- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Hahahaha, het zal altijd een strijd blijven voor mensen zoals ons Hugz!
Hoe meer ik ga lijnen, hoe zwaarder ik word...
Champ heeft wel gelijk natuurlijk, maar wij hebben veel te vaak de eiging te overdrijven.
Helaas heb je gelijk...als je met overgewicht te kampen hebt, heb je levenslang. Je doet je veel moeite om b.v. 10 kg in één jaar kwijt te raken...gaat twee weken op vakantie...en dan doe je

en niet 
dan was alle moeite voor niets.Weet je wat het probleem is?
Vetcellen zijn superintelligent...tevens zijn het echte overlevenskunstenaars...en vermenigvuldigen zich als een ware plaag.
Daarbij is een body van dikkerds als ons een voorbeeld van hoe effectief het lichaam werkt! In vroegere tijden van schaarste was de capaciteit om uit zeldzame periodes van overvloed voordeel te halen door energie (vet) op te slaan ongetwijfeld een evolutionair voordeel.
Door dikkerds als ons is de mensheid niet uitgestorven!
Wees dus dankbaar als je een dikkerd ziet

Tegenwoordig zijn we echter geen jagers meer en kennen we geen tijden van schaarste...voedsel is overal aanwezig...in huis, op straat, op je weg kom je b.v. overal
tegen. Dikkerds zijn slachtoffer van de consumptiemaatschappij...Op een pakje sigaretten staan enge beelden van zwarte longen of whatever en allerlei waarschuwingen....heb je op een broodje hamburger wel eens de volgende waarschuwing zien staan?: eten van hamburgers kan obesitas veroorzaken, met een foto als onderstaande 
Laatst bewerkt:

Maar Hummy toch, ik eet altijd mijn bordje leeg (zoals mijn pa & ma me dat geleerd hebben) is dat soms geen karakter & discipline? 
Hebben we soms dezelfde moeder? Die van mij zei ook altijd: "dan eet je maar voor de honger die nog komt"...tis toch een gevleugelde uitspraak, waarbij onze ouders het natuurlijk goed bedoelden. Een andere uitspraak van mijn grootouders: "eet maar goed jongen, dat blijf je gezond en word je groot en sterk"...dus als kind deed ik altijd goed eten, want ik wilde graag groot en sterk worden