MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.321
---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:53 ----------

Dit zijn zakken die Leon hoort te weten en jouw daarop te coachen/trainen.
punten zijn: hoe je gaat liggen, het gewicht laat zakken, je hoofd houdt, gebruik maken van je benen, drukt op je schouders, ..........

Eén ding weet ik 100% zeker...als ik technisch iets "verkeerd" doe zal het zeker niet aan Leon liggen.

Hoe ik b.v. ga liggen...zo ver mogelijk van de haltersteunen af, omdat ik de neiging heb om ook wel eens naar achteren te drukken, waardoor je snel de haltersteunen aanraakt...dan heeft Leon er altijd op gehamerd om hoofd en billen op de bank te houden (iets waar ik ook wel moeite mee had) en heeft Leon me geleerd hoe ik mijn voeten op "slot" moet zetten om te voorkomen dat ik mijn voeten doe verplaatsten tijdens het uitdrukken (waardoor in het verleden ook menig beurt is afgekeurd).
En ademhalingstechniek...ook dat deed ik verkeerd...zoals ik alreeds zei...ik druk nu wellicht niet optimaal, maar het is 100% beter dan het was voordat ik bij Leon kwam.

Laatst bewerkt:
Eén ding weet ik 100% zeker...als ik technisch iets "verkeerd" doe zal het zeker niet aan Leon zeggen.

Hoe ik b.v. ga liggen...zo ver mogelijk van de haltersteunen af, omdat ik de neiging heb om ook wel eens naar achteren te drukken, waardoor je snel de haltersteunen aanraakt...dan heeft Leon er altijd op gehamerd om hoofd en billen op de bank te houden (iets waar ik ook wel moeite mee had) en heeft Leon me geleerd hoe ik mijn voeten op "slot" moet zetten om te voorkomen dat ik mijn voeten doe verplaatsten tijdens het uitdrukken (waardoor in het verleden ook menig beurt is afgekeurd).
En ademhalingstechniek...ook dat deed ik verkeerd...zoals ik alreeds zei...ik druk nu wellicht niet optimaal, maar het is 100% beter dan het was voordat ik bij Leon kwam.

Zoals eerder gezegd het gaat om (technische) details. Dat je nu al een stuk beter drukt nu je bij Leon traint dat is toch top. Zoals ik nu je wedstrijd (en intrain) beurten heb gezien kan je nog meer uit je shirt halen en jezelf het een stuk makkelijker maken.

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:14 ----------

Laten we het belangrijkste niet vergeten dat jij je PR dik heb verbroken! Kortom, je bent op de goede weg.

• #2.323
Zoals eerder gezegd het gaat om (technische) details. Dat je nu al een stuk beter drukt nu je bij Leon traint dat is toch top. Zoals ik nu je wedstrijd (en intrain) beurten heb gezien kan je nog meer uit je shirt halen en jezelf het een stuk makkelijker maken.

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:14 ----------

Laten we het belangrijkste niet vergeten dat jij je PR dik heb verbroken! Kortom, je bent op de goede weg.

O.K. Wim...wellicht dat je bij andere gelegenheden e.e.a. concreter kunt aangeven :).
Ik ben op de goede weg...maar heb nog een hele weg te gaan :o.
Maar, en nu hoop ik niet dat ik nu opschepperig overkom, want dat is niet de bedoeling...225kg is een gewicht wat voor slechts een handjevol mensen in NL is weggelegd (op dit moment).
225kg = 500lbs klinkt weer een stuk indrukwekkender ;)

Rene, dat klopt en je bent
op weg naar de 250 ;-)

gefeliciteerd huggy net resultaat nog 2.5 kg en je zit bij de 500lbs club

• #2.326
Rene, dat klopt en je bent
op weg naar de 250 ;-)

Dat is de uiteindelijke doelstelling...en ik wil mijn best doen om dat ook daadwerkelijk te bereiken...
By the way...geldt onze "onderlinge" wedstrijd nog?...dit moet je nu toch wel ietsiepietsie kietelen dat zo'n technisch onbegaafde dikkerd op puur domme kracht 225kg drukt :p ;)

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------

gefeliciteerd huggy net resultaat nog 2.5 kg en je zit bij de 500lbs club

Pssssssssssssssst...niet aan de grote klok hangen...225kg is 496 lbs...wie zeurt er nu over 4 lbs ;)

Hahaha, Huggy je bent gewoon niet hongerig genoeg man! :D
Hoe is dat mogelijk voor zo'n vreetzak..? ;)
Je bent "te lang" "te tevreden" met je resultaat denk ik.
Techniek nog te verbeteren of niet, je moet hongerig zijn, en nadat je die nieuwe pr hebt gezet weer al denken aan je volgende.
Misschien is het ook wel een beetje de leeftijd..?
We worden wat milder met het ouder worden denk ik...
Je hebt een mooi resultaat behaald.
Op de volgende wedstrijd minimaal 10% er bovenop! :thumbs:
Gefeliciteerd man! :bow:

haha je zit in dezelfde club als iemand die 182.5 drukt :p haha is nl 402lbs maar die 230 -240 of 250 komt dit jaar toch?

• #2.329
Hahaha, Huggy je bent gewoon niet hongerig genoeg man! :D
Hoe is dat mogelijk voor zo'n vreetzak..? ;)
Je bent "te lang" "te tevreden" met je resultaat denk ik.
Techniek nog te verbeteren of niet, je moet hongerig zijn, en nadat je die nieuwe pr hebt gezet weer al denken aan je volgende.
Misschien is het ook wel een beetje de leeftijd..?
We worden wat milder met het ouder worden denk ik...
Je hebt een mooi resultaat behaald.
Op de volgende wedstrijd minimaal 10% er bovenop! :thumbs:
Gefeliciteerd man! :bow:

Je hebt gelijk Hummer...ik ben niet "hongerig" genoeg...nu was ik altijd al zo...ik weet dus niet of dit leeftijd gerelateerd is, maar het wordt er in elk geval niet beter op met het vorderen der jaren ;)

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

haha je zit in dezelfde club als iemand die 182.5 drukt :p haha is nl 402lbs maar die 230 -240 of 250 komt dit jaar toch?

14 maart is het NK...dus nog zo'n 2 maanden te gaan...
Ach, als ik gewoon nog eens 5 kg aanvreet dan moet ik wel met 230 beginnen om überhaupt onder te komen ;)

150kg BDW is wat mij betreft het maximum...en is ook het maximum wat het huidige shirt aankan vrees ik...lijkt me geen pretje als het op een bepaald ogenblik scheurd.

Doelstelling is om minimaal 230kg te drukken op het NK...ik heb een nieuw benchshirt (Rage X 54 van Inzer) en zal kijken wat daarmee mogelijk is.
250 acht ik wat dit jaar betreft uitgesloten...of het nieuwe shirt zou al een heleboel support moeten geven. Ik schat dat ik om 250 shirted te drukken ook 200kg raw zal moeten drukken (en daar zit ik nog altijd 10kg onder).

Kijken ze je shirt altijd na voor de wedstrijd begint..?
Anders zou je misschien stiekem een 3-ply kunnen aandoen! :jk:

Nog 2 mnd tot je volgende wedstrijd...
Is de "Coan cycle" niet iets voor je? (in een ietwat aangepaste vorm ivm de korte tijd die je hebt)
Ed Coan is ook best wel lazy wat zijn bankdrukken betreft...
Iedere week 2 werksets na je warming up.
[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

En ja, ik weet dat voor RAW is, maar dat doe je eigenlijk toch voornamelijk éh?! ;)

• #2.331
Kijken ze je shirt altijd na voor de wedstrijd begint..?
Anders zou je misschien stiekem een 3-ply kunnen aandoen! :jk:

Nog 2 mnd tot je volgende wedstrijd...
Is de "Coan cycle" niet iets voor je? (in een ietwat aangepaste vorm ivm de korte tijd die je hebt)
Ed Coan is ook best wel lazy wat zijn bankdrukken betreft...
Iedere week 2 werksets na je warming up.

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

En ja, ik weet dat voor RAW is, maar dat doe je eigenlijk toch voornamelijk éh?! ;)

Ik heb eens gekeken op die link...het zal best wel werken...maar als het werkelijk zo simpel was zou iedereen daar toch profijt van moeten hebben?
25kg raw meer drukken in 14 trainingen...ik waag het te betwijfelen of dat echt lukt...wellicht doet Ed ook er nog andere dingen naast? ;)

Ja, ik train voornamelijk raw...nu in het wedstrijdseizoen uiteraard ook regelmatig shirted omdaar zoveel mogelijk uit te halen.
Na het wedstrijdseizoen, gaat het shirt de kast in.

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Ik heb eens gekeken op die link...het zal best wel werken...maar als het werkelijk zo simpel was zou iedereen daar toch profijt van moeten hebben?
25kg raw meer drukken in 14 trainingen...ik waag het te betwijfelen of dat echt lukt...wellicht doet Ed ook er nog andere dingen naast? ;)

Ja, ik train voornamelijk raw...nu in het wedstrijdseizoen uiteraard ook regelmatig shirted omdaar zoveel mogelijk uit te halen.
Na het wedstrijdseizoen, gaat het shirt de kast in.
Ed is hartstikke clean!

proficiat met je resultaat maar ik had meer van je verwacht. Zie dit niet als kritiek maar als motivatie om het de volgende keer beter te doen. De 230 zat er vandaag zeker in btw;)

Door het geringe volume veel tijd om te herstellen, en gestaag omhoog met de kilo's. :thumbs:
Ik heb 'm nooit gedaan hoor.
Ik was het eens van plan, en toen vloog ik met een teringgang terug de lappenmand in... :o
Paljas heeft het wel eens gedaan overigens.
En volgens mij heeft Sanca er zich ook eens aan gewaagd.
Paljas is wel clean geloof ik. :D
Sanca is twijfelachtig... :roflol:

• #2.335

Da's toch mooi! :)

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

proficiat met je resultaat maar ik had meer van je verwacht. Zie dit niet als kritiek maar als motivatie om het de volgende keer beter te doen. De 230 zat er vandaag zeker in btw;)

Die 230 had inderdaad moeten kunnen...er waren diverse redenen waarom het niet gelukt is...hoofdreden was dat ik niet voldoende meer gedreven was...ik had twee goede beurten gehad en mijn pr met 10kg verbeterd...ik was "te snel" tevreden...hoop een volgende keer aan je verwachtingen te kunnen voldoen ;)

• #2.337
:roflol:
Ik weet het niet Hugz, ik ben al zo vaak voor de gek gehouden in mijn leven... ;)
Het zou me niet verbazen als ook deze zeepbel uiteen zou spatten. :roflol:

Hahaha...tja...je weet maar nooit...zulke gewichten zetten iemand toch al snel in een verdachte hoek...maar ik wil geloven dat er atleten zijn die én beresterk zijn én ook nog eens een fantastische techniek hebben en waar verder ook alles klopt...dat worden/zijn dan the champions :)

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Ed is hartstikke clean!

Ed is jammer genoeg levenslang geschorst bij de IPF.
Jammer, ik heb hem 1x zien tillen op het WK 94 in zuid-Afrika
toen boog hij 422,5 in de -100 en maakte een totaal 1022,5

Rene, we zullen de 31ste zien, wat mijn basis is voor het NK.
Volgende week vrijdag ga ik een paar setjes met shirt drukken.

• #2.339
Ed is jammer genoeg levenslang geschorst bij de IPF.
Jammer, ik heb hem 1x zien tillen op het WK 94 in zuid-Afrika
toen boog hij 422,5 in de -100 en maakte een totaal 1022,5

Rene, we zullen de 31ste zien, wat mijn basis is voor het NK.
Volgende week vrijdag ga ik een paar setjes met shirt drukken.

Levenslange schorsing, oei...ik vrees dat dit voor Hummy betekend dat er helaas toch weer een zeepbel uiteen spat ;)

Wat de 31e betreft...suc6...jij bent nu aan zet...je weet wat je te doen staat! :p

• #2.340
Wat de 31e betreft...suc6...jij bent nu aan zet...je weet wat je te doen staat! :p

Omdat ik de kwaaiste niet ben...en bijna 20kg zwaarder ben dan jou...zullen we afspreken dat we "ons" wedstrijdje in Wilkspunten voortzetten ;)...ik heb er momenteel 124,5...òf je moet 800+ tillen (zo'n 450 wilkspunten) of bij BP meer dan 124,5 wilkspunten drukken! :D
Doe je best! :)

Terug
Naar boven