AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Ben benieuwd naar je bevindingen! :)
Hoe laat gaan jullie morgen traplopen bij Snowworld?
Kan Maurice Hellebrand mij i.p.v. je dochter of jou op de schouders nemen...toen ik hem dat gisteren zei, begon hij al terug te krabbelen ;)

Hij zal daar niet zo van onder de indruk zijn geweest René want vorige week lag ik op zijn schouders (123KG) en met mij liep hij 2 trap delen op dus met jou kan hij zeker 1 trap deel op lopen;)

afspraak 10.00uur bij maurice hellebrand dan naar Landgraaf dus zal 10.15 uur zijn schat ik.

(p.s. neem Ruud mee hij is toch begonnen met benen training = kijken hoe het met zijn kuiten gesteld is :D)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.462
Ben benieuwd naar je bevindingen! :)
Hoe laat gaan jullie morgen traplopen bij Snowworld?
Kan Maurice Hellebrand mij i.p.v. je dochter of jou op de schouders nemen...toen ik hem dat gisteren zei, begon hij al terug te krabbelen ;)

Hij zal daar niet zo van onder de indruk zijn geweest René want vorige week lag ik op zijn schouders (123KG) en met mij liep hij 2 trap delen op dus met jou kan hij zeker 1 trap deel op lopen;)

afspraak 10.00uur bij maurice hellebrand dan naar Landgraaf dus zal 10.15 uur zijn schat ik.

(p.s. neem Ruud mee hij is toch begonnen met benen training = kijken hoe het met zijn kuiten gesteld is :D)

Met zijn kuiten zal het wel meevallen, maar met zijn conditie niet vrees ik ;)...ik denk dat ik er morgen ook zal zijn!

Ik denk ook dat het voor iedereen anders werkt!
Wat die 250+ Squat betreft...ik ken er die 350+ Squatten en desondanks geen 225 bankdrukken ;)

Dat atlas laatste werd is verklaarbaar...diverse atleten van atlas deden niet mee. Ielja Strik is lid van Atlas maar deed niet mee (ze spaart zich voor belangrijkere wedstrijden denk ik). Djindra Badal is net herstellende van een ziekte en heeft in het ziekenhuis gelegen...en Ylke is geroyeerd als lid van Atlas (hij is geen lid meer van de NPB, maar tilt nu voor Powerlifting Holland). Dat waren bijvoorbeeld 3 atleten die voor Atlas veel punten bij elkaar drukken.

ja ik pakte ook maar een voorbeeld met die 250+ daarmee bedoelde ik ook, ik denk niet dat het uitmaakt of je 200 squat of 300 squat. daar zal je bench geen KILO'S mee omhoog gaan.

oke ja dit dacht ik al. dat ilja nie mee doet zal wss komen doordat het NK powerliften er aan komt. hier over ving ik pas onder het trainen wat van op daar had ze het over. dat ylke niet meer bij atlas was wist ik niet, ik zag hem al nooit terwijl ik dacht dat hij altijd op maandag avond bij ons trainde. en ja dat van djindra badal dat wist ik, dat was ook de reden dat ik er naar vroeg ;) maar bedankt :)

We hadden al vast gesteld dat meer massa aan het lichaam er voor zorgt dat je automatische meer gewicht kan verplaatsen met de bench. Dus squaten/deadliften helpt om meer massa aan het lichaam te kletsen. Combineer dat met overvloed aan eten om nog wat vet massa er bij te plakken...et voila...hoge bench :P

Maar zit ook met persoonlijke aanleg. Sommige gasten zijn geweldige benchers en drukken in no time 150kg weg, maar als het op squat/deadlift aan komt kunnen ze geen potten breken. En dan heb je gasten zoals mij die beter op squat/dead zijn en met de bench bijna niks kunnen klaar spelen.

ja tuurlijk speelt massa een rol. en tuurlijk moet je wel kracht in je benen hebben om te kunnen benchen (kijk maar naar gehandicapte/verlamde benchpressers) maar ik zeg alleen ik denk niet dat die erorms sterke squat verschil maakt op de bench als iemand die gewoon een redelijke squat heeft gewoon iets boven gemiddelde beenspieren.
dit haalt niet weg dat ik het meer impressive vind dat als je een 220+ bench hebt 350+ squat en 350+ DL dan alleen een 250+ BP. maar ik denk toch dat de discussie over wat nou beter werkt eeuwig zal blijven omdat het voor iedereen anders werkt en iedereen een andere mening heeft.. duss laten we er over op houden in René's log :p

• #2.467
We hadden al vast gesteld dat meer massa aan het lichaam er voor zorgt dat je automatische meer gewicht kan verplaatsen met de bench. Dus squaten/deadliften helpt om meer massa aan het lichaam te kletsen. Combineer dat met overvloed aan eten om nog wat vet massa er bij te plakken...et voila...hoge bench :P

Maar zit ook met persoonlijke aanleg. Sommige gasten zijn geweldige benchers en drukken in no time 150kg weg, maar als het op squat/deadlift aan komt kunnen ze geen potten breken. En dan heb je gasten zoals mij die beter op squat/dead zijn en met de bench bijna niks kunnen klaar spelen.

Als je bench only competition doet is het vrij simpel...veel eten en weinig bewegen, opdat je benchshirt lekker strak komt te zitten ;)
Ik ben het verder met je eens dat e.e.a. ook met persoonlijke aanleg heeft te maken...ik ben altijd vrij sterk in bankdrukken geweest en kniebuigen kan ik niet fatsoenlijk (de hele beweging ligt me totaal niet).

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ----------

ja tuurlijk speelt massa een rol. en tuurlijk moet je wel kracht in je benen hebben om te kunnen benchen (kijk maar naar gehandicapte/verlamde benchpressers) maar ik zeg alleen ik denk niet dat die erorms sterke squat verschil maakt op de bench als iemand die gewoon een redelijke squat heeft gewoon iets boven gemiddelde beenspieren.
dit haalt niet weg dat ik het meer impressive vind dat als je een 220+ bench hebt 350+ squat en 350+ DL dan alleen een 250+ BP. maar ik denk toch dat de discussie over wat nou beter werkt eeuwig zal blijven omdat het voor iedereen anders werkt en iedereen een andere mening heeft.. duss laten we er over op houden in René's log :p

Ik vind het ook meer impressive als je een powerlifter hebt die een totaal van 1000kg laat zien...maar de intentie om powerliftwedstrijden te gaan doen heb ik lang niet meer...ik ben tevreden met bench only (vind dat ook gewoon heel leuk om te doen).
Het debat (want een discussie lijkt het me niet meer ;)) over wat werkt en niet, mag rustig gevoerd worden in mijn log, zolang we elkaar maar respecteren en niet anderen willen voorschrijven wat ze te doen en te laten hebben :).

• Like
Waarderingen: Sigi
Ik vind het ook meer impressive als je een powerlifter hebt die een totaal van 1000kg laat zien...maar de intentie om powerliftwedstrijden te gaan doen heb ik lang niet meer...ik ben tevreden met bench only (vind dat ook gewoon heel leuk om te doen).
Het debat (want een discussie lijkt het me niet meer ;)) over wat werkt en niet, mag rustig gevoerd worden in mijn log, zolang we elkaar maar respecteren en niet anderen willen voorschrijven wat ze te doen en te laten hebben :).

ja powerliften moet jij ook niet meer gaan doen. niet lullig bedoelt hoor maar voordat jij daar iets mee bereikt ben je wss al een tijd verder. je bent 41, je was al laat begonnen met deze sport zo ver ik weet. toch ? en om dan nu nog eens te beginnen met PL zou wel heel apart zijn. je bent goed in wat je doet. bent 1 van de sterkere benchpressers hier terwijl je pas kort in het wereldje zit. mag je denk ik toch wel tevreden over zijn. als is er natuurlijk nog genoeg te bereiken;)

• #2.469
ja powerliften moet jij ook niet meer gaan doen. niet lullig bedoelt hoor maar voordat jij daar iets mee bereikt ben je wss al een tijd verder. je bent 41, je was al laat begonnen met deze sport zo ver ik weet. toch ? en om dan nu nog eens te beginnen met PL zou wel heel apart zijn. je bent goed in wat je doet. bent 1 van de sterkere benchpressers hier terwijl je pas kort in het wereldje zit. mag je denk ik toch wel tevreden over zijn. als is er natuurlijk nog genoeg te bereiken;)

Je doet helemaal niet lullig...het is gewoon de realiteit :o.

Ik ben overigens begonnen met krachtsport in 1989 tot 1994.
Destijds deed ik powerliften en aan SMwedstrijden (regionaal niveau) en heb ik bepaalde blessure's aan rug en lies opgelopen waardoor ik destijds gestopt ben.

Vervolgens geen gym meer gezien tot 2003.
Maar ik had thuis wel een bankdrukbank en heb altijd regelmatig nog BD gedaan...weliswaar niet echt zwaar (ik kon deze bank maar maximaal tot zo'n 200kg belasten...en als je zelf al zo'n 150kg weegt heb je met zo'n bank toch wel enigzins beperkingen...deed destijds b.v. 4x25x50kg)maar heb deze oefening in tegenstelling tot alle andere oefeningen dus wel enigszins bijgehouden.
In 2003 weer begonnen bij een gym met trainen, waar ik tot de conclusie kwam dat ik nog altijd vrij zware gewichten met BD aankon...niet meer aan SQ en DL begonnen (blessure's in het verleden speelden een rol mee en wellicht ook wel gemakzucht :o...alhoewel ik wat BD betreft absoluut niet gemakzuchtig ben!)

Sinds 2007 wedstrijdgericht BD (bij Leon Smeets) en zo slecht doe ik het nog niet voor Nederlandse begrippen...ik probeer daarin nog progressie te boeken en er is daar inderdaad nog genoeg te bereiken...het Nederlands Record voorwat betreft de Masters ligt bij 245...het streven is om dat ooit een keer te verbeteren (mocht het in de tussentijd al niet door anderen verbeterd worden, wat natuurlijk ook zomaar kan gebeuren). In elk geval hoop ik ooit 250kg shirted te drukken :).

Je doet helemaal niet lullig...het is gewoon de realiteit :o.

Ik ben overigens begonnen met krachtsport in 1989 tot 1994.
Destijds deed ik powerliften en aan SMwedstrijden (regionaal niveau) en heb ik bepaalde blessure's aan rug en lies opgelopen waardoor ik destijds gestopt ben.

Vervolgens geen gym meer gezien tot 2003.
Maar ik had thuis wel een bankdrukbank en heb altijd regelmatig nog BD gedaan...weliswaar niet echt zwaar (ik kon deze bank maar maximaal tot zo'n 200kg belasten...en als je zelf al zo'n 150kg weegt heb je met zo'n bank toch wel enigzins beperkingen...deed destijds b.v. 4x25x50kg)maar heb deze oefening in tegenstelling tot alle andere oefeningen dus wel enigszins bijgehouden.
In 2003 weer begonnen bij een gym met trainen, waar ik tot de conclusie kwam dat ik nog altijd vrij zware gewichten met BD aankon...niet meer aan SQ en DL begonnen (blessure's in het verleden speelden een rol mee en wellicht ook wel gemakzucht :o...alhoewel ik wat BD betreft absoluut niet gemakzuchtig ben!)

Sinds 2007 wedstrijdgericht BD (bij Leon Smeets) en zo slecht doe ik het nog niet voor Nederlandse begrippen...ik probeer daarin nog progressie te boeken en er is daar inderdaad nog genoeg te bereiken...het Nederlands Record voorwat betreft de Masters ligt bij 245...het streven is om dat ooit een keer te verbeteren (mocht het in de tussentijd al niet door anderen verbeterd worden, wat natuurlijk ook zomaar kan gebeuren). In elk geval hoop ik ooit 250kg shirted te drukken :).

okee over je krachtsport verleden wist ik niks. wel dat je paar jaar geleden serieus bent begonnen. maar dacht dat dit ook echt je hele begin was.
als je gemakzuchtig was met betrekking tot BD was je denk ik nooit zo ver gekomen. om nog progressie te boeken zal je vlink moeten werken maar ik denk dat die 250 mogelijk is als je er hard voor werkt. en of het niet verbroken word tjah daar kan je niks aan veranderen daar kan je alleen maar op hopen.

• #2.471
Na wikken en wegen heb ik besloten om de 8 weken tot aan het NK toch iets extra's te doen...ik wil namelijk 230+ drukken en dan helpen alle beetjes, toch?

Pectoralis: Bench Press...hier wordt niets aan veranderd...5x5 & 3x3 en in shirt trainen (triples, double's & singles) en technisch finetunen.

Lats: Wide Grip Front Latt Pull Down: ook deze blijft gehandhaaft gewoon een prettige oefening als afsluiting van een training...en zolang ik nog te zwak ben om chin ups/ pull ups te doen is dit een goed alternatief.

Deltoïdius: Presses (military press/shoulder press) of Raises (Front raises met plate, bar of dumbbells)

Triceps: Close grip benchpress, Triceps extensions, Floor presses, JM presses of Triceps Pulldown.

(Wat shoulders & triceps betreft zal ik één oefening uitkiezen wat me ligt en waarvan ik het idee heb dat het effectief is, dus niet allemaal...het kan ook afwisselend zijn...we zullen zien).

Mid/UpperBack: Barbell row (pendlay style) ik heb vandaag spierpijn in mijn mid/upper backmuscles en dat lijkt me een goed teken...want met alleen maar Pull Downs train ik dat gedeelte van mijn rug niet.

Daarmee moet ik het dan doen...géén SQ & DL...en verder sowieso geen andere onzinoefeningen. Ik denk dat ik met bovengenoemde oefeningen alle belangrijke spiergroepen train die voor een bech-only contest van wezenlijk belang zijn.

Benen train ik anders...ik sluit niet uit dat ik incidenteel eens een legpress zal doen maar ik denk aan b.v. veel fietsen & traplopen (tevens goed als cardio)...wie denkt dat dat niets voorsteld nodig ik graag uit om een keer mee te komen lopen :p

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, nu maar hopen dat het ook nog wat voor je opleverd!

Niet geschoten, is altijd mis!

• #2.473
Ziet er goed uit, nu maar hopen dat het ook nog wat voor je opleverd!

Niet geschoten, is altijd mis!

Zo is het maar net!
Ik wil later niet krijgen te horen dat ik te weinig heb gedaan ;)...aan het trainen zal het dan in elk geval niet liggen.

Ben nog aan het twijfelen of ik een kuur zou volgen :eek:....hahaha...ik heb het dan wel over een creatinekuur...;)
Ik word hier altijd zwaarder van en heb het idee dat ik ook sterker word...zwaarder worden wil ik liever niet...en ik heb zeker al een half jaar geen creatine meer gehad dus of het echt voor me werkt...kweenie...

Over kuren gesproken...ik kreeg vandaag een mailtje om op de website van de NPB te zetten:

Bericht van de IPF: MuscleMaster producten in de VS teruggehaald!!!

De Amerikaanse Food and Drug Administration heeft bekend gemaakt dat supplementen van het merk MuscleMaster mogelijk vervuild zijn met steroïden. Consumenten worden gevraagd deze producten terug te sturen naar de leverancier.

Blijkbaar kun je met supplementen dus niet voorzichtig genoeg zijn!
100% zekerheid heb je eigenlijk alleen door geen supplementen te nemen...mja...ik drink ook bij mijn ontbijt en na de training een whey eiwitshake.

kijk ik heb je log gevonden ik ga er eens op kijken vanaf nu:D
kan ik wat van leren ;)
(ps hier hummer h3 ;))

• #2.475
kijk ik heb je log gevonden ik ga er eens op kijken vanaf nu:D
kan ik wat van leren ;)

Hahaha...al is het maar om te leren hoe het niet moet! ;)
Trek je niets aan van de discussies die hier regelmatig worden gevoerd...ik moet me steeds weer rechtvaardigen jegens bepaalde mensen omdat ik (volgens hen) zo weinig doe...die verwarren efficiency met luiheid en zijn gewoon jaloers dat ze veel harder en vaker moeten trainen met minder resultaat...;)

Doe de groeten aan je pa!

Hahaha...al is het maar om te leren hoe het niet moet! ;)
Trek je niets aan van de discussies die hier regelmatig worden gevoerd...ik moet me steeds weer rechtvaardigen jegens bepaalde mensen omdat ik (volgens hen) zo weinig doe...die verwarren efficiency met luiheid en zijn gewoon jaloers dat ze veel harder en vaker moeten trainen met minder resultaat...;)

Doe de groeten aan je pa!

het gaat uiteindelijk toch om het resultaat he :)
en als je daarvoor minder moet doen andere is het toch goed:D
en ik zal de groeten doen!
(waarschijnlijk krijg je de groeten terug ;))

• #2.477
het gaat uiteindelijk toch om het resultaat he :)
en als je daarvoor minder moet doen andere is het toch goed:D
en ik zal de groeten doen!
(waarschijnlijk krijg je de groeten terug ;))

Pas 15 jaar en al zoveel wijsheid!
Het resultaat daar gaat het inderdaad om...je hebt het begrepen :bow:

Hier een citaat van Belisarius uit mijn log:
"Besef dat je zelfdenkend bent. Heb schijt aan welke autoriteit dan ook. Laat je niet ompraten door een of andere willekeurige powerlifter of coach. Laat je overtuigen door argumenten, niet door reputatie of een 2000kg raw totaal. Durf op je bek te gaan door je eigen fouten. Topprestaties worden nooit geleverd door naar anderen te luisteren".

Was ik nog maar eens zo jong als jou...(dan wel met de kennis die ik nu heb)...pfff...dan konden mannen als Marius Pudzianowski en Zydrunas Savickas hun borst nat maken...en mijn ex-schoonmoeder ook ;)

Pas 15 jaar en al zoveel wijsheid!
Het resultaat daar gaat het inderdaad om...je hebt het begrepen :bow:

Hier een citaat van Belisarius uit mijn log:
"Besef dat je zelfdenkend bent. Heb schijt aan welke autoriteit dan ook. Laat je niet ompraten door een of andere willekeurige powerlifter of coach. Laat je overtuigen door argumenten, niet door reputatie of een 2000kg raw totaal. Durf op je bek te gaan door je eigen fouten. Topprestaties worden nooit geleverd door naar anderen te luisteren".

Was ik nog maar eens zo jong als jou...(dan wel met de kennis die ik nu heb)...pfff...dan konden mannen als Marius Pudzianowski en Zydrunas Savickas hun borst nat maken...en mijn ex-schoonmoeder ook ;)

hahahaha maar huggy toch :roflol:
je ex-schoonmoeder :roflol:
die marius mag dat nu ook al gaan doen hoor ;)

Zo is het maar net!
Ik wil later niet krijgen te horen dat ik te weinig heb gedaan ;)...aan het trainen zal het dan in elk geval niet liggen.

Ben nog aan het twijfelen of ik een kuur zou volgen :eek:....hahaha...ik heb het dan wel over een creatinekuur...;)
Ik word hier altijd zwaarder van en heb het idee dat ik ook sterker word...zwaarder worden wil ik liever niet...en ik heb zeker al een half jaar geen creatine meer gehad dus of het echt voor me werkt...kweenie...

Over kuren gesproken...ik kreeg vandaag een mailtje om op de website van de NPB te zetten:

Bericht van de IPF: MuscleMaster producten in de VS teruggehaald!!!

De Amerikaanse Food and Drug Administration heeft bekend gemaakt dat supplementen van het merk MuscleMaster mogelijk vervuild zijn met steroïden. Consumenten worden gevraagd deze producten terug te sturen naar de leverancier.

Blijkbaar kun je met supplementen dus niet voorzichtig genoeg zijn!
100% zekerheid heb je eigenlijk alleen door geen supplementen te nemen...mja...ik drink ook bij mijn ontbijt en na de training een whey eiwitshake.

Cellmass van BSN werkte voor mij heel goed! Echt goeie creatine. Geen oplaadfase en maakte in een korte aantal weken goeie gains, echt het proberen waard!

• #2.480
hahahaha maar huggy toch :roflol:
je ex-schoonmoeder :roflol:
die marius mag dat nu ook al gaan doen hoor ;)

Hebben we het over dezelfde Marius ;)
Zolang ie maar met zijn achternaam niet Pudzianowski heet zou ik zeggen: kom maar op :D Heb overigens Pudzianowski zijn debuut gezien in de MMA...hij maakte binnen paar tellen korte metten mijn tegenstander :eek:.
En wat mijn ex-schoonmoeder betreft...:shoot: :splat: :fire:
Smilies zeggen vaak meer dan 1000 woorden, toch?
En ik moet rekening houden met mijn reputatie dat ik een beschaafd imago heb ;)

---------- Toegevoegd om 00:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:16 ----------

Cellmass van BSN werkte voor mij heel goed! Echt goeie creatine. Geen oplaadfase en maakte in een korte aantal weken goeie gains, echt het proberen waard!

Thnx voor de tip, maar hou je er rekening mee dat ik eventueel een dopingcontrole kan krijgen :p...Cellmass is (als ik me niet vergis) volgens mij van Musclemaster...hetgeen is teruggeroepen omdat er anabolen in zouden zijn aangetroffen...het zou dus goed kunnen dat je er heel goed door ging :eek:

Ik neem niet zomaar alle supplementen...alleen maar wei-eiwit voor een snel herstel na een training...en incidenteel creatine (meestal 1x per jaar voor b.v. het NK BD). Er zijn veel supplementen waarvan de werkzaamheid niet zijn bewezen en niet alle fabrikanten vinden zuiverheid van hun producten belangrijk...het is dus oppassen geblazen!

Terug
Naar boven