Wim, Lukas en Ylke,
Mijn opbouw op een wedstrijd is meestal als volgt:
20x20 8x70,5x100,3x130,1x160, pak aan...190/200kg.
Dat verschilt toch niet zo veel, van wat jullie adviseren, toch?
Dat ik in een training wel eens wat meer reps maak met de lagere gewichten tot 100kg doe ik puur op gevoel...ik ben dan lekker aan het drukken en doe dan vaak al meer reps zonder er echt bij stil te staan.
Op een wedstrijd ga ik heus niet mijn kracht verspillen in de warming up.
Om met 215 te beginnen (en nu kom ik natuurlijk weer eigenwijs over) vind ik erg "laag". Ylke heeft zelf gezien dat ik beduidend zwaardere gewichten (in training) aankan. Als ik zonder problemen met 215 op mijn borst zou komen, zou ik daar ook wel mee willen beginnen. Ik zal morgen kijken of me die 220 lukt om fatsoenlijk op de borst te krijgen (wat wimwam zei).
En ik weet dat ik in het zelfde shirt ook gewichten van onder de 200kg op mijn borst heb gekregen tijdens een wedstrijd...maar mijn borstomvang is op dit moment zo'n 1.50m (je hoort me niet zeggen dat het allemaal spieren zijn, maar die omvang heb ik nu eenmaal

) en dat is meer dan in 2008 en daardoor zit het shirt een stuk strakker. Ik zou een 56-er moeten aantrekken om nu met lagere gewichten een fatsoenlijke wedstrijd beurt te maken.
Thnx voor jullie adviezen!
---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------
Dat klopt inderdaad Wauter

.
Ik geef ruiterlijk toe dat ik erg "behoudend" ben...dat is mijn kracht èn tevens valkuil zoals Ylke aangaf.
Ik zal eens serieus nadenken over wat er voor verbetering vatbaar is.
En het kan altijd beter!