 5x5 of 3x3).
Heb destijds zelf een schema van Ylke gekregen wat ik tegenwoordig nog hanteer omdat ik er nog altijd progressie op boek.
Ook heb ik van Ylke bepaalde suggesties inzake het mentale aspect aangenomen.

Dat ik niet opensta voor veranderingen vind ik ook niet helemaal terecht...ik had van velen gehoord dat b.v. de Super Katana van Titan een geweldig Benchshirt was...en dat klopt ook wel...ik heb het dus gekocht...maar wat bleek...ik drukte er niet echt lekker in...dus weer terug naar Inzer...ik heb ook andere trainingsmethoden en oefeningen geprobeerd maar vond daar niet echt voordeel van.
Hetgeen waarop ik veel kritiek krijg is dat ik geen SQ en DL doe...welnu...ik ben geen powerlifter...ik heb bepaalde blessures opgelopen in het verleden waardoor ik niet fatsoenlijk kan SQ en DL.
Ook zonder SQ en DL doe ik niet onverdienstelijk BD...wat niet wil zeggen dat e.e.a. niet voor verbetering vatbaar is.

Ik verander verder niet snel...dat klopt...als een bepaalde training werkt, waarom dan het wiel opnieuw willen uitvinden?
Zolang je ergens progressie mee boekt zal het niet verkeerd zijn lijkt me.
We zullen zien waar mijn "eigenwijsheid" me zal brengen ;).
Ik heb er in elk geval alle vertrouwen in! :)

Moet ik jou aangeven waarin jij eigenwijs bent?......Het wiel opnieuw uitvinden is idd onzin. Maar je wordt door wimwam en Ylke op je opbouw bevraagt. Jouw andwoordt is kort door de bocht:"Zo heb ik het altijd gedaan en zo blijf ik het doen, waarom zou ik het veranderen". Waarom zou je het niet veranderen dan? Dat je sterk bent weten we allemaal. Misschien kun je het een keer proberen, en je zult zien als je er aan went je misschien wel meer drukt....proberen waard dacht ik toch? Ofuh, is het lastig dit soort patronen te doorbreken :)
Dit zijn enkel goede bedoelingen, misschien een keer bij Leon als wij er ook zijn proberen?
Bv. 2x8x70,3x100,2x120,1x140,1x160,etc.ofzo....
Groeten Wim

Dat je huidige methode werkt dat is al bewezen maar misschien zijn er wel methodes die nog beter werken. Onbekend is onbemind;)

hey huggy wat zijn je normale warmingups bij een wedstrijd dan? heb vorige wedstrijd eens geexperimenteerd met 3 singles als opwarming bij m,n laatste wedstrijd en had een pr gedrukt toen. op een wedstrijd is less more mbt opwarmen

Moet ik jou aangeven waarin jij eigenwijs bent?......Het wiel opnieuw uitvinden is idd onzin. Maar je wordt door wimwam en Ylke op je opbouw bevraagt. Jouw andwoordt is kort door de bocht:"Zo heb ik het altijd gedaan en zo blijf ik het doen, waarom zou ik het veranderen". Waarom zou je het niet veranderen dan? Dat je sterk bent weten we allemaal. Misschien kun je het een keer proberen, en je zult zien als je er aan went je misschien wel meer drukt....proberen waard dacht ik toch? Ofuh, is het lastig dit soort patronen te doorbreken :)
Dit zijn enkel goede bedoelingen, misschien een keer bij Leon als wij er ook zijn proberen?
Bv. 2x8x70,3x100,2x120,1x140,1x160,etc.ofzo....
Groeten Wim

He Wim dat is mijn opbouw. van wie heb je dat toch?
Ik zou er meer voor stander van zijn, zeker ik Hugs geval 3x8 70 3x100 1x140 1x160 pak aan 1x200 en dan je eerste beurt 215kg

• #2.116
Wim, Lukas en Ylke,

Mijn opbouw op een wedstrijd is meestal als volgt:
20x20 8x70,5x100,3x130,1x160, pak aan...190/200kg.
Dat verschilt toch niet zo veel, van wat jullie adviseren, toch?

Dat ik in een training wel eens wat meer reps maak met de lagere gewichten tot 100kg doe ik puur op gevoel...ik ben dan lekker aan het drukken en doe dan vaak al meer reps zonder er echt bij stil te staan.
Op een wedstrijd ga ik heus niet mijn kracht verspillen in de warming up.

Om met 215 te beginnen (en nu kom ik natuurlijk weer eigenwijs over) vind ik erg "laag". Ylke heeft zelf gezien dat ik beduidend zwaardere gewichten (in training) aankan. Als ik zonder problemen met 215 op mijn borst zou komen, zou ik daar ook wel mee willen beginnen. Ik zal morgen kijken of me die 220 lukt om fatsoenlijk op de borst te krijgen (wat wimwam zei).
En ik weet dat ik in het zelfde shirt ook gewichten van onder de 200kg op mijn borst heb gekregen tijdens een wedstrijd...maar mijn borstomvang is op dit moment zo'n 1.50m (je hoort me niet zeggen dat het allemaal spieren zijn, maar die omvang heb ik nu eenmaal :o) en dat is meer dan in 2008 en daardoor zit het shirt een stuk strakker. Ik zou een 56-er moeten aantrekken om nu met lagere gewichten een fatsoenlijke wedstrijd beurt te maken.

Thnx voor jullie adviezen!:)

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------

Dat je huidige methode werkt dat is al bewezen maar misschien zijn er wel methodes die nog beter werken. Onbekend is onbemind;)

Dat klopt inderdaad Wauter :).
Ik geef ruiterlijk toe dat ik erg "behoudend" ben...dat is mijn kracht èn tevens valkuil zoals Ylke aangaf.
Ik zal eens serieus nadenken over wat er voor verbetering vatbaar is.
En het kan altijd beter!

Wim, Lukas en Ylke,

Mijn opbouw op een wedstrijd is meestal als volgt:
20x20 8x70,5x100,3x130,1x160, pak aan...190/200kg.
Dat verschilt toch niet zo veel, van wat jullie adviseren, toch?

Dat ik in een training wel eens wat meer reps maak met de lagere gewichten tot 100kg doe ik puur op gevoel...ik ben dan lekker aan het drukken en doe dan vaak al meer reps zonder er echt bij stil te staan.
Op een wedstrijd ga ik heus niet mijn kracht verspillen in de warming up.

Om met 215 te beginnen (en nu kom ik natuurlijk weer eigenwijs over) vind ik erg "laag". Ylke heeft zelf gezien dat ik beduidend zwaardere gewichten (in training) aankan. Als ik zonder problemen met 215 op mijn borst zou komen, zou ik daar ook wel mee willen beginnen. Ik zal morgen kijken of me die 220 lukt om fatsoenlijk op de borst te krijgen (wat wimwam zei).
En ik weet dat ik in het zelfde shirt ook gewichten van onder de 200kg op mijn borst heb gekregen tijdens een wedstrijd...maar mijn borstomvang is op dit moment zo'n 1.50m (je hoort me niet zeggen dat het allemaal spieren zijn, maar die omvang heb ik nu eenmaal :o) en dat is meer dan in 2008 en daardoor zit het shirt een stuk strakker. Ik zou een 56-er moeten aantrekken om nu met lagere gewichten een fatsoenlijke wedstrijd beurt te maken.

Thnx voor jullie adviezen!:)

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------

Dat klopt inderdaad Wauter :).
Ik geef ruiterlijk toe dat ik erg "behoudend" ben...dat is mijn kracht èn tevens valkuil zoals Ylke aangaf.
Ik zal eens serieus nadenken over wat er voor verbetering vatbaar is.
En het kan altijd beter!

Maar ga je het proberen of niet?
Je geeft geen antwoord :D

• #2.118
Maar ga je het proberen of niet?
Je geeft geen antwoord :D
Ik zal dat morgen zeker proberen...ik dacht dat ik dat alreeds kenbaar had gemaakt? Wellicht was ik niet duidelijk genoeg...YES I WILL TRY;)
Morgen ga ik dat echt proberen en in overleg met Leon zullen we dan wel zien wat uiteindelijk de openingsbeurt op de wedstrijd zal worden.

En omdat Ylke van mening is dat we wat een bepaalde karaktereigenschap betreft "broers" konden zijn wens ik je als oudere broer ;) suc6 met je doelstellingen...heb begrepen dat je met SQ/ DL richting de 250 en BP richting de 200 wil, toch?

Vind het wel jammer dat jullie besloten hebben om voor Powerlifting Holland te gaan tillen, maar ik respecteer jullie keuze en dat veranderd verder niets aan onze kameraadschap!
Hoop jullie snel weer eens bij Leon te zien :).

Is je fysiek nu niet helemaal scheef getrokken door je enkel op presses te concentreren? hier en daar doe je wel een pullvariant maar met de meest verwaarloosbare gewichten. Iets in mij zegt namelijk dat het meer met luiheid te maken heeft dan daadwerkelijke blessures, ik kan mis zijn: maar waarom zou je vb geen zware rows kunnen verzetten?

Ik zal dat morgen zeker proberen...ik dacht dat ik dat alreeds kenbaar had gemaakt? Wellicht was ik niet duidelijk genoeg...YES I WILL TRY;)
Morgen ga ik dat echt proberen en in overleg met Leon zullen we dan wel zien wat uiteindelijk de openingsbeurt op de wedstrijd zal worden.

En omdat Ylke van mening is dat we wat een bepaalde karaktereigenschap betreft "broers" konden zijn wens ik je als oudere broer ;) suc6 met je doelstellingen...heb begrepen dat je met SQ/ DL richting de 250 en BP richting de 200 wil, toch?

Vind het wel jammer dat jullie besloten hebben om voor Powerlifting Holland te gaan tillen, maar ik respecteer jullie keuze en dat veranderd verder niets aan onze kameraadschap!
Hoop jullie snel weer eens bij Leon te zien :).

haha, tja ik ben ook koppig en ik ben er erg trots op. Is niet altijd negatief, je kunt ook kritisch zijn......dan is het positief.
Laat mij maar lekker eigenwijs zijn, ik sta wel overal voor open maar ik wil wel een onderbouwing hebben ik laat me niet alles aanpraten
Duss idd wij lijken met dat betreft op elkaar, maar laat ze lekker lullen;)

Terug
Naar boven