MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Dat maakt niks uit. Je maakt de technische fout en dit heeft niks te maken met een strak shirt. Het gaat erom hoe je drukt en niet er aan toegeeft. Zoals hierboven, technische punten die je zou kunnen verbeteren is niet zo makkelijk via mail/forum aan te geven. Je drukt nog teveel zoals je zonder shirt drukt ;-)

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:53 ----------

Dit zijn zakken die Leon hoort te weten en jouw daarop te coachen/trainen.
punten zijn: hoe je gaat liggen, het gewicht laat zakken, je hoofd houdt, gebruik maken van je benen, drukt op je schouders, ..........[/Q

Wie zegt dat ik niet weet wat er mis is. Ik heb me nooit negatief uitgelaten over jouw lifters, of jouw persoon.

Wat mij betreft mag je je grote ... houden.

Met vriendelijke groet,

Leon Smeets.

er is bestaat ook nog een oud gezegde, de beste stuurlui staan................. ik neem aan dat je de rest wel weet.

jammer dat jij je zo aanvallen voelt. Dit laat ik bij jou en mocht je een keer hierover van gedachten wisselen, dan spreken we elkaar wel op een wedstrijd. Daarnaast is het niet bedoeld als negatief. Rene vraagt om feedback en zo is het dan ook bedoeld. Fijne avond verder. Groeten, Wim

ik geloof dat de maand Januari staat voor: EEN KORT LONTJE!!!

Dat maakt niks uit. Je maakt de technische fout en dit heeft niks te maken met een strak shirt. Het gaat erom hoe je drukt en niet er aan toegeeft. Zoals hierboven, technische punten die je zou kunnen verbeteren is niet zo makkelijk via mail/forum aan te geven. Je drukt nog teveel zoals je zonder shirt drukt ;-)

Ben ik het niet meer eens wim. Als je er voor kiest om een strak shirt aan te trekken dan kies je er ook voor om daar in technisch goed in te moeten tillen. Als je zwaarder bent en je blijft in dat shirt drukken moet je ook niet zeuren als je je techniek niet onder controle hebt. Daarom ik het belangrijk dat je eerst een jaar in je trainingen met een grotere maat gaat trainen. En je moet leren in je raw training dat je de techniek blijft aanhouden die je ook in je pak hebt.

Ik zie dat heel veel lifters zich laten leiden, in training en wedstrijd, door het gewicht en niet door techniek trainen.

Ik vind dat je met 215 had kunnen beginnen, dan had je meer kracht en energie over gehouden voor je laatste beurt(335)

Ed is jammer genoeg levenslang geschorst bij de IPF.
Jammer, ik heb hem 1x zien tillen op het WK 94 in zuid-Afrika
toen boog hij 422,5 in de -100 en maakte een totaal 1022,5

Rene, we zullen de 31ste zien, wat mijn basis is voor het NK.
Volgende week vrijdag ga ik een paar setjes met shirt drukken.
was dat niet onterecht door een onsteriele pisbeker ofzoiets?

was dat niet onterecht door een onsteriele pisbeker ofzoiets?

helaas, hij was voor het eerst positief als junior in 1984 (hij tilde toen 840 ofzo in -82,5), daarna is hij nog 2 positief geweest. Nu tilt hij voor een "wilde" bond. Het was mooi om hem te zien tillen.

punten zijn: hoe je gaat liggen, het gewicht laat zakken, je hoofd houdt, gebruik maken van je benen, drukt op je schouders, .....

Je kunt coachen wat je wil bij Hug maar wel een gehoord van een heel eigenwijs. Kom ook wel eens langs om te trainen.

Ben ik het niet meer eens wim. Als je er voor kiest om een strak shirt aan te trekken dan kies je er ook voor om daar in technisch goed in te moeten tillen. Als je zwaarder bent en je blijft in dat shirt drukken moet je ook niet zeuren als je je techniek niet onder controle hebt. Daarom ik het belangrijk dat je eerst een jaar in je trainingen met een grotere maat gaat trainen. En je moet leren in je raw training dat je de techniek blijft aanhouden die je ook in je pak hebt.

Ik zie dat heel veel lifters zich laten leiden, in training en wedstrijd, door het gewicht en niet door techniek trainen.

Ik vind dat je met 215 had kunnen beginnen, dan had je meer kracht en energie over gehouden voor je laatste beurt(335)

Ylke, eens en je zal 235 bedoelen neem ik aan. Strekking van jouw verhaal komt overeen met mijn reactie. Dit vanuit een ander oogpunt. Uiteindelijk blijf jij als atleet er voor verantwoordelijk.

helaas, hij was voor het eerst positief als junior in 1984 (hij tilde toen 840 ofzo in -82,5), daarna is hij nog 2 positief geweest. Nu tilt hij voor een "wilde" bond. Het was mooi om hem te zien tillen.
USPF zeker?
is hij nog altijd actief? ik dacht dat hij gestopt was in 2007?

ik kan me niet voorstellen dat leon die ik ken, zoiets zou schijven???

punten zijn: hoe je gaat liggen, het gewicht laat zakken, je hoofd houdt, gebruik maken van je benen, drukt op je schouders, ..........[/Q

Wie zegt dat ik niet weet wat er mis is. Ik heb me nooit negatief uitgelaten over jouw lifters, of jouw persoon.

Wat mij betreft mag je je grote ... houden.

Met vriendelijke groet,

Leon Smeets.

er is bestaat ook nog een oud gezegde, de beste stuurlui staan................. ik neem aan dat je de rest wel weet

Ylke, eens en je zal 235 bedoelen neem ik aan. Strekking van jouw verhaal komt overeen met mijn reactie. Dit vanuit een ander oogpunt. Uiteindelijk blijf jij als atleet er voor verantwoordelijk.

Ja 235kg, Ik vind het namelijk crusiaal dat je verandwoordelijk bent voor de keuzes die je maakt in en rond je wedstrijd.

Ook als je wat eigenwijs bent ;)

Rene is niet eigenwijs! Hij is kritisch....

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.374
Rene vraagt om feedback en zo is het dan ook bedoeld.

Met alle respect...jij maakte na het zien van de filmpjes de opmerking dat er op technisch gebied e.e.a. voor verbetering vatbaar is...(en ik erken dat ook wel)...als ik dan vraag om een concreet voorbeeld krijg ik een vaag antwoord waar ik weinig mee kan...vervolgens schrijf je dat Leon zulke dingen behoort te weten...ik kan me dan wel voorstellen dat hij het niet zo leuk vind om dit te lezen en zich zelfs aangevallen voelt.
Jij zult het zo niet bedoeld hebben...en dat is helaas het probleem van een forum als dit...er ontstaan helaas vaker misverstanden om dat iets anders wordt ervaren dan dat het was bedoeld, toch? :)

Ik waardeer verder alle commentaar (ook de kritiek) wat ik op dit forum krijgt, maar laten we één ding niet vergeten:

Alhoewel ik verschillende personen van dit forum persoonlijk ken, kennen de meesten me niet persoonlijk en hebben me ook nooit op een training of wedstrijd gezien....Leon kent me inmiddels door en door, en ik sta volledig achter hem...en vertrouw hem 100%. Het is verder wellicht een man van weinig woorden, maar hij heeft een enorm inzicht hoe hij iemand in praktisch opzicht kan helpen om het beste uit die persoon te halen...zo kan hij ook een technisch onbegaafd persoon als ik toch 225kg laten drukken...het is aan hem te danken dat ik überhaupt zover gekomen ben :).

---------- Toegevoegd om 20:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Je kunt coachen wat je wil bij Hug maar wel een gehoord van een heel eigenwijs. Kom ook wel eens langs om te trainen.

Ik hoor altijd van jou dat ik eigenwijs ben...met alle respect Ylke...geef dan eens een concreet voorbeeld zodat ik daar iets mee kan!:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Met alle respect...jij maakte na het zien van de filmpjes de opmerking dat er op technisch gebied e.e.a. voor verbetering vatbaar is...(en ik erken dat ook wel)...als ik dan vraag om een concreet voorbeeld krijg ik een vaag antwoord waar ik weinig mee kan...vervolgens schrijf je dat Leon zulke dingen behoort te weten...ik kan me dan wel voorstellen dat hij het niet zo leuk vind om dit te lezen en zich zelfs aangevallen voelt.
Jij zult het zo niet bedoeld hebben...en dat is helaas het probleem van een forum als dit...er ontstaan helaas vaker misverstanden om dat iets anders wordt ervaren dan dat het was bedoeld, toch? :)

Je weet dat betekent op het moment dat je "met alle respect" gebruikt.
Ik heb aangegeven wat mijn beweegredenen zijn dat ik het zo liet. En dat Leon zich aanvallen voelt, dat laat ik bij hem. Zoals ik aangaf zou jij technisch eea nog kunnen veranderen: stand van je voeten, manier van liggen op de bank, de manier van het laten zakken van het gewicht en het uitdrukken van het gewicht. Het feit dat deze topic de verkeerde kant opgaat, lijkt het goed dat ik verder stop met mijn waarnemingen en suggesties te geven. Heel veel succes met jouw voorbereiding voor het NK!

Ik hoor altijd van jou dat ik eigenwijs ben...met alle respect Ylke...geef dan eens een concreet voorbeeld zodat ik daar iets mee kan!:rolleyes:

Hoe je opwarmt, welk shirt je aan hebt, welke beurten je gaat draaien in je wedstrijd in je training, hoe je je laatste training indelen, dat kniebuigen ook erg belangrijk is, dat je meer op techniek moet richten en minder op klio's in je training en wedstrijd (zie ook laatste training), aan mentale training doe je niets(ik zie het niet) aan terwijl jij dat zo nodig hebt etc

Eigenwijs zijn mag(dat kan ook een kracht zijn), je moet alleen kijken of het wel functioneel is! En ik denk dat sommige denkpatronen en inzichten niet meer functioneel is bij je en dat je je zelf daarin moet veranderen om 225+ te gaan drukken met een lichaamsgewicht van 140 kilo.

En let wel dit is mijn bescheiden mening, put alleen uit mijn eigen ervaringen. Als ik het niet goed zie hoor ik het wel ook van anderen

---------- Toegevoegd om 20:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:37 ----------

Rene is niet eigenwijs! Hij is kritisch....

Daar heb je de broer van Hug :D

even uit nieuwsgierigheid, maar hoe train je het mentale aspect?

Ik heb aangegeven wat mijn beweegredenen zijn dat ik het zo liet. En dat Leon zich aanvallen voelt, dat laat ik bij hem. Zoals ik aangaf zou jij technisch eea nog kunnen veranderen: stand van je voeten, manier van liggen op de bank, de manier van het laten zakken van het gewicht en het uitdrukken van het gewicht. Het feit dat deze topic de verkeerde kant opgaat, lijkt het goed dat ik verder stop met mijn waarnemingen en suggesties te geven. Heel veel succes met jouw voorbereiding voor het NK!

Dit valt me tegen Wim. je bent toch geen vluchter. Discussie is een mooie manier om de zaken helder te krijgen. Wie zei dat ook al weer???

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.379

Nu voel jij je dus blijkbaar aangevallen...daarbij was dat dus niet mijn bedoeling. Als ik de woorden: "met alle respect" gebruik...bedoel ik ook "met alle respect"...ik maakte slechts kenbaar dat ik me kan voorstellen waarom Leon zo reageerde.

Zoals ik ook kenbaar maakte weet ik van iedereen het commentaar wel te waarderen. Het feit dat er misverstanden ontstaan (waardoor jij vind dat dit log de verkeerd aangaat) dat kan gebeuren...Ylke was het ook niet met je eens en later bleken jullie toch het zelfde te bedoelen.

Ik denk dat jij, Leon en Ylke in principe allemaal hetzelfde doel nastreven...het beste uit een lifter willen halen. En we hoeven het daarbij niet altijd met elkaar eens te zijn...maar laten we elkaar wel respecteren...het krachtsportwereldje is een klein wereldje...desondanks is er veel gekrakeel en afgunst...en dat is best wel jammer :(.

Terug
Naar boven