AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Nou, ik verwacht dan toch een goed prestatie van je Rene! :)
Vorig jaar 3e in Masters moet natuurlijk weer rechtgebreid worden, niet? ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.422
Nou, ik verwacht dan toch een goed prestatie van je Rene! :)
Vorig jaar 3e in Masters moet natuurlijk weer rechtgebreid worden, niet? ;)

Hahaha...dat klopt :o...ik timmer in elk geval hard aan de weg om dat te verbeteren.

---------- Toegevoegd om 23:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:24 ----------

En omdat ik graag citeer ;)...hier dan een uitspraak van Marrkos...

"D'r is altijd iemand die meer tilt, of minder weegt, of door leeftijd in een andere klasse valt.

Who gives a shit? PR's zetten.. daarvoor is zo'n meet toch? voor de eeuwige roem hoef je het niet te doen, en voor het geld zeker niet.

Dus ja, dan blijft er alleen nog de lol, en de pr's over".

Als ik dus een pr druk en desondanks geen ereplaats zou halen, is dat wellicht zuur, maar heb ik het desondanks niet slecht gedaan ben ik van mening. Maar het is natuurlijk veeeeeeeeeeeeeel leuker als je een pr drukt èn een medaille mee naar huis mag nemen, met een lichtelijke voorkeur voor de gouden kleur ;).

Je kan nooit het slecht gedaan hebben als je op een lift failt desondanks dat je alles hebt gedaan in my opinion. Je zult na het falen vast ook nog toegesproken worden door de andere lifters dus it's all in good sport. ;)

jaa wie wilt er nou geen 1e worden. maar je moet realistisch blijven he. gewoon je best doen en kijken ''waar het schip strand'' (zoals je zelf zij ;)) ik ben benieuwd en hoop het beste voor je. maar in de masters hoor je toch wel hoog te eindigen.

jaa wie wilt er nou geen 1e worden. maar je moet realistisch blijven he. gewoon je best doen en kijken ''waar het schip strand'' (zoals je zelf zij ;)) ik ben benieuwd en hoop het beste voor je. maar in de masters hoor je toch wel hoog te eindigen.

Nou.. Voor mij 1e strongman wedstrijd ga ik voor top 5. :p

haha. zullen zien wat jij er van bakt :P ma je bent sterk duss.

• #2.427
Had vandaag willen gaan trainen, maar was pas laat thuis van mijn werk...een truck kwam nog vrij laat lossen :( en voordat ik klaar was met eten was het al 20.00 geweest.
Word dus verschoven naar morgen...uitstel, maar zeker geen afstel!
Een goede voorbereiding op een belangrijke wedstrijd is lastig als je onregelmatige werktijden, lange werkdagen hebt en/of in ploegendiensten werkt. Maar waar een wil is, is een weg! (en de wil is aanwezig :)).

Ik denk wel dat er beroepen zijn waar het wel heel moeilijk wordt om serieus te sporten...neem een beroep als (internationaal) chauffeur die een hele week van huis is en vaak pas vrijdagavond/zaterdagmorgen thuis is om weer op zondagavond/maandagmorgen te vertrekken.
Heb best wel respect voor Foad Hsaini die op een booreiland zou werken.
Ik meen me te herinneren dat wimwam me ooit verteld heeft dat Peter Baltus ook in ploegendiensten werkte en desondanks toch Sterkste Man van NL werd...het kan dus wel...maar je zult er veel voor moeten doen en ook laten...dat brengt me overigens op een tekst die ik vrij recent tegenkwam...je kunt het doen, of je het kunt het laten, maar je kunt het ook laten doen ;).

Had vandaag willen gaan trainen, maar was pas laat thuis van mijn werk...een truck kwam nog vrij laat lossen :( en voordat ik klaar was met eten was het al 20.00 geweest.
Een goede voorbereiding op een belangrijke wedstrijd is lastig als je onregelmatige werktijden, lange werkdagen hebt en/of in ploegendiensten werkt. Maar waar een wil is, is een weg! (en de wil is aanwezig :)).

Ik denk wel dat er beroepen zijn waar het wel heel moeilijk wordt om serieus te sporten...neem een beroep als (internationaal) chauffeur die een hele week van huis is en vaak pas vrijdagavond/zaterdagmorgen thuis is om weer op zondagavond/maandagmorgen te vertrekken.
Ik meen me te herinneren dat wimwam me ooit verteld heeft dat Peter Baltus ook in ploegendiensten werkte en desondanks toch Sterkste Man van NL werd...het kan dus wel...maar je zult er veel voor moeten doen en ook laten...dat brengt me overigens op een tekst die ik vrij recent tegenkwam...je kunt het doen, of je het kunt het laten, maar je kunt het ook laten doen ;).

Als je iets wil maak je er tijd voor..
Die 250 gaat natuurlijk niet zomaar lukken.

• #2.429
Als je iets wil maak je er tijd voor..
Die 250 gaat natuurlijk niet zomaar lukken.
Helaas gaat dat niet zomaar ;)...maar ik wil ook wel, dus het gaat goed komen...250 denk ik niet dat dit seizoen zal lukken, maar als ik op het NK die 230 niet druk, moet ik me schamen ;)

Niet ouwehoeren want waar je ook bent of welke diensten je ook draait als je de beste wilt worden moet je geen smoesjes verzinnen om niet te trainen. Ik ben van mening dat het niet de dagen zijn dat je je goed voelt of tijd genoeg hebt die het hem doen maar de dagen dat je geen zin hebt of geen tijd dat zijn namelijk de dagen die je dan toch keihard moet trainen en dan lig je voor op je luie tegenstanders die thuis zitten.

---------- Toegevoegd om 21:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:50 ----------

Niet ouwehoeren want waar je ook bent of welke diensten je ook draait als je de beste wilt worden moet je geen smoesjes verzinnen om niet te trainen. Ik ben van mening dat het niet de dagen zijn dat je je goed voelt of tijd genoeg hebt die het hem doen maar de dagen dat je geen zin hebt of geen tijd dat zijn namelijk de dagen die je dan toch keihard moet trainen en dan lig je voor op je luie tegenstanders die thuis zitten.
;)

• #2.431
;)

Gelukkig kan ik dus smoesjes verzinnen om niet te trainen, want ik zal nooit de beste worden :p...er zijn altijd jongens die meer kunnen drukken.
Ik wil echter wel het beste uit mezelf halen...en ik heb wat dat betreft geen aansporing nodig...op een leeftijd waar anderen stoppen met wedstrijdsport, ben ik pas begonnen...aan motivatie ontbreekt het me niet. Sterker nog...als ik een weekje niet heb getraind, krijg ik last van ontwenningsverschijnselen ;)
Maar genoeg over mij...kom je maandag eindelijk eens mee naar Leon samen met Alex?

jip (:rolleyes:) nog niet afgesproken met champoo hé champoo

• #2.433
nee een volume pr pr = 165 +/- juni 2009

• #2.436
Training 22/1

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130 (ging vrij goed, daar zat nog wel meer in ;)...vond het wel effies prettig om nog een "lichte" training te doen na de wedstrijd van zondag).

Floor Press with Close Grip & Straight Legs: 3x5x100kg vrij pittige oefening.

Pendlay (Barbel) row (jaha...jullie lezen het goed! ;)): 20x20, 10x50, 10x70 & 5x5x90 pffffffffffffffffffffffffffff...dit was conditioneel erg slopend voor me...mijn buik zat aardig in de weg :o.
En wat moet ik me bij die oefening toch erg concentreren...ik moet echt erop letten dat mijn voeten goed naast elkaar staan (iets smaller dan schouderbreedte)...maar mijn rechtervoet schuift gewoon naar voren...krijg dan altijd last van mijn lies en rug...dit blijft gewoon erg moeilijk voor me...aan power geen gebrek.

Tenslotte nog Front Wide Lat Pull Down: 15x50 & 4x8x70kg...vielen me naar het rowen erg zwaar moet ik bekennen.

Ik wil in principe graag iets extra's doen richting het NK...en floor press of close grip bench press lijkt me niet verkeerd...en rows blijft toch de tegengestelde oefening van bankdrukken...we zullen zien.

Wat wellicht nog wel leuk is om te vertellen...ik had met Henk Keizer nog gesproken over Theo v/d Laan...die sterke bankdrukker die nu in Columbia woont. Hij deed inderdaad alleen maar BD...een beetje triceps...latt pull down en dat was het zo'n beetje...SQ had hij eens geprobeerd met 70kg en het daarbij gelaten en DL had hij veel te kleine handjes voor...hij kon zo'n 180 raw drukken, maar als hij zijn benchshirt aantrok voelde hij zich net superman, aldus Henk, en kon hij zomaar tot wel 70kg meer drukken :eek:.
Hij wist echt veel rendement uit zijn shirt te halen.

• #2.437
Ik wil nog eens effies terugkomen op de pendlay row...velen zullen bekend zijn met de uitvoering...maar wellicht toch interessant om nog eens te zien. Zoals hieronder te zien is voer ik hem dus uit...alleen kijk ik niet naar onderen, maar is de blik meer vooruit gericht (niet te verwarren met omhoog gericht).

Voor hen die het nog niet wisten, de pendlay row is genoemd naar Glenn Pendlay, een succesvol gewichtheffer/powerlifter uit de V.S.

Belangrijk bij de uitvoering zijn de volgende punten:

- Je doet alleen de armen te bewegen...er dient geen beweging te zijn in je knie/heup gewrichten.
- Je rug dient evenwijdig aan de vloer te zijn.
- Iedere rep begint en eindigt op de vloer (net als bij DL).
- Probeer snel en explosief te tillen en kijk niet omhoog (overstrekking van je nek, maar hou ook je kin niet op je borst, anders ga je wellicht met een bolle rug trekken...kijk naar een punt op de grond zo'n 3 m voor je en hou je rug hol).

Als je de pendlayrow zo uitvoerd zul je hem waarschijnlijk met beduidend minder gewicht aankunnen dan dat je gewend bent bij de normale barbell row...schaam je echter niet...het gaat om een correcte uitvoering en Ronnie Coleman (toch niet de eerste de beste) kon deze uitvoering strict ook niet zwaarder aan dan 160kg (wat uiteraard toch een erg zwaar gewicht is). Pendlay zelf deed de oefening strict met 190kg en Ed Coan deed het met 225kg :eek:. Als ik dus hier op het forum wel eens lees dat personen met 200+ rows maken lijkt het me vrij sterk dat het deze uitvoering betreft!

http://www.youtube.com/watch?v=UIUg8nDVEFs

Laatst bewerkt:
  • #2.438
Pendlay rows zijn overigens zo'n beetje het tegenovergestelde van Yates Rows (zoals hieronder afgebeeld)...over welke effectiever is zullen de meningen uiteenlopen.

http://www.youtube.com/watch?v=yqsfLT7Gj-Y

---------- Toegevoegd om 13:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

Deze uitvoering zie ik overigens het meeste in de gym.
De pendlayrow is naar mijn mening in elk geval de pittigste uitvoering.
De onderstaande uitvoering lijkt me niet zo geschikt om met zware gewichten te doen als je rugklachten hebt...want je houdt je lichaam toch enigzins voorover gebogen en je houdt de halter van de grond, waardoor het gewicht dus toch voortdurend je rug belast.

http://www.youtube.com/watch?v=QWDurM5wxPU

Ben wel benieuwd naar de uitvoering en ervaringen van jullie m.b.t. de barbell row...aan welke versie geef je de voorkeur? Of doe je b.v. liever een dumbbell row?

Laatst bewerkt:
Naar de uitvoering kijkent, lijkt mij beide wel zijn doel te bereiken lijkt me.

.
Wat wellicht nog wel leuk is om te vertellen...ik had met Henk Keizer nog gesproken over Theo v/d Laan...die sterke bankdrukker die nu in Columbia woont. Hij deed inderdaad alleen maar BD...een beetje triceps...latt pull down en dat was het zo'n beetje...SQ had hij eens geprobeerd met 70kg en het daarbij gelaten en DL had hij veel te kleine handjes voor...hij kon zo'n 180 raw drukken, maar als hij zijn benchshirt aantrok voelde hij zich net superman, aldus Henk, en kon hij zomaar tot wel 70kg meer drukken :eek:.
Hij wist echt veel rendement uit zijn shirt te halen.

haha daar trainde ik mee,die had idd met een raw bench van 190kg op een training wel eens 250kg geduwd!
Die deed voor de rest echt niets,ja 3x5 reversed grip bbcurls??? en 3x5handle pulldowns voor de triceps

Terug
Naar boven