XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

haha, tja ik ben ook koppig en ik ben er erg trots op. Is niet altijd negatief, je kunt ook kritisch zijn......dan is het positief.
Laat mij maar lekker eigenwijs zijn, ik sta wel overal voor open maar ik wil wel een onderbouwing hebben ik laat me niet alles aanpraten
Duss idd wij lijken met dat betreft op elkaar, maar laat ze lekker lullen;)

Misschien kunnen jullie samen trainen!!

190 nice man!

zit nu op 1x160...

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.124
haha, tja ik ben ook koppig en ik ben er erg trots op. Is niet altijd negatief, je kunt ook kritisch zijn......dan is het positief.
Laat mij maar lekker eigenwijs zijn, ik sta wel overal voor open maar ik wil wel een onderbouwing hebben ik laat me niet alles aanpraten
Duss idd wij lijken met dat betreft op elkaar, maar laat ze lekker lullen;)

Ik zit nog in de "ontkenningsfase" en beschouw mezelf niet als koppig ;)...ik liet me vroeger overigens van alles en nog wat aanpraten en was erg naïef :o Tegenwoordig zie ik ook graag alles onderbouwd :)

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

Misschien kunnen jullie samen trainen!!
Hahaha...als Wim korter in de buurt woonde zouden we zeker wel eens vaker samen kunnen bankdrukken, niets mis mee! :)

---------- Toegevoegd om 21:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

Ja, dat is een goed idee! Ikdenk dat rene wel een stuk vriendelijker is!:cool:
Hahaha...vriendelijk ben ik wel...mja...daar heb je ook niet altijd wat aan :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:57 ----------

Is je fysiek nu niet helemaal scheef getrokken door je enkel op presses te concentreren? hier en daar doe je wel een pullvariant maar met de meest verwaarloosbare gewichten. Iets in mij zegt namelijk dat het meer met luiheid te maken heeft dan daadwerkelijke blessures, ik kan mis zijn: maar waarom zou je vb geen zware rows kunnen verzetten?

Silentio...dit log heet niet voor niets BENCHPRESSlog from LAZY huggybear ;). Het zal best wel zo zijn dat e.e.a. wat mijn fysiek betreft scheef getrokken is. Ik heb een bepaalde doelstelling en dat is sterker worden op de bank...en ik klink nu weer verdomd eigenwijs, maar toch nog toe lukt dat redelijk goed. Ik doe mijn rug inderdaad erg licht trainen in verhouding met b.v. het bankdrukken. Dat hangt inderdaad met bepaalde blessure's in het verleden samen en wellicht is er ook wel een bepaalde gemakzucht ingeslopen.

Maar ik doe wel b.v. de LPD super strict...ik zie zelden of nooit iemand de LPD als mij doen...ik pak de stang helemaal beet aan de uiteinden...en ga echt niet naar achteren hangen om het gewicht naar beneden te trekken (anders kon ik wel met heel wat meer gewicht de oefening doen). Ik vind het gewoon prettig om bij mijn rug minder zwaar te gaan en juist wat meer op volume te trainen.
Daarbij ben ik nu eenmaal veel sterker in pressen dan in pullen...de reden is simpel...pressen is de enige oefening die ik altijd consequent getraind hebt...de rest niet :o

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

190 nice man!

zit nu op 1x160...

Hoi Ezy!

Thnx voor je leuke reactie!

Je hebt nog niet zo veel gelogt, toch?
Wellicht leuk om eens een keer wat meer over jezelf en je doeleinden te loggen?

P.S. 160kg is niets mis mee...ik neem aan dat je ook paar kilo lichter dan mij bent ;)

Heb je nog getraint vandaag René?

• #2.126
Heb je nog getraint vandaag René?
Ja...net terug uit Spaubeek...

Het was een k*t training :mad:
k*t staat dan voor Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Ik duwde vandaag nog geen deuk in een pakje boter...zucht :(.

BD:20x20, 2x8x70, 5x100, 3x130, 1x160, shirt aan...3x200...maar kwam daar natuurlijk niet mee op de borst...vervolgens wat liggen klooien met gewichten tussen 220 en 230...ik weet niet meer hoeveel sets of reps...ik weet wel dat het dus k*t was :o
Ik had helaas weer het probleem dat het zakken vrij moeilijk ging...en op het moment dat het shirt ging stremmen ging ik een weg zoeken om alsnog met de halter op mijn borst te komen en ging daardoor uit de baan en verloor diverse keren de controle over de halter.

Aan de mentale coaching van Leon, Danny & Willie heeft het in elk geval niet gelegen...het lag aan mezelf...voelde me gewoon een vaatdoek vandaag...
Als ik me kwaad kan maken ben ik in staat om een overtuigende beurt van 230+ te laten zien...maar dan moet wel de grizzly in me los komen...vandaag was de koalabear los...pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.
Maaaaaaaaaaaaar...heb dat wel heel vaak gehad bij een laatste training voor een wedstrijd...ik wil dan alles perfect doen en dan gaat er juist van alles mis :o.

Probleem is dat het shirt echt superstrak zit...mijn huisweegschaal die tot 150.9kg gaat geeft --- aan als ik erop ga staan :o...ik wil hier toch wel serieus wat aan gaan doen.

Een andere tegenvaller is dat Leon deze wedstrijd als scheidsrechter moet fungeren en het dus niet zeker is of hij de gelegenheid heeft om me te helpen met het aantrekken van het shirt...:(
Pfff...geloof dat ik zondag maar in mijn bed blijf liggen ;)

Goed...losers complain, champions train...genoeg gejammerd...we gaan er gewoon zondag voor...begin met 220 en hoop dat ik daarmee dan onder kom en dat er dan ook nog 225 en 230 inzit. Met b.v. 230 beginnen en dan bijvoorbeeld geen goede beurt maken omdat het gewicht te zwaar blijkt zal alleen maar een mentale dreun geven...en omlaag met het gewicht kan niet meer als je eenmaal een beurt hebt gedrukt.

Daarna nog wat frontraises en LPD gedaan...was er met mijn kop verder niet zo goed bij en weet niet precies de sets en reps.

Ruud was vandaag helaas overigens niet van de partij...hoop dat hij wel zondag meegaat.

Succes zondag!
btw had je ff ge-add of hyves:p;)

• #2.128
Succes zondag!
btw had je ff ge-add of hyves:p;)

Thnx...aha...jij was dat...ik heb de uitnodiging geaccepteerd, zag wel dat het iemand was uit de krachtsportwereld, maar had helaas te weinig tijd om eens serieus je hyvespagina te bekijken...zal ik van de week nog wel doen :).

Mooi te lezen hoe je training gisteren gegaan is. Nu is er weer plek voor onzekerheid (en onzekerheid is de grootste succesfactor om succesvol te zijn). Het is nu aan jou deze onzekerheid om te zetten in alertheid, focus en wil zondag!

Off the record: je geeft mooi aan wat het probleem is. Je wilt alles perfect doen en word jij krampachtig en gaat het dus fout. Dat gezeik met je shirt moet nu over zijn: Hoeveel ben je nu dan zwaarder dan het EK? Gewoon zakken met die zooi. het enige wat kan gebeuren is dat je shirt scheurt. Nou en? ...................................................

• #2.130
Mooi te lezen hoe je training gisteren gegaan is. Nu is er weer plek voor onzekerheid (en onzekerheid is de grootste succesfactor om succesvol te zijn). Het is nu aan jou deze onzekerheid om te zetten in alertheid, focus en wil zondag!

Off the record: je geeft mooi aan wat het probleem is. Je wilt alles perfect doen en word jij krampachtig en gaat het dus fout. Dat gezeik met je shirt moet nu over zijn: Hoeveel ben je nu dan zwaarder dan het EK? Gewoon zakken met die zooi. het enige wat kan gebeuren is dat je shirt scheurt. Nou en? ...................................................

Hahaha...mooi om te lezen?
Pffffffff...die training gisteren geeft inderdaad ruimschoots gelegenheid tot onzekerheid :o...het was net alsof ik de eerste keer in een shirt drukte :mad:

Ja...ik weet precies waar de schoen wringt...en dat is het enige positieve aspect....

Ik vrees overigens dat ik tegen de 5kg zwaarder ben dan op het EK....ik weet het niet exact omdat de weegschaal maar tot 150kg gaat :o
Het probleem is dat ik door de hevige sneeuwval al een hele tijd niet meer heb kunnen fietsen en met de auto naar het werk ben moeten gaan...dan gaat het gewicht meteen omhoog...combineer dat met een hele lijst aan verjaardagen, feestdagen en mijn eigen jubileum op het werk (gelegenheden waar ik dan niet als een of andere cavia op een stukje droog brood wat ga zitten sabbelen) en we hebben de oorzaken gevonden :rolleyes:.

Komt zondag wel goed...gewoon laten zakken die zooi ;)

Wat is nou 5kg op jouw gewicht Hugz?
Je laat je toch zeker niet kisten door een paar gram shirt dat je tegen zit te werken..? ;)

Hahaha...mooi om te lezen?
Pffffffff...die training gisteren geeft inderdaad ruimschoots gelegenheid tot onzekerheid :o...het was net alsof ik de eerste keer in een shirt drukte :mad:

Ja...ik weet precies waar de schoen wringt...en dat is het enige positieve aspect....

Ik vrees overigens dat ik tegen de 5kg zwaarder ben dan op het EK....ik weet het niet exact omdat de weegschaal maar tot 150kg gaat :o
Het probleem is dat ik door de hevige sneeuwval al een hele tijd niet meer heb kunnen fietsen en met de auto naar het werk ben moeten gaan...dan gaat het gewicht meteen omhoog...combineer dat met een hele lijst aan verjaardagen, feestdagen en mijn eigen jubileum op het werk (gelegenheden waar ik dan niet als een of andere cavia op een stukje droog brood wat ga zitten sabbelen) en we hebben de oorzaken gevonden :rolleyes:.

Komt zondag wel goed...gewoon laten zakken die zooi ;)

rene, rene, rene... dat zijn gvd 5kgaan spieren wat je gekweekt hebt !!!!!!! gvd man je gaat 240 duwen zondag !!!!

• #2.134
Wat is nou 5kg op jouw gewicht Hugz?
Je laat je toch zeker niet kisten door een paar gram shirt dat je tegen zit te werken..? ;)

Hahaha...ik was echter 10kg lichter toen ik het shirt kocht, en ik vond het toen al niet echt "comfortabel" zitten ;)
Een shirt kan daarbij wel wat hebben...het scheurt niet zo snel...ik heb gezien dat Ruud met 295 net boven zijn borst bleef hangen :eek:...en ik heb op een WK gezien dat mensen uitbommen omdat ze gewichten van 340kg niet op hun borst krijgen...geen één shirt is gescheurd (alhoewel het natuurlijk wel al eens is voorgekomen). Ik moet gewoon weer paar kilo kwijt raken en dat hoeft niet spectaculair te zijn.
Met zo'n soort stofzuiger hier en daar wat overtollige airbags laten wegzuigen lijkt me wel wat...liposuctie heet dat, toch ;).

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

rene, rene, rene... dat zijn gvd 5kgaan spieren wat je gekweekt hebt !!!!!!! gvd man je gaat 240 duwen zondag !!!!
:roflol: 5kg aankomen in drie maanden kan van alles zijn, maar geen spiermassa...(althans niet op een "normale" manier).
Het kan best wel zijn dat er meer spiermassa is bijgekomen, maar in hoofdzaak vrees ik dat het vet en vocht is.
Maar ik zal zondag mijn best doen, Max, de wil (om het met de woorden van wimwam te zeggen) is er in elk geval! :)

veel succes gewenst zondag! komt vast goed!!

• #2.136
veel succes gewenst zondag! komt vast goed!!
Thnx (laten we het hopen :rolleyes:).

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Ik denk wel dat ik nu de oorzaak weet waarom ik me zo "slap" voelde...het mag geen excuus zijn maar wellicht is dat mede een mogelijke oorzaak...

Mijn vriendin en haar dochter zijn flink verkouden en liggen de hele dag te hoesten en te proesten...ik ben zelf ook wat aan het snotteren geraakt...denk dat ik helaas toch een lichte verkoudheid heb opgelopen :(.
Maar ik heb zo mijn recepten waarmee ik in notime weer de oude ben...warme melk met honing en veel sinasappels en kiwi's eten en last but not least...rozebottel :).

Thnx (laten we het hopen :rolleyes:).

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

Ik denk wel dat ik nu de oorzaak weet waarom ik me zo "slap" voelde...het mag geen excuus zijn maar wellicht is dat mede een mogelijke oorzaak...

Mijn vriendin en haar dochter zijn flink verkouden en liggen de hele dag te hoesten en te proesten...ik ben zelf ook wat aan het snotteren geraakt...denk dat ik helaas toch een lichte verkoudheid heb opgelopen :(.
Maar ik heb zo mijn recepten waarmee ik in notime weer de oude ben...warme melk met honing en veel sinasappels en kiwi's eten en last but not least...rozebottel :).

succes zondag rene en vreet maar veel rozenbottel op ;)

veel succes op de wedstrijd, je wil ons toch niet teleurstellen é? :)

Terug
Naar boven