AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.221
:orly:
:yarly:
Hahahaha, het zal altijd een strijd blijven voor mensen zoals ons Hugz!
Hoe meer ik ga lijnen, hoe zwaarder ik word...
Champ heeft wel gelijk natuurlijk, maar wij hebben veel te vaak de eiging te overdrijven.

Helaas heb je gelijk...als je met overgewicht te kampen hebt, heb je levenslang. Je doet je veel moeite om b.v. 10 kg in één jaar kwijt te raken...gaat twee weken op vakantie...en dan doe je :meal::burger::zuip::klink: en niet :loopband::wl: dan was alle moeite voor niets.

Weet je wat het probleem is?
Vetcellen zijn superintelligent...tevens zijn het echte overlevenskunstenaars...en vermenigvuldigen zich als een ware plaag.

Daarbij is een body van dikkerds als ons een voorbeeld van hoe effectief het lichaam werkt! In vroegere tijden van schaarste was de capaciteit om uit zeldzame periodes van overvloed voordeel te halen door energie (vet) op te slaan ongetwijfeld een evolutionair voordeel.
Door dikkerds als ons is de mensheid niet uitgestorven!
Wees dus dankbaar als je een dikkerd ziet ;)

Tegenwoordig zijn we echter geen jagers meer en kennen we geen tijden van schaarste...voedsel is overal aanwezig...in huis, op straat, op je weg kom je b.v. overal :mc: tegen. Dikkerds zijn slachtoffer van de consumptiemaatschappij...Op een pakje sigaretten staan enge beelden van zwarte longen of whatever en allerlei waarschuwingen....heb je op een broodje hamburger wel eens de volgende waarschuwing zien staan?: eten van hamburgers kan obesitas veroorzaken, met een foto als onderstaande ;)
obesitas.jpg

Laatst bewerkt:
heb je op een broodje hamburger wel eens de volgende waarschuwing zien staan?: eten van hamburgers kan obesitas veroorzaken, met een foto als onderstaande ;)
obesitas.jpg
Dat zou waarschijnlijk net zo veel succes hebben als op de pakjes sigaretten... :rolleyes:

Nee Hugz, karakter en discipline moeten we hebben! :whip:
En daar ontbreekt het mij(/ons) aan... :o

• #2.223
Dat zou waarschijnlijk net zo veel succes hebben als op de pakjes sigaretten... :rolleyes:

Nee Hugz, karakter en discipline moeten we hebben! :whip:
En daar ontbreekt het mij(/ons) aan... :o

??? Maar Hummy toch, ik eet altijd mijn bordje leeg (zoals mijn pa & ma me dat geleerd hebben) is dat soms geen karakter & discipline? ;).

Bij ons was het ook altijd eerst soep, of je nou wilde ofnie.
Dan aardappelen, groente en vlees, en natuurlijk een schep jus...
Na het eten pap, vla, yoghert whatever.
Maar dat moest je gewoon allemaal eten, honger of niet.
Mijn moeder zei altijd: dan eet je maa voor de honger die nog komt.
En ze heeft de oorlog helemaal niet meegemaakt!
Ze is van 1946 notabene.
Maar ze bedoelden het allemaal goed natuurlijk.
En we waren hele gezonde jongens, nooit ziek, sterk, altijd werken enzo.
Dus tsja, wat is dan een beetje te dik zijn éh..? :D

• #2.225
Bij ons was het ook altijd eerst soep, of je nou wilde ofnie.
Dan aardappelen, groente en vlees, en natuurlijk een schep jus...
Na het eten pap, vla, yoghert whatever.
Maar dat moest je gewoon allemaal eten, honger of niet.
Mijn moeder zei altijd: dan eet je maa voor de honger die nog komt.
En ze heeft de oorlog helemaal niet meegemaakt!
Ze is van 1946 notabene.
Maar ze bedoelden het allemaal goed natuurlijk.
En we waren hele gezonde jongens, nooit ziek, sterk, altijd werken enzo.
Dus tsja, wat is dan een beetje te dik zijn éh..? :D

:roflol: Hebben we soms dezelfde moeder? Die van mij zei ook altijd: "dan eet je maar voor de honger die nog komt"...tis toch een gevleugelde uitspraak, waarbij onze ouders het natuurlijk goed bedoelden. Een andere uitspraak van mijn grootouders: "eet maar goed jongen, dat blijf je gezond en word je groot en sterk"...dus als kind deed ik altijd goed eten, want ik wilde graag groot en sterk worden :D ik werd zelfs geloofd als ik het bord leeg had en nog een tweede keer opschepte: "Kijk eens hoe goed hij kan eten, lust je nog wat spaghetti jongen...de ketel moet echt leeg, tis zonde als we het moeten weggooien, of smaakt het je soms niet?"...toen waren ze nog trots op me als ik de ketel leeg at.

Groot en sterk worden is overigens redelijk gelukt...alleen of het nog allemaal zo gezond is? En trots is allang niemand meer als ik mijn bord leeg eet.;)

Ik herken dit ook wel enigsinds... ik werd als kind al flink volgeduwd moet ik zeggen... Ik heb nog nooit een bord met eten mogen laten staan. Als ik zei dat ik geen honger mee hard zei mijn vader dat interreseert me niet, al zit je hier tot 10 uur vanavond dat bord gaat leeg... ik verzon dan vaak als smoes dat het koud was... dan werd het de magnetron ingedaan. Hoe dan ook mijn bordje was altijd leeg... daar ben ik ze nu best wel dankbaar voor :roflol:

zo eten wij ook nog steeds
soep, aardappelen/groente/vlees/jus, of iets met rijst
en dan vla met slagroom

• #2.229
Maar nu moet ik toch een bekentenis doen...:o

Ik was een jaar of 12, 13 toen moesten mijn ouders bij de schoolarts komen...deze man was van mening dat het langzaam tijd werd dat bij mij het "babyspek" wel weg kon...ik werd toen op een vrij streng dieet gezet.
En ik moest alles wat ik at opschrijven in een boekje...zucht...op die manier val je ook af want je hebt nog geen tijd om te eten als je de hele dag moet zittten te schrijven ;).

Iedere week moest ik op controle om te wegen...en mijn gewicht werd in een schriftje bijgehouden...als ik een onsje was bijgekomen kreeg ik een hele litanie van gezeur over me heen...en als ik een onsje was afgevallen werd ik geprezen. Helaas werkte het dieet niet echt...ik was in mijn puberteit en werd steeds zwaarder...was ik met 12 jaar nog 90 kg...rond mijn 13e woog ik ruim 100. Maaaaaaaaaar op papier woog ik nog altijd 90kg. Ik ging namelijk niet meer op controle en vulde het gewicht zelf in het schriftje in. Iedereen was tevreden.
Totdat mijn "bedrog" uitkwam...pfff...
Toen was de bok "vet"...ik wil niet in details treden, maar geloof me dat het geen makkelijke tijd voor me was. Sonja Bakker is in vergelijking met mijn moeder een zoetekauw...alles wat ook maar enigzins "dikmakers" konden zijn ging achter slot en grendel of werd gewoonweg niet meer gekocht. Met als resultaat dat ik van mijn zakgeld stiekem snoepgoed ging kopen en dat ook stiekem moest verorberen.

Ik ging daardoor heel snel eten, omdat ik altijd bang was "betrapt" te worden en nam ook altijd grote happen...kauwen deed ik vrijwel nooit...het was: hap, slik, weg. En dat eetgedrag...snel eten en grote happen zit er nog altijd in...en da's ook mede een oorzaak van mijn overgewicht. Anderen zitten nog aan de soep dan begin ik bij wijze van spreken al aan het toetje ;). Het is dus niet alleen een kwestie van minder eten...maar ook van rustiger eten, kleinere hapjes, beter kauwen enz...al met al zal hetgeen makkelijke opgave worden om serieus veel kilo's kwijt te raken.
En iemand die nooit dik is geweest of niet met dit soort problemen te maken heeft gehad kan zich daar vrij moeilijk een voorstelling van maken.

Afvallen is dan ook niet slechts een kwestie van minder eten en meer bewegen...het is je hele leefwijze wat veranderd zal moeten worden...vandaar dat veel dikkerds problemen hebben om blijvend af te vallen, omdat ze het namelijk niet voor elkaar krijgen om hun leefwijze echt aan te passen en steeds weer in oude patronen terug vallen :o.

90kg toen je 12 was :eek:

• #2.231
Het kan ook 13 jaar zijn geweest ;).
Bij een lengte van zo'n 1.75m niet supervet...ik behoorde niet alleen tot de diksten van de school, maar ook tot de grootsten.
Daarna ben ik nog slechts 10cm in de lengte gegroeid...en ging toen ik uitgegroeid was in de lengte pas echt "serieus" in de breedte verder :o.

Tja,ik woog toen ik 13 was ook ong.100kg en was 180cm. Veel groei pijn gehad want groeide snel ineens. Was naast de enige Nederlander op school,ook de grootste.

Hey Rene, veelsuc6 zondag! Riri komt je aanmoedigen! Ik gun je die 240 echt! Laat je niet gek maken en maak je zelf niet gek!
Wim

Laatst bewerkt:
Tja,ik woog toen ik 13 was ook ong.100kg en was 180cm. Veel groei pijn gehad want groeide snel ineens. Was naast de enige Nederlander op school,ook de grootste.

Hey Rene, veelsuc6 morgen! Riri komt je aanmoedigen! Ik gun je die 240 echt! Laat je niet gek maken en maak je zelf niet gek!
Wim

Ik sluit me hierbij aan. Dat ik 12 was droeg ik kleren (broek maat 38)
we hebben gewoon dit voorrecht

• #2.234

Hey Rene, veelsuc6 morgen! Riri komt je aanmoedigen! Ik gun je die 240 echt! Laat je niet gek maken en maak je zelf niet gek!
Wim

Jij bent - net als ik - wat ze noemen "natuurlijke zwaargewichten".
Sommigen waren in hun jonge jaren echte ecto's (overigens niks mis mee, voordat ik hier dalijk nog ruzie krijg met ecto's) en werden toen ze ouder werden forser...ik ken zo iemand persoonlijk. Vroeger was hij graatmager en nu weegt hij minstens 130kg...maar zijn heupen zijn breder dan zijn schouders en zijn buik hangt zowat op de knieeën...hij is erg kortademig, heeft zijn knieeën versleten, rug kapot, hoge bloeddruk en whatever...zijn hele lichaam is er niet op berekend om een endo te zijn. Toen ik in 2004 30kg afgevallen was, vroegen verschillende mensen aan me of ik soms ziek was...ze vonden me ongezond uit zien!

Thnks voor je aanmoediging...240 lijkt me wat teveel van het goede...ik ga ervoor om 230 te kunnen "verzilveren" als een goede wedstrijdbeurt...we zullen zien, in elk geval zal ik mijn best doen!
Leuk dat Riri komt kijken :)

• #2.235
Zo...back to training...vandaag niets gedaan...spaar mijn krachten voor zondag :)

Wel wat op internet gesurfd en toen kwam ik erachter dat er ook in Europa gasten zijn die 400kg BD :eek:

Jani Murtomäki uit Finland.

http://www.youtube.com/watch?v=uB7PGS6y1JU

Hij is ook niet onverdienstelijk met SQ (455kg) en DL (360) met een totaal van 1185kg...daarmee is hij overigens de nr. 2 in Finland.

De nr. 1 is Joonas Rantanen met een totaal van 1215kg :eek:
Squat: 505kg
Bench: 365kg
Deadlift: 360kg

http://www.youtube.com/watch?v=9S2DPUUUlao

Sterke jongens...daar stroomt zeker nog vikingerbloed door de aders ;)

Die Jani, ik heb er ook over gepost op het topic,pics ect. moet je es kijken wat die gozer buigt is echt bizar!
Echt sterk, freak of nature

• #2.237
Die Jani, ik heb er ook over gepost op het topic,pics ect. moet je es kijken wat die gozer buigt is echt bizar!
Echt sterk, freak of nature

Ach zo veel sterker dan ons is die nou ook weer niet ;)

Heb eens opgezocht wat het WR SQ is:

What is the world record in weightlifting for the squat?
The record with unlimited equipment is 1250 lbs (566.9 kg) held by Vlad Alhazov.

The IPF record (singly ply squat suit only) is 457.5kg (1008 lbs), held by Shane Hamman (USA).

The heaviest unequipped squat record (no squat suit) is 430kg (948 lbs), held by Marc Henry (UK).

Dan nog effies de DL:

The record for the tire deadlift (in which hummer tires are used in place of plates) under Strongman rules where lifting straps are allowed is 498.9 kg (1100 lbs) by [Link niet meer beschikbaar].
The record for an equipped deadlift (a deadlift performed using a deadlift suit using a standard bar and plates) is 457.5 kg (1009 lbs) by [Link niet meer beschikbaar].
The record for a raw deadlift (a deadlift performed without the aid of a deadlift suit) is 426 kg (939 lbs) by Konstantin Konstantinovs.
The world record for the one handed deadlift is 333.2 kg (734.5 lbs) by [Link niet meer beschikbaar].

Pfff...gasten die ruim 400 kunnen BD, 500+ kunnen SQ en DL...ben benieuwd wanneer de eerste gemuteerde freak de 1500kg totaal zal gaan tillen ;)

Het valt me wel op dat in de bonden waarin met unlimited equipment word getild nog wel "paar" kg meer getild wordt dan bij bonden waarbij slechts limited equipment is toegestaan.

---------- Toegevoegd om 20:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

Shane Hamman was ook niet onverdienstelijk als gewichtheffer...je zou als je hem ziet niet zeggen dat hij in de 105+kg klasse tild ;)

http://www.youtube.com/watch?v=5b4kgow1jNY

Volgens mij komt die power doordat sikje van hem ;)

http://www.youtube.com/watch?v=VFROxXhJABQ

• #2.238
Andy Bolton...ook geen kleine jongen heeft het worldrecord totaal op zijn naam staan met 1273kg :eek: nog maar 227kg te gaan tot 1500kg ;) Hij was de eerste mens die de 1000lbs grens met DL doorbrak.

andy-bolton-01.jpg

Laatst bewerkt:
amai 1 handed dl van 333kg?:eek:
en mark henry?eens benieuwd wat hij nu squat,volgens mij geen 400kg meer.
heb hem eens op eurosport zien worstelen,vroeger was het 170kg spieren,nu evenveel maar hij is moddervet:eek:

Laatst bewerkt:
  • #2.240
amai 1 handed dl van 333kg?:eek:
en mark henry?eens benieuwd wat hij nu squat,volgens mij geen 400kg meer.
heb hem eens op eurosport zien worstelen,vroeger was het 170kg spieren,nu evenveel maar hij is moddervet:eek:

Mark Henry heeft inderdaad geen standaardconfectiemaatje ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
mark-henry-interview-20060530020842627-000.jpg

Wist je dat hij ook al in de populaire animatieserie South Park een rol heeft gespeeld http://images.google.nl/imgres?imgu...q=mark+henry&ndsp=20&hl=nl&sa=N&start=20&um=1
Mark20Henry.jpg

Wereldrecordhouder raw squat: 430 kg (best lifts: sq 430 kg, bp 240 kg, dl 410 kg)

Terug
Naar boven