AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.383
Hoe je opwarmt, welk shirt je aan hebt, welke beurten je gaat draaien in je wedstrijd in je training, hoe je je laatste training indelen, dat kniebuigen ook erg belangrijk is, dat je meer op techniek moet richten en minder op klio's in je training en wedstrijd (zie ook laatste training), aan mentale training doe je niets(ik zie het niet) aan terwijl jij dat zo nodig hebt etc

Eigenwijs zijn mag(dat kan ook een kracht zijn), je moet alleen kijken of het wel functioneel is! En ik denk dat sommige denkpatronen en inzichten niet meer functioneel is bij je en dat je je zelf daarin moet veranderen om 225+ te gaan drukken met een lichaamsgewicht van 140 kilo.

En let wel dit is mijn bescheiden mening, put alleen uit mijn eigen ervaringen. Als ik het niet goed zie hoor ik het wel ook van anderen

Het zal wel weer eigenwijs zijn, maar ik ben het niet met je eens!
Ik heb juist heel veel dingen van jou aangenomen (de manier van opwarmen en sprongen is vrijwel gelijk aan de manier die jij ooit geadviseerd hebt en die dus voor mij werkt...wellicht dat je het alweer vergeten bent?) Met het shirt is absoluut niets mis...ik ben gewoon te dik geworden in een veel te korte tijd...daarbij heb ik zelfs een maat groter (56) helaas van Titan, de Super Katana waarmee ik niet zo goed overweg kon gekocht (en weer verkocht aan Ruud).

Je zegt dat ik niets aan mentale training doe, omdat je het niet ziet...hoe vaak zie je mij dan?
Daarbij vind ik dat ik mentaal juist wel vooruit ben gegaan...ik ben allang niet meer zo onzeker omdat ik niet meer "bang" ben voor de halter...tis jouw uitspraak: "een halter voelt pas zwaar aan als je denkt dat het zwaar is"....

Kniebuigen is een sterk punt...nu buig jij echter zo'n 350 als je in vorm bent...en met alle respect (en zo bedoel ik het dus ook) ik heb je echter nog geen 225 zien bankdrukken op een wedstrijd van de NPB...ik druk dus meer terwijl ik nooit buig...hoe verklaar je dat dan?
Ruud is pas met buigen begonnen...van te voren drukte hij echter ook al meer dan ik ooit een powerlifter in NL momenteel heb zien doen!
Het zou overigens best wel zo kunnen zijn dat als ik zou gaan buigen dat er dan meer inzit...maar ik heb ook al vaker aangegeven dat als ik ga buigen dat ik daar meer nadeel dan onderdeel van ondervindt!

Nu voel jij je dus blijkbaar aangevallen...daarbij was dat dus niet mijn bedoeling. Als ik de woorden: "met alle respect" gebruik...bedoel ik ook "met alle respect"...ik maakte slechts kenbaar dat ik me kan voorstellen waarom Leon zo reageerde.

Zoals ik ook kenbaar maakte weet ik van iedereen het commentaar wel te waarderen. Het feit dat er misverstanden ontstaan (waardoor jij vind dat dit log de verkeerd aangaat) dat kan gebeuren...Ylke was het ook niet met je eens en later bleken jullie toch het zelfde te bedoelen.

Ik denk dat jij, Leon en Ylke in principe allemaal hetzelfde doel nastreven...het beste uit een lifter willen halen. En we hoeven het daarbij niet altijd met elkaar eens te zijn...maar laten we elkaar wel respecteren...het krachtsportwereldje is een klein wereldje...desondanks is er veel gekrakeel en afgunst...en dat is best wel jammer :(.

Rene, hierbij reageer ik voor de laatste keer. Doordat ik merk dat het mij nu onnodige energie kost te reageren en dat is niet wat ik wil. 7% van onze communicatie bestaat uit woorden, 38% (tonaliteit) en 55% (fysiologie). Dit geeft aan hoe groot de kans is dat zaken op een forum anders (mogelijk niet goed) worden geintepreerd. Nogmaals heel veel succes met jouw voorbereiding voor het NK!

Het zal wel weer eigenwijs zijn, maar ik ben het niet met je eens!
Ik heb juist heel veel dingen van jou aangenomen (de manier van opwarmen en sprongen is vrijwel gelijk aan de manier die jij ooit geadviseerd hebt en die dus voor mij werkt...wellicht dat je het alweer vergeten bent?) Met het shirt is absoluut niets mis...ik ben gewoon te dik geworden in een veel te korte tijd...daarbij heb ik zelfs een maat groter (56) helaas van Titan, de Super Katana waarmee ik niet zo goed overweg kon gekocht (en weer verkocht aan Ruud).

Je zegt dat ik niets aan mentale training doe, omdat je het niet ziet...hoe vaak zie je mij dan?
Daarbij vind ik dat ik mentaal juist wel vooruit ben gegaan...ik ben allang niet meer zo onzeker omdat ik niet meer "bang" ben voor de halter...tis jouw uitspraak: "een halter voelt pas zwaar aan als je denkt dat het zwaar is"....

Kniebuigen is een sterk punt...nu buig jij echter zo'n 350 als je in vorm bent...en met alle respect (en zo bedoel ik het dus ook) ik heb je echter nog geen 225 zien bankdrukken op een wedstrijd van de NPB...ik druk dus meer terwijl ik nooit buig...hoe verklaar je dat dan?
Ruud is pas met buigen begonnen...van te voren drukte hij echter ook al meer dan ik ooit een powerlifter in NL momenteel heb zien doen!
Het zou overigens best wel zo kunnen zijn dat als ik zou gaan buigen dat er dan meer inzit...maar ik heb ook al vaker aangegeven dat als ik ga buigen dat ik daar meer nadeel dan onderdeel van ondervindt!

Je kunt het niet met me eens zijn en je moet doen wat je zelf leuk en fijn vind. Dit is wel het beeld wat ik van jou heb na al die trainingen wedsrijden en forum achties. We komen in feb. 3 weken achter elkaar naar Leon, als je mee traint zou ik wel een ander beeld van je op kunnen doen.

Rene met alle respect, het feit dat jij je voor je 3 e beurt niet meer kon opladen omdat je tevrede was met met je ( goede ) kilo`s bewijst het toch.....
Met alle respect he!

• #2.387
Rene, hierbij reageer ik voor de laatste keer. Doordat ik merk dat het mij nu onnodige energie kost te reageren en dat is niet wat ik wil. 7% van onze communicatie bestaat uit woorden, 38% (tonaliteit) en 55% (fysiologie). Dit geeft aan hoe groot de kans is dat zaken op een forum anders (mogelijk niet goed) worden geintepreerd. Nogmaals heel veel succes met jouw voorbereiding voor het NK!

O.K. Wim...ik respecteer je keuze...je moet echt niet iets doen wat onnodige energie kost (dat strookt ook tegen mijn principes;)) jij ook veel succes met je voorbereiding op het NK :)!

Zijn jullie allemaal maffioso, met dat respect?! :D :roflol:

• #2.389
Rene met alle respect, het feit dat jij je voor je 3 e beurt niet meer kon opladen omdat je tevrede was met met je ( goede ) kilo`s bewijst het toch.....
Met alle respect he!

Uiteraard met alle respect, Wim!
Wat bewijst dat?
Ik zou met die 215 die Ylke me adviseerde nog veel moeilijker onder gekomen zijn dan met die 220...
Ik had meteen met 225 moeten beginnen en in mijn 2e beurt die 230 moeten pakken...220 koste veel te veel energie (doordat de beurt onnodig lang duurde).

En nu zet ik er voor vandaag een punt achter...want het begint me om het met de woorden van wimwam te zeggen "onnodige energie" te kosten om me hier steeds te moeten rechtvaardigen....aan allen die verder menen kritiek te moeten spuien...prima...MAAR...het is zoals Leon zei..."de beste stuurlui staan aan wal"...druk eerst zelf maar eens die 225kg :p

En als iemand zich met bovenstaande alinea voelt aangevallen, dan zij dat zo...wie de schoen past, trekke hem aan...over & uit!

Dit vertoont weining respect!:D

img_3395_godfather.png

Dus eerst 225 drukken en dan mog ik iets zeggen...oke.
Tot volgend jaar dan maar.......

echt heh...en dan ook al 2-3 pagina's vullen met "respect". Andere vragen worden niet eens beantwoord. Heb zeker niet genoeg "met alle respect" gepost om een antwoord te mogen krijgen hehe ;)

What the f_ck hé?! :D

Jongens kom op hey!
RESPECT HE!!!!

[Link niet meer beschikbaar]
Al knows about respect. :D

Uiteraard met alle respect, Wim!
Wat bewijst dat?
Ik zou met die 215 die Ylke me adviseerde nog veel moeilijker onder gekomen zijn dan met die 220...
Ik had meteen met 225 moeten beginnen en in mijn 2e beurt die 230 moeten pakken...220 koste veel te veel energie (doordat de beurt onnodig lang duurde).

En nu zet ik er voor vandaag een punt achter...want het begint me om het met de woorden van wimwam te zeggen "onnodige energie" te kosten om me hier steeds te moeten rechtvaardigen....aan allen die verder menen kritiek te moeten spuien...prima...MAAR...het is zoals Leon zei..."de beste stuurlui staan aan wal"...druk eerst zelf maar eens die 225kg :p

En als iemand zich met bovenstaande alinea voelt aangevallen, dan zij dat zo...wie de schoen past, trekke hem aan...over & uit!

Weer de makkelijkste weg kiezen ipv een goede discussie voeren en andwoorden geven en vertellen waarom er gekozen word voor stratigieen. Dat is toch waar voor het forum bedoeld is?

• #2.396
Weer de makkelijkste weg kiezen ipv een goede discussie voeren en andwoorden geven en vertellen waarom er gekozen word voor stratigieen. Dat is toch waar voor het forum bedoeld is?

Effies Wimwam citeren ;)
"7% van onze communicatie bestaat uit woorden, 38% (tonaliteit) en 55% (fysiologie). Dit geeft aan hoe groot de kans is dat zaken op een forum anders (mogelijk niet goed) worden geintepreerd".

Hier zit een kern van waarheid in, want je begrijpt niet wat ik schrijf...als ik aangeef dat ik veel liever met 225 had willen beginnen omdat ik met 215 niet op mijn borst was gekomen (op de film is duidelijk te zien dat die 220 al veel te lang duurde en me veel te veel energie koste) dan ben ik in jouw ogen eigenwijs...zo komen we met alle respect ;) niet verder.

"Een discussie is een vorm van [Link niet meer beschikbaar], zoals een [Link niet meer beschikbaar] of andere vorm van [Link niet meer beschikbaar], tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van [Link niet meer beschikbaar] proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een [Link niet meer beschikbaar], waarbij de partijen niet van hun mening wijken"

Wat momenteel in mijn log plaatsvind is naar mijn mening geen discussie maar een debat...en dat kost (nu citeer ik weer wimwam ;)) onnodige energie. Wellicht zien we ons bij Leon? ...Ruud en ik trainen overigens op de maandagen bij Leon omdat we zo nog een training extra hebben.

Effies Wimwam citeren ;)
"7% van onze communicatie bestaat uit woorden, 38% (tonaliteit) en 55% (fysiologie). Dit geeft aan hoe groot de kans is dat zaken op een forum anders (mogelijk niet goed) worden geintepreerd".

Hier zit een kern van waarheid in, want je begrijpt niet wat ik schrijf...als ik aangeef dat ik veel liever met 225 had willen beginnen omdat ik met 215 niet op mijn borst was gekomen (op de film is duidelijk te zien dat die 220 al veel te lang duurde en me veel te veel energie koste) dan ben ik in jouw ogen eigenwijs...zo komen we met alle respect ;) niet verder.

"Een discussie is een vorm van [Link niet meer beschikbaar], zoals een [Link niet meer beschikbaar] of andere vorm van [Link niet meer beschikbaar], tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van [Link niet meer beschikbaar] proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een [Link niet meer beschikbaar], waarbij de partijen niet van hun mening wijken"

Wat momenteel in mijn log plaatsvind is naar mijn mening geen discussie maar een debat...en dat kost (nu citeer ik weer wimwam ;)) onnodige energie. Wellicht zien we ons bij Leon? ...Ruud en ik trainen overigens op de maandagen bij Leon omdat we zo nog een training extra hebben.

citeren kun je als de beste, een eigen mening vormen of geven is nog moeilijk.
laten het hier maar bij laten(heeft me te veel energie gekost om je een aantal dingen in te laten zien) Jammer

• Like
Waarderingen: TGA
Make him a proposition he can't refuse, capiche ?

Begint onderhand een beetje op een oud wijfen logje te lijken:p;)

Laatst bewerkt:
  • #2.400
citeren kun je als de beste, een eigen mening vormen of geven is nog moeilijk.
laten het hier maar bij laten(heeft me te veel energie gekost om je een aantal dingen in te laten zien) Jammer

Ik citeer graag :D...en nu citeer ik jou: "minder lullen en meer trainen"...laten we vanaf hier het halter spreken...met wimwam heb ik al een "competitie" lopen...wil het ook nog wel met jou aangaan.

Het moet voor een in zowel mentaal als fysiek sterke, gemotiveerde en ervaren powerlifter als jou die heeft laten zien dat hij een totaal van 915 kan liften (met alle respect ;)) toch een koud kunstje zijn om beduidend MEER op te bank te drukken dan zo'n technisch onbegaafde, mentaal niet sterk in de schoenen staande, verkeerde/achterhaalde trainingsmethoden hanterende, onervaren, onzekere, eigenwijze, oude, dikke, luie powerlifter als ik :p

---------- Toegevoegd om 00:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:59 ----------

Begint onderhand een beetje op een oud wijfen logje te lijken:p;)

Daarom...het gezever moet nu maar eens gedaan zijn...
In maart hebben we allemaal een NK...ik zou dit "debat" willen besluiten met de woorden van Michael Buffer:

"Let's get ready to rumble"!

http://www.youtube.com/watch?v=WvufFwdqMzg

I'm ready!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven