AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Netjes rene! Ik verbaasde me er inderdaad over toen ik het filmpje bekeek dat het zo lang duurde voordat je press hoorde.. Volgende keer > 230!

Yo huggy goed bezig!
Gefeli met je pr :thumbs:
Maar die 230 had er echt wel in gezeten. Want die 225kg ging erg makkelijk!

Hoeveelste ben je nu geworden?

Erg netjes vandaag Rene, ik heb genoten van je optreden!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.284
Netjes rene! Ik verbaasde me er inderdaad over toen ik het filmpje bekeek dat het zo lang duurde voordat je press hoorde.. Volgende keer > 230!

Eindelijk iemand die het opvalt...bijna 3 seconden...pffffffffffffffffff....dit kost zoveel kracht...begrijpen jullie nu ook dat als je een touch & go beurt kunt maken zonder stilstand dat je dan wel 10-15kg meer kunt drukken!

Vanaf die hoek lijkt je arching mee te vallen of lijkt het zelfs alsof je helemaal niet archt. :p
Ik zou zeggen use die huge buik en arch als een malle. (wat waarschijnlijk wel gewoon gebeurt)
Mooie wedstrijd Rene! Zeer knap om je wedstrijdpr met 10kg te verbreken! En een sterke prestatie van Ruud ook. :thumbs:

Wat duurt dat trouwens een eeuwigheid voor je 'press' hoort. :roflol:

• #2.286
Wordt altijd onderschat geloof ik, die spanningen voor de westrijd. Het is toch anders. Ik heb het getracht duidelijk te maken op zijn log. Mooi leerproces voor Ruud,toch?
Leuk verslag trouwens

Dat wordt zeker onderschat...daarom zeg ik ook altijd dat een trainingsbeurt een heel ander verhaal is dan een wedstrijdbeurt waar alles goed moet zijn en er 3 scheidsrechters zijn die je beoordelen.
Bij mij scheelt het minstens 10kg!

Zeker een mooi leerproces voor Ruud...maar laten we eerlijk wezen...heb jij al eens iemand 230 in zijn 1e wedstrijd drukken?
Ik vind dat hij het goed heeft gedaan (vooral in de wetenschap dat zijn beurten "semi-raw" waren, omdat hij een shirt aanhad wat hem echt veel te ruim zat).

Eindelijk iemand die het opvalt...bijna 3 seconden...pffffffffffffffffff....dit kost zoveel kracht...begrijpen jullie nu ook dat als je een touch & go beurt kunt maken zonder stilstand dat je dan wel 10-15kg meer kunt drukken!

ja, en dat dacht ik al zonder dat ik je verslag had gelezen;). en je hebt gelijk, ik heb het net even geprobeerd, maar met zo langzaam zakken, 3 tellen laten liggen en dan explosief uitstoten is voor mij 60 zwaarder, dan 70 met touch en go!

Die hoofdscheidsrechter was regelmatig relatief laat met commando's. Bij een andere lift was het zelfs dat hij zich verslikte en toen pas "Press" riep. Duurde ongelofelijk lang, wel een seconde of 3 :eek:.

• #2.289
Vanaf die hoek lijkt je arching mee te vallen of lijkt het zelfs alsof je helemaal niet archt. :p
Ik zou zeggen use die huge buik en arch als een malle. (wat waarschijnlijk wel gewoon gebeurt)
Mooie wedstrijd Rene! Zeer knap om je wedstrijdpr met 10kg te verbreken! En een sterke prestatie van Ruud ook. :thumbs:

Wat duurt dat trouwens een eeuwigheid voor je 'press' hoort. :roflol:

Ik arch ook niet...ik ben niet zo flexibel en krijg dan echt last mijn rug :(

Wat die press betreft...ik was zo wat gestikt...ik neem altijd voordat ik de halter vastpak diep adem en hou de adem dan vast (voor de spanning)...dan pak ik uit (moet vrij lang wachten voordat ik mag zakken) en inderdaad vrij lang wachten voordat ik mag pressen (dacht dat mijn ogen uit mijn kop waren gepuild ;)) waarbij ik dan uitadem.
Opzich niet zo'n ramp als je zo lang moet wachten...dan weet je wel dat je het ook echt aankunt!

Laatst bewerkt:
Dat wordt zeker onderschat...daarom zeg ik ook altijd dat een trainingsbeurt een heel ander verhaal is dan een wedstrijdbeurt waar alles goed moet zijn en er 3 scheidsrechters zijn die je beoordelen.
Bij mij scheelt het minstens 10kg!

Zeker een mooi leerproces voor Ruud...maar laten we eerlijk wezen...heb jij al eens iemand 230 in zijn 1e wedstrijd drukken?
Ik vind dat hij het goed heeft gedaan (vooral in de wetenschap dat zijn beurten "semi-raw" waren, omdat hij een shirt aanhad wat hem echt veel te ruim zat).

Nee zeker niet, het is ook erg sterk!
Kun je nagaan als de "omstandigheden" er niet /minder waren, dus minder spanningen en wedstrijd ervaring.
Semi Raw...hahaha, das een nieuwe. Dan deed ik dat vorig jaar ook met het shirt van Bumper....( inmiddels zit het shirt goed :o )

Best wel een ramp, zoals je aangaf kost dat gewoon veel kracht. Je verliest de spanning op het onderste gedeelte. :p
Vandaar dat de bar 0,5-1 sec op je borst moet liggen en je gelijk moet pressen. (je krijgt meestal gauw een signaal)

• #2.292
Hey Huggy! Gefeliciteerd met je PR!:thumb: Ik zal nog niet vermelden wat je nieuwe pr is. Dat mag je lekker zelf doen....

Je schijnt vlak voor een wedstrijd toch kwalitatief uitermate teleurstellende trainingen nodig te hebben om vervolgens op de wedstrijd zelf toch goed te presteren. Dit soort rituelen zijn echter niet goed voor de bloeddruk van je coach en je trainingsmaatjes.Het blijft een rare jongen....die Huggy Bear.:D

Hahaha...je de "generale" repetitie was echt Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ;)...maar zoals je terecht aangaf heb ik dat heel vaak...op een wedstrijd komt (gelukkig) dan toch vaak alles goed.
Het is niet een ritueel waar ik overigens bewust voor kies ;)

ja die hoofd scheids wachten soms echt te lang met commando's. zoals spencer al zij verslikte hij zich 1 x ma ok da kan gebeuren. ook zij die 1x rack in plaats van press. maarja het zit ook niet altijd mee

• #2.294
Wat dat wachten met press betreft...die 220 duurde ook wel vrij lang omdat het gewoon tijd nodig had voordat ik die halter fatsoenlijk op mijn borst had stil liggen...je ziet dat het bij 225 minder lang duurd.
Henk Keizer is een goede scheids...streng, maar rechtvaardig...hij heeft vele tientallen jaren ervaring ook als internationale scheidsrechter...dus ik wil hem niet bekritiseren.

ja die hoofd scheids wachten soms echt te lang met commando's. zoals spencer al zij verslikte hij zich 1 x ma ok da kan gebeuren. ook zij die 1x rack in plaats van press. maarja het zit ook niet altijd mee

Toen hij rack zei ipv press was omdat hij met het laten zakken al krom bezig was :P

Mooie prestatie!
Maar dat ze op zo'n wedstrijd dat met de pause niet goed kunnen timen zeg.
verbaas me erover

nee dat zal ook niet. klopt bij die 220 duurde het echt even voordat je hem er op had. bij de 200 met je warming up kreeg je hem er helemaal niet op he. komt dit doordat je bent aangekomen dat je shirt te strak zit ?

Laatst bewerkt:

logisch dat het zolang duurt (press signaal). Je haalt volkomen de spanning (onderin) eraf. technisch kan je nog wel wat verbeteringen aanbrengen ;)

Zeer easy 230 en de 240 zit er ook gemakkelijk in als ik het zo bekijk. Als hij tiptop fit is dan presst hij denk ik zo rond de 250. :p

Terug
Naar boven