Je doet helemaal niet lullig...het is gewoon de realiteit

.
Ik ben overigens begonnen met krachtsport in 1989 tot 1994.
Destijds deed ik powerliften en aan SMwedstrijden (regionaal niveau) en heb ik bepaalde blessure's aan rug en lies opgelopen waardoor ik destijds gestopt ben.
Vervolgens geen gym meer gezien tot 2003.
Maar ik had thuis wel een bankdrukbank en heb altijd regelmatig nog BD gedaan...weliswaar niet echt zwaar (ik kon deze bank maar maximaal tot zo'n 200kg belasten...en als je zelf al zo'n 150kg weegt heb je met zo'n bank toch wel enigzins beperkingen...deed destijds b.v. 4x25x50kg)maar heb deze oefening in tegenstelling tot alle andere oefeningen dus wel enigszins bijgehouden.
In 2003 weer begonnen bij een gym met trainen, waar ik tot de conclusie kwam dat ik nog altijd vrij zware gewichten met BD aankon...niet meer aan SQ en DL begonnen (blessure's in het verleden speelden een rol mee en wellicht ook wel gemakzucht

...alhoewel ik wat BD betreft absoluut niet gemakzuchtig ben!)
Sinds 2007 wedstrijdgericht BD (bij Leon Smeets) en zo slecht doe ik het nog niet voor Nederlandse begrippen...ik probeer daarin nog progressie te boeken en er is daar inderdaad nog genoeg te bereiken...het Nederlands Record voorwat betreft de Masters ligt bij 245...het streven is om dat ooit een keer te verbeteren (mocht het in de tussentijd al niet door anderen verbeterd worden, wat natuurlijk ook zomaar kan gebeuren). In elk geval hoop ik ooit 250kg shirted te drukken

.