AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Is Ylke niet overgestapt van de NPB naar Powerlifting Holland voor 2010? Je moet je dan afvragen beste Huggy waarom? Juist! Omdat hij zijn natuurlijke max heeft bereikt. Dat jij dan toch progressie weet te boeken op de natural way is pure afgunst van Ylke. Waarom reageert hij anders zo op jouw prestaties? Als Ylke dit jaar zou meedoen aan de powerlifting wedstrijden georganiseerd door de NPB dan zou je hem nu niet horen over jouw prestaties.

Dus Huggy trek je niets aan van deze Judas. Succes a.s zondag!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.162
Is Ylke niet overgestapt van de NPB naar Powerlifting Holland voor 2010? Je moet je dan afvragen beste Huggy waarom? Juist! Omdat hij zijn natuurlijke max heeft bereikt. Dat jij dan toch progressie weet te boeken op de natural way is pure afgunst van Ylke. Waarom reageert hij anders zo op jouw prestaties? Als Ylke dit jaar zou meedoen aan de powerlifting wedstrijden georganiseerd door de NPB dan zou je hem nu niet horen over jouw prestaties.

Ik weet het te waarderen dat je me steund :)...maar laten we niet de fout maken door er vanuit te gaan dat iedereen die bij powerlifting holland tild structureel gebruikt en dat dopinggebruik bij de NPB maar incidenteel voorkomt. Dat hij naar powerlifting holland is overgestapt betreur ik, maar dat is zijn keuze en dat respecteer ik verder.

Daarbij respecteer ik Ylke als atleet en als mens, en begrijp ik ook niet goed zijn reactie...ik had dit totaal niet verwacht...ben toch wel behoorlijk aangeslagen...en dan maar steeds die vragen over mijn "motivatie"...man ik ben gebrand om mijn wedstrijdpr te verbeteren en als hij zo'n goede tips voor me heeft kan hij ze me ook persoonlijk geven...paar weken geleden hebben we nog samen bij Leon Smeets getraind.
Ik kan hier echt totaal niets mee :(

Ik zou zeggen vraag het hem.....waarom hij dit zegt.
Maar blijkbaar hoeft dat niet, je kent hem zo te zien erg goed.

Re: Sterkste Man van Noord-Nederland
Maakt niet uit wie er heeft gewonnen.Sterkste ( gecontroleerde ) man is Ylke Vaassen. Zie link. Strongmanwedstrijden zijn voor watjes.Op doping gecontroleerde NPB wedstrijden zijn voor de echte strongman! Period!

Dit zijn jouw woorden nog niet zo lang geleden....is toch grappig.

Laatst bewerkt:
Motivatie voor je laatste trening!!!! Ik denk dat je gewoon zo maar iets doet. En ik heb je geloof ik meerdere keren uitgelegd waar voor je een laatste training moet gebruiken.
Waarom wilde je zo hoog tillen?

Kijk, dit is de enige keer dat jij ook maar iets laat zien dat je er irriteert bent. laat maar zien of je gelijk hebt.

• #2.165
Motivatie voor je laatste trening!!!! Ik denk dat je gewoon zo maar iets doet. En ik heb je geloof ik meerdere keren uitgelegd waar voor je een laatste training moet gebruiken.
Waarom wilde je zo hoog tillen?

Kijk, dit is de enige keer dat jij ook maar iets laat zien dat je er irriteert bent. laat maar zien of je gelijk hebt.

Ik "deed" niet zomaar wat...ik beschouwde deze training als een soort generale repetitie...en wilde de wedstrijd nabootsen...waarbij ik moest experimenteren om te kijken waarmee ik mijn aanvangsbeurt moest beginnen...wat je me adviseerde (215) hoef ik echt niet te proberen...het is de vraag of ik überhaupt met 220 wat Wimwam me adviseerde onderkom...we zullen zondag wel zien.

Dan heb ik er niets aan als ik nu geïrriteerd ben...die irritatie heb ik zondag nodig...nu kwaad zijn is vergelijkbaar met te vroeg pieken.

Het irriteerd me ook dat je altijd vragen steld die ik eigenlijk alreeds beantwoord heb...ik hoef toch niet steeds te herhalen dat ik dikker ben geworden en dat dus mijn shirt een stuk strakker zit en doordat ik het shirt behoorlijk omlaag trek er veel meer weet uit te halen dan voorheen toen ik dat niet deed...ik heb het je notabene bij Leon ook uitgelegd...lees eerst a.u.b goed voordat je een bepaalde reactie plaatst...dan hebben we dit soort "communicatieproblemen" ook niet.

By the way...ik weet nog altijd niet wat je dan wel insinueerde?

waarom insinueert iedereen altijd dat bij PL holland iedereen kuurt?

Laatst bewerkt:
  • #2.167
waarom insinueert iedereen dat bij PL holland iedereen kuurt?

Iedereen ???...heb je mijn antwoord aan Rasputin gelezen?

"...maar laten we niet de fout maken door er vanuit te gaan dat iedereen die bij powerlifting holland tild structureel gebruikt en dat dopinggebruik bij de NPB maar incidenteel voorkomt..."

Het grote verschil tussen de NPB en Powerlifting Holland is dat de NPB aangesloten is bij de KNKF en NOC/NSF en dat sportbonden die daarvoor kiezen ook ermee akkoord gaan dat er dopingcontroles worden uitgevoerd door de dopingautoriteit http://www.dopingautoriteit.nl/
Het is zelfs een verplichting als je lid bent van bovengenoemde organisaties.

Powerlifting Holland kiest bewust om NIET lid te worden van deze organisaties en zodoende hebben ze ook niets van doen met dopingcontroles.

Ik vraag me wel oprecht af waarom iemand die willens en wetens doping gebruikt voor de NPB wilt gaan tillen, met het risico om positief te reageren op een dopingtest. Tevens vind ik het erg unfair jegens hen die dope-free aan wedstrijden meedoet. Als ik zou gebruiken zou ik daar geen geheim van maken...en zou ik mijn lidmaatschap opzeggen bij de NPB en dan verder gaan bij Powerlifting Holland waar niemand er moeilijk over doet als je wilt gebruiken.

Ben ik helemaal met je eens René, en ik had idd niet je antwoord gelezen ;) Succes met je wedstrijd!

• #2.170
.
Ik kan en wil niet snappen dat als je 10kilo vet (zoals je zelf aangeeft)aankomt en dat het ook zoveel progressie opleverd. Dat wil ik dan ook wel en zeker op de bank.

.

Ik heb effies moeten zoeken...maar hier wellicht een antwoord op je vraag:

Ik citeer MikeDiesel:
"Bij een afname in BW gaat je duwkracht of het nu overhead of op de bank is achteruit. Omgekeerde is ook waar. Wat wel van invloed is, is hoe snel dit gebeurd. Om vetmassa te verliezen, zul je moeten dieeten en uiteraard gericht trainen. Dit gaat nagenoeg altijd ten koste van je kracht. Ik denk wel dat je in staat bent om deze kracht weer terug te krijgen.

Zo ken ik een test waarin benchers met gelijk BW en even sterk. De een kreeg een vest aan van 20kg zwaar en wat denk je? Hij drukt gelijk meer op de bank. Het zal geen 5-10kg geweest zijn, meer iets van 1,5 of 2,5kg, maar kon dankzij het vest meer gewicht wegduwen".

En een reactie van Harpep:
"Dat heet in de biomechanica "tissue leverage".
Moeilijk om een goed voorbeeld te geven waardoor dit op een simpele manier duidelijk wordt, maar het principe van contragewicht op een hijskraan (waardoor er een optimale balans en hefboomfactor onstaat en er dus grotere gewichten kunnen worden geheven) komt ietsies in de buurt".

Dus om een lang verhaal kort te maken: Meer massa = meer press kracht?

• #2.172
Laatst bewerkt:
Nja, ik dacht dat mijn opmerking een toevoeging was op jouw verhaal en de quotes van MikeDiesel en Harpep.

• #2.174
Een heel ander voorbeeld, uit een heel andere sport...Beide heren wegen elk meer dan 200kg..en waren beiden yokozuna...de hoogste positie binnen het sumoworstelen...waren het zulke techneuten?
Het waren niet de spectaculaire technieken waarmee ze tegenstanders deden overrompelen...het was eerder door hun lichaamsafmetingen (groot en zwaar)

http://www.youtube.com/watch?v=ofbi2NiJTu0

Ik wilde je prikkelen niet meer niet minder. Ik gun je een goede wedsrijd omdat ik denk te weten wat er in je zit. En dat is 240+.
Zo denk ik over een laastst training
* In je laastse training ga je nooit hoger dan je laatste opwarm beurt.
* Druk je beurten hard en technisch goed.
* Expermenteren doe je Nooit in je generale repetitie
* 2 weken voor de wedstrijd weet je ongeveer waar je mee wilt beginnen. Dat is je uitgangspunt, hou je daar aan vast. als je je niet goed voelt met opwarmen in de wedsrijd moet je gewicht kunnen verlagen zonder dat je de angst hebt om het gewicht niet op de borst te krijgen.
* Bij je laatse training gaat het er om dat je een goed en vertrouwt gevoel ontwikkeld/overhoud om met dat gevoel een paar dagen rust te menen en voor te bereiden op de wedsrtijd.

Ik vind het ook goed te lezen dat veel forum mensen je steunen, dat moet je goed doen.

• #2.176
Nja, ik dacht dat mijn opmerking een toevoeging was op jouw verhaal en de quotes van MikeDiesel en Harpep.

O.K...prima :)

---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ----------

Ik wilde je prikkelen niet meer niet minder. Ik gun je een goede wedsrijd omdat ik denk te weten wat er in je zit. En dat is 240+.
Zo denk ik over een laastst training
* In je laastse training ga je nooit hoger dan je laatste opwarm beurt.
* Druk je beurten hard en technisch goed.
* Expermenteren doe je Nooit in je generale repetitie
* 2 weken voor de wedstrijd weet je ongeveer waar je mee wilt beginnen. Dat is je uitgangspunt, hou je daar aan vast. als je je niet goed voelt met opwarmen in de wedsrijd moet je gewicht kunnen verlagen zonder dat je de angst hebt om het gewicht niet op de borst te krijgen.
* Bij je laatse training gaat het er om dat je een goed en vertrouwt gevoel ontwikkeld/overhoud om met dat gevoel een paar dagen rust te menen en voor te bereiden op de wedsrtijd.

Ik vind het ook goed te lezen dat veel forum mensen je steunen, dat moet je goed doen.

Je hebt me inderdaad behoorlijk geprikkeld! ;)
Goed...zand erover...bedankt voor je tips.

Ik verwacht niet dat er dit jaar overigens al zoveel inzit op een wedstrijd...zoals ik alreeds aangaf was die 240 een trainingsbeurt en lang geen wedstrijdbeurt...ik hoop op het NK 230+ te kunnen drukken en het zo op te bouwen.

En het doet me zeker goed dat velen me op dit forum steunen :).

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Daarbij had ik zelf al een gewicht in gedachten waarmee ik wilde beginnen op de wedstrijd...en dat was 225kg...maar wie zei alweer dat ik lager moest beginnen :p...maandag heb ik dat proberen toe te passen...het was verloren energie...mja...aldoende leer ik steeds meer.

Dus om een lang verhaal kort te maken: Meer massa = meer press kracht?

Ja dat klopt. moet het wel spiermassa zijn om echt veel kilo's meer te drukken. Daarnaast moet je je ook nog wel goed kunnen bewegen. Ben 120 kilo geweest en tilde slecht omdat mijn pakken te strak zaten. had geen lucht en was heel snel moe.

Je kunt meer kilo's uit je pak halen als je je beter kan bewegen, je moet je techniek goed kunen uitvoeren.

• #2.178
Ja dat klopt. moet het wel spiermassa zijn om echt veel kilo's meer te drukken. Daarnaast moet je je ook nog wel goed kunnen bewegen. Ben 120 kilo geweest en tilde slecht omdat mijn pakken te strak zaten. had geen lucht en was heel snel moe.

Je kunt meer kilo's uit je pak halen als je je beter kan bewegen, je moet je techniek goed kunen uitvoeren.

Ik geloof niet dat die 170kg van Zydrunas allemaal spiermassa is ;)

Je schreef laatst nog in mijn log dat ik niet zwaar zou gaan drukken omdat ik niet in een strak shirt durfde te drukken...ik kan je redenatie nu dus niet zo goed volgen...of geldt dat alleen voor SQ en DL?

---------- Toegevoegd om 20:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:52 ----------

Meer massa geeft (vaak) een betere basis om het potentieel qua press kracht (=optelsom van botten, gewrichten en spieren die je gebruikt bij de press beweging) tot uiting te laten komen in een zwaardere lift.

Korter dan dat kan ik het niet samenvatten zonder de essentie te missen.....:)

Heeft allemaal met biomechanica, hefboomfactoren en efficientere overdracht van bewegingsenergie en dat soort toestanden te maken.

Thnx Harpep voor je uitleg in deze :)

Ik mag een ding voor je hopen Hugmans..
Dat is dat je je nu niet meer af laat leiden voor zondag!

No way, dat jij je openingsbeurt nog gaat aanpassen nu.. No way, dat jij als een p*ssy op die bank gaat liggen; de hele wereld kan omvallen, verbranden, maar niks of niemand mag je van je doel afleiden.
240 gaat eraan zondag, dat weet je zelf ook!

• #2.180
Ik mag een ding voor je hopen Hugmans..
Dat is dat je je nu niet meer af laat leiden voor zondag!

No way, dat jij je openingsbeurt nog gaat aanpassen nu.. No way, dat jij als een p*ssy op die bank gaat liggen; de hele wereld kan omvallen, verbranden, maar niks of niemand mag je van je doel afleiden.
240 gaat eraan zondag, dat weet je zelf ook!

Hahaha...laten we de reactie van Ylke beschouwen als een poging om in mij de grizzly boven te halen...wat ook is gelukt...jongens ik was echt behoorlijk kwaad! Maar goed...hij had dat moeten doen zondag bij Atlas en dan tegen me zeggen dat ik een dopingzondaar ben en me een mep in me smoel verkopen...zeker weten dat ik dan 240 druk ;)

Jongens we moeten wel effies realistisch blijven...alhoewel ik zondag niet veel heb te verliezen moeten we ook niet verwachten dat ik dan zulke extreme gewichten zal drukken (dan moet alles gewoon meezitten)...en een wedstrijdbeurt is heel wat anders dan een trainingsbeurt...op een training "geldt" het wanneer een halter op je borst komt en je weer je armen kunt strekken...een wedstrijd is effies anders...je moet een gewicht stil leggen op je borst...je moet gelijke strekking hebben...je mag geen voetverplaatsing hebben en je hoofd of billen mogen niet los van de bank komen. Daarnaast zijn er 3 scheidsrechters die je beurten beoordelen.

Zelf had ik het volgende voor zondag in gedachten: 220 - 225 - 230.
En als ik daarin slaag ben ik al heel erg tevreden.

Terug
Naar boven