Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Whaha, dit is toch weer een nieuw hoogtepunt.....of dieptepunt
Dat Ylke een paradox inzet om Rene aan het denken te zetten tot daar aan toe. Maar nu gaan andere ( die zich nog drukker maken dan Rene ) Rene assetiever maken?
Is dit het nieuwe forum van " opzij " ( vrouwen blad )...???

Nee dat gejank over doping gebruik is mannelijk :roflol:

Ik kan en wil niet snappen dat als je 10kilo vet (zoals je zelf aangeeft)aankomt en dat het ook zoveel progressie opleverd. Dat wil ik dan ook wel en zeker op de bank.

Zie het probleem niet. Merk bij mijzelf ook dat me bench niet omhoog wil wat ik ook doe. Enige manier om zwaarder te benchen is om zelf zwaarder te wegen ongeacht of dat vet is of niet. Weeg ik 120kg dan druk ik 120kg. weeg ik 110kg dan kan ik de 120kg wel vergeten. Maar ja...ik suck dan ook hard als het op presses aan komt. Geef mij maar gewoon squats en deadlifts. Stuk leuker ook om te doen :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.203
Zie het probleem niet. Merk bij mijzelf ook dat me bench niet omhoog wil wat ik ook doe. Enige manier om zwaarder te benchen is om zelf zwaarder te wegen ongeacht of dat vet is of niet. Weeg ik 120kg dan druk ik 120kg. weeg ik 110kg dan kan ik de 120kg wel vergeten. Maar ja...ik suck dan ook hard als het op presses aan komt. Geef mij maar gewoon squats en deadlifts. Stuk leuker ook om te doen :D

Toen ik van ruim 160kg naar onder de 130kg ben afgevallen (stressgerelateerd overigens) kon ik met pijn en moeite nog maar 1 rep maken met 150kg...naarmate mijn BDW weer omhoog ging kon ik ook meer BD.

Vanmorgen nog eens gewogen toen ik mijn darmen helemaal leeg had ;)...ik woog op de huisweegschaal exact 150kg...ben benieuwd wat zondag de wedstrijdweegschaal aangeeft. Maar ik wil weer terug naar 140kg. In principe ben je met 130kg zwaar genoeg als SHW.
Op mijn werk hadden ze me willen helpen met afvallen (de bedrijfsarts).
Maar toen deze hoorde dat ik aan krachtsport deed en ik het geen probleem vond had om vet te verliezen maar wel met kracht...wist hij verder helaas ook geen raad...daar had hij geen ervaring mee :(.

Wat het leuke van SQ en DL betreft...ieder het zijne ;)

Toen ik van ruim 160kg naar onder de 130kg ben afgevallen (stressgerelateerd overigens) kon ik met pijn en moeite nog maar 1 rep maken met 150kg...naarmate mijn BDW weer omhoog ging kon ik ook meer BD.

Vanmorgen nog eens gewogen toen ik mijn darmen helemaal leeg had ;)...ik woog op de huisweegschaal exact 150kg...ben benieuwd wat zondag de wedstrijdweegschaal aangeeft. Maar ik wil weer terug naar 140kg. In principe ben je met 130kg zwaar genoeg als SHW.
Maar toen deze hoorde dat ik aan krachtsport deed en ik het geen probleem vond had om vet te verliezen maar wel met kracht...wist hij verder helaas ook geen raad...daar had hij geen ervaring mee :(.

Heeft Ruud geen suggesties voor je? mbt. lichter worden.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel het niet verkeerd huggy.. maar er staan hier op het forum tips genoeg om af te vallen.

En dat je op 130kg bw een stuk minder sterk was.. tja logisch: 1. Door je lagere bw, 2. Je hebt het zelf al over stressgerelateerd. Als je gewoon rustig afvalt tot 130kg of lager, en dan weer opbouwt zit je in no-time op je oude krachtniveau. Als je dan niet te gek doet, druk je straks hetzelfde maar wel op een veel lager bw.

Kijk naar viking, die is een stuk lichter nu, maar drukt nog steeds 180+ (raw)

Ik weet dat het lastig, maar misschien moet je na je komende wedstrijd gewoon even een stapje terug doen. Even het ego opzij en denken aan je gezondheid en de toekomst zonder je te verschuilen achter allerlei redenen.

• #2.206
Heeft Ruud geen suggesties voor je? mbt. lichter worden.

Ik zal met Ruud eens van gedachten wisselen...ik heb daar al eens met hem over gesproken...zijn conclusie was meen ik me te herinneren dat het welhaast niet te vermijden is dat als je afvalt ook kracht verliest.
Je verliest namelijk niet alleen vet, maar ook spiermassa :(
Nu ga ik ervanuit dat 5 kg (zodat het shirt weer wat losser zit) niet tot dramatische achteruitgang zal leiden...maar 25kg wel.
Na het NK zal het mijn doel worden om geleidelijk 10kg af te vallen...en proberen de schade zoveel mogelijk te beperken ;)

---------- Toegevoegd om 08:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------

Ik bedoel het niet verkeerd huggy.. maar er staan hier op het forum tips genoeg om af te vallen.

En dat je op 130kg bw een stuk minder sterk was.. tja logisch: 1. Door je lagere bw, 2. Je hebt het zelf al over stressgerelateerd. Als je gewoon rustig afvalt tot 130kg of lager, en dan weer opbouwt zit je in no-time op je oude krachtniveau. Als je dan niet te gek doet, druk je straks hetzelfde maar wel op een veel lager bw.

Kijk naar viking, die is een stuk lichter nu, maar drukt nog steeds 180+ (raw)

Ik weet dat het lastig, maar misschien moet je na je komende wedstrijd gewoon even een stapje terug doen. Even het ego opzij en denken aan je gezondheid en de toekomst zonder je te verschuilen achter allerlei redenen.

Helemaal mee eens! :)
Ik denk dat ik wel beter kan wachten tot na het NK (maart) met serieus afvallen. Ik weet nu al dat het niet zal meevallen...afvallen op zich is niet zo het probleem...maar het gewicht wat je bent kwijtgeraakt ook vast te houden, dàt is het probleem :(.

Ik lees echt met enige jalouzie de verhalen van sommige ecto's hier op het forum die moeten bulken en weightgainer en whatever gebruiken om paar kilo bij te komen...zucht. Als ik net als Ruud 8000 kaloriën per dag zou eten zou mijn gewicht beslist over de 200kg zijn :o.

En dat je op 130kg bw een stuk minder sterk was.. tja logisch: 1. Door je lagere bw, 2. Je hebt het zelf al over stressgerelateerd. Als je gewoon rustig afvalt tot 130kg of lager, en dan weer opbouwt zit je in no-time op je oude krachtniveau. Als je dan niet te gek doet, druk je straks hetzelfde maar wel op een veel lager bw
Helemaal mee eens!
Ben zelf ook bezig met wat kg's kwijt te raken, en ik ben ook van mening dat dit kan met minimaal kracht verlies of zelfs wat kracht winst als je specifiek traind.

Ik heb 1 troost voor je René: Ik heb ook zo'n stofwisseling hoor.. en daarbij komt ook nog eens dat ik achterlijk veel kán eten als het moet. Toch lukt het me om rond de 125kg te blijven. Als ik je post zo lees zou ik ook wachten tot na het NK.. en dan gewoon een meer maandenplan maken.

Je gewicht behouden is lastig, daarom moet je ook langzaam proberen af te vallen. Je lichaam wil namelijk maar al te gaag terug naar zijn oude set-point. (Die bij jou dus nu op 150kg is). En.. ik weet dat je niet van het squatten en deadliften bent, toch kan dit je enorm helpen om af te vallen. Een klein beetje meer massa op je been rug spieren kan je stofwisseling enorm verhogen. Dat wil dus niet zeggen dat je persé 300kg moet squatten ofzo, maar gewoon lichtere sets op hoge reps (rond de 10) zijn voldoende.

• Like
Waarderingen: Sigi
Je gewicht behouden is lastig, daarom moet je ook langzaam proberen af te vallen. Je lichaam wil namelijk maar al te gaag terug naar zijn oude set-point. (Die bij jou dus nu op 150kg is). En.. ik weet dat je niet van het squatten en deadliften bent, toch kan dit je enorm helpen om af te vallen. Een klein beetje meer massa op je been rug spieren kan je stofwisseling enorm verhogen. Dat wil dus niet zeggen dat je persé 300kg moet squatten ofzo, maar gewoon lichtere sets op hoge reps (rond de 10) zijn voldoende.

Goed stuk, helemaal mee eens. Daarnaast is disilpine op brengen om je aan je dieet te houden van groot belang. Dit is een wedsrtijd die je elke dag elke seconde speelt. Er zijn heel veel goede dieeten maar je moet het wel een jaar(langere tijd) volhouden zodat er een gedragsverandering gaat plaats vinden. Je gaat je lekkerder in je vel zitten. Dat moet je motivatie zijn om gezond te blijven en te kunnen sporten. Ja je leverd iets aan kracht in. Maar ik ben er van overtuigd dat als je goed in je vel zit, mentaal goed voelt, je niet eens zo veel inleverd

pfff.. ik eet voor maximaal 20 euro per week.. en ik kom niet onder de 107kg :P

maar huggy je kan ook zo denken, iemand die 130kg weegt en 250 drukt vind ik indrukwekkender dan iemand die 150kg weegt en 250 drukt!

je hebt zo een fantastische vooruitgang geboekt dat ik me geen zorgen zou maken om me ego wat je drukt, maar om de toekomst.
ja je verliest kracht als je afvalt, maar je gaat lekker dus dat komt wel weer goed.

Succes kerel..

Helemaal mee eens, die kracht die je nu verliest zal je zeker binnen no time weer op kunnen bouwen! (met het juiste voedsel en de juiste begeleiding ;) )

zit zelf heel licht squatten en deadliften er nt in :engel: ?

Body weight squats voor René! Post eens een nieuwe pic René, ben wel benieuwd naar hoe je eruit ziet aan 150kg

pics renee!

• #2.215
pfff.. ik eet voor maximaal 20 euro per week.. en ik kom niet onder de 107kg :P

maar huggy je kan ook zo denken, iemand die 130kg weegt en 250 drukt vind ik indrukwekkender dan iemand die 150kg weegt en 250 drukt!

je hebt zo een fantastische vooruitgang geboekt dat ik me geen zorgen zou maken om me ego wat je drukt, maar om de toekomst.
ja je verliest kracht als je afvalt, maar je gaat lekker dus dat komt wel weer goed.

Succes kerel..

Hoi Champ! Leuk om van jouw kant ook weer wat te horen...hoe gaat het met je?

Gezondheid is inderdaad het hoogste goed...daar heb je volkomen gelijk in.
Ik zal in elk geval mijn best doen om paar kilo kwijt te raken :)

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:29 ----------

Menen jullie soms dat ik altijd zo rondloop als op de foto van mijn avatar :roflol:...op die foto was ik zo'n 10kg lichter...daarbij is het een kwestie van de powerliftriem goed strak aantrekken en diep inademen en dan effies zo paar seconden blijven staan.
Als ik bijkom is het bij mij in hoofdzaak romp en gezicht...dus waarschijnlijk zal ik hier en daar wat "voller" zijn geworden ;).

Maar als het goed is worden er zondag wellicht wat foto's en zelfs filmpjes gemaakt van de wedstrijd...en als dat zou lukken, dan wil ik ze hier wel plaatsen.

• #2.216
zit zelf heel licht squatten en deadliften er nt in :engel: ?

:roflol:....never say never...maar ik doe liever andere dingen waarmee ik mijn beenspieren train, zoals b.v. fietsen en traplopen.

Ik was vandaag gaan traplopen bij Snowworld, maar het was meer trapglijden...pfff...ik moest me regelmatig stevig aan de trapleuning vasthouden om niet weg te glijden.
Ben blij dat het weer aan het dooien is...kan dan eindenlijk weer met de fiets de weg op.

:roflol:....never say never...maar ik doe liever andere dingen waarmee ik mijn beenspieren train, zoals b.v. fietsen en traplopen.

Ik was vandaag gaan traplopen bij Snowworld, maar het was meer trapglijden...pfff...ik moest me regelmatig stevig aan de trapleuning vasthouden om niet weg te glijden.
Ben blij dat het weer aan het dooien is...kan dan eindenlijk weer met de fiets de weg op.

Eens je wat regelmatiger fietst zouden squats wel moeten lukken:) je bench zal er deugd van hebben;)

Hoi Champ! Leuk om van jouw kant ook weer wat te horen...hoe gaat het met je?

Gezondheid is inderdaad het hoogste goed...daar heb je volkomen gelijk in.
Ik zal in elk geval mijn best doen om paar kilo kwijt te raken :)

mijn tip.. doe niet je best..
als je je best gaat doen af te vallen dan gaan mensen vaak erg weinig eten en extra cardio doen..
doe dat niet.
let gewoon op je eten eet gezond dan verlies je misschien wel 1kg per maand, traag maar wel effectief

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

ooh moest nog antwoord geven op je vraag :D

Ja gaat goed. Me leven is wel totaal veranderd en ik daarbij, maar dat zal ook de reden zijn waarom het goed gaat.
Goed te zien dat het ook goed gaat met jou

• #2.219
mijn tip.. doe niet je best..
als je je best gaat doen af te vallen dan gaan mensen vaak erg weinig eten en extra cardio doen..
doe dat niet.
let gewoon op je eten eet gezond dan verlies je misschien wel 1kg per maand, traag maar wel effectief

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

ooh moest nog antwoord geven op je vraag :D

Ja gaat goed. Me leven is wel totaal veranderd en ik daarbij, maar dat zal ook de reden zijn waarom het goed gaat.
Goed te zien dat het ook goed gaat met jou

Leuk om te horen dat het ook met jou gelukkig weer goed gaat!
Ik heb in je log gelezen dat je ook weer wat bankdrukken en optrekken doet. Ik hoop dat je snel weer de motivatie en natuurlijk ook de mogelijkheden zult hebben om weer als vanouds te gaan trainen :).
Maar het belangrijkste is dat je eerst weer volledig je plekje gevonden hebt!

Afvallen moet je inderdaad geleidelijk aan doen, anders krijg je last van het jojo-effect...dat heb ik al vaker meegemaakt...snel veel kilo's kwijt, maar nog sneller weer (meer) kilo's erbij :o
Ik ben nu eenmaal een superendo met een vrij trage stofwisseling die snel vet aanzet...desondanks wil ik dat niet als excuus aanvoeren.
1kg per maand is een mooi streven, dat is ruim 10kg op een jaar tijd...en 10kg is toch maar 20 pakjes boter (ter vergelijking). Thnx voor je tip...het zal wel goedkomen!

Terug
Naar boven