AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Nou maar hopen dat de halter ook niet 3 seconde wacht om daarna pass gepressed te worden. ;)
Succes Huggy! De 250 will be yours soon enough!

René,

Gefeliciteerd met je PR. Weer een stapje voorwaarts!
Lijkt me verstandig om de tactiek bespreking en het mentaal scherp stellen met Leon te doen en niet op het forum. Zo voorkom je dit soort dingen...

´Met alle respect´, maar wat een gelul hier zeg..

Wanneer wordt er weer getraind?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.404
René,

Gefeliciteerd met je PR. Weer een stapje voorwaarts!
Lijkt me verstandig om de tactiek bespreking en het mentaal scherp stellen met Leon te doen en niet op het forum. Zo voorkom je dit soort dingen...

Thnx Alex,

Ik ben uiteraard blij met een verbetering van mijn wedstrijdpr met 10kg.

Je hebt volkomen gelijk wat de tactiek besprekingen betreft.
Ik wil er alleen het volgende nog over kwijt...en dan val ik in herhaling :o:
Het is mijn 3e wedstrijdseizoen bij de NPB als bankdrukker.
Toen ik de eerste keer bij Leon kwam BD drukte ik raw 1x160kg.
Veel dingen waren destijds voor verbetering vatbaar...ik drukte b.v. met een duimvrije greep, kwam steeds met het hoofd en de billen los van de bank, deed steeds mijn voeten verplaatsen tijdens het pressen, had een vrij smalle grip (wat niet zo handig is met BD als je vrij lange armen hebt).
Leon heeft dat allemaal weten te corrigeren.

Ook de manier van trainen ben ik anders gaan doen, meer werksetjes met 5-jes en 3-jes waardoor de rawkracht beduidend toenam (zo drukte ik laatst raw 190kg). Op het NK in 2008 drukte ik in shirt 195kg...gisteren liefst 225... Ik zie duidelijk progressie...en natuurlijk is er altijd wel iets voor verbetering vatbaar...en dat niet iedereen het met me eens is, heb ik ook geen problemen mee. Maar dat anderen altijd beter weten wat "het beste voor me is" daar heb ik moeite mee...ik weet inmiddels wat voor me werkt. Een oud Indiaans spreekwoord zegt het volgende: "Je moet minstens een mijl in iemands moccasins gelopen hebben voordat je weet waarover je praat".

Ik heb een geweldige (bonds)coach achter me staan en gymbuddies die me ook met raad en daad bijstaan (waaronder één van de sterkste bankdrukkers van NL). Ik trek dan ook mijn eigen plan samen met de hier genoemde mensen!

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------

´Met alle respect´, maar wat een gelul hier zeg..

Wanneer wordt er weer getraind?

Je hebt gelijk Ruben!
Hoogstwaarschijnlijk zal ik donderdag weer (licht) gaan trainen.

Vanaf volgende week ga ik met Ruud 's-maandags naar Leon om o.a. in shirt te trainen en ons gedegen voor te bereiden op het NK van 14 maart.
De verwachtingen en de vooruitzichten zijn positief...een stevige basis daarvoor is gisteren gelegd :).

Het is nu een kwestie van finetunen, proberen nog iets sterker te worden èn heel blijven (want overbelasting/overtraining ligt op de loer) om dan vervolgens op het NK ons "kunstje" te laten zien ;) .

Laatst bewerkt:
Rene,

Waar vind het NK plaats? Aan de hand van de plaats kan ik bepalen of ik aanwezig ben te ja of te nee.

• #2.406
Rene,

Waar vind het NK plaats? Aan de hand van de plaats kan ik bepalen of ik aanwezig ben te ja of te nee.

Hoi Spencer!

Het NK vind op zondag 14 maart plaatst bij Physical Fitness Woerden

[Link niet meer beschikbaar]

We zouden het geweldig vinden als je weer van de partij zou zijn, maar als het niet schikt of gaat is het ook geen ramp...kijk maar of het lukt :)

Ik zal eens kijken of ik aanwezig kan zijn, lijkt mij iig heel erg leuk!

Begin het steeds leuker te vinden namelijk :D

• #2.408
Ik zal eens kijken of ik aanwezig kan zijn, lijkt mij iig heel erg leuk!

Begin het steeds leuker te vinden namelijk :D

We zouden het echt zeer op prijs stellen!

Alhoewel ik wel hoop dat filmpjes die dan eventueel gemaakt worden tot minder tumult zullen leiden dan de filmpjes van gisteren ;)

Ach ja, iedereen heeft er zo zijn of haar mening over.
Jij moet gewoon doen wat jij denkt dat goed voor je is.

• #2.410
Ach ja, iedereen heeft er zo zijn of haar mening over.
Jij moet gewoon doen wat jij denkt dat goed voor je is.

Dat is ook ieder zijn goed recht...maar als ik het niet er mee eens ben of denk dat de manier waarop ik het doe beter is, dan ben ik eigenwijs.
Of er wordt vaag gedaan over wat er bedoeld wordt...ik kan daar allemaal niets mee. Daarom ben ik het volledig met je eens dat ik moet doen waarvan ik denk en weet dat het goed voor me is. Ik heb gisteren 225 gedrukt (met 3 witte lampen)...en dat goede resultaat is het enige wat teld en toond aan dat ik voor mijn doen goed bezig ben.

Dan altijd weer dat verhaal over het feit dat ik niet kniebuig en dus hierin eigenwijs ben...weet je wat ik niet begrijp? Dat die sterke powerlifters die waarschijnlijk wel 2x zoveel kunnen kniebuigen dan ik minder kunnen bankdrukken dan ik ???. Daarom schreef ik gisteren ook dat we vanaf nu maar eens meer de halter moeten laten spreken en minder met elkaar in debat moeten gaan. Eigenlijk is deze situatie wel goed voor me...ben ik tenmiste geprikkeld om extra mijn best te doen ;).

• #2.411
Wedstrijdresultaten bijgewerkt t/m 17.01.2010 :)

1) Results First Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (26.11.2007).
180 - 180 - 192,5
2) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2007/2008 (10.02.2008).
185 - 195 - 200
3) Results of the Dutch National Bench Press 2008 (06.04.2008)
185 -192,5 -195 (Second Place Seniors / First Place Masters 1).
4) Results First Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (12.10.2008).
190 - 190 - 200
5) Results of the First Open RAW Bench Press Competition (07.12.2008)
160 - 170 - 180
6) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2008/2009 (08.02.2009)
200 - 205 - 210
7) Results of the Dutch National Bench Press 2009 (05.04.2009).
200 - 210 - 215 (Third Place Seniors / Third Place Masters 1).
8) Results European Masters Bench Press Championships 2010 (24.10.2009)
210 - 210 -225 (Third Place Masters 1).
9) Results Second Gym Competition Bench Press Season 2009/2010 (17.01.2010)
220 -225 -230

9 competitions= 27 attempts 18 x GOOD LIFT - 9 x NO LIFT

Equipment: Benchshirt Rage X Inzer, Size 54, Single ply, Strechy Back.

Upcoming Events: 14.03.2010 Dutch National Bench Press (NK)
Target: 230 (+)

Laatst bewerkt:
Zit een duidelijke progressie in :) Goed bezig!

zeker goede progressie huggy!
en spencer over het NK, ik denk dat we er wel bij kunnen zijn. miss kan mijn pa nu wel rijden hij wou ook wel mee. wou die zondag eigenlijk ook na ik had verteld wat het was :P duss. is wel een eindje (achter utrecht) ma moet kunnen. duss we gaan proberen er bij te zijn :)

• #2.415
zeker goede progressie huggy!
en spencer over het NK, ik denk dat we er wel bij kunnen zijn. miss kan mijn pa nu wel rijden hij wou ook wel mee. wou die zondag eigenlijk ook na ik had verteld wat het was :P duss. is wel een eindje (achter utrecht) ma moet kunnen. duss we gaan proberen er bij te zijn :)

Thnx Jorg!
Het zou echt fantastisch zijn als er een "delegatie" van het forum hier op het NK aanwezig zou zijn! Dat motiveerd extra...ik kan elke mentale aanmoediging gebruiken :).

Veel werk aan de bak dus voor je techniek!

• #2.417
Veel werk aan de bak dus voor je techniek!

Er is altijd werk aan de winkel...bovendien moet je niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is ;)
Daarmee wil ik aangeven dat alhoewel ik weliswaar een doelstelling heb en de vooruitzichten positief stemmen, ik er desondanks nog niet ben.
Ik heb vaker gezien dat atleten zijn uitgebomd terwijl dat tegen alle verwachtingen inging. Het is mij (gelukkig) nog niet overkomen, maar ik zal nooit beweren dat zoiets mij niet kan of zal overkomen.
Na het NK zal ik weer opnieuw de balans opmaken :).

no thanx. het is leuk voor ons. en leerzaam natuurlijk ;) en het is fijn om iemand te helpen om toch dat kleine beetje extra te geven he. je zal het wel op tijd horen. zaterdag eet ik met mijn ouders bij jorrit dus als de pa's dan samen zijn kunnen we het er wel over hebben. als ze kunnen willen ze waarschijnlijk wel.

Waar mik je op tijdens de NK? Goud of misschien een wedstrijd PR van 240kg ofzo? :p

• #2.420
no thanx. het is leuk voor ons. en leerzaam natuurlijk ;) en het is fijn om iemand te helpen om toch dat kleine beetje extra te geven he. je zal het wel op tijd horen. zaterdag eet ik met mijn ouders bij jorrit dus als de pa's dan samen zijn kunnen we het er wel over hebben. als ze kunnen willen ze waarschijnlijk wel.

Prima...ik hoop dat het lukt :)

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:15 ----------

Waar mik je op tijdens de NK? Goud of misschien een wedstrijd PR van 240kg ofzo? :p

Goud bij de senioren zou alleen maar mogelijk zijn als ik meer dan Ruud Gransier zou drukken of Ruud zou uitbommen...de eerste optie lijkt me uitgesloten en de 2e optie gun ik Ruud niet.

Daarnaast drukken Djindra Badal en Robert Meinen in de 125+kg klasse ook 225(+) als ze in vorm èn aanwezig zijn.
Zoals ik al zei moet je de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is...maar ik hoop op een 2e plek bij de senioren.

Goud bij de Masters (40+) is echter wel mogelijk omdat Ruud met 29 nog lang geen master is...in 2008 was ik nog Nederlands Kampioen in die klasse (maar was er verder ook geen tegenstand) en ik ga ervoor om die titel weer terug te veroveren.

En uiteraard hoop ik op een wedstrijd pr van 230 (+) :)

Terug
Naar boven