XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

gefeliciteerd met je ench prestaties! niet misselijk man

Omdat ik de kwaaiste niet ben...en bijna 20kg zwaarder ben dan jou...zullen we afspreken dat we "ons" wedstrijdje in Wilkspunten voortzetten ;)...ik heb er momenteel 124,5...òf je moet 800+ tillen (zo'n 450 wilkspunten) of bij BP meer dan 124,5 wilkspunten drukken! :D
Doe je best! :)

Aan mijn best doen zal het niet liggen. Daarnaast wil niet zeggen dat je best doen voldoende is.
Om 124,5 punten te halen, dan moet ik rond de 220 drukken en dat zit er nog niet in. 450 punten met een totaal powerliften zie ik op moment dichter binnen mijn bereik. Vrijdag weet ik meer, omdat ik dan weet waarmee ik open de 31ste.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.343
gefeliciteerd met je ench prestaties! niet misselijk man
Thnx Starter :)

---------- Toegevoegd om 07:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:41 ----------

Aan mijn best doen zal het niet liggen. Daarnaast wil niet zeggen dat je best doen voldoende is.
Om 124,5 punten te halen, dan moet ik rond de 220 drukken en dat zit er nog niet in. 450 punten met een totaal powerliften zie ik op moment dichter binnen mijn bereik. Vrijdag weet ik meer, omdat ik dan weet waarmee ik open de 31ste.
O.K...dan ga je gewoon voor die 450 wilkspunten!
Tenslotte is het voor mij ook leuker als ik op één onderdeeltje ietsiepietsie sterker ben ;)

Pats!
Daar ging m'n bel...

• #2.346
Vandaar dat ik ook aan powerliften doe. Dan heb je meerdere kansen :D

Van zoveel kansen word je alleen maar moe en kun je je voorstellen hoe gevaarlijk het is als een technisch onbegaafd persoon als ik zou gaan SQ en DL ...BP is nog vrij veilig...je ligt op een drukbank, en kunt hooguit je schouders naar de filistijnen drukken, maar SQ en DL...de gevolgen zouden funest kunnen zijn ;)

• #2.347
Zo...nu weer effies serieus ;)

Wat ik nog wel vermeldenswaardig vind is dat gisteren Ad van de Ven liefst 252,5kg drukte met een BDW van 108kg :eek:...goed voor 150 Wilkspunten. Het laat weer eens zien dat je geen superzwaargewicht hoeft te zijn om superzware gewichten te drukken :o.

Ik had het al reeds aangehaald in mijn wedstrijdverslag...Wil Renkens was gisteren als coach meegegaan naar Atlas.
Dit was voor Ruud en mij een opluchting.
Wil traind ook bij Leon Smeets en we kennen elkaar dus goed, daarbij tild hij zelf niet onverdienstelijk als powerlifter bij de Masters in de klasse tot 82,5kg...en heeft hij in zijn klasse al diverse keren ereplaatsen in de wacht weten te slepen.
Als je naar een wedstrijd gaat moet je je als atleet kunnen concentreren op de wedstrijd zelf...de coach regelt verder de rest allemaal.
Vooral als je aan een geared wedstrijd meedoet heb je iemand nodig die je helpt. Een shirt of suit aantrekken wat erg strak zit dat red je echt niet alleen...daarom nogmaals: Wil, hartstikke bedankt! :thumbs:

• #2.348
Net nog effies een blik op de kalender geworpen (niet letterlijk overigens ;))...het NK BD is op 14 maart, d.w.z. over 8 weken!
Het gaat dus met rasse schreden...en er is nog genoeg werk aan de winkel. Het zal deze keer waarschijnlijk een echte strijd worden in de 125+ klasse met "zware" jongens die allemaal 225+ kunnen drukken.

Zelf zal ik niet veel veranderen aan mijn manier van trainen...ik zit op de goede weg en nu een schema compleet omgooien zal niet tot betere resultaten leiden...Dus 5-jes, 3-jes en regelmatig in shirt blijven drukken om aan techniek te blijven werken. Daarnaast wil ik kijken wat in mijn nieuwe Rage X mogelijk is en ook toch wat meer assist gaan doen...denk hierbij aan schouders, triceps en lats. Daarbij iets aan BDW verliezen zou geen kwaad kunnen omdat op het NK de uitslagen wel eens mede mogelijk door het BDW bepaald zouden kunnen worden.
Doelstelling is 230(+).

ja die beurt van Ad was mooi om te zien. de 245 kreeg die niet op zijn borst. de 247.5 ging goed. (deze staat op film als mensen hem willen graag PM dan zal ik hem op youtube zetten) daarna de 252.5, voor mij leek die nog best easy te gaan maar het kan zijn dat ik me hier op heb verkeken.

nog 8 weekjes maar, dat word nog even aanpoten dan. maar die 130 moet er zoiezo in zitten.

• #2.350
Jongens kijk goed naar de beurten en dan zie je dat het heel lang duurt voordat het halter echt stil ligt, daarop volgt gelijk het commando

Ik wil hier nogmaals benadrukken dat Wim volkomen gelijk heeft!
Het duurde echt lang voordat ik de halter stil op mijn borst had liggen...en de regel is simpel...er moet sprake zijn van zichtbare stilstand op de borst (geadviseerd wordt 1 seconde).

Het probleem is echter dat ik (en waarschijnlijk vele anderen) het in shirt niet goed voelen wanneer de halter de borst raakt en dan ga je je afvragen waarom het zo lang duurt voordat er press geroepen wordt.
Henk Keizer heeft dus volkomen terecht gehandeld!

---------- Toegevoegd om 11:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

ja die beurt van Ad was mooi om te zien. de 245 kreeg die niet op zijn borst. de 247.5 ging goed. (deze staat op film als mensen hem willen graag PM dan zal ik hem op youtube zetten) daarna de 252.5, voor mij leek die nog best easy te gaan maar het kan zijn dat ik me hier op heb verkeken.

nog 8 weekjes maar, dat word nog even aanpoten dan. maar die 130 moet er zoiezo in zitten.

130 zit er raw ook nog wel een stuk of 10 keer in :p
Natuurlijk ben ik er nog lang niet...de concurrentie zit ook niet stil...en het zou zo maar kunnen dat Badal of Meinen ook ruim 230 drukken.
Natuurlijk is een podiumplek altijd leuk...maar als ik van mezelf weet dat ik alles heb gegeven en met b.v. 230kg "slechts" 4e wordt heb ik voor mezelf toch goed gedrukt naar mijn mening. Maar ik ga voor een 2e plek bij de senioren en een 1e plek bij de masters...we zullen zien hoe het zal gaan.

Ad van de Ven heeft zeker fantastisch gedrukt...wat mij betreft mag je zijn filmpje in mijn log plaatsen...is motiverend om te zien...en we kunnen er allemaal wat van leren.
Het blijft altijd bruut om te zien als iemand met b.v. 247,5kg niet onder komt...en die 252,5 was zeker niet het einde...ik verwacht dat Ad wel in staat is om 260 te drukken wat natuurlijk gigantisch is voor iemand met een BDW van nog geen 110kg.

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

Zeer easy 230 en de 240 zit er ook gemakkelijk in als ik het zo bekijk. Als hij tiptop fit is dan presst hij denk ik zo rond de 250. :p

230 drukt Ruud ook raw als hij in vorm is.
Als hij dus fit is en een fatsoenlijk shirt aanheeft drukt hij wel heel wat meer dan 250kg! Ik heb op training al gezien dat hij gewichten van 280kg kan uitdrukken!!!

• #2.351
Yo huggy goed bezig!
Gefeli met je pr :thumbs:
Maar die 230 had er echt wel in gezeten. Want die 225kg ging erg makkelijk!

Hoeveelste ben je nu geworden?

Gisteren was het een teamwedstrijd bij Atlas...d.w.z. dat de verenigingen die zich ingeschreven hebben voor de bankdrukcompetitie het tegen elkaar opnemen en de gedrukte gewichten van ieder teamlid bij elkaar worden opgeteld en dat bepalend is voor de uitslag.
"Ons" team (Topfit) werd uiteindelijk 3e.

Wat het hoogste gewicht aangaat was ik die dag 4e...want Ad van de Ven drukte 252,5. Ruud drukte 230 en Frans v/d Putten drukte ook 225 met een BDW van ruim 90kg. Als we naar Wilkspunten zouden gaan rekenen val het nog meer tegen ;)...dan was ik slechts 7e met 124,5 wilkspunten van de zo'n 30 man die meededen.

He Rene

Je hebt 2 mooie beurten gedrukt, proficiat.

• #2.354
He Rene

Je hebt 2 mooie beurten gedrukt, proficiat.

Thnx Ylke...omdat van jou te horen doet me goed :)!
Als jij er nu was geweest en me van te voren een mep verkocht had zou die 230 ook gelukt zijn ;)

Ik ga ervoor om op het NK 230 (+) overtuigend te drukken!

---------- Toegevoegd om 12:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:27 ----------

Jij ook bedankt chopperbob! :)

Ziek! Hoe oud is Ruud als ik vragen mag?
Nog enige interesses om Kennelly in te halen?
Haha. :p

• #2.356
Ziek! Hoe oud is Ruud als ik vragen mag?
Nog enige interesses om Kennelly in te halen?
Haha. :p

Ruud is 29 jaar.
Hij heeft een doelstelling en dat is 300+ op de bank drukken.
Hij heeft de juiste kennis over voeding en trainingsmethoden, hij heeft de motivatie, hij heeft de kracht...nu nog wat ervaring opdoen met wedstrijden en equipment....maar...daar tegen over staat ook dat hij als dokter een drukke baan heeft met vaak lange dagen waardoor hij niet altijd regelmatig kan trainen. Met zijn beroep verdient hij dalijk een leuk salaris...en als je 300 kunt drukken op de bank kun je daarmee in NL niet de ijskast of een benzinetank vullen.
De toekomst zal het uitwijzen, maar als iemand het op termijn zou aankunnen dan is hij het :)!

(Kennely tild overigens voor een andere bond met andere regels, 3- ply shirt met open back en geen drugtest).

Wie zegt dat ik niet weet wat er mis is met die beurten. Ik vind het erg negatief richting mij. Heb ik al eens op dit forum negatieve berichten gestuurd over "jouw" lifters.

Ik heb dan ook liever dat je je grote .... houdt.

Grt Leon
???

Dat maakt niks uit. Je maakt de technische fout en dit heeft niks te maken met een strak shirt. Het gaat erom hoe je drukt en niet er aan toegeeft. Zoals hierboven, technische punten die je zou kunnen verbeteren is niet zo makkelijk via mail/forum aan te geven. Je drukt nog teveel zoals je zonder shirt drukt ;-)

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:53 ----------

Dit zijn zakken die Leon hoort te weten en jouw daarop te coachen/trainen.
punten zijn: hoe je gaat liggen, het gewicht laat zakken, je hoofd houdt, gebruik maken van je benen, drukt op je schouders, ..........[/Q

Wie zegt dat ik niet weet wat er mis is. Ik heb me nooit negatief uitgelaten over jouw lifters, of jouw persoon.

Wat mij betreft mag je je grote ... houden.

Met vriendelijke groet,

Leon Smeets.

er is bestaat ook nog een oud gezegde, de beste stuurlui staan................. ik neem aan dat je de rest wel weet.

Nu snap ik pas wie je bent... :o
:thumb:

Terug
Naar boven