AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Was Jon Pall niet de wereldrecordhouder met de one handed Deadlift? ???

Ga jij by the way meedoen met de Friese Bankdruk kampioenschap?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.242
Was Jon Pall niet de wereldrecordhouder met de one handed Deadlift? ???

Ga jij by the way meedoen met de Friese Bankdruk kampioenschap?

Wat vraag 1 betreft: blijkbaar niet, alhoewel hij een heel sterke DL was.

Wat vraag 2 betreft: Het Friese Bankdruk Kampioeschap is helaas alleen maar voor Friezen.

Ik doe a.s. zondag bij Atlas mee en in maart dan het NK (waar ook Friezen aan mogen meedoen ;))...toevallig ken ik wel een vrij sterke powerlifter uit Friesland. Robbert Meinen...verleden jaar nog Nederlands Kampioen Bankdrukken geworden bij de NPB in de 125+ klasse met 227,5kg. En Nederlands Kampioen Powerliften bij de Masters met 810kg totaal.

Laatst bewerkt:
tja,tegenwoordig heeft elke wrestler al meegedaan met southpark of the simpsons(hogan,bret hart):D
welke sterke lifts van henry en al rawdacht ik:)
sigmarsson beste dl op een wedstrijd was 370kg(ipf '84),dus het zou me verbazen als hij met 1 hand meer dan 330kg kon liften.

wat je vergeten bent te vertellen huggy is dat mark henry in 2003 na amper een maandje in de sportschool te trainen toch de arnold classic strongman heeft gewonnen dat is toch de wedstrijd die om poweronderdelen draait en het deelnemersveld was nog best pittig

tja,tegenwoordig heeft elke wrestler al meegedaan met southpark of the simpsons(hogan,bret hart):D
welke sterke lifts van henry en al rawdacht ik:)
sigmarsson beste dl op een wedstrijd was 370kg(ipf '84),dus het zou me verbazen als hij met 1 hand meer dan 330kg kon liften.

Sigmarsson had een wereldrecord in One Handed Deadlift en volgens mij was het 250kg. :p

• #2.246
wat je vergeten bent te vertellen huggy is dat mark henry in 2003 na amper een maandje in de sportschool te trainen toch de arnold classic strongman heeft gewonnen dat is toch de wedstrijd die om poweronderdelen draait en het deelnemersveld was nog best pittig

Dat moet kunnen...na één maandje trainen de arnold classic strongman winnen ;)...het was overigens 2002 (volgens Wikipedia).
Hij is voor een wrestler niet zo heel groot (1.85m) maar het is wel een vrij zware jongen (178kg).
Hij heeft behalve powerliften ook nog niet onverdienstelijk gewichtheffen gedaan. Een echte allroundman.

---------- Toegevoegd om 11:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

Sigmarsson had een wereldrecord in One Handed Deadlift en volgens mij was het 250kg. :p

Pff..slechts 250kg ;)...Hermann Goerner tilde met een hand 330kg en dat al in 1920. Nog spectaculairder vind ik dat hij met 2 vingers zo'n 270kg kon tillen :eek:...tis nu nog afwachten wanneer iemand met slechts één vinger 250kg gaat DL...en daarna krijgen we op één teen balanceren en dan met 300kg SQ ;)

Hieronder de stats volgens wikipedia:
One-handed deadlift 727lbs, July 20, 1920, Dresden, Germany
- deadlift 595.5lbs using just 2 fingers of each hand, 1920.
- pinch lift 111 lbs, 1934.
- Leg pressing 24 men, total weight 4123lb, on a plank with the soles of his feet, 1921.

su66es morgen huggy

• #2.248

Thnx Frans!...en willen jullie uitkijken als jullie trap gaan lopen bij Snowworld? Ik was er van de week, en brak bijkans mijn nek door de gladheid (vooral de weg naar beneden is link)...maar het is nu toch aan het dooien en wellicht dat jullie dan morgen minder last ervan hebben :).

er wordt veel regen verwacht vannacht rené dus zal wel meevallen in ieder geval bedankt voor je bezorgdheid en we zullen uitkijken jij veel plezier morgen.

ja,veel succes
nog effe een vraagje wat is een pinch lift??

• #2.251
ja,veel succes
nog effe een vraagje wat is een pinch lift??

Hieronder enkele filmpjes van een pinch lift...je hebt er in elk geval behoorlijk wat gripkracht voor nodig.
Ik heb eens geprobeerd op de sportschool...een halterschijf van 50kg krijg ik op die manier nog wel vrij easy getild met één hand...mja...ruim het dubbele is weer een ander verhaal :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=Ks-WLlf6lrg

http://www.youtube.com/watch?v=VedJagCF_3Q

Hangt zoiets ook niet af van plaat tot plaat? Gladheid en de lengte van de rand enzo?

• #2.253
Rene, geen gezeik morgen, DRUKKEN!!!

Succes alex

Inderdaad, gewoon drukken, en gewoon beginnen met de wedstrijdindeling die jij in je hoofd had, alleen niet maar 225 drukken, maar gewoon die 240 waar je voor getraind hebt!

• #2.257
Inderdaad, gewoon drukken, en gewoon beginnen met de wedstrijdindeling die jij in je hoofd had, alleen niet maar 225 drukken, maar gewoon die 240 waar je voor getraind hebt!

Ik "bewaar" die 240kg voor het NK, als je het niet erg vind ;)
Jongens...ik kan niet vaak genoeg herhalen...240 heb ik slechts éénmaal gedrukt...dat was een touch & go beurt en lang geen wedstrijdbeurt.
Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat daar tussenin wel paar kg verschil zit...daarom zou 230kg al heel mooi zijn...we zullen zien...het probleem is momenteel niet zozeer het uitdrukken maar het onderkomen...hoop dat dat morgen goed zal gaan.

Wat vreemd, op Wikipedia stond dat Sigmarsson een wereldrecord voor one handed Deadlift had. :p

Terug
Naar boven